این خودروها، بهترین مهمانان نمایشگاه ژنو بودند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

نمایشگاه ژنو پس از ۱۰ روز، به روز پایانی خودش رسید. در این رویداد، مثل هر رویداد مهم خودرویی دیگر، شاهد حضور خودروهای هیجان‌انگیزی بودیم. دیجی‌کالامگ هم پوشش خبری متنوعی را برای شما علاقمندان ترتیب داد. حالا که به روز پایانی این نمایشگاه رسیدیم، تصمیم گرفتیم که نگاهی به خودروهای شاخصی که در کلاس‌‌های مختلف حاضر شدند، داشته باشیم.

خودروی اسپرت

0-main-2

خودروهای اسپرت زیادی در این نمایشگاه حضور داشتند. اما طبق معمول، نام پورشه بیشتر از سایر برندها خوش درخشید. خودرویی که با طراحی هوشمندانه‌ی سازنده، حس اسپرتی را به بیننده انتقال می‌دهد و در عین حال، اصالت زبان طراحی خودش را هم حفظ کرده است. پورشه ۹۱۱ GT3 از یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت با حجم ۴ لیتر بهره می‌برد. این نیروگاه قدرتمند قادر است توانی معادل ۵۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۴۷۰ نیوتون متر را تولید کند. حداکثر سرعت آن، ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت ذکر شده و می‌تواند ظرف ۳.۴ ثانیه، از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

سوپراسپرت

main

مک‌لارن ۷۲۰s، خودروی قدرتمندی بود که در کنار حضور فراری ۸۱۲ و آستون مارتین ولکری و پاگانی هوایرا بسیار جلب توجه کرد. به لطف طراحی بی‌نظیر و حفظ اصول مسائل دینامیکی و آیرودینامیکی، مک‌لارن ۷۲۰s تبدیل به یک سوپراسپرت تمام‌عیار شده است. این خودرو به یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۴ لیتر مجهز شده که می‌تواند قدرت ۷۱۰ اسب‌بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتون‌متر را تولید کند. یک جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته دوکلاچه هم این خودرو را همراهی کرده است. این سوپراسپرت، کمتر از ۳ ثانیه از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. گفته می‌شود که حداکثر سرعت مک‌لارن، ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت است.

سدان

main-1

دو خودروی فولکس‌واگن آرتئون و آئودی RS5، جزو لوکس‌ترین و بهترین خودروهای سدان خانوادگی شهری بودند. آئودی با طراحی اسپرت، جسور و خشن ظاهر شد که قرار است در دو مدل ۶ سیلندر و ۸ سیلندر  عرضه شود. این خودرو در حقیقت نسخه‌ی قدرتمند آئودی است که  قیمت نسبتا بالایی هم دارد. در همین حال، حضور رقیب آلمانی دیگر، یعنی فولکس واگن آرتئون با امکانات متنوع ولی مشخصات فنی ضعیف‌تر ، کار را برای شرکت آئودی کمی سخت کرد. آرتئون جزو خودروهای حاضر در این نمایشگاه بود که توانست سرتیتر رسانه‌های مختلف انگلیسی زبان شود. آرتئون دو دو مدل ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری با توان‌های ۱۴۸ و ۲۷۶ اسب‌بخار عرضه می‌شود. این اتومبیل به یک جعبه‌ دنده‌ی ۷ سرعته‌ DSG هم مجهز شده است. بر خلاف قیمت احتمالی ۷۶ هزار دلاری آئودی RS5، آرتئون قرار است با قیمتی کمتر از ۳۵ هزار دلار به فروش برسد.

شاسی‌بلند

eclipse

بازار شاسی‌بلندها چند وقتی است که حسابی داغ شده است. شرکت DS، مدل DS7 را در نمایشگاه ژنو معرفی کرد. میتسوبیشی نام Eclipse را دوباره زنده کرد، اما این بار نه در قالب خودروی کوپه، بلکه یک شاسی‌بلند شهری که به رقابت همتایان خودش می‌رود. در این میان ولوو XC60، موفق شد که توجه بیشتری را به سمت خودش جلب کند. این خودرو نیامده وارد تست تصادف هم شد! ولوو XC60 در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود؛ یک مدل به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۸۷ اسب‌بخار مجهز شده و مدل دیگر، دارای قدرت ۲۳۲ اسب‌بخار است. هم‌چنین ولوو از یک مدل هیبرید هم رونمایی کرده که دارای حداکثر توان ۴۰۳ اسب‌بخار است و ظرف ۵.۳ ثانیه می‌تواند از حال سکون به سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

کانسپت

sedric

خودروهای مفهومی مختلفی در نمایشگاه ژنو امسال حاضر شدند. مثلا پژو با مدل Instinct حاضر شد. به گفته‌ی  یکی از مسئولین طراحی پژو، ظاهر این خودرو، ارتباطی میان طراحی خودروهای فعلی و آینده است؛ به همین دلیل است که Instinct، ظاهر فضایی و عجیب غریبی ندارد. خودروی جالبی هم در این نمایشگاه حضور پیدا کرد؛ سوپراسپرتی که Pininfarina Fittipaldi EF7 نام داشت. این خودرو به یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۴.۸ لیتر مجهز شده و توانایی تولید ۶۰۰ اسب‌بخار را دارد. گفته شده که این خودرو در بازی گرن‌توریزمو پلی‌استیشن هم شبیه سازی شده است. برای این بازی، از ۲۵ کانسپت دیگر هم استفاده شده است. البته در بعضی منابع گفته شده که احتمال دارد، چند دستگاه از آن تولید شود و به فروش برود. در آن صورت، این خودرو دیگر یک کانسپت نخواهد بود. در این میان، شرکت آلمانی فولکس‌واگن، همه را شگفت زده کرد. از خودرویی رونمایی کرد که سدریک نام دارد و گفته شده برای سرویس‌های هم‌سفر مثل اوبر و لیفت در آینده استفاده می‌شود. اینن  خودرو ظاهری مثل یک توستر عصبانی را دارد و چهره‌ی خیالی و عجیبی دارد.
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar افشین

    چجوری سایپا روش شده اون افتضاحشو ورداره بره تو این نمایشگاه وسط این ماشینا !
    مگه ما آبرو نداریم !؟

  2. Avatar محمد

    سلام
    تشکر از مقاله خوبتون
    توی متنی که زیر میتسوبیشی گذاشتید عدد ۱۰۰۰ رو اصلاح کنید…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه