گیگابایت رکورد اورکلاک را جابجا کرد

۱۸ خرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در پاسخ به پردازنده‌های بسیار خوب «رایزن» (Ryzen) شرکت AMD، اینتل نه تنها قیمت‌های بهتری روی پردازنده‌های Core خود قرار داده، بلکه از چیپ‌ست‌های گران‌قیمت و قدرتمند سری جدید Core X رونمایی کرده است. شرکت گیگابایت که یکی از بزرگ‌ترین و بهترین برندهای صنعت سخت‌افزار است، علاقه‌ی زیادی به این پردازنده‌های جدید اینتل نشان داده. این شرکت برای اینکه قدرت بالای پردازنده‌های اینتل را به نمایش بگذارد، با استفاده از یک پردازنده‌ی Core i7-7740K رکورد اورکلاک کردن را تغییر داده است.

تیم اورکلاک گیگابایت، فرکانس پردازنده را به ۷.۵ گیگاهرتز رسانده و توانسته‌اند رکوردی را به اسم خودشان ثبت کنند.

گیگابایت با استفاده از متخصصان اورکلاک خودش، که تیمی به اسم HiCookie است، روی یک پردازنده‌ی Core i7-4470K و مادربرد X299-SOC Champion گیگابایت کار کرده و نتایجی شگفت‌انگیز گرفته است.

البته بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که سیستم‌های خنک کننده‌ی بسیار عجیب و غریب و گران‌قیمتی برای اورکلاک جدید گیگابایت استفاده شده است. یک سیستم خنک کننده هلیوم مایع که در دمای منفی ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد فعالیت می‌کرد و یک منبع تغذیه‌ی Corsair AX 1500i به اورکلاک پردازنده‌ی اینتل کمک کرده‌اند.

نتایج گرفته شده، بسیار تکان‌دهنده هستند. تیم اورکلاک گیگابایت، فرکانس پردازنده را به ۷.۵ گیگاهرتز رسانده و توانسته‌اند رکوردی را به اسم خودشان ثبت کنند.

حتی در نتایج ۳DMark هم رکورد جدیدی با این سیستم ثبت شده است. گیگابایت از یک کارت گرافیک GTX 1080 Ti سری Aorus خودش استفاده کرده و توانسته رکورد ۳۵۶۶۷۸ را در ۳DMark03 و رکورد ۷۱۹۲۸ را در ۳DMark06 ثبت کند.

منبع: Digital Trends

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه