تحریریه‌‌ی دیجی‌کالا مگ درباره‌ی آیفون ۷ چه می‌گوید؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه

همان‌طور که احتمالا متوجه شده‌اید، آیفون ۷ به دیجی‌کالا مگ رسیده و کارشناسان ما این فرصت را پیدا کرده‌اند که از نزدیک با آن کار کنند. در ادامه نگاهی اجمالی به نظرات‌ متنوع همکاران‌مان می‌اندازیم. با ما همراه باشید.

M_Zarin

محمد زرین صدف:

آیفون ۷ محصولی کامل و به‌غایت کم‌نقص است. از نظر من تا این لحظه آیفون ۷ در کنار گلکسی نوت ۷، گلکسی S7 Edge، ال‌جی G5، ال‌جی V20، هواوی P9 و HTC 10 بهترین تلفن‌های هوشمند بازار هستند. اما من کدام را می‌خرم؟ هیچ‌کدام. چرا؟ چون قرار نیست بهترین گوشی بازار را بخرم! اما رسالت حرفه‌ای من ایجاب می‌کند بهترین‌ها معرفی کنم. دستگاه‌های نام‌برده برای عموم مردم منطقی‌ترین گزینه‌های خرید به‌حساب می‌آیند. ولی آن‌چه برای عموم خوب است، لزوما برای من هم خوب نیست. من ترجیح می‌دهم مثل همیشه به دنبال ایده‌آل‌های شخصی‌ام حرکت کنم. یک روز تبلت نکسوس ۲۰۱۳ خریدم و یک روز هم هواوی میت ۷؛ امروز هم نکسوس ۶P دارم. آیا آیفون ۷ محصول بدی است؟ نه. آیفون ۷ در بدترین حالت در لیست ۳ اسمارت‌فون برتر امسال قرار دارد. نکسوس ۶P‌ من چطور؟ اصلا مهم نیست کجای لیست است! داستان «علف و بزی» را تکرار نمی‌کنم.

 

F.Heshmati

فرهنگ حشمتی:

آیفون ۷ را بیشتر یک به‌روزرسانی برای آیفون ۶s می‌دانم؛ چیزی مثل آیفون ۶.۵ یا آیفون ۶s مدل ۲۰۱۶. به نظرم اپل برنامه‌های اصلی برای معرفی یک آیفون کاملا متفاوت با امکانات هیجان‌انگیز را برای سال بعد و تولد ۱۰ سالگی آیفون، کنار گذاشته است. از نظرم، جالب‌ترین چیزی که به آیفون ۷ اضافه شده، بلندگوهای استریو و باتری بهترش است. رنگ مشکی براقش هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد که البته با ویدیوهایی که در مورد میزان خط و خش‌پذیری و ترک برداشتن این رنگ دیدم، نظرم کاملا عوض شد. برای کسی که همین الان از آیفون ۶ یا ۶s استفاده می‌کند، خیلی توجیهی وجود ندارد که هزینه‌ی ارتقا به آیفون ۷ را بپردازند، مگر اینکه جزو طرفداران ۱۲ سیلندر اپل باشد یا آن‌قدر صبر کند تا آیفون ۷ به قیمت معقولی برسد.

 

M.Chinekesh

محسن چینه‌کش:

من آیفون ۷ رو دوست دارم. ولی به عنوان کسی که در حال حاضر آیفون ۶s داره و ازش خیلی هم راضیه قصد ندارم آیفون ۷ بخرم. برای من iOS همیشه بخش مهمی از تجربه کار کردن با آیفون بوده و خوشبختانه iOS 10 روی آیفون ۶s حتی از iOS 9 هم روون‌تر کار می‌کنه. یادم میاد آیفون ۵ رو بیشتر به این دلیل با آیفون ۵s عوض کردم که iOS 7 روش کاملا روون نبود. دلیلم برای عوض کردن آیفون ۵s با ۶s هم خیلی بی‌ارتباط با سرعت پایین iOS 9 (اونم در ابتدای لانچ شدنش) روی ۵s نبود. البته در مورد اول اضافه شدن تاچ‌آیدی و در مورد دوم اضافه شدن ۳D Touch هم باعث می‌شد بیشتر به خریدن آیفون جدید ترغیب بشم. آیفون ۷ در این زمینه هم چیزی نداره که من رو مجاب کنه از آیفون ۶s خیلی بهتره. شاید فکر کنید به‌عنوان یک عکاس موبایل همیشه باید آخرین گوشی با بهترین دوربین رو داشته باشم. ولی تا جایی که یادم میاد بعضی از بهترین عکس‌هام رو با همون آیفون ۵ گرفتم.

 

S_Ebadi

سعید عبادی:

اپل داری اشتباه می‌زنی … با اینکه کلا و فقط آیفون دوست دارم؛ اما آیفون جدید هیچ چیز خاصی نداره تا بتونم بگم واووو عجب گوشیه خفنی. از نظر ظاهر، به غیر از رنگ مشکی که واقعا از آیفون ۵s به بعد دلم براش تنگ شده بود، مورد خاصی دیگری ندیدم که نشان از پیشرفت باشه؛ حتما می‌خواید بگید، ضدآب بودن. خوب ضدآب بودن فقط در حد یک بازی با جملات هست وقتی گارانتی نداره. نمایشگر هم تفاوت چندانی نداشته و دوربین هم فقط مقداری بهتر شده. اما در عوض می‌تونم به سخت‌افزار و باتری گوشی کمی امیدوارم باشم و بگم خوب آیفون جدید قوی‌تر شده؛ حتا اگر این اتفاق هم نمی‌افتاد، آیفون ۶s هم با همان سخت‌افزار حالا دیگه قدیمی شدش رقیبی نداشت. مثلا جک ۳.۵ میلی‌متری هم حذف شده تا فقط بشه گفت، آیفونی که یک درگاه کم‌تر دارد؟ تنها چیزی که برام جالب بود، کلید خانه‌ی جدیده که حالم را خوب می‌کنه.

 

M.Momenzade

مهدی مومن زاده:

با دیدن آیفون ۷ اولین چیزی که به ذهنم آمد، این بود که گوشی‌های هوشمند به بلوغ کامل رسیده‌اند. یک گوشی قرار است چه پیشرفت بزرگ دیگری بکند؟ زمانی قدرت پردازشی، کیفیت نمایشگر، کیفیت ساخت، طراحی بدنه، سیستم عامل بهینه و امکانات جانبی مفید از جمله جبهه‌هایی بودند که گوشی‌ها‌ی هوشمند در آن با هم رقابت می‌کردند؛ ولی حالا گوشی‌های بالارده همه‌ی این‌ها را به حد کافی دارند. گوشی‌های هوشمند در بعضی حوزه‌ها به آخر خط رسیده‌اند و در بعضی حوزه‌های دیگر به بن‌بست. هنوز باتری آن‌ها دو روز شارژ می‌دهد و دستیار صوتی‌شان خیلی باهوش عمل نمی‌کند. این روزها انگار سازندگان گوشی‌ها می‌خواهند به زور نوآوری بکنند. نوآوری‌هایی که بسیاری از آن‌ها به درد نمی‌خورد و گاهی اوقات مسخره به نظر می‌رسد. به نظرم LG G5 سمبل این نوآوری‌های زورکی است. خیلی منتظر آیفون ۷ بودم و به احتمال زیاد آن را می‌خرم. بعضی‌ها می‌گویند که تا آیفون بعدی صبر کن شاید تغییر بزرگی رخ دهد، ولی چشمم آب نمی‌خورد. گوشی‌های هوشمند به آخر خط رسیده‌اند…

 

M.Nourdoost

مجید نوردوست:

هیچ‌وقت آن‌طور که بایدوشاید آیفون را دوست نداشتم. نه اینکه محصول بدی باشد یا اینکه پول خریدنش را نداشته باشیم. تجربه‌ی من با آیفون به آیفون ۴s و آیفون ۵c ختم می‌شود. هر بار هم که خریدم از محدودیت‌های سیستم عامل iOS  خسته شدم و به سمت گوشی‌های اندرویدی رفتم. آیفون ۷ هم قطعا برای من چیزی فراتر از تجربه‌های قبلی نخواهد داشت.  همان ظاهر قدیمی چند سال پیش و با پیشرفت‌های سخت‌افزاری که روی هر گوشی دیگری هم این اتفاق را می‌بینیم؛ اما جادوی آیفون امسال در مدل پلاس آن خلاصه می‌شود. آیفون ۷ پلاس چیزی است که بازی را به نفع اپل تمام می‌کند. محصولی که ویژگی‌های عکاسی فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و کاری می‌کند که نتوانیم به جز ظاهر یکنواختی که دارد، به آن ایرادی بگیریم.

 

Z.Gholami

زهرا غلامی:

همین‌که آیفون مشکی را به دست گرفتم، با خودم گفتم رنگی مشکی، واقعا آیفون جدید را جذاب و دل‌فریب کرده. هر چه باشد، آیفون همیشه افسون خودش را دارد. اما شیکی آیفون به کنار، یک گوشی هوشمند باید بتواند حسابی برای من کار کند و به بهترین و تمیزترین شکل خدمات دهد. از نظر من، آیفون نه‌تنها توانسته همیشه از عهده این کار بربیاید، بلکه فکر می‌کنم حتی در برطرف کردن نیازهای روزمره تا حدی به تکینگی هم رسیده است. شاید به همین دلیل باشد که تیم کوک روی ظاهر آیفون و امکانات پرطرف‌دار مثل دوربین تمرکز می‌کند. اما دوربین دوتایی و کلید خانه‌ی فیزیکی یا خازنی برای من چندان اهمیتی ندارد. چیزی که من به آن احتیاج دارم و فکر می‌کنم تکنولوژی گوشی‌های هوشمند هر چه زودتر باید به سمت آن برود، دستیار مجازی واقعا هوشمند است. سیری باهوش نیست، اما من یک منشی باهوش می‌خواهم و معتقدم قدم بزرگ بعدی در گوشی‌ها، هوش مصنوعی قدرتمند است. به نظر من تیم کوک باید توجه بیشتری به Siri بکند. شاید اگر استیو جابز بود، با توجه به روحیه جسور و آینده‌گرایانه‌اش در این زمینه تمرکز می‌کرد و دوباره انقلابی به راه می‌انداخت.

 

M_Sammak

محمد سماک:

نمایشگر را بزرگ‌تر کردید و گفتید این سایزِ بهتر و محبوب‌تری است، چیزی نگفتم. دوربین را به بیرون بدنه هل دادید و کم‌کم دارید به سمت وصل‌کردن ماژولی شبیه تلسکوپ به پشت گوشی حرکت می‌کنید… دم از دم برنیاوردم. فناوری لمس سه‌بعدی را معرفی کردید که خودتان هم هنوز هیچ کاربرد درستی برایش متصور نیستید، باز زبان به دهن گرفتم و گفتم بگذار ببینیم چکار می‌خواهند بکنند. ولی… آخه جک ۳.۵ میلی‌متری رو دیگه چرا حذفش کردید؟ کی به شما صلاحیت داده که بگید چون خیلی قدیمیه باید حذف شه؟ این ملانصرالدین بازیا چیه که درآوردید؟ لابد دو فردای دیگه هم می‌خواید بگید به جای غذا خوردن این قرص را میل کرده و همه‌ی مواد مغذی مورد نیازتان را دریافت کنید. نه آقای محترم! اجازه بده حرفم تموم شه بعد شروع کن به دفاع از خودت. لطفا کمبود جا رو هم بهونه نکن که اصلا توی کَتم نمیره. خودتون هم می‌دونید که حسابی خراب کردین. برید یه جوری جمعش کنید تا بیشتر از این بوش در نیومده. اصلا لازم نیست چیزی بگید، فقط برید که نبینمتون.

 

T.Houshangi

ترانه هوشنگی:

«تجربه‌ی کاربری منحصر‌به‌‌فرد»…شاید نباید نوشته را با این جمله‌ی تکراری شروع کرد اما آن‌چه آیفون را از سایر گجت‌ها متمایز می‌سازد، حسی است که در کاربر هنگام استفاده ایجاد می‌کند. من کاربر چندین نسل آیفون هستم و هربار به دنبال آن‌چه سایرین خلاقیت شگفت‌انگیز می‌خوانند نیستم! بلکه چیزی را می‌خواهم که به بهترین شکل نیازهای من از یک تلفن همراه را برطرف کند و آیفون دقیقا همان گجت خاص و دوست‌داشتنی است که همیشه عطش داشتن مدل جدید‌تر را در من ایجاد می‌کند.

 

V.Nazemiوحید ناظمی:

راستش را بخواهید به عنوان یک کاربر قدیمی اپل، ۶ به این طرف با آیفون قهر کرده‌ام. با این‌حال لمس محصول جدید برایم هیجان داشت. هیجانی که خیلی زود فروکش کرد. انتظار تغییرات بزرگ‌تری مانند زمان ارائه‌ی آیفون ۶ داشتم که توی ذوقم خورد. طراحی همان طراحی نسل قبلی است. وقتی دکمه Home را فشار می‌دهید انگار یکی از پیچ‌های بدنه افتاده و گوشی از درز باز شده‌اش لق می‌خورد. اما بعد از باز کردن قفل گوشی یک موشک در ابعاد ۴.۷ اینچ پیش روی شماست. موشکی که اگر مزه‌ی آزادی‌های اندرویدی زیر دندان‌تان رفته باشد همچنان به شکل یک زندان فوق لوکس خودنمایی می‌کند.

 

M.rezaeeمحمد رضا رضایی:

وقتی آیفون ۷ با مشخصات عجیب‌وغریبش معرفی شد برای ارتقای آیفون ۵ ام کمی مردد شدم و حتی به خرید گلکسی یا نوت ۷ و زد ۵ هم فکر کردم. اما وقتی این گوشی به دفتر شرکت رسید و به قول معروف تاچش کردم یه حس خیلی خوبی از نظر طراحی بدنه و امکانات به من دست داد و با خودم گفتم حالا وقتش شده. به فکر این نیستم که بدون خرید ایرپاد احتمالا ۶۰۰ تومانی نمی‌توانم همزمان موزیک گوش کنم و گوشی را شارژ کنم، مهم نیست، یکم صبر لازم دارم تا ثابت شدن قیمت و خرید یک آیفون ۷ طلایی. This is 7.

 

‌‌‌    ‌

 

Drone_Footer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۶ دیدگاه
  1. Avatar پرهام۹۴۰

    بجای اینکه بشینید اونجا از ایفون۷ حالشو ببرید و نقد کنید موجود کنید مام بخریم خوب موافقا لایکplease

  2. Avatar sh

    بله منم فکر میکنم گوشی های هوشمند از نظر سخت افزاری و فیزیکی در حال حاضر تقریبأ به بلوغ کامل رسیدن ولی از نظر نرم افزاری و کامل شدن اپلیکیشنهای مختلف حرفهای زیادی مانده، حرف من بیشتر شدن نرم افزارها و اپلیکیشنها نیست، بلکه کامل شدن و یا بیشتر شدن امکاناتشونه.
    چه بسا برای شما هم اتفاق افتاده باشد در حال کار کردن با نرم افزاری یا اپلیکیشنی احساس کمبود امکاناتی کرده باشید.

  3. Avatar شایان

    با نظر آقای سماک موافقم.تمام حس های مارو نسبت به محصول هر سال آیفون گفتند.
    یه صحبت هم با تحریریه دیجی کالا دارم.همین قدر که برای سامسونگ و اپل وقت میذارید و نظر جمع میکنید،برای الجی (V20) یا سونی (XZ) هم از این کارا بکنید.
    البته میدونم مثلا محصول جدید سونی هنوز عرضه نشده،ولی خب شما به نحوی، باید اطلاعات کاملی رو از محصول به مشتری ارائه بدید.به محض ورود به بازار ایران.همونجور که هر جوری شده آیفون ۸ میلیونی رو جور میکنید و نقد و بررسیش میکنید.برای بقیه برند ها هم این کار رو انجام بدید.
    این یک نقد سازندس،پس لطفا به دل نگیرید و برای هرچه بهتر شدن دیجیکالا انجام بدید.
    باتشکر.

  4. Avatar مهدی برشدی

    خیلی ممنون از این کار خوبتون امیدوارم این کار برای تمام پرچم دارها ادامه داشته باشه
    به نظر بهتیرن نظر و تفسیر مربوط به آقای زرین صدف میباشه چون تقریبا همه برندها هم به اوج کمال طراحی رسیدن و بسیار به هم نزدیک شدن و فقط سلیقه و شاید تعصب افراد هست که موفقیط فروش اونها رو مشخص میکنه

  5. Avatar Hosein

    با نظر آقای سماک کاملا موافقم..
    این گوشی چیزی نداره که من رو مجبور کنه هزینه بیشتری در مقابل اس۷ یا جی۵ پرداخت کنم..
    و نظر شخصی من اینه که طراحی و شکل رنگ مشکی این گوشی بسیار زشت و نچسب هست..

  6. Avatar امیر

    محمد زرین صدفِ عزیز حرف دل منو زدی 🙂

  7. Avatar رضا

    دیدگاه اقای محمد زرین صدف حقیقتا جالب و متفاوته، کمتر فردی این طوری میتونه حلاجی کنه اسمارتفونارو، من نظرم به نظر ایشون نزدیکه، بدون تعصب و عمییق…هر کی ایده آلش فرق داره با بقیه واقعیته، استاد سماک هم که من آخرش نفهمیدم چرا اینقدر قاطیه…شوخی میکنم

    1. محمد سماک محمد سماک

      اقتضای طبیعتم اینه رضا جان!

  8. Avatar ehsanda

    واقعا حرف درستیه این که کلا کسی که ۶ یا ۶S داشته باشه برای خودش دلیل خاصی نمیبینه که بره ۷ بخره.اخه چرا واقعا؟مثلا با همون ۶S نمیشه کار های سنگینی انجام داد ؟؟یا عکس های خوبی گرفت؟؟واقعا چراااا؟

  9. Avatar Next is Now

    نظر من به نظر آقای محمد سماک نزدیک تره ! واقعا دیگه شورش درومده

  10. Avatar حامد

    چرا میگید این گوشی زیباس بسیار زشته شما بزارش کنار اس۷اج نگاهم به آیفون نمیکنی بدون شک اس۷اج زیباترین گوشی امساله آیفون گند زد

    1. Avatar هادي

      دوست من، بحث زیبایی کاملا به سلیقه مربوط میشه. دیدگاه من کاملا برعکس مقایسه ی جنابعالیست.

  11. Avatar مهدی

    یعنی قشنگ معلومه دی جی کالا نمیتونه آیفون بفروشه رو نظرات کترشناساشم تاثیر گذاشته
    متاسفم
    من چندین ساله عضو دی جی کالا هستم و خریدها زیادی انجام دادم.اما الان دی جی کالا داره راه اشتباهی رو میره

    1. Avatar SaFa

      ایول، کاملا موافقم

  12. Avatar Alireza.A

    درود بر تمام نویسنده های دیجی کالا مگ عزیز. تحریر خیلی خوبی بود مرسی از همگی. اقای مومن زاده به نظر منم صبر کن سال دیگه ایفون ۸ بگیر. جالب ترین تحریر برام تحریر اقای چینه کش بود, ایفون زیاد داشتین, به نظرم شما برای نوشتن نقد و برسی یک ایفون خیلی مناسب هستین. (منم ایفون ۵s داشتم واقعا عالی بود). وحشتناک ترین تحریر هم تحریر اقای سماک بود (اوه, اوه) یعنی همون خوبه تیم کوک رو نبینین, وگرنه که (خدا بیامرزتش).!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه