خودروی مفهومی الکتریکی و عجیب فولکس‌واگن را ببینید

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

نامش کمی عجیب است اما فولکس‌واگن روی فروش آن حساب باز کرده است. در نمایشگاه خودرو شانگهای، فولکس‌واگن نسخه جدید مدل I.D. Crozz را معرفی کرد. پیش از این در نمایشگاه دیترویت، شاهد حضور کانسپتی با همین نام بودیم. حالا این شرکت آلمانی تغییراتی در این خودرو مفهومی اعمال کرده و مدل جدیدتری آن را در رویداد خودرویی اخیر معرفی کرده است.

یکی از مدیران این شرکت به اسم Herbert Diess گفته که فولکس‌واگن تا سال ۲۰۲۵ یک میلیون دستگاه خودرو الکتریکی می‌فروشد. این تیراژ بالایی محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد که تا چند سال دیگر، رقابتی نفس‌گیر میان خودروسازهایی مثل تسلا و فولکس‌واگن برای تولید اتومبیل‌های الکتریکی و خودران برقرار شود.

این خودرو مفهومی الکتریکی از دو موتور برقی بهره می‌برد که در مجموع می‌توانند قدرتی معادل ۳۰۲ اسب‌بخار تولید کنند. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، موتور جلویی این خودرو، ۱۰۱ اسب‌بخار و موتور عقب ۲۰۱ اسب‌بخار، قدرت دارد. فولکس‌واگن برای این کانسپت از یک باتری ۸۳ کیلووات‌ساعتی استفاده کرده است. ۸۰ درصد این باتری کمتر از ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود.

باتری نصب شده روی این اتومبیل، اجازه طی مسافت حدود ۵۰۰ کیلومتری را می‌دهد. این شرکت آلمانی ادعا کرده که سرنشینان I.D. Crozz برای رسیدن از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۶ ثانیه باید منتظر بمانند. این کانسپت به تجهیزات مختلفی مجهز می‌شود که توانایی رانندگی خودکار را به آن بدهند. در میان تجهیزات به کار رفته، می‌توانیم به ۴ اسکنر لیزری اشاره کنیم که با انتخاب حالت خودران، فعال می‌شوند و محیط را اسکن می‌کنند. این اسکنرها در گوشه‌های سقف خمیده کانسپت I.D. Crozz قرار گرفته‌اند. در ادامه با تصاویری از این خودرو مفهومی هیجان‌انگیز همراه باشید.

۳۰۳

منبع: AutoCar
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه