باتری لیتیومی جدید پنج برابر باتری‌های فعلی انرژی دارد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
باتری لیتیومی

گروهی از دانشمندان نمونه‌ی اولیه‌ی باتری جدیدی را ساخته‌اند که پنج برابر باتری‌های عادی لیتیوم یونی گوشی‌های هوشمند، انرژی دارد. در این باتری به جای لیتیوم یون از لیتیوم اکسیژن استفاده می‌شود. اما یکی از مشکلات این نوع باتری، این است که لیتیوم اکسیژن از لحاظ ترمودینامیکی ناپایدار است. طبیعتا ماده‌ی شیمیایی به کار رفته در باتری یک دستگاه نباید این ویژگی را داشته باشد.

هنوز باید در این زمینه تحقیقات بیشتری انجام شود.

اما در یکی از آزمایشگاه‌های وزارت نیروی ایالات متحده‌ی آمریکا، راهی پیدا کرده‌اند تا به جای لیتیوم پراکسید، لیتیوم سوپراکسید پایدار کریستالی تولید کنند. لیتیوم سوپراکسید به اجزای سازنده‌ی آن، لیتیوم و اکسیژن تجزیه می‌شود و در نتیجه‌ی آن باتری پایدارتر و کارآمدتر می‌شود و طول عمر آن هم افزایش می‌یابد. علاوه بر این، اکتشاف جدید نشان می‌دهد که این نوع باتری یک سیستم باز نخواهد بود به گرفتن اکسیژن اضافه‌ از محیط نیاز نخواهد داشت. دانشمندان آن را باتری لیتیوم هوایی می‌نامند، چرا که هنگام خالی شدن شارژش اکسیژن آزاد می‌کند.

البته هرچند که محققان به چنین دستاوردی رسیده‌اند، نباید انتظار داشته باشیم که باتری‌های لیتیوم اکسیژنی به همین زودی وارد دستگاه‌های ما بشوند. هنوز باید در این زمینه تحقیقات بیشتری انجام شود تا برای استفاده در گوشی‌های هوشمند کاربران آماده شوند. یکی از دانشمندان باتری در آزمایشگاه وزارت نیرو می‌گوید: “اکتشاف جدید راه را برای توسعه‌ی نوع جدیدی از باتری باز می‌کند. هرچند که باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود. ما در حال حاضر عمر این باتری را بررسی می‌کنیم.”

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه