۱۰ پروژه که موفق به جذب بیشترین سرمایه در کیک‌استارتر شده‌اند

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
۱۰ پروژه که موفق به جذب بیشترین سرمایه در کیک‌استارتر شده‌اند

سایت «کیک‌استارتر» (Kickstarter) از معروف‌ترین سایت‌ها درزمینه‌ی «سرمایه‌گذاری جمعی» (Crowdfunding) است. در این سایت افراد مختلف می‌توانند با ارایه‌ی محصولات یا ایده‌ی خود، از مردم عادی برای ساخت محصولشان کمک مادی دریافت کنند.

از آوریل ۲۰۰۹ که کیک‌استارتر تاسیس شد تا حالا بیش از ۳ میلیارد دلار از طریق این سایت به پروژه‌ها کمک مالی شده است و ۱۲۶۸۲۴ پروژه در این سایت به‌طور کامل و شاید بیشتر از مقدار پیش‌بینی‌شده، تامین مالی شده‌اند. مقدار پول جمع شده برای اکثر پروژه‌ها زیر ۱۰ هزار دلار است اما ۲۳۶ پروژه در این سایت بیش از ۱ میلیون دلار پول از مردم دریافت کرده‌اند.

در همین رابطه تصمیم گرفتیم ۱۰ پروژه‌ای که در این سایت بیشترین سرمایه را از طریق کمک‌های مردمی دریافت کرده‌اند را معرفی کنیم.

۱۰. فیجت کیوب

مبلغ دریافتی: ۶.۴۶۵.۶۹۰ دلار

فیجت کیوب

فیجت کیوب

این محصول عجیب به‌عنوان ابزاری برای ایجاد و تقویت تمرکز ساخته شد. این محصول که سروصدای زیاد به راه انداخت، باعث شد که در تمام کشورها علاوه بر فیجت کی وب‌ها، فیجت اسپینرها هم در دستان افراد کوچک و بزرگ دیده شود. طراح این محصول که فقط درخواست کمک ۱۵ هزار دلار را داشت، با همراهی بیش از ۱۵۵ هزار کاربر، حدود ۶.۵ میلیون دلار کمک مالی دریافت کرد.

۹. یک کوله‌پشتی برای استفاده‌ی روزانه

مبلغ دریافتی: ۶.۵۶۵.۷۸۲ دلار

یک کوله‌پشتی برای استفاده‌ی روزانه

یک کوله‌پشتی برای استفاده‌ی روزانه

طراحی این کوله‌پشتی به‌گونه‌ای است که پاسخ‌گوی انواع و اقسام نیازها باشد. با زیپ‌های زیادی که دارد و تقسیم‌بندی‌های مختلف درون کیف، موردپسند بیش از ۲۶ هزار کاربر قرار گرفت و این پروژه موفق شد حدود ۶.۵ میلیون دلار کمک مالی دریافت کند. در حال حاضر این کیف از قیمت ۴۰ دلار تا ۲۹۰ دلار به فروش می‌رسد.

۸. OUYA

مبلغ دریافتی: ۸.۵۹۶.۴۷۴ دلار

OUYA

OUYA

این کنسول بازی ۹۹ دلاری که بر پایه‌ی اندروید ساخته‌شده بود عمر کوتاهی داشت. در سال ۲۰۱۲ این پروژه توجهات زیادی را به خود جلب و از بیش از ۶۳ هزار نفر کمک مالی دریافت کرد. مدتی بعد که این کنسول روانه‌ی بازار شد به دلیل ضعف سخت‌افزاری که داشت مورد انتقادات زیادی قرار گرفت و درنهایت تولیدش متوقف شد.

۷. بچه‌گربه‌های منفجر شونده

مبلغ دریافتی: ۸.۷۸۲.۵۷۱ دلار

بچه‌گربه‌های منفجر شونده

بچه‌گربه‌های منفجر شونده

این بازی کارتی به مبلغ ۲۰ دلار به قول طراحش «مناسب کسانی است که از بچه‌گربه‌ها و انفجارها و لیزرها لذت می‌برند». پس از ورود به بازار، این محصول به موفقیتش ادامه داد و در سال ۲۰۱۵ اپ بازی آن‌هم ساخته شد.

۶. کاپشن مسافرتی

مبلغ دریافتی: ۹.۱۹۲.۰۵۵ دلار

کاپشن مسافرتی

کاپشن مسافرتی

طراح این کاپشن جالب در سال ۲۰۱۵ توانست بیش از ۹ میلیون دلار کمک مالی دریافت کند. این کاپشن دارای ویژگی‌های جذاب زیادی است. ازجمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به داشتن جیب مخصوص شارژ موبایل و وجود بالشت گردن و چشم‌بند اشاره کرد؛ همچنین جیبی برای موبایل، عینک و پاسپورت در این کت وجود دارد و البته جیب‌های بزرگی برای تبلت و یک پتوی کوچک. این محصول هم‌اکنون باقیمت ۱۴۹ تا ۱۷۹ دلار در بازار به فروش می‌رسد.

۵. ساعت پبل مجهز به فناوری کاغذ الکترونیک برای اندروید و آیفون

مبلغ دریافتی: ۱۰.۲۶۶.۸۴۵ دلار

ساعت پبل مجهز به فناوری کاغذ الکترونیک برای اندروید و آیفون

ساعت پبل مجهز به فناوری کاغذ الکترونیک برای اندروید و آیفون

ساعت پبل اولین ساعت هوشمند موفقی بود که در بازار عرضه شد. با اتصال این ساعت از طریق بلوتوث می‌توانستید پیام‌ها، تماس‌ها و ایمیل‌های دریافتی را از طریق نوتیفیکیشن‌های روی ساعت ببینید. در سال ۲۰۱۲ که پبل عرضه شد، ساعت اپل در حد یک امید و آرزو بود. البته این شرکت در دسامبر گذشته توسط شرکت Fitbit خریداری شد و تولید این ساعت‌ها هم به خط پایان رسید.

۴. Kingdom Death: Monster 1.5

مبلغ دریافتی: ۱۲.۳۹۳.۱۳۹ دلار

Kingdom Death: Monster 1.5

Kingdom Death: Monster 1.5

این بازی رومیزی که به‌صورت مشارکتی بازی می‌شود، کم‌وبیش ترکیبی از دو بازی محبوب Dungeons & Dragons و The Sims است. در این بازی رومیزی علاوه برای ساخت شخصیت‌ها و سلاح‌ها و مبارزه با هیولاها، باید تمدنی را هم بسازید. نسخه‌ی اولیه‌ی این بازی در سال ۲۰۱۵ عرضه شد ولی نسخه‌ی جدید این بازی که فقط در عرض ۱۹ دقیقه توانست ۱ میلیون دلار پول دریافت کند، قرار است در سال ۲۰۲۰ عرضه شود.

۳. پِبِل ۲، تایم ۲

مبلغ دریافتی: ۱۲.۷۷۹.۸۴۳ دلار

پِبِل ۲، تایم ۲

پِبِل ۲، تایم ۲

ماجرای ساعت‌های پبل، یکی از ماجراهای تلخ و شیرین در بین شرکت‌های موفق است. بعد از این‌که نسخه‌ی جدید این ساعت در سال گذشته موفق به دریافت حدود ۱۳ میلیون پول از کمک‌های مردمی شد، این شرکت اعلام کرد که تمام این مبالغ را بازمی‌گرداند و نه‌تنها این ساعت‌ها دیگر ساخته نمی‌شوند بلکه از محصولاتش پشتیبانی نخواهد کرد.

۲. سردترین خنک‌کننده

مبلغ دریافتی: ۱۳.۲۸۵.۲۲۶ دلار

سردترین کولر

سردترین کولر

این محفظه‌ی خنک‌کننده به دلیل ویژگی‌هایی که داشت مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفت. یکی از این ویژگی‌ها، قابلیت خرد کردن یخ درون محفظه بود که برای خنک کردن نوشیدنی‌ها به کار می‌آمد. همچنین اسپیکر ضد آب با امکان اتصال بلوتوث و یک شارژر USB درون این محفظه قرار دارد. این محصول هم‌اکنون در چهار رنگ مختلف و باقیمت ۴۴۹ دلار به فروش می‌رسد.

۱. پِبِل تایم

مبلغ دریافتی: ۲۰.۳۳۸.۹۸۶ دلار

پِبِل تایم

پِبِل تایم

در سال ۲۰۱۵، این محصول در ادامه‌ی محصولات پبل موفق شد که رکوردی را بزند که تا به امروز در کیک‌استارتر دست‌نخورده باقی‌مانده است. باوجود بسته شدن این شرکت و توقف تولید محصولات آن، اعضای این شرکت در دوران فعالیتش موفق شدند بیش از دو میلیون از این ساعت‌ها را ساخته و در سرتاسر دنیا به فروش برسانند.

منبع: moneyish

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سینا دهقانی

    حیف که ایرانی هستیم و نمیتونیم از خدمات kikcstarter استفاده کنیم و گرنه ایده های ما بود جزو ده تا ایده برتر kickstarter بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه