اندروید ۷ در گلکسی S7 و S7 Edge چه ظاهری دارد؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
به تازگی سامسونگ نسخه جدید اندروید یعنی اندروید ۷٫۰ (نوقا) را به‌صورت بتا برای «گلکسی S7» و «گلکسی s7 اج» ارایه کرده و کسانی که در Galaxy Beta Program شرکت دارند، امکان دریافت این به‌روزرسانی را خواهند داشت. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا بدانید ظاهرا این نسخه از اندروید در این دو مدل از سامسونگ چه تغییراتی کرده است.
 
این نسخه البته فعلا تنها برای صاحبان این دو گوشی در آمریکا، بریتانیا، کره و سپس چین عرضه شده و در آینده نزدیک و پس از رفع ایرادات احتمالی، برای تمامی دارندگان S7 و S7 Edge عرضه می‌شود.
 
اما در کنار اخطارهای سامسونگ به دارندگان این دو گوشی که در برنامه بتای دریافت اندروید نوقا شرکت دارند، این شرکت قول تغییرات مشهود و بهینه‌سازی‌های مطلوبی را در این نسخه داده است. در ادامه خواهیم دید که این دو گوشی با اندروید ۷٫۰ چه تغییرات نرم‌افزاری‌ای به خود خواهند دید.
 

صفحه‌ی همیشه‌روشن

سامسون در حال حاضر یک به‌روزرسانی برای روشن نگه داشتن S7 و S7 Edge عرضه کرده که قبلا قرار بود Note 7 هم در قالب Grace UX از آن برخوردار باشد. به هر حال این به‌روزرسانی در اندروید نوقا برای این دو گوشی عرضه می شود. در قالب آن می‌توان اطلاعاتی همچون ساعت و برخی نوتیفیکیشن‌ها را برای همیشه روی صفحه داشت. در واقع پس از روشن کردن این امکان، اعمال تنظیمات و سفارشی‌سازی‌های اساسی، صفحه موبایل همیشه اطلاعاتی که مشخص کرده‌اید را نمایش خواهد داد.

پس‌زمینه‌ی رنگی در طول تماس‌ها و پوشه‌های شفاف

سامسونگ در اندروید نوقا زیبایی‌های بصری را به خوبی وارد کرده. پس‌زمینه‌ی پوشه‌ها در این نسخه شفاف است و در طول تماس‌ها هم پس‌زمینه رنگی قابل مشاهده است.

 

تنظیمات تازه، آیکن‌های رنگی و یکپارچه برای نوتیفیکیشن‌ها و فیلتر مخصوص

علاوه بر ظاهر ساده و مینیمال زبان طراحی Grace UX، قابلیت‌های تازه‌ای در قالب طراحی آیکن‌ها و پیکربندی آنها در به‌روزرسانی اندروید نوقا را برای S7 و S7 Edge شاهد خواهید بود. به‌علاوه فیلتر نور آبی نیز برای مطالعه در شب هم به این گوشی اضافه شده است.

قابلیت‌های تازه برای تنظیم وضعیت باتری و رزلوشن صفحه نمایش

در نوت ۷ تنظیمات بهینه‌تری برای امکان Power Saving Mode در نظر گرفته شده بود که مصرف باتری را بهتر مدیریت می‌کرد. به‌علاوه امکان تنظیم تفکیک تصویر صفحه نمایش Quad HD به ۷۲۰×۱۰۸۰ پیکسل نیز برقرار است. این امکانات در اندورید نوقا هم برای S7 و S7 Edge در دسترس هستند.

جسچرهای لمسی تازه برای اپ دوربین و رابط کاربری ساده‌تر

در اپ دوربین در اندوید نوقای S7 و S7 Edge بسیاری از امکانات با کمک جسچرها در دسترس خواهد بود. با سوایپ به سمت راست و چپ می‌توان حالت عکس‌برداری و فیلترها را تغییر داد و با سوایپ به بالا و پایین می‌توان بین دوربین جلو و عقب جابجا شد. رابط کاربری اپ دوربین به طور کلی ساده‌تر و روان‌تر شده است.
 
 
در ادامه این نسخه از اندروید در S7 و S7 Edge نوآوری‌های دیگری نیز در خود دارد که با کمک زبان طراحی Grace UX که از نوت ۷ سامسونگ گرفته شده در اندروید ۷٫۰ دیده می‌شود. زبان طراحی‌ای که از این پس Nougat UX خوانده می‌شود و با فونت اختصاصی‌ای تحت عنوان SamsungOne بهینه شده است.
 
در مجموع رابط کاربری تاچ‌ویز (TouchWiz) به تاریخ می‌پیوندند و رابط کاربری تازه‌ی سامسونگ که ساده‌تر و بهینه‌تر است جایگزین آن می‌شود. در ادامه اسکرین‌شات‌های بیشتری از اندروید نوقا (۷٫۰) در S7 و S7 Edge را مشاهده کنید. لطفا نظر خود را برای ما و سایر خوانندگان در بخش نظرات منعکس کنید.
 
منبع: Phone Arena
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷۷ دیدگاه
  1. Sana

    چیجوری میشه نسخه ی قبلی سامسونگ رو دباره نصب کنیم؟
    لطفا یکی بهم بگه

  2. Dream

    چرا آپدیت برای من نیومده هنوز ؟؟؟ ????
    S7 فلت دارم

  3. احسان

    دوستان زدن رام رسمی یه کشور دیگه هیچ مشکلی براتون ایجاد نمیکنه توی سایت های دیگه رام ایران هم هست که فک کنم دستکاری شده ش باشه که پیشنهاد نمیدم. همه رام های عرضه شده هم زبان منو و هم کیبورد فارسی دارن. خودتون رو برای رام رسمی ایران معطل نکنین.

  4. Maryam rah

    ولی انصافا اس۷ گوشی خوبیه!من خودم اگه اندازه این گوشی داغ میکردم تا حالا نابود شده بودم!ولی این طفلکی هنوز داره کار میکنه!!!????
    آخه چرا اینقد داغ میکنه؟گفتم آپدیت اندروید۷بیاد شاید کمتر داغ کنه ولی اصلا فرقی نکرد

  5. سامان

    برای نوت۵ کی میادلطفاجواب بدید

  6. علیرضا

    سلام آپدیتش واسه من اومده همه چی عالی هستش فقط تو ارسال پیامک (sms) هنگ میکنه کسی میتونه راهنماییم کنه ؟ با تشکر

  7. کیان

    سلام
    منم S7 Edge دارم . اما هنوز برام آپدیت جدید نیومده و به اندروید ۷ کوچ نکردم . به سرم زده گوشی رو با رام رسمی امارات فلش کنم و خودم به زور ببرمش به اندروید ۷ . اما استرس دارم که خوب کار نکنه

    1. Maryam rah

      والا منم میخواستم همینکارو کنم ولی از چندنفرشنیدم که مشکل به وجود میاد به نظرمن صبر کنید بهتره.. میگن تیرماه میاد برای ایران

    2. احمدرضا

      به هیچ وجه این کارو نکن صبر کن تا رام رسمزش از طرف سامسونگ بیاد

    3. حمید

      سلام امروز اندروید هفت ابدیتش اومده

    4. فاطمه

      بهتره صبر کنىد تا آپدىتش براتون بىاد ىا ببرىن گوشى فروشى بپرسىن

  8. علیرضا

    سلام منم‌گوشیه اس ۷ ادج دارم ولی اپدیت اندرویید ۷ نیومده واسم چیکار کنم چجوری دانلودش کنم راهنمایی کنین

  9. Abolfazl

    برای همه اس ۷ ها نمیاد اونایی که تو بتا شرکت کردن اپدیت اندروید ۷ میاد تا هفته ها اینده حتما برای همه گوشی اس ۷ و اس ۷ edge در ایران عرضه میشه و میتونید اون رو دریافت و نصب کنید نگران هیچ چیز نباشید

    اپدیت اندروید ۷ هم برای سری j پنج ماه دیگه اعلام شده ینی ماه شهریور که برای سری j2015 عرضه نخواهد شد.

    و فقط برای گوشی ها بالاتر از j2 2016 عرضه میشه که شاید j5 و j7 نسخه ۲۰۱۶ و پرایم هم زود تر از نسخه های دیگه عرضه بشه …ممنون که نظرم رو خوندید سپاس❤

  10. nooshin

    سلام
    واسه من هنوز نیومده اس ۷ فلت دارم.
    چرا؟

    1. Maryam rah

      تا سه ماه اول سال۲۰۱۷نمیاد برا یه سری کشورا از جمله ایران.

    2. Moein

      سلام ب دوستای خوب سامسونگ. واس منم هنوز نیومده. S7 edge هس گوشیم.sm-G935F.حتی دیروز واس ترکیه هم دادن.ولی ایران معلوم نیست.والا قبل عید واس ایران بده شانس آوردیم

  11. ارش

    دیروز برای من یک اپدیت ۱.۲ گیگی اومد
    و به اندروید ۷ اپدیت شد

    1. Hamid

      منم گوشی اس ۷ طلایی دارم ولی هنوز آپدیت واسم نیومده گوشی رو هم دستکاری نکردم آخرین آپدیت رو که دریافت کردم G930FXXU1BPLB

    2. amin

      بیلد نامبر گوشیت چیه؟

    3. امیر

      سلام
      آرش خان
      الان وضعیت گوشی بخصوص باتری چطوره؟
      برای من هم آمده نمی دونم ارتقاء بدم یا نه؟

  12. نوید خلافتی

    سلام من دوتا گوشی اس هفت اج دارم یکی رنگ مشکی و یکی هم رنگ طلایی. اونی که رنگش مشکی اپدیت اندروید هفت اومده واسش ولی رنگ طلایی هنوز اپدیت اندروید هفت نیومده.
    کسی دلیلش رو میدونه.
    گوشی رو هیچ گونه دستکاری هم نکردم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه