آیفون ۷ رسما معرفی شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

آیفون ۷ معرفی شد. پرچم‌دار جدید شرکت اپل که قرار است در طول یک سال آینده خبرهای مختلفی از آن بشنویم. این گوشی جدید که از هم اکنون دل طرفدارانش را برده، ویژگی‌های جدیدی دارد.

طراحی

همان طور که از قبل گفته شده بود، اپل ایجاد تغییرات بزرگ در آیفون‌ها را به دوره‌های سه ساله منتقل کرده و به همین دلیل آیفون ۷ ظاهری مانند گوشی‌های آیفون ۶s و آیفون ۶ دارد؛ اما ویژگی اصلی این تلفن همراه هوشمند ضد آب بودن آن است.  آیفون ۷ از گواهی IP 67 بهره می‌برد و تا سی دقیقه می‌توان با آن در زیر آب کار کرد. جک ۳.۵ میلی‌متری خروجی صدا روی این گوشی دیده نمی‌شود و دقیقا تمام شایعات گذشته تایید شدند. اپل برای گوشی جدید خودش از هدفون‌هایی با کابل لایتنینگ استفاده کرده و حتی یکسری هدفون جدید معرفی کرده بی‌سیم هستند و با بلوتوث کار می‌کنند.

apple-iphone-watch-20160907-5265

از دیگر تغییرات ظاهری این تلفن همراه هوشمند می‌توان به باریک‌تر شدن آن اشاره کرد. این گوشی نزدیک به ۶ میلی‌متر ضخامت دارد. حذف جک ۳.۵ میلی‌متری خروجی صدا باعث این اتفاق شده و اکنون با یکی از باریک‌ترین گوشی‌های دنیا مواجه هستیم. بلندگوی دوم هم روی آن قرار گرفته و کاربران صدای استریو را تجربه خواهند کرد.

apple-iphone-watch-20160907-5185

سخت افزار

گوشی آیفون ۷ از تراشه‌ی Apple A10 بهره می‌برد که یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای ۶۴ بیتی در داخل آن قرار گرفته است. سرعت این پردازنده ۴۰درصد بیشتر از مدل قبلی است. این پردازنده مصرف انرژی کمتری دارد. همچنین پردازنده‌های گرافیکی جدیدی برای این گوشی طراحی شده است.

apple-iphone-watch-20160907-5420

این گوشی از سه گیگابایت رم بهره می‌برد که قطعا عملکرد این تلفن‌ همراه هوشمند در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف را بهتر از قبل می‌کند. همچنین مشخص شد که دکمه‌ی خانه‌ی آن به کلی تغییر کرده است. این دکمه همانند ترک‌پد‌های لپ‌تاپ‌های مک‌بوک کار می‌کند و کاربران دیگه همانند یک دکمه با آن کار نمی‌کنند و تنها با فشار انگشت می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند.

iPhone-7-images (1)

از دیگر ویژگی‌های آیفون جدید می‌توان به حافظه‌ی داخلی آن اشاره کرد. همان‌طور که انتظار داشتیم، آیفون ۷ در سه مدل با حافظه‌های داخلی ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت راهی بازار خواهد شد. البته اینکه چرا مدل ۶۴ گیگابایتی راهی بازار نمی‌شود، هنوز جای سوال دارد. البته از آنجایی که آیفون جدید توانایی فیلم‌برداری با کیفیت ۴K هم دارد، حذف شدن مدل ۱۶ گیگابایتی دور از ذهن نبود، چرا که این گوشی فضای بسیار کمی را برای ذخیره اطلاعات در اختیار کاربران قرار می‌داد. این گوشی با صفحه نمایش ۴.۷ اینچی HD راهی بازار می‌شود.

لمس سه‌بعدی

قابلیت لمس سه‌بعدی یا ۳D Touch که سال گذشته روی آیفون ۶s قرار گرفته بود، در گوشی جدید اپل با پیشرفت‌هایی همراه بوده است. به طور مثال می‌توان به ویژگی لمس سه‌بعدی چندتایی اشاره کرد. این ویژگی باعث می‌شود که صفحه نمایش به مقدار فشار وارد شده به صفحه حساس باشد و هر چقدر این فشار بیشتر شود، گوشی کارهای متفاوتی انجام می‌دهد.

دوربین

دوربین مهم‌ترین بخش آیفون‌‌های جدید است که در چند ماه گذشته شایعات مختلفی درباره‌ی آن‌ها شنیده بودیم. دوربین‌ آیفون ۷ یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 دارد بیشتر دارد که باعث می‌شود نور بیشتری وارد گوشی شود و کیفیت عکس‌ها بیشتر شوند. همچنین این دوربین قابلیت زوم تا ۲ایکس‌ را دارد. اپل می‌گوید که این گوشی بهترین دوربین در بین تمام محصولات بازار دارد و می‌تواند با دوربین‌های DSLR رقابت کند. دوربین جلوی این گوشی هم ۷ مگاپیکسلی است و می‌تواند فیلم‌های HD ضبط کند. دوربین آیفون ۷ توانایی عکاسی با فرمت RAW دارد.

apple-iphone-watch-20160907-5556

قیمت

این گوشی با قیمت ۶۴۹ دلار در تاریخ ۱۶ سپتامبر راهی بازار می‌شود.

‌‌‌‌‌

Birthday_Footer

 

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۴ دیدگاه
  1. s.amir

    اپل داره پول مارکشو میخوره.گوشیاش داغونه

  2. مهسا

    این مدل ایفون فوق العاده است کلی تکنولوژی های جدید داره از هدفون وایرلس بگیر تا ضد اب بودنش که تو ایفون ها این اولین باره
    من که عاشقش شدم ومنتظرم بیاد تو ایران تا بخرمش.

    1. حسن ر.

      ظاهرا آیفون‌های ۶ و ۶s هم تا حدودی ضدآب بودن ولی گواهی IP 67 نداشتند.

  3. mehdi

    واقعاً اینقدر نازک بودن گوشی چه فایده ای داره. جز اینکه کار کردن باهاش سخت تر بشه! اصلا خوش دست نیست

    1. علی

      فایدش اینه که باطریش ظرفیت کمتری داره و همش استرس داری از دستت نیفته یهو 🙂

  4. نیما

    هدفون وایرلس با چیپ وایرلس داخلی کار می‌کند و نا با سیستم بلوتوس…

    1. حسن ر.

      به‌طور جدا این هدفون باید خریداری بشه و خود اپل ۱۶۰ دلار قیمت گذاشته براش! حالا خدا می‌دونه تو ایران چند بشه!

  5. علی

    ادعای بهترین دوربین جهان واقعا ادعایی مغرضانه هست،، اونم وقتی سونی xz دوربینی به مراتب قوی تر معرفی کرده، با توجه به اینکه خوده سونی صاحب تکنولوژیه لنز و دوربین هست…
    البته نباید نادیده گرفت که اپل بخاطر شرایط کاری آزمایشگاهی ، همیشه بهترین راندمان رو ارایه داده، اما در مورد دوربین مطمینا ادعایی بی ثبات هست.
    من همیشه گفتم و میگم که اپل از جهاتی بهترین گوشی دنیا هست، اماااا نه در ایران،، طراحی گوشی های اپل براساس اتصال همیشگی به اینترنت ارزان و پر سرعت هست، چیزی که توو ایران آرزوست…
    با محدودیت های پشتیبانی خدمات نرم افزاری و سخت افزاری اپل و سرعت اینترنت پایین در ایران، اپل هیچ گاه برای ما ایرانیا گوشی مناسبی نیست
    در هر صورت، هرکی خرید، مبارکش باشه

  6. پرهام

    ضخامتش که فرقی نکرده چرا میگین نازکتر شده
    تو سایت اپل زده ۷/۱ میلی متر
    ۶s هم همین بود

  7. سینا

    به نظر میرسه که امسال تقریبا تمامی کمپانی های مطرح برنامه اصلیشون حفظ شمایل مدل های قبلی با برطرف کردن کمبودها و اضافه کردن چند مورد نسبتا جدید به محصولات بوده…اگر واقع بین باشیم چه سامسونگ چه اپل چه ال جی و…میشه گفت نسبتا همین رویه رو امسال در پیش گرفتن( طراحی بدون ایجاد انقلابی در این حوضه)که به سیاست کمپانی ها برمیگرده…ولی مطمئنا باید چشم به سال اینده دوخت و میشه انتظار داشت که سال آینده محصولاتی انقلابی از کمپانی ها مشاهده کرد(حداقل انتظار که میشه داشت انقلابی در تولیدات خود کمپانی هاست چه از نظر طراحی چه از نظر امکانات سخت افزاری)…بهر حال هر چه رقابت بین این محصولات تولیدی اپل سامسونگ و ال جی بیشتر باشه به نفع مصرف کنندها تموم میشه.

  8. علی

    خود سایت اپل قطرش رو ۷.۱ میلیمتر اعلام کرده

  9. امین حمیدی

    با سلام .
    گذشته از تعجب بسیار زیاداز عدم ارائه مدلی با حافظه ی ۶۴ گیگابایت ، طراحی باریک و یکدست پشت گوشی (انتقال خط آنتن به لبه ها) حذف جک۳.۵ میلیمتری ، درکنار مشخصات سخت افزاری و رم ۳ گیگابایتی که احتمالا نقطه مشترک با ایفون بعدی خواهد بود و همچنین دوربین از نوع طراحی شده ، انتخاب وسوسه انگیزی برای کاربرهاست . اما به نظر بنده آنچنان هیجان انگیز نیست و نوت ۷ امکانات و هیجانات به مراتب بهتری دارد .
    زنده باشید و برقرار

  10. فاطمه

    حالا ۶۴۹ دلار چن تومن درمیاد؟؟
    من که نمیفهمم میشه یکی بگه حدودا چقد در میاد؟

    1. mehdi

      ۲.۳۰۰.۰۰۰

    2. مهدی

      این قیمت تو آمریکاست…
      $۶۴۹ میشه ۲۳۰۰ ….
      تو ایران شما روزای اول روی ۴ تومن حساب کن…
      تا اواخر اذرماه که میشه سه ماه حدودا ۳ تومن قیمتش هست…

    3. محمدرضا

      چیییزییی ک تیم کوک تو مراسم گفت قیمتش مشابه ۶s ولی متاسفانه تو بازار ایران قضایاا فرق میکنه و گوشی ۲۷۰۰ ای شاید تا ۴ تومنم بره

  11. پارسام

    همه چیش تغییر داشته .
    قیمت پایش واسه مدل ۳۲ گیگش هم ۶۵۰ دلاره ک میشه حدودا ۲۱۰۰۰۰۰۰ ک البته بعد چن ماه ب این قیمت میرسه – البته سری پلاس یا همون فبلتش هم قیمت نوت ۷ هست –

    دیجی جان ۳ گیگ رمش تایید شدس ؟؟ اخه من چنجا دیدم فقط نسخه پلاس ۳ گیگ داره –

    و اینک از باطریش چرا خبری نیس ؟؟

  12. حسن ر.

    رم همچنان دو گیگه انگار

    1. محمدعلي بهراميان

      با همین دو گیگ بود که رم چهار گیگ سامسونگم شکست داد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه