چگونه اکانت اینستاگرام را غیرفعال یا حذف کنیم؟

۶ تیر ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
حذف اکانت اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی بین کاربران ایرانی است و بسیاری از افراد برای اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوها از این پلتفرم استفاده می‌کنند. اما استفاده از این شبکه‌های اجتماعی وقت زیادی را تلف می‌کند و به همین خاطر برخی از افراد ترجیح می‌دهند با حذف اکانت اینستاگرام یا غیرفعال کردن آن، از دست این پلتفرم خلاص شوند. در این مطلب به صورت مختصر و مفید به آموزش روش حذف اکانت اینستاگرام (دیلیت اکانت اینستاگرام) و غیرفعال کردن آن (دی اکتیو اینستاگرام) می‌پردازیم.

همانطور که گفتیم برای رهایی از این پلتفرم دو راه دارید؛ یک اینکه اکانت خود را به‌طور موقت غیرفعال کنید، یا اینکه با حذف اکانت اینستاگرام به‌طور کلی اکانت خود را پاک کنید. غیرفعال کردن موقت همانطور که از نامش پیداست، اکانت شما را به‌صورت موقت غیرفعال می‌کند و با ورود مجدد به اینستاگرام، اکانت مذکور دوباره فعال می‌شود. اما حذف دائمی، به معنای پاک کردن عکس‌ها، ویدیوهای آپلود شده، کامنت‌ها، لایک‌ها و فهرست فالوئرها است. در ادامه قدم‌به‌قدم به این دو روش می‌پردازیم.

روش غیرفعال کردن موقت (دی اکتیو اینستاگرام)

۱. ورود به اکانت از طریق نسخه‌ی وب اینستاگرام

نسخه وب اینستاگرام

همین ابتدای امر باید بگوییم که برای غیرفعال یا حذف اکانت اینستاگرام نمی‌توانید از اپلیکیشن آن استفاده کنید و باید به نسخه وب آن سر بزنید. بعد از وارد کردن مشخصات اکانت، بر نام کاربری خود کلیک کنید تا روانه‌ی بخش پروفایل شوید.

۲. ویرایش پروفایل

نسخه وب اینستاگرام

در این بخش، بر گزینه‌ی Edit Profile در بخش فوقانی رابط کاربری کلیک کنید.

۳. غیرفعال کردن اکانت

غیرفعال کردن اکانت

در صفحه اصلی Edit Profile، در قسمت پایین آن می‌توانید گزینه Temporarily disable my account را مشاهده کنید و برای غیرفعال کردن موقت اکانت خود بر روی آن کلیک کنید.

۴. تایید غیرفعال کردن

تایید غیرفعال کردن

در صفحه‌ی جدیدی که به نمایش درمی‌آید، بعد از انتخاب دلیل غیرفعال کردن، رمز عبور خود را تایپ کنید و درنهایت بر دکمه Temporarily Disable Account کلیک کنید. یک پیام پاپ‌آپ به نمایش درمی‌آید و برای بار آخر از شما می‌خواهد که این فرایند را تایید کنید. با کلیک بر گزینه Yes کار تمام می‌شود. باید خاطرنشان کنیم که معمولا بعد از انجام این کار، اکانت بلافاصله غیرفعال نمی‌شود و در اکثر مواقع این فرایند چند ساعتی به طول می‌انجامد.

فعال کردن دوباره‌ی اکانت اینستاگرام

فعال کردن دوباره

اگر بعد از غیرفعال کردن اکانت نظرتان تغییر کرد و باز خواستار استفاده از اینستاگرام خود شدید، می‌توانید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و با ورود به این پلتفرم، اکانت شما هم دوباره فعال می‌شود.

روش حذف دائم اکانت اینستاگرام

۱. ورود به صفحه‌ی حذف اکانت اینستاگرام

حذف اکانت اینستاگرام

اگر می‌خواهید به‌طور کلی اکانت خود را حذف کنید، برای این کار هم باید به نسخه وب این پلتفرم سر بزنید. برای این کار، به صفحه Delete Your Account مراجعه کنید. در این صفحه هم در ابتدا دلیل حذف اکانت اینستاگرام خود را مشخص کنید.

۲. تایید حذف اکانت

تایید حذف اکانت

اگر همچنان مصر به حذف این اکانت هستید، رمز عبور خود را تایپ کنید و در نهایت بر دکمه Permanently delete my account کلیک کنید. اینستاگرام هم برای بار آخر از شما می‌خواهد که این فرایند را تایید کنید و با کلیک بر گزینه OK، این فرایند به اتمام می‌رسد.

۳. نهایی شدن فرآیند حذف

تایید حذف اکانت

با این کار اکانت شما و تمام اطلاعات درون آن پاک می‌شود. اگر دلتنگ این محیط شدید، دوباره باید یک اکانت جدید درست کنید و افراد موردنظر خود را فالو کنید و از اول ویدیوها و تصاویر را آپلود کنید.

روش حذف (دیلیت اکانت اینستاگرام) روی گوشی موبایل

در ویدیوی زیر از برنامه فرمول روش حذف اکانت اینستاگرام با استفاده از گوشی موبایل آموزش داده شده است.

منبع: PCMag

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مسعودبیگی

    من چند اکانت ساختم و پاک کردم.الان دیگه بهم اجازه نمیده اکانت جدید بسازم.باید چی کار کنم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه