نقد و بررسی گوشی LG G6 در دیجی‌کالا مگ

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
نقد و بررسی گوشی LG G6

LG G6 همان گوشی است که انتظار داشتم، ال‌جی آن را تولید کند. چیزی که به دور از حاشیه فقط یک گوشی باشد و نخواهد مثل نسل قبلی‌اش یک سوپر هیرو باشد. نمایشگر خوبی داشته باشد، خوب عکس بگیرد، سخت‌افزار قدرتمندی داشته باشد و در انتها طراحی آن مناسب هر فردی باشد. موفقیت ال‌جی در تولید گوشی‌های پرچم‌دار از گوشی ال‌جی G2 شروع شد؛ اما فقط تا G4 ادامه داشت و LG G5 نتوانست آن‌طور که باید‌و‌شاید نوار موفقیت‌های این شرکت کره‌ای را کامل کند. گوشی LG G6 همان چیزی است که آمده تا این کاستی‌ها را جبران کند.

 

طراحی و ساخت (ساده‌تر و خوش‌دست‌تر از گذشته)

سادگی طراحی گوشی LG G6 با اولین نگاه به آن مشخص می‌شود؛ اما این سادگی اصلا باعث نمی‌شود فکر کنید با یک گوشی قدیمی رو‌به‌رو هستید. G6 تمام ویژگی‌های یک گوشی مدرن را در قابی کوچک و ساده جا داده است. با این که نمایشگر گوشی آن را در ردیف فبلت‌های بازار قرار می‌دهد اما ابعادش شما را متعجب می‌کند. ال‌جی توانسته با کم کردن فاصله‌ی نمایشگر تا لبه‌ها، ابعاد گوشی را تا جای ممکن کم کند و این مورد کمک می‌کند گوشی به‌راحتی با یک دست قابل‌کنترل باشد.

پشت و جلوی گوشی با محافظ‌های گوریلا گلس پوشانده شده تا در اثر ضربه‌های احتمالی مقاومت لازم را داشته باشند. دیگر خبری از حالت ماژولار G5 نیست و ال‌جی ترجیح داده یک گوشی ساده را که در مقابل آب و گردوخاک مقاومت دارد راهی بازار کند. همه‌ی موارد موجود در گوشی، ساده طراحی شده‌اند و سعی نشده در آن‌ها تغییراتی ایجاد شود. همه این موارد در قابی فلزی کنار هم قرار گرفته‌اند و وزنی حدود ۱۶۵ گرم دارند.

نقد و بررسی گوشی LG G6

روی قاب پشتی و جلویی هیچ برآمدگی دیده نمی‌شود. لبه‌های قاب پشتی خمیدگی کمی دارند که تنها به کنترل بهتر گوشی کمک می‌کنند. لبه‌های شاسی اصلی صیقلی هستند و زیر تابش نور جلوه‌ی زیبایی به گوشی می‌دهند. درمجموع ابعاد گوشی، لبه‌های خمیده‌ی قاب پشتی و کشیده بودنش به کنترل آن با یک دست کمک می‌کنند. نکته‌ی جالب در مورد گوشی، امکان دسترسی به تمام نقاط نمایشگر با یک دست است. نسبت ابعاد دو به یک نمایشگر به شما امکان می‌دهد تا به‌راحتی به تمامی آن دسترسی داشته باشید و برای عملیات معمول روزانه نخواهید از هر دو دستتان استفاده کنید.

حسگر اثرانگشت که با کلید روشن/خاموش یکپارچه شده، روی قاب پشتی و دقیقا جایی زیر دوربین قرار گرفته که در مقایسه با S8 مکان بهتری دارد و دسترسی به آن ساده‌تر است. اما اگر گوشی روی میز باشد، نمی‌توانید با استفاده از حسگر آن را آنلاک کنید؛ اما مثل قبل امکان روشن کردن نمایشگر با دو بار تپ روی آن وجود دارد.

 

نمایشگر (دو به یک جذاب)

در حرکتی جالب هر دو شرکت کره‌ای تصمیم گرفته‌اند گوشی‌هایشان را با نمایشگر‌های کشیده راهی بازار کنند. ال‌جی برای G6 نمایشگری با نسبت دو به یک در نظر گرفته تا به کمک آن بتواند یک سری قابلیت‌های جدید برای G6 به وجود آورد. تمام قابلیت‌هایی که ال‌جی روی آن مانور داده است تنها با استفاده از این نمایشگر امکان‌پذیر هستند. نمایشگری ۵.۷ اینچی که با داشتن نسبت ۱:۲‌ می‌توان گفت مثل دو مربع روی هم است. این صفحه‌نمایش دقت ۵۶۴ پیکسل بر اینچ دارد و از قابلیت همیشه روشن استفاده می‌کند تا نهایت کارایی را در هر شرایطی داشته باشد. ال‌جی سعی کرده با استفاده از تغییراتی که در رابط کاربری‌اش انجام داده، تمام برنامه‌ها و بازی‌ها را در این نمایشگر عریض به نمایش درآورد. این قابلیت می‌تواند برای کسانی که بابت نسبت عجیب‌و‌غریب نمایشگر نگران هستند، خبر خوبی باشد.

نقد و بررسی گوشی LG G6

با توجه به  اینکه نمایشگر از نوع LCD است، قابلیت همیشه روشن بودنش در مقایسه با S8 باتری بیشتری مصرف می‌کند و این ضعف در طولانی‌مدت روی اعصابتان می‌رود. در مقابل روشنایی نمایشگر برای هر نوع شرایطی کافی و مطلوب به نظر می‌رسد و اصلا جای نگرانی نیست.

از مواردی که در رابط کاربری جدید این گوشی و در بخش نمایشگر توجهم را جلب کرد، امکان تغییر اندازه‌ی تمام محتویاتی است که در نمایشگر به نمایش در می‌آیند. علاوه بر اندازه‌ی نوشته‌ها حالا می‌توانید اندازه‌ی تمام چیز‌هایی که در نمایشگر می‌بینید را تغییر دهید.

درمجموع نمایشگر G6 بهترین اتفاق ممکنی است که برای این گوشی رخ داده است و به کمک آن توانسته، قابلیت‌های جدید زیادی را رو کند که تابه‌حال امکان فراهم آوردنشان وجود نداشت.

 

سخت‌افزار، سیستم‌عامل و کارایی

اصلا انتظار نداشتم گوشی LG G6 با سخت‌افزاری که یک سالی از عمرش می‌گذرد، معرفی شود؛ اما درنهایت این گوشی با تراشه‌ای تقریبا مشابه‌ با G5 معرفی شد. قبول دارم عملیاتی وجود ندارد که این تراشه از پس آن برنیاید؛ اما در بازار رقابتی این روزها، استفاده از سخت‌افزاری به‌روز می‌تواند عامل تعیین‌کننده‌ای در فروش بالا باشد. البته پیش‌بینی می‌شود ال‌جی تمام قدرت خود را برای گوشی جدید خانواده‌ی V نگه داشته است.

در کنار تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۱، از ۴ گیگابایت رم استفاده شده تا جای هیچ‌گونه نگرانی بابت پردازش‌های سنگین یا باز کردن برنامه و بازی به تعداد زیاد وجود نداشته باشد. دیگر قابلیت‌های این گوشی دقیقا چیزی است که پیش از این در V20 دیده بودیم.

امکان استفاده از بلوتوث، NFC، Wi-Fi و رادیو از دیگر قابلیت‌های ارتباطی در گوشی LG G6 هستند. این تمام ماجرا نیست؛ بلکه باید به مواردی مثل خروجی صدای ۳۲ بیتی این گوشی هم اشاره کرد که در مقایسه با گوشی‌های ساده‌ی بازار قابلیت بزرگی به شمار می‌آید.

نقد و بررسی گوشی LG G6

درست است که سامسونگ برای باز کردن گوشی از حسگر عنبیه استفاده کرده، اما ال‌جی هم سعی کرده با استفاده از قابلیت‌هایی امنیت گوشی را بالا ببرد. یکی از این قابلیت‌ها باعث می‌شود تا زمانی که گوشی در دست‌ یا جیبتان است، آنلاک باقی بماند و به محض اینکه آن را از خودتان دور کردید یا روی میز قرار دادید به حالت قفل بازگردد. ویژگی دیگر تشخیص محل حضور شما و تغییر تنظیمات گوشی با توجه به آن است؛ در این حالت می‌توانید تنظیمات از پیش تعیین‌شده‌ای را بابت مکان خود روی گوشی اعمال کنید.

مثل V20 این گوشی هم به‌صورت پیش‌فرض از اندروید ۷ موسوم به «نوقا» (Nougat) استفاده می‌کند. البته این سیستم‌عامل به رابط کاربری انحصاری ال‌جی مزین شده است. ال‌جی هم مثل سامسونگ سعی کرده تا جدیدترین نسخه از رابط کاربریش را به ساده‌ترین و کاربرپسندترین شکل ممکن در بیاورد. در میان امکانات جدید اندروید ۷، منوی «تنظیمات سریع» جدید، قابلیت حرکت سریع بین برنامه‌های در حال اجرا و امکان اجرای دو برنامه به‌صورت هم‌زمان هم وجود دارند.

 

دوربین (دوتایی مثل قبل)

ال‌جی در گوشی LG G6 هم علاقه‌ی زیاد خود به دوربین‌های دوتایی را نشان داده است. دو دوربین که می‌توانند تصاویر متفاوت از یکدیگر ثبت کنند. دو دوربین که هر دو از سنسور‌ ۱۳ مگاپیکسلی  IMX258 سونی استفاده می‌کنند. تفاوت دو دوربین در لنز‌های آن‌هاست که یکی از آن‌ها معمولی است و دیگری زاویه‌ی ۱۲۵ درجه‌ای دارد و تصاویر عریض ثبت می‌کند. دوربین اصلی دریچه‌ی دیافراگم بازتری در مقایسه با دوربین عریض دارد و برای عکاسی در تاریکی مناسب است. دوربین عریض برای ثبت تصاویر منظره یا مکان‌هایی که می‌خواهید با تصاویر عریض محیط بیشتری را نمایش دهید، مناسب است.

نقد و بررسی گوشی LG G6

منوی عکاسی مثل دو گوشی قبلی ال‌جی، طراحی‌ شده است. در رابط کاربری عکاسی، کلید‌های مجازی عکاسی و فیلم‌برداری کنار هم قرار گرفته‌اند و حالت‌های عکاسی به سه قسمت اتوماتیک، پیشرفته و قسمت جدید مربع تقسیم‌ شده‌اند. با انتخاب حالت عکاسی اتوماتیک می‌توانید موارد پیش‌پاافتاده‌ای مثل نسبت تصویر، تغییر حالت HDR، افزودن فیلتر روی تصاویر و تایمر را کنترل کنید؛ اما حالت پیشرفته، انتخاب‌های فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد: می‌توانید تمامی متغیر‌های موجود در یک دوربین حرفه‌ای را با استفاده از این حالت در گوشی LG G6 داشته باشید و با توجه به سوژه و محل عکاسی‌تان، مواردی مثل تراز سفیدی، مقدار ISO، سرعت شاتر و فوکوس را به‌دلخواه و به‌صورت دستی تغییر دهید.

از موارد جدید اضافه شده به رابط کاربری دوربین که در کنار نمایشگر عریض آن قابل استفاده هستند؛ نوع خاصی از عکاسی با نام «مربع» (Square) است که در آن می‌توانید به کمک نمایشگر عریض که به دو مربع تبدیل می‌شود، قابلیت‌هایی جدید در عکاسی را تجربه کنید.

کیفیت تصاویر با توجه به دریچه‌ی دیافراگم، روشن و باکیفیت هستند و در کمتر تصویری نویز دیده می‌شود و درمجموع تصاویر این گوشی قانع‌کننده هستند.

نقد و بررسی گوشی LG G6

دوربین اصلی به لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز شده تا بتواند لرزش‌های احتمالی دست شما را هنگام ضبط ویدیو، کاهش دهد. این دوربین ویدیو‌های ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و صدای استریو ضبط می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های این گوشی دوربین سلفی آن است که در مقایسه با پرچم‌دار قبلی چند پله‌ای پایین‌تر آمده است و حالا سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد. این دوربین با توجه به دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 تصاویر روشن ثبت نمی‌کند. در عوض می‌تواند تصاویر عریض ۱۰۰ درجه‌ای برایتان ثبت کند که برای سلفی‌های دسته‌جمعی مناسب هستند.

 

جمع‌بندی

جدا از تمام قابلیت‌هایی که گوشی LG G6 با نمایشگر عریضش برای کاربران فراهم می‌کند، می‌توان گفت بعد از G3 این اولین گوشی ال‌جی است که به دور از هر حاشیه‌ای تولید شده تا فقط گوشی باشد و نخواهد ویژگی خاصی در آن اعمال شود. این گوشی با نمایشگر عریض، دوربین‌های دوتایی و سخت‌افزار مناسبش می‌تواند از گوشی‌هایی باشد که خرید آن برای عاشقان ال‌جی جذاب است.

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۲ دیدگاه
  1. Avatar salar

    با سلام لطفا یکی کمکم کنه: من گوشیمو خاموش میکنم بعد میزنم به شارژ.

    بعداز به شارژ زدن گوشی خودبخود روشن میشه.

    خواهشن یکی بگه چرا اینجوری میشه؟

  2. Avatar fateme

    من الان یک ماهه این گوشیو خریدم قبلا s4 سامسونگ داشتم ولی نمیدونم چرا دوربین g6 منو نتونسته راضی کنه انگار وقتی باهاش عکس میگیری داری با افکت عکس میگیری????

  3. Avatar حمید

    آیا گوشی LG G6 مادون قرمز داره ؟؟؟؟؟؟

    1. Avatar mr.peshawa

      نه نداره

  4. Avatar ساسان

    باسلام باتشکرازاطلاعات دقیق وکارشناسی نویسنده
    توصیه میکنم گوشی ال جی g6را نخریدچون ازکیفیت ساخت وکیفیت صفحه نمایش ان شوکه خواهیدشدودیگه پابند ال جی میشوید
    گوشی جی ۶ یک شاهکاردر صنعت گوشی ایست وشماتا حالاشاهد چنین کیفیت وشفافیت تصویردرهیچ گوشی موبایلی نبوده اید
    اگرگوشی ال جی جی ۶رادردست بگیریدانگاردریک اینه داریدتصاویررانگاه میکنیدتصاویرفوق اعاده باکیفیت وزنده و واقعی هستند
    بنظرم بایدبه ال جی به خاطراین شاهکارافرین گفت
    امیدوارم روزی برسدکه مردم ماباورکنن گوشی های ال جی ازدیگربرندها یک سروگردن زیادترهستندوگوشی های ال جی ساخت خود کره هستندباهمان کیفیت اصلی ولی گوشی های سامسونگ راحتی در برکینافاسو هم سرهم بندی میکنند
    شک نکنیدال جی جی ۶ یک شاهکار درطراحی،ساخت،وکیفیت است

  5. Avatar ابوالفضل

    سلام من تازه.G6 گرفتم نمیدونم اینفرارد داره یا نه لطفا یکی جواب بده
    اگه داره جاش کجاست

  6. Avatar Mani

    سلام دوستان الان گوشی من LG G4 هستش و میخوام G6 بخرم.
    بعضی جاها قیمت گرفتم یکی میگفت ۱۹۲۰ اون یکی ۱۸۸۰ میخوام بدونم چه چیز اضافی داره؟کدومش بهتره ؟

    1. Avatar علی قوامی

      سلام داداش من خودم می خوام الجی جی ۶ پلاس بگریم این ه تو میگی موردی نداره بعضیا با باندل همراهن بخاطره اون گرون نن مگر نه هیچ فرقی باهم ندارن

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه