سرعت گلکسی S7 Edge به پای آیفون ۶s Plus نمی‌رسد

۱۸ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

یک کاربر اقدام به تست گوشی گلکسی S7 Edge کرده و سرعت آن را با تعدادی از سایر گوشی‌های پرچمدار و رده‌بالای موجود در بازار مقایسه کرده است. نتیجه‌ی این مقایسه نشان می‌دهد که سرعت کارکرد گلکسی از تمام گوشی‌های اندرویدی بیش‌تر است.

سری گوشی‌های گلکسیS7  پرچمدار جدید سامسونگ هستند و قابلیت‌های جالب توجهی دارند. مدل Edge از این سری دارای حاشیه‌های برگشته است که امکانات افزوده‌ای برای کاربر فراهم می‌کند.

از زمانی که این گوشی عرضه شد، کاربران مختلفی اقدام به انجام انواع تست‌ها روی این گوشی کرده‌اند تا استحکام و کارکرد آن را به چالش بکشند. مدتی پیش تست خم کردن، خراش و حرارت روی این گوشی انجام شده بود که نتایج جالبی را نشان می‌داد. حالا یک کاربر به اسم «جروم اورتگا» (Jerome Ortega) سرعت کارکرد گلکسی S7 Edge را با چند گوشی رده‌بالای دیگر مقایسه کرده است. سایر گوشی‌های حاضر در در این پروژه‌ی مقایسه عبارتند از Moto X Pure از شرکت موتورلا، نکسوس ۶P و آیفون ۶s Plus.

در نتیجه‌ی این مقایسه دیده می‌شود که سرعت کارکرد گوشی گلکسی S7 Edge از دو گوشی Moto X Pure و نکسوس ۶P بیش‌تر است؛ اما گلکسی نمی‌تواند آیفون ۶s Plus را پشت سر بگذارد.

آیفون تنها گوشی حاضر در این جمع است که از سیستم عامل iOS استفاده می‌کند، در حالی که گلکسی و سایر گوشی‌ها اندرویدی هستند. باید در نظر داشت که رزولوشن نمایشگر گوشی‌های اندرویدی بیش‌تر از نمایشگرهای iOS است و هرچه رزولوشن یک نمایشگ بیش‌تر باشد، به زمان طولانی‌تری برای رندر تصویر احتیاج دارد. پس کند بودن سرعت گلکسی S7 Edge در مقایسه با آیفون ۶s Plus عمدتا به دلیل رزولوشن بالای نمایشگر آن است.

ایراد این مقایسه، در انتخاب گوشی‌هایی با سیستم عامل‌های متفاوت است. از این رو خیلی هم موثق نیست. ولی به طور کلی می‌توان دریافت که از بین تمامی گوشی‌های اندرویدی، گلکسی S7 Edge سرعت کارکرد بهتری دارد. اما در صورتی که شاخصه‌ی سیستم عامل را فاکتور بگیریم، آیفون ۶s Plus سریع‌ترین گوشی موجود در بازار است.

در انتها ویدیوی این مقایسه را تماشا کنید…

منبع: Ubergizmo

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۷ دیدگاه
  1. Avatar وحید جهانشیری

    با عرض سلام به دوستداران اسمارتفون

    یه سوالی دارم که واقعا چند وقته موندم هرچی تحقیق میکنم نظرم عوض میشه
    راستش میخوام یه اسمارتفون به عنوان هدیه به همسرم هدیه بدم اما من در نهایت بین دو گزینه موندم
    ۶s plus و s7 edge
    هرکدوم مزایایی نسبت به دیگری داره و انتخاب برام خیلی سخته و بازاریای مبایل فروش هم آنچنان اطلاعاتی ندارند و از متخصصانی که تو این وبسایت هستند میخوام کمکم کنند.
    تا اونجایی که من فهمیدم مزایای ۶s plus نسبت به s7 edge اینا هستند.
    ۱- برند بودن و نگاهی خاصی داشتن در ایران نسبت به اپل
    ۲- افت قیمت کمتر بخاطر رلیز کمتر
    ۳- پنل IPS و درخشندگی بهتر صفحه نمایش
    ۴- IOS و مدیریت عالیش از اپلیکیشن (به همین دلیل تو تست چند برنامه ای سریعتره نه بخاطر قویتر بودن سخت افزارش) و مچ بودن سخت افزار و نرم افزار (بخاطر اختصاصی بودن سیستم عاملش) و یوزرفرندلی بودن و امنیت و …
    ۵- خروجی ولتاژ بالاتر گوشی در حالت هدفون و هدفون با کیفیت تر
    ۶- زیبایی نسبی بیشتر آلمینیوم نسبت به گلس
    ۷- پشتیبانی نرم افزار طولانی تر

    و اما مزایای s7 edge نسبت به ۶s plus :
    ۱- صفحه نمایش اسموث تر
    ۲- سخت افزار قویتر
    ۳- خوش دستی و وزن خیلی کمتر (سبکتر)
    ۴- قیمت خیلی کمتر (حدود ۳۰%)
    ۵- امکان افزایش ظرفیت ذخیره (اسلات مموری)
    ۶- عرضه جدیدتر و تازه تر
    ۷- دوربین سلفی نسبتا بهتر
    ۸- نداشتن محدودیت اندروید و باز بودن دست برای همه چیز (نرم افزار بیشتر- دسترسی راحتتر و …)

    البته من از نظر دوربین پشت این دو رو تقریبا مساوی میدونم چون آیفون طبیعیتر میگیره ولی سامسونگ یه نمه رنگها رو بهینه میکنه و اسموثترش میکنه(یه جور روتوش) و کاملا سلیقه ایه ولی من دوربین آیفون رو بیشتر قبول دارم

    حالا با همه اینها واقعا گیج شدم کدوم رو بخرم چراکه سامسونگ اون برتری ها رو داره و اپل هم اینایی که ذکر کردم و سامسونگ برتری نسبی داره اما اپل لامسب اپله و ذهن آدم رو یهجور قلقلک میده و تو جامعه یه دید خاصی نسبت بهش دارن گفتم با شما در میون بذارم تا به یه نتیجه برسم …

    در نهایت هرکدوم رو پیشنهاد میدید در مورد رنگش هم بگید برای یک خانوم

  2. Avatar اميد

    در اینکه این تست اصلا درست نیست شکی نیست
    ولی فقط اینو بگم که
    من حاظرم ده ثانیه بیشتر صبر کنم تا یه تصویر با کیفیت رو ببینم
    تا اینکه یه تصویر بی کیفیت رو در عرض یک ثانیه ببینم

  3. Avatar نیما افشار

    این تست اصلا مبنای علمی نداره:))دوستان هزار تا فاکتور برای دقیق کردن آزمایش هست که ایشون یکیشم رعایت نکرد.تو هیچ کجای دنیا ی آزمایش ی بار انجام نمیشه،بلکه به دفعات زیادی انجام میشه و روش بررسی آماری انجام میگیره و بعد از تحلیل داده ها نتیجه اعلام میشه.انقدر ساده لوح نباشید:)

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه