برترین مودم‌های ۴G در بازار (تابستان ۹۴)

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
برترین مودم‌های 4G

در سال‌های اخیر، استفاده از اینترنت سیم‌کارت و اشتراک‌گذاری آن میان دستگاه‌های دیگر با استقبال زیادی مواجه شده است. با بهره‌مندی از شبکه‌های موبایل می‌توانید در هر زمان و مکان حتی در سفرهای بین شهری به اینترنت متصل شوید. با ارایه‌ی شبکه مخابراتی نسل چهارم در ایران، کاربران ایرانی هم می توانند از اینترنت با سرعت بالای ۴G روی گوشی‌های هوشمند یا تبلت خود لذت ببرند. با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای ارتباطی صوتی، تصویری و نوشتاری، دسترسی به اینترنت در هر مکان و در هر زمان یک نیاز جدی است و به همین دلیل مودم‌های همراه برای استفاده و به اشتراک‌گذاری اینترنت سیم‌کارت بین چندین دستگاه به روی کار آمدند. اندازه‌ی مناسب و وزن بسیار سبک، قابلیت حمل آسان در جیب، کیف، کوله پشتی و حتی دست، امکاناتی مانند افزودن و به‌اشتراک‌گذاری کارت حافظه داخلی و وجود صفحه ‌نمایشی برای مشاهده تنظیمات و وضعیت شبکه‌ها همه و همه به شما این امکان را می دهند که به‌راحتی از اینترنت پرسرعت لذت ببرید.

قبل از معرفی برترین مودم‌های همراه ۴G در بازار ایران به بررسی مولفه‌هایی که برای انتخاب برترین‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد می پردازیم. اولین و مهمترین مولفه ظرفیت ومدت زمان شارژدهی باتری است. برخی از این گروه مودم‌ها تا ۱۰ ساعت شارژدهی باتری را تضمین می‌کنند. پس از این مشخصه، قابلیت حمل، کوچک و سبک بودن دستگاه، سازگاری با شبکه مخابراتی اپراتورهای تلفن همراه داخلی، تعداد کاربرانی که همزمان می‌توانند به این مودم متصل شوند، نوع و قدرت آنتن، محدوده فرکانس کاری دستگاه و قابلیت کار کردن روی هر دو باند ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز، امکان افزودن کارت حافظه جانبی به مودم و به اشتراک‌گذاری فضای آن بین کاربران مودم، وجود پنل و صفحه نمایش مناسب برای مشاهده‌ی وضعیت شبکه و امکان دریافت و ارسال پیامک همگی مواردی هستند که باتوجه به آن‌ها این انتخاب صورت می گیرد.

مودم تی‌پی لینک

 

۱. مودم تی‌پی لینک M7350

مودم تی‌پی لینک M7350 یک انتخاب ایده‌آل برای افرادی است که به یک دستگاه همه‌کاره نیاز دارند و دسترسی به شبکه‌ی پرسرعت و طول عمر و شارژدهی باتری برای‌شان اهمیت دارد. مودم M7350 شرکت مشهور «تی‌پی لینک» (TPLINK) تمام مشخصه‌های لازم برای قرار گرفتن در لیست بهترین مودم‌های ۴G را دارد. اندازه کوچک و سبک این دستگاه، باتری قدرتمند ۲۵۵۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژدهی تا ۱۰ ساعت در حالت فعال و تا ۶۰۰ ساعت در حالت آماده به کار و در نهایت سازگاری این مودم با تمام اپراتورهای تلفن همراه ایران از مهمترین مزیت‌های این مودم است. علاوه بر این، قابلیت اتصال پانزده دستگاه به صورت همزمان، به اشتراک‌گذاری محتویات کارت حافظه ۳۲ گیگابایتی و امکان دسترسی به محتویات کارت حافظه از طریق وای-‌فای از دیگر امکانات این مودم بی‌رقیب است. این مودم دارای یک صفحه نمایش ۱.۴۵ اینچی از نوع TFT است که نوع شبکه‌ی مورد استفاده، قدرت سیگنال، اتصال به اینترنت، تعداد پیام کوتاه و میزان باتری را نشان می دهد. در حالت LTE سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود تا ۵۰ مگابیت بر ثانیه است. یکی دیگر از مشخصه‌های این مودم قدرتمند، عملکرد آن در هر دو باند ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز است. همچنین امکان ارسال و دریافت پیامک از طریق مرورگر وب از دیگر قابلیت‌های این مودم ارزشمند است.

مودم ایرانسل

 

 ۲. مودم ایرانسل LH92 3G/4G Wi-Fi

می‌توان گفت مودم LH92 3G/4G Wi-Fi بهترین مودم ۳G و ۴G‌ ایرانسل برای کارهای روزمره است. این مودم کوچک و زیبا در کنار برخورداری از امکانات مناسب، قیمتی نسبتا ارزان‌تر از دیگر مودم‌های موجود در بازار دارد. تفاوت این مودم با تی‌پی لینک M7350، عملکرد آن در یک باند ( محدوده فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز) و تعداد دستگاه متصل به صورت همزمان (۱۱ دستگاه) است. باتری ۲۶۴۰ میلی آمپری این دستگاه قابلیت شارژدهی تا ۱۰ ساعت را دارد. صفحه نمایش کوچک LCD این مودم امکان مشاهده‌ی وضعیت اتصال بی‌سیم، نوع شبکه‌ در حال استفاده، قدرت سیگنال، وضعیت اتصال به اینترنت، میزان سرعت دانلود، پیام کوتاه و میزان باتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. این مودم هم از یک کارت حافظه با ظرفیت حداکثر ۳۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند. در این مودم در حالت LTE سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود تا ۵۰ مگابیت بر ثانیه است. تمامی مودم‌های ایرانسل ساخت شرکت هواوی هستند. شرکت هواوی جهت مدیریت هرچه ساده‌تر مودم‌های وای-فای خود، نرم‌افزاری تحت سیستم‌های عامل موبایل را ارایه کرده است. برنامه‌ی Huawei HiLink می‌تواند مدیریت مصرف اینترنت شما را به عهده بگیرد. دراین برنامه فقط کافی است مشخص کنید که چه مقدار حجم اینترنت خریداری کرده و این مقدار در چه زمانی به پایان می رسد. همچنین می توانید از میزان شارژ باتری باقی مانده مودم خود اطلاع پیدا کنید. ارسال و دریافت پیامک نیز به وسیله‌ی این نرم‌افزار امکان‌پذیر و بسیار ساده است.

 

مودم دی-لینک DWR-921

۳.  مودم دی‌لینک DWR-۹۲۱

مودم ۴G مدل DWR-921 یکی از قدرتمندترین و در عین حال گران‌ترین مودم‌های شرکت مشهور «دی‌لینک» (D-Link) است. با استفاده از این مودم قدرتمند می توان به آسانی اینترنت سیم‌کارت ۳G یا ۴G را تحت یک شبکه بی‌سیم امن یا با استفاده از چهار درگاه اترنت پر سرعت به اشتراک بگذارید. استفاده از فناوری عملکرد روی دو باند و پشتیبانی از ۳G علاوه بر ۴G سبب شده است که در زمان‌هایی که قدرت سیگنال ارتباط ۴G کم باشد به صورت خودکار ارتباط ۳G برقرار شود. این دستگاه کوچک برخلاف دیگر مودم‌های ۴G دارای دو آنتن خارجی است. نکته‌ی مهم در طراحی این مودم این است که علاوه بر شکاف سیم‌کارت برای به اشتراک‌گذاری اینترنت ۳G و ۴G ، یک درگاه WAN و چهار درگاه اترنت LAN با سرعت ۱۰۰/۱۰ هم تعبیه شده است. بنابراین قابلیت به ‌اشتراک‌گذاری اینترنت کابلی در کنار امکان استفاده از اینترنت سیم‌کارت یکی از مهم‌ترین مزایای این مودم است که سبب محبوبیتش در دنیا شده است. ابعاد این مودم حدود ۱۸۹ × ۱۱۱ × ۲۳ میلی‌متر است. سرعت دانلود این مودم حداکثر ۱۰۰Mbps و سرعت آپلود آن ۵۰Mbps است فایروال فعال دوگانه NAT و SPI و وجود دو گزینه امنیتی برای مرور مطمئن وب از دیگر مزایای این مودم محسوب می شود. رمزگزاری WPA/WPA2 و رمزگذاری ۶۴ بیتی WEP یک ارتباط اینترنتی کاملا امن را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

 

جمع بندی

با توجه به مشخصه‌های ذکر شده، مودم تی‌پی لینک M7350 تمامی ویژگی‌های یک مودم ایده‌آل را به صورت یک‌جا دارد. از مهمترین تفاوت هایی که موجب انتخاب به عنوان برترین مودم موجود در بازار می شود، عملکرد این مودم در دو باند و تعداد کاربرانی است که به طور همزمان می توانند به این مودم متصل شوند. پس از این مودم، مودم LH92 3G/4G با توجه به قیمت ارزان‌تر و امکانات مشابهی همچون وجود پنل ارسال پیامک، باتری ۲۶۴۰ میلی آمپری و امکان شارژدهی تا ۱۰ ساعت از ویژگی‌های قابل توجهی برخوردار است. در نهایت مودم DWR-921 از شرکت مشهور دی‌لینک با توجه به قدرت آنتن‌دهی، وجود آنتن های خارجی جداشدنی و همچنین وجود چهار درگاه اترنت LAN و درگاه WAN برای افرادی مناسب است که در کنار قابلیت استفاده از سیم‌کارت می‌خواهند از به اشتراک‌گذاری اینترنت کابلی هم استفاده کنند. بنابراین اگر اندازه‌ی نسبتا بزرگ این دستگاه و نبود صفحه نمایش روی این دستگاه برای شما قابل توجه نیست این مودم می تواند انتخابی ایده‌آل برای افرادی است که به تمام قابلیت های یک مودم و روتر قدرتمند به صورت یک‌جا نیاز دارند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. مصطفی فرتاج

    سلام
    می خواستم در صورت امکان نظرتون رو درباره مودم ca60 ایرانسل بدونم

  2. Amir

    لطفا پاسخو همینجا بگید تا منم استفاده کنم

  3. حسین

    با سلام
    می خواستم بدونم مودم همراه ۴ g در بازار هست که هم پورت لن داشته باشه، هم وای فای؛ هم یو اس بی ، هم از ussd ساپورت کنه، و قابلیت اتصال انتن خارجی رو داشته باشه.مدل رو لطفا برام ایمیل کنید تا خرید بزنم.

    1. محسن مکرم

      سلام دوست عزیز ب نظر من مودم D100ایرانسل بهترین انتخاب برای شماست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه