آقای کوک، گرفتی ما رو؟

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

یکی دو ماه پیش و در اوج پخش شایعات معرفی آیفون‌های جدید بود که تیم کوک (مدیرعامل اپل) در جریان مصاحبه‌ای رسمی، حرف خیلی جالبی زد: “آیفون بعدی، قابلیت‌هایی دارد که به خودتان می‌گویید من چطور تابحال بدون این قابلیت‌ها زندگی می‌کردم؟” این حرف برای من هم مثل خیلی‌های دیگر، یک جور هیجان خاص ایجاد کرد. به خودم گفتم: “ایول، اپل امسال احتمالا می‌خواد یه جهش بزرگ تو گوشی‌های هوشمند ایجاد کنه!” پیش خودم فکر کردم اپل این ایده‌هایی که در طرح‌های مفهومی تولید می‌شوند را به مرحله‌ی عمل می‌رساند. شاید هم توانسته راهی پیدا کند که طول عمر باتری را حسابی افزایش بدهد. نمی‌دانم، خلاصه به خودم گفتم وقتش رسیده تا دوباره از اندروید خداحافظی کنم. چند ماهی آیفون نسل ششم را داشتم؛ ولی هیچ‌وقت حال خوبی با گوشی و کلا اکوسیستم iOS پیدا نکردم و این گوشی نتوانست نظرم را به خودش جلب کند. به همین دلیل هم سراغ این گوشی‌های به اصطلاح «پرچم‌دار» اندرویدی رفتم و تا الان هم انصافا نکته‌ی منفی خاصی در آن‌ها ندیده‌ام.

ولی دیشب برای من خیلی خاص بود؛ با هزار ذوق و شوق نشستم پای مراسم اپل تا ببینم این آیفون جدید که چند ماهی می‌شود با شایعات رنگارنگ‌اش پدرمان را درآورده، بالاخره قرار است چه قابلیت‌های خاصی داشته باشد که از این به بعد بخشی از زندگی رومزه‌ی من را به خودش اختصاص بدهد. مراسم اپل شروع شد و طبق معمول نیم ساعتی زمان در مورد اینکه اپل بهترین است و فلان کار را کرده و بهمان کار را می‌خواهد انجام بدهد و چقدر کارشان درست است، پیش رفت. بعد از آن هم که آقای کوک، ساعت جدیدش را برای غواص‌ها و شناگرا معرفی کرد. می‌دانستم که به نیمه‌ی دوم مراسم نزدیک می‌شویم و وقتش رسیده که حداقل دو تا آیفون جدید با یک سری قابلیت و امکان باحال معرفی بشود. آقای شیلر بانمک روی سن آمد و بعد از کلی نمک ریختن در مورد آیفون، بالاخره دو تا آیفون ۷ را معرفی کرد.

خیلی منتظر ماندم تا شیلر چیزی بگوید که من با خودم بگویم «وای خدای من، این همون اپلی که با آیفون اولش همه‌ی دنیا رو تکون داد!” ولی مثل بچه‌ای که اسکوپ‌های بستنی قیفی‌اش رو زمین افتاده و با حالی افسرده‌‌طور پدرش را نگاه می‌کند، به مانیتورم خیره شده بودم. حداقل ۲۰ درصد از زمان معرفی آیفون جدید به این گذشت که «گوشی جدیدمون، رنگ مشکی هم داره!». بعد رفتند سراغ دوربین و یک سری اصطلاحاتی مثل بدنه‌ی ضدآب و دیافراگم f/1.8 به میان آمد که من را برد به اوایل اسفند پارسال و یاد آقای کره‌ای که دقیقا همین حرف‌ها را گفته بود. بلندگوهای بالا و پایین استریو هم که من را یاد گوشی‌ای انداخت که در اسم‌اش عدد «۱۰» دارد!

آقای کوک، مدیرعامل محترم اپل، برادر من، گرفتی ما رو؟! یک جوری گفتی با امکانات آیفون ۷ زندگی‌مان را تغییر خواهی داد که فکر کردم قرار است در طول روز برام چای هم بریزد! در دوره‌ای که رقیب‌ها، گوشی‌های‌شان را منفجر می‌‌کنند یا دیگری اسباب‌بازی‌ای تولید می‌کند که طراحی ماژولار دارد، خیلی راحت است که همان مدل سال قبل را کمی بهتر کنی و به عنوان یک مدل کاملا جدید پیش روی مخاطبان‌ات قرار بدهی. اوکی! قبول‍! ولی حداقل نیا بگو که این گوشی قرار است روی زندگی روازنه‌ی من تاثیر بگذارد. شرمنده آقای کوک، من امسال هم می‌چسبم به اندروید؛ امیدوارم سال بعد بتوانی نظرم را عوض کنی.

Birthday_Footer

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۸۰ دیدگاه
  1. کامبیز

    فقط و فقط، سلطان سونی و گوشی Xperia XZ … حمکران بی چون و چرای دوربین های گوشی های هوشمند …

  2. محمدباقر

    من خودم لومیا ۱۰۲۰ دارم همین الان . همیشه از سامسونگ بدم میومده و به قول بچه ها که خودشون سامسونگ داشتن جاصابونی بود خدایی اما تا قبل از S6 . با اومدن S6 وبعدش S7 و … کیفیت ساخت بدنش عالی شد . اپل که فوق العادست . وقتی با آیفونی که ۲ گیگ رم داره MULTITASKING بهتری دارید و GAME رو راحت تر اجرا میکنه نسبت به گوشی اندرویدی که ۴ گیگ رمشه یعنی بازی رو اپل برده . فروش جهانی سامسونگ اگه بیشتره به خاطر قیمت کمترش هم هست و تنوع گوشیاش تو بازه قیمت های مختلف .

  3. دانیال

    مشکل اصلا این نیست که شرکت ها قابلیت های جدیدی رو نمی کنن… البته که نویسنده هم واقعا به مطلب بد پرداخته… مشکل اینجاس که مردم در الان هر آنچه رو که لازم باشه دارن و به چیزی نیاز دارن که واقعا تا حالا در هیچ چیزی وجود نداشته باشه…. اینطوری مردم با یه چیز جدید و باحال به وجد میان و خوشحال میشن… مثل زمانی که اولین آیفون معرفی شده بود. برای همه جالب بود که ببینن اصلا این آیفون چی هست؟! شرکت های سازنده برای به دست آوردن میدان باید از تکنولوژی ها و قابلیت هایی استفاده کنن که کاملا نو و جدید باشه…. ولی برای دیدن همچین چیزهایی باید کمی صبر کرد….

  4. erfan

    داداشیون یه سوال. بنظرتون اگر برای گوشی اپل تو ایران یه چیز مثل انفجار رخ بده میاد فراخوان بده و عوض کنه و یک دستگاه نو بده؟ نه نمیده. باز برید خدا رو شکر کنید سامسونگ مشتری مداره و اومد فراخوان داد و قراره تا ۷مهر گوشی های نو رو پس بده. حداقلش اینه که سامسونگ در مقایسه با اپل:
    ۱-طول عمر باتری بیشتری داره
    ۲-صفحه نمایش بهتری داره!(اصلا اونی که رو اپله اسمش بنظرتون میشه نمایشگر باشه؟)
    ۳-دوربین f1.7 dual pixel داره که اپل……..
    ۴-s-pen داره که به کل کمپانی اپل می ارزه.
    ۵-صفحه نمایش edge رو کی وارد تکنولوژی کرد؟(بعله-سامسونگ)
    ۶-مهم اینه از وسط دولا نمیشه
    ۷-آزادی نرم افزار؟ خخخخخخ (سیاستهای اپل مثل کره شمالیه)
    ۸-حسگر عنبیه چشم که سامسونگ ۴ سال روش کار کرده؟

    1. Danial

      استیو جابز خدابیامرز حرف قشنگی میزد: من هیچوقت یه قلم برای موبایلم عرضه نمیکنم، چون استفاده از قلم مثل استفاده از یک انگشته، به جاش مولتی تاچ رو میارم، چون استفاده از یک انگشت، لذت استفاده از پنج انگشتو ازمون میگیره… بقیه رو هم برید تحقیق کنید… اگه سامسونگ صفحه ادج داده اپلم ترى دى تاچ داده( و اثر انگشتی که سامسونگ هنوز با تلاش به اثر انگشت آیفون شیش رسیده) و قدرتمند ترین گوشی دنیا بودن با سه گیگ رم…. هیچ وقت نمیشه سامسونگ یا هر شرکتی رو با اپل یا هر شرکت دیگه ای مقایسه کرد، و اگرم میشه باید با دانش انجام بشه…. قبل از مقایسه و جبهه گرفتن، اطلاعات درست جمع آورى کنید

    2. Uni kode

      سلام حاجی فک کنم گزینه ۸ رو اشتب شنیدی اولین حسگر عنبیه چشمو مایکروسافت رو لومیا ۹۵۰ قرار داد حدود یکساله پیش.حالا نمیدونم چجوری ۴ سال بوده روش کار میکرده

  5. sajad

    فقط لازم دونستم بگم اگه واقع بینانه نگاه کنیم اپل همیشه در سرعت و قدرت حرف اول رو میزنه
    به چه دلیل؟؟
    به این دلیل که سیستم عامل اختصاصیه و بیشترین هماهمنگی با سخت افزارو داره!!!!
    زمانی که ۵s دو هسته ای به روان ترین شکل کار میکرد و برتریه خودش رو داشت بقیه ی شرکت ها با cpu هشت هسته ایم نمیتونستن اون سرعت رو داشته باشند دلیل هم فقط سیستم عامله!!!!!

  6. مهم نیست

    با عرض سلام وخسته نباشید
    شما در این به اصطلاح مقاله شدید نظر شخصی خودتون رو نوشتین
    با تشکر

  7. میثم

    آقا به همه اندروی های عزیز خسته نباشید عرض میکنم چون گوشی جدیدتون که البته تنها گوشی دنیا با قابلیت انفجار هست و قراره شرکتش جمع آوری کنه 🙂

  8. مرتضی

    اپل نه که ایران خودرو
    ایران خودرو پژو رو ده بار فیس لیفت کرد هر بارم یه اسمی روش گذاشت
    دقیقا آیفون هم داره از ایران خودرو کپی میکنه
    بالاخره ایران خودرو هم یه برندی شد که اپل هم ازش کپی میکنه

  9. محمدحسین

    ” آقای کوک، گرفتی مارو؟”

    فرهنگ جان، عکس پروفایلت هم دقیقا داره همینو میگه ؛)

  10. سام

    دوستان من یک چیزی بگم اپل تنها شرکت دنیاست که سه فرآیند طراحی، سخت‌افزار و نرم‌افزار را با هم انجام داده است.
    اپل یک شرکت اینترنتی مانند گوگل نیست، بلکه بیش از هر چیز یک نوع برند است که تلاش می‌کند اکوسیستم خودش را داشته باشد. از دیدگاه کارشناسان فن آوری، استفاده از محصولات این شرکت یک نوع سبک زندگی است و تلاش اپل هم دقیقا ترویج دادن همین سبک زندگی است و به یغما بردن دل کاربرانش.

    هرچند شرکت‌های زیادی در حوزه تکنولوژی و فناوری فعال هستند، اما همه آنها سبک زندگی نمی‌سازند. مایکروسافت و گوگل هم به تقلید از اپل در پی ایجاد سبک زندگی مخصوص خود هستند که با تولید محصولات و خدمات متعدد برای ایجاد آن تلاش می‌کنند.

    شاید بتوان گفت ویژگی اصلی اپل قبل از طراحی، نوآوری و خوش‌ساخت بودن، برنامه‌ریزی و پایبند بودن به سیاست‌های کلی این برند است. اینکه این شرکت خواهد توانست بر دست اندازهای ایجادشده برای کاهش دلربایی کاربرانش فائق آمد یا نه به دو مولفه عمق تاثیرگذاری اپل و وفاداری مشتریان جهانی آن بستگی دارد.

    نباید فراموش کرد یافته های نظری و تحقیقات نشان می دهد که استفاده از ابزارهای نوین فناوری اطلاعاتی و ارتباطی به شکل گیری سبک زندگی ویژه ای می انجامد و در هر یک از جنبه های مختلف سبک زندگی، نظام ارزشی و جهان بینی متفاوتی را ایجاد می کند که منجر به کنش های گوناگونی از جانب افراد می شود و باعث می شود تا افراد در حوزه های مختلف زندگی خود از جمله اوقات فراغت و شیوه گذران آن، نگرش به ازدواج، رفتارهای اعتقادی و پیروی از مد رفتارهای متفاوتی داشته باشند.

    1. محمدرضا

      دستش درد نکنه!!!
      من فکر میکردم فقط مک بوکمو موبایل داداشمو میزنه.
      ولی خب بنده شخصا ترجیح میدم که یک دیوایس کارامد بهم تحویل بده که بدون چون و چرا کارشو انجام بده.
      ازینکه یک شرکت بخواد به ی سبک زندگی مجبورم کنه وتقعا متنفرم چون این انتخاب خودمه. همونطور که اون برند انتخاب خودم بوده.

  11. میثم

    خبر جدید برای اندرویدی های عزیز!!!
    فرودگاه های معتبر دنیا اعلام کردن که گوشی نوت ۷ اگه دارین با خودتون وارد هواپیما نکنید و به هیچ عنوان هم به بار تحویل ندین
    خسته نباشی اندرویدی عزیز،خدا قوت پهلوان!!
    راستی باز امسال هم اپل نخر فرهنگ جان دوست من چون اونوقت میتونی گوشیتو با خودت هر جا که خواستی بدون ترس ببری 🙂

    1. R

      اندروید یک سیستم عامل و سامسونگ یک شرکت هست که از این سیستم عامل استفاده میکنه!
      اگر میخواهید به اندروید خرده ای بگیرید ابتدا با نکسوس آشنا شوید 🙂

  12. محمدرضا آخوندى

    لازمه این نکته رو خدمت نویسنده محترم عرض کنم که ایفون سال اینده هم عدد هفت رو با خودش یدک میکشه و شما تصور کنید تجمیع امکانات ایفون سون و سون اس که قراره سال اینده که سال مهمی براى شرکت اپل هم هست، معرفی بشه!
    شاید منظور تیم کوک این بوده!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه