برنامه‌نویس ایرانی از تجربه‌ی کار در مالزی می‌گوید

۶ بهمن ۱۳۹۵
نویسنده محمدعلی اسماعیلی، بهادر بهادری‌فر
گوینده محمدعلی اسماعیلی، بهادر بهادری‌فر
زمان 32:46
حجم فایل 30 مگابایت

Screenshot_2016-08-23-14-06-24همه‌ی ما با فکر کردن به پیشرفت و شرایط بهتر احساس رضایت می‌کنیم. برای بسیاری از برنامه‌نویسان ایرانی کار کردن در خارج از ایران و کشورهای پیشرفته به‌منظور ساختن یک زندگی بهتر  هیجان‌انگیز و حتی مثل یک آرزوی دوست‌داشتنی‌ست.

در این قسمت از دیجی کالا FM با بهادر بهادری‌فر که یکی از برنامه‌نویسان دیجی کالاست، درباره‌ی کار در شرکت‌های بین‌المللی خارج از کشور صحبت کردیم. بهادر مدت ۷ سال در کشور مالزی کار و زندگی کرده است و تجربه زیادی درباره‌ی مهاجرت و شرایط زندگی در مالزی دارد.

با بهادر درباره‌ی تجربه‌اش از زندگی در مالزی، فرهنگ کاری و میزان درآمد در یک شرکت بین‌المللی صحبت کردیم. اگر برای کار قصد مهاجرت دارید، این قسمت از دیجی کالا FM را از دست ندهید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۳ دیدگاه
  1. Avatar یکی :)

    سلام
    ممنون از توضیحاتشون
    شما موقع مقایسه بیزینس خودتون رو با آمازون مقایسه میکنید و موقعی که میخواید برنامه نویس ها رو مجاب کنید با شعبه یه شرکتی در مالزی!.. این مقایسه اصلا درست نیست!.. نه همه ی برنامه نویس های داخلی دیجی کالا کار میکنند و نه خارج آسیاست!..

  2. Avatar علیرضا نمازی

    با سلام و خسته نباشید من برنامه نویس ios و php در ترکیه مشغول به کار هستم و فکر میکنم اگر الان ایران میموندم بایسی بیکار میبودم. در حال حاضر از زندگیم راضی هستم دلیل ۱. آزادی در شرکتی که من در حال کار کردن هستم اصلا به این شکل نیست که فشار کار بر روی من باشه آقای اسماعیلی شما انتخابتون اشتباه بوده اما در در عین حال شما در حال کار در بهترین شرکت ایران دارید کار میکنید ۲ من در شرکت تجارت الکترنیکی ۲ سال بیش وقتی ۱۷ سالم بود در سمت ios developer مشغول به کار بودم که ۶ ماه حقوق من رو ندادن و ۴ پروژه استارتاپی رو اجرا کردم ۳ من توی شرکت ترکی که در حال کار هستم ۵ ماه فقط روی یک پروژه کار میکنم فشار کار خیلی از ایران پایین تر هست نمونه اش تو ایران به محض اتمام رساندن پروژه بایستی پروژه جدید و حتی پروژه نا تمام دیگر بدون حقوق به انمام میرساندم درست که حقوقه زیادی نمیگرم اما فشار روم نیست من تصمیم به کار در کشور های فشرفته تر داشتم اما وقتی قضیه مالیات پیش میاد آدم دلسرد میشه اما کیفیت زندگی و هدف های طرف های مقابلت خیلی مهمه ۴ شغل من تو ایران بخاطر تحریم های امریکا متلاشه شده و بایسی با پلتفرم های سیبچه کار کرد که در اخر هیچ وقت پروژه های بین المللی نمیتوان درست کرد . من با جناب آقای اسماعیلی مخالف هستم چونکه ایشون فقط موقعیت فعلی خودشان را در نظر میگیرند

  3. Avatar علی

    سلام
    میشه توی پادکست ها تون بپرسید از فنی خوندن یا ریاضی
    و
    کدوم راه برای تحصیل در رشته کامپیوتر بهتر است

  4. Avatar سامان معصومی

    سلام
    واقعا نا امید کننده بود و فکر میکنم که ایشون کلا علاقه ای به کار در کشور دیگه رو نداشتن و بیشتر سمت منفی رو گرفته بودن.
    کاش این سوال هم میپرسیدین که از ایران میشه با اینطور شرکت ها به صورت ریموت کار کرد یا نه ؟ اگر ممکن هست این سوال رو جواب بدن.
    ممنون

  5. Avatar محسن

    حقوق در مالزی بسته به اینه که چه قدر کار بلدی، درآمد متوسط برای یه زندگی معمولی خوب برای ۲ نفر ۴ هزار رینگت هست. یه سنیور مثل من و دوستای دیگم از ایران حدود ۹ هزار رینگت میگیریم. و مالیات ۶ ماه اول کار ۲۴٪ و بعد از اون ۱۵ تا ۱۹ ٪ . که چیز زیاد نسبت به جاهای دیگه حساب نمیشه. این پادکست در مورد یک شخص و تجربه ی ایشون هست و به نظر من نادر.

  6. Avatar هادی

    خیلی واقع بینانه بود ولی با نگاه منفی به بعضی از مسائل.
    ارتباط از طریق نرم افزار های چت برای ساکت نگه داشتن فضا، و در کنارش وجود اتاقی برای صحبت، چیزی که مدتیه داریم تلاش میکنیم تو شرکت مون راه بندازیم اما به نظرم راه زیاد داریم.

  7. بنده خدا بنده خدا

    سلام خیلی ممنون فوق العاده بود

  8. Avatar مازیار

    تجربه ناخوشایند یا ناموفق ایشون دلیل بر عدم موفقیت همه ما نمیشه. یک برنامه نویس مبتدی در آلمان ماهانه درآمدی حدود ۳۰۰۰ یورو داره که بعد از کسر مالیات و بیمه چیزی نزدیک به ۱۹۰۰ یورو خالص دریافتی ش میشه، با این پول میشه شروع خوب و رفاه نسبی در کشوری مثل آلمان داشت. برنامه نویس senior باشی دو تا سه و چهار برابر این مبلغ رو میتونی دریافتی داشته باشه. تجربه کار در یک کشور دیگه برای یک برنامه نویس هر چند سخت اما بسیار مفید میتونه باشه.

  9. Avatar ایران ایرانی

    مصاحبه بسیار ناامید کننده ای بود، مالزی رو نمیدونم اما در آمریکا و اروپا برنامه نویسی جز ۱۰ شغل پردرآمد محسوب میشن. برام قابل درک نیست یک نفر مدیر یک تیم برنامه نویسی باشه و درآمد خوبی نداشته باشه. علاوه بر این تجربه ایشون در یک شرکت دلیل بر همسان بودن تمام شرکت ها نیست.

    1. محمدعلی اسماعیلی محمدعلی اسماعیلی

      سلام.
      شرایط کار در کشورها و شرکتهای مختلف با هم متفاوت است. آقای بهادری‌فر در این پادکست گفتند که درآمد در شرکتی که حضور داشتند چند برابر درآمد در ایران بود ولی به میزان حقوقشون باید مالیات میدادند و میزان مالیاتشون تا ۴۵ درصد از حقوقشون بود که واقعا عدد زیادی است. هدف ما از این پادکست شفاف سازی شرایط کار در کشوری مثل مالزی بود و اینکه هرکسی که قصد مهاجرت برای کار به عنوان برنامه نویس را دارد باید به چه نکاتی توجه کند.
      موفق باشید.

  10. Avatar erfan

    باعث افتخاره که میشناسمت مهندس بهادری فر

  11. Avatar عباس

    لطفا یک پادکستم درباره ی مقایسه ی کار برای یه شرکت یا فریلنس ورکینگ بزارید! مرسی بابت زحماتتون!

    1. محمدعلی اسماعیلی محمدعلی اسماعیلی

      سلام.
      حتما به این موضوع هم پرداخته میشه
      موفق باشید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه