بیانیه مطبوعاتی دیجی‌کالا؛ تضمین اصالت کالا، شفاف‌تر از همیشه

۱۰ آذر ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
بیانیه مطبوعاتی دیجی‌کالا؛ توسعه ابزارهای نظارتی برای کنترل کالاهای غیراصل

 

توسعه ابزارهای نظارتی برای کنترل کالاهای غیراصل: 

دیجی‌کالا در راستای مهم‌ترین اصل خود، مشتری‌محوری و تعهد خود به فروش کالاهای اصل، همواره برای ساختن تجربه خریدی امن و قابل اعتماد تلاش می‌کند. ضمانت اصالت کالا از اصول جدی و غیرقابل نقض دیجی‌کالا از ابتدای شکل‌گیری تاکنون بوده است.

تفکیک کالاهای اصل و غیراصل از یکدیگر، یکی دیگر از پروژه‌های جدید دیجی‌کالا برای حفظ حقوق معنوی برندهای معتبر و حمایت از مشتریان و فروشندگان دیجی‌کالا است. به همین منظور کالاهایی که تولیدکننده‌ آن، برندها و نمایندگی‌های اصلی نیستند، همواره با نشان برند متفرقه در دسترس مشتریان قرار می‌گرفتند. اما از این پس برای شفافیت بیشتر، در عنوان کالا هم به غیراصل بودن آنها اشاره می‌شود.

وجود کالاهای غیراصل در بازار ایران به دلیل عدم حضور نمایندگی رسمی بسیاری از برندها، مسأله‌ای شایع است و گاهی تفکیک این کالاها از نمونه‌های اصل آنها فرآیند پیچیده‌ای است. اگرچه این معضل در بسیاری از کشورهای دیگر نیز وجود دارد و فروشگاه‌های آنلاین معتبر جهان هر کدام با توجه به شرایط و قوانین خاص کشور محل فعالیت، سازوکار ویژه‌ای برای مقابله با آن در نظر گرفته‌اند. پروژه‌های فروشگاه‌های آنلاینی همچون آمازون (Amazon Project Zero) و ای بی (eBay VeRO Program)، نمونه‌هایی از تلاش این مجموعه‌ها برای جلوگیری از فروش کالاهای غیراصل به جای اصل است.

هدف دیجی‌کالا رساندن کالاهای قابل اعتماد به دست مشتری در کنار حفظ حقوق برندهای معتبری است که با دیجی‌کالا همکاری می‌کنند. با این وجود، برخی از مشتریان  تمایل به خرید کالای غیراصل مشابه طرح اصلی با هزینه بسیار کمتر دارند. برای مثال یک کفش غیراصل ممکن است قیمتی یک پنجم برند اصلی خود داشته باشد و تعدادی از مشتریان با آگاهی از اصل نبودن این کالا، تمایل به خرید آن داشته باشند. دیجی‌کالا برای حفظ حقوق برندهای معتبر و ایجاد امکانی مطمئن برای ارائه سرویس به این گروه از مشتریان خود، از این پس علاوه بر استفاده از نشان «برند متفرقه» در عنوان کالا نیز به غیراصل بودن آن اشاره می‌کند. لازم به ذکر است حدود سه هزار کالا از مجموع تنوع یک میلیون و دویست‌هزار کالایی (کمتر از نیم درصد) چنین شرایطی داشتند که در عنوان آن‌ها هم مشخص شده است.

راه‌حل دیجی‌کالا برای مبارزه با کالاهای غیراصل و شفافیت کامل در این بخش، توسعه ابزارهای نظارتی و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های تشخیص خودکار و پردازش تصاویر در ورودی‌های مرکز پردازش کالا برای نظارت کامل بر همه‌ کالاهای ورودی از ۳۰ هزار فروشنده مارکت‌پلیس است. همین‌طور فروشندگان در پلتفرم مارکت‌پلیس تعهد به تضمین اصالت کالا دارند و در صورت مشاهده ارائه کالای غیر اصل به جای اصل، تا ده برابر فروش کل خود جریمه می‌شوند و دسترسی آنها نیز برای فروش مسدود می‌شود. در صورت رسیدن چنین کالاهایی به دست مشتریان، دیجی‌کالا مسئولیت کامل آن را پذیرفته و خدمات جبرانی لازم به مشتریان ارائه می‌شود.

در دو سال گذشته دیجی‌کالا در حال به روزرسانی استانداردهای عملیاتی برای حفظ پلتفرم مارکت‌پِلیس به عنوان فضایی امن و قابل اعتماد برای خرید است و خود را مسئول حفظ تجربه‌ خوشایند خرید مشتریان در هر شرایطی می‌داند.

دیدگاه شما

۴۰ دیدگاه
  1. مرتضی

    با سلام لطفا یه فکری به حال تفکیک فروشندگان مختلف از دیجی کالا بکنید تا به عنوان مثال من که برای انتخاب یک جنس در حال جستجو تو کالاها هستم و این برام مهمه که فروشندش فقط و فقط دیجی کالا باشه یک ابزاری در اختیارم قرار بگیره که فقط تو کالاهایی جستجو کنم که فروشندش دیجی کالاست. بنظرم خیلی لازمه این بخش اضافه بشه حتما.

    در مورد یه اشکالی هم که اپ دیجی کالا داره باید بگم که مثلا از دستبندی کالاها میریم تو بخش لوازم خودرو بعد لاستیک رو انتخاب میکنیم هیچ کالاییو نشون نمیده اما وقتی سرچ میکنیم لاستیک میاد و تحت وب هم این اشکال وجود نداره . اپ هم به اخرین نسخه بروزرسانی شده. ممنونم

  2. محسن نوفرستی

    من هم موردی دیدم در محصولات ادیداس که متاسفانه اعتمادم از بین رفت که محصولی رو که خود ادیداس ۲۲۰$گذاشته شما ۸۰۰-۹۰۰ گذاشتید که اصلا این کار امکان پذیر نیست یعنی شما از خود تولید کننده هم دارید ارزون تر میدید؟؟؟!!!!!!!!!

    1. سلام،
      به طور معمول چنین محصولاتی با اینکه در عنوان برای مثال آدیداس نوشته می‌شود، اما پایین عنوان عبارت “برند متفرقه” هم حتما هست. با این حال بعد از این در عنوان هم عبارت “کالای غیراصل” ذکر می‌شود.

  3. امین

    خداروشکر که دارین جلوی فروشندگانی که کالای فیک تو دیجیکالا میفروشن رو میگیرین ، برای من سر خرید لوازم خودرو کلاه بزرگی سرم رفت و خدارو شکر بعد از تماس با پشتیبانی مرجوع شد وپول برگشت به حسابم ، ولی این پروسه مرجوعی و بازگشت پول یه مقدار طولانی بود و منو تو دردسر انداخت ، اگه یه مقدار پروسه مرجوعی و بازگشت پول هم سریع تر بشه واقعا عالی میشه
    خیلی خیلی خسته نباشید

  4. علیرضا خردمند

    امیدوارم
    من که خیلی ناامید شده بودم از فروشگاه خوبتون.
    امیدوارم برگردین به شعار اصلی بنیانگذار ها که عامل اصلی اعتماد من به اینجا شده بود.

  5. صادق واشیان

    شعار ندین لطفا
    ۴ تا فلش توشیبا از سایت شما خریدم که دو تاش خرابه از ۴ تا
    اون دو تای دیگه هم بی کیفیت و سرعت خیلی پایین
    گارانتی هم ارزش نداره وقتمو تلف کنم برم برا دو تا فلش ۳۰ تومنی

  6. بنیامین

    خیلی خوبه که دیجیکالا تصمیم گرفته که کلاهای غیر اصلی رو مشخص کنه ولی ای کاش که بخش پشتیبانی هم جدیت کافی رو داشته باشه
    مدتی قبل یک قاب گوشی از یکی از فروشنده های مارکت پلیس گرفتم که تقلبی از اب در اومد و پس از دادن ایمیل به پشتیبانی برای پیگیری وعده پیگیری از طرف دیجیکالا به من داده شد ولی هنوز هم خبری نشده

  7. probit

    گاهن دیده شده در فروش جنسی یکی از ملاک های خریدار کشور سازنده میباشد . چه خوب میشد که کشور سازنده یا مبدا مارک مشخص میشد در مشخصات کالا

  8. نوبادی

    پشت نوشته ها پنهان شوید
    و جهان رو از پشت یک شیشه رفلکس به نگاه بنشینید
    شفافیت برایتان به این معناست

  9. جواد

    من توی این چند سال که مشتری دیجی کالا هستم، از چند خرید آخرم بسیار بسیار ناراضی هستم. واقعا کالاهایی که توسط سایز تامین کنندگان توی دیجی کالا به فروش میرسن از لحاظ کیفیت و اصالت کاملا مورد دار هستن و با وجود اینکه دیجی کالا اون کالاها رو پس میگیره، اما دسترسی اون فروشنده ها خیلی موارد قطع نمیشه.
    دیجی کالا اگر می خواد به اعتبار قبلی خودش برگرده، نباید با خیلی از این تامین کنندگان همکاری کنه.

  10. on

    واقعیتش از زمانی که شروع به فروش کالاهای دیگر فروشنده ها کردین درسته بحث اشتغال زایی و .. خوب بود
    اما این مورد و بازخورد های دوستان از جنس ها و پشتیبانی نادرست فروشنده هایی ک اینجا محصولشون رو میفروشن باعث شد بنده خودم هم خریدی دیگ از دیجی کالا نداشته باشم با اینکه قبلا همه خریدامو اینجا انجام میدادم…

    ما با اعتمادی که به شما داشتیم خرید میکردیم اما با این وضعیت همون بیرون جنس رو تست میکنیم راحت تریم تا اینکه همون فروشنده ها اینجا بیان و ی سریشون …

    به نظر بهتر بود فکری در این مورد میکردین و فقط فروشنده ها جنس رو میدادن و اگر شما میدین اوکیه با ضمانت و پشتیبانی خودتون و همچنین تست شده مثل محصولات خودتون شروع به فروشش میکردین اونم به نام خودتون… وگرنه اعتباری به این خرید ها نیست و بنده منصرف شدم از این مشتری بودن همچنین به کسایی هم که توصیه میکردم از شما خرید کنن این موارد رو میگم در صورتی که باهام مشورت میکردن و اکثرا موافق با این صحبتن.

  11. aslani

    سلام
    سه تا کارت یو اس بی وایرلس ۵ دی بی آی سفارش دادم
    ۳ دی بی آی برام ارسال کردید
    تضمین اصالت کالا واقعااااا
    مرد باشید تایید کنید و معذرت خواهی کنید

  12. مهران مزید آبادی
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه