تغییر تاریخ، آیفون و آیپد را برای همیشه از کار می‌اندازد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اعضای وب‌سایت ۹to5Mac باگ جدیدی در بخش تاریخ iOS پیدا کرده‌اند که می‌تواند هر دستگاه ۶۴ بیتی مبتنی بر این سیستم‌عامل را برای همیشه از کار بیندازد.

January_1st_1970_iOS_Bug_01

ایراد پیدا شده مربوط به تاریخ دستگاه است؛ اگر در دستگاه‌های ۶۴ بیتی مبتنی بر iOS مثل آیفون ۵s، آیفون ۶ و آیفون ۶s، تاریخ به‌صورت دستی بر روی اول ژانویه‌ی سال ۱۹۷۰ تنظیم کنید، دستگاه برای همیشه از کار افتاده و به‌اصطلاح «آجر» (Brick) می‌شود.

برای این کار کافی است از بخش تنظیمات گوشی وارد قسمت «تنظیمات عمومی» (General) شده و سپس وارد «تاریخ و زمان» (Date & Time) شوید. در این قسمت، گزینه‌ی «تنظیم خودکار» (Set Automatically) را خاموش کنید و تاریخ را بر روی اولین روز سال ۱۹۷۰ میلادی قرار دهید. سپس، هنگامی که گوشی را یک‌بار خاموش و روشن کنید، دستگاه‌تان برای همیشه از کار می‌افتد.

در این حالت حتی «بازیابی» (Restore) از طریق iTunes هم کمکی نخواهد کرد. این مشکل، تمامی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS (یعنی آیپد، آیفون و آیپاد) را که از تراشه‌های ۶۴ بیتی استفاده می‌کنند، شامل می‌شود.

در ویدیوی زیر می‌توانید تست این باگ را بر روی آیفون ۶s مشاهده کنید.

هنوز شرکت اپل هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است.

منبع: ۹to5Mac

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸۰ دیدگاه
  1. حسن علیزاده

    دم گوشی ۱۱۰۰ گرم که از این سوسول بازیا نداره

  2. امیر

    سلام
    یه عده واقعا باید کامنتاشون رو بخونن و خجالت بکشن , بعدشم شما تا حالا چند بار تاریخ گوشیتون رو ۱۹۷۰ گذاشتید؟ شما یه نفر رو معرفی بکنید فقط, یه سری حرفایی میزنید آدم شاخ در میاره , انگار همه روزی یه بار محض خنده تاریخ گوشیشون رو میزارن ۱۹۷۰.

  3. منصور

    یه سریا همچین شاخو شونه میکشنو میگن که دیگه اپل نمیگیرم و دیگه سمته اپل نمیرم….
    آخه برادره من ، تا حالا آیفون از نزدیک دیدی که حالا دیگه ازین به بعد نمیخوای سمتش بری؟
    نه تورو خدا، خواهش میکنم بیاین آیفون بگیرین. التماستون میکنم آیفون بگیرین.

    1. حافظی

      آخه نیس آیفون هم قیمت برلیانه؟! فقط تو شاهزاده میتونی بخری با پیک موتوری شرکته ما !
      ها ها ها
      دیجی جون نامردی تایید نکنی ?

      1. Mohammad

        بحث پولداری نیست….
        نصف اینایی که الان حق به جانب گرفتن توی کامنت های این مقاله به قول دوستمون گفتن که اپل نمیخرن دستشون گوشی هوآوی ۴۰۰ تومنی هست… نه s6 یا گوشی ۲ میلیونی…
        اگه یکی s6 داشته باشه خوب طبیعی هست از انتخابش دفاع کنه و بیاد جلوی ios واسته . که حق داره . اما اون عزیزایی که واقعا گوشی های سامسونگ ارزان یا همین Huawei ها دستشون هست واقعا چجوری قیاس میکنید ؟

      2. منصور

        دلیل فقط پول داشتن نیست برادره من.
        آیفون دست گرفتن سواد میخواد. یعنی باید بتونی با سیستم عاملش کار کنی. سیستم عاملی که مثل اندروید بیشترین برنامه دانلودیش clean master ، نیست. سیستم عاملی که اگه از ۶۴ گیگ ۶۳ گیگشو برنامه بریزی بازم مثله روز اول کار میکنه.
        آیفون دستگاهی نیست که بخوای با این دستگاه هایی که یه مدت تو بازار مد شده و یه صفحه لمسی روش بستن و بهش میگن گوشی هوشمند مقایسه کنی. منظورم همین چیزاست که شرکتایی مثل سامسونگ سونی و ال جی میزننو بهش میگن گوشی.
        آیفون مبداء. آیفون شروع هوشمندیه. آیفون یک پارچس.
        البته همونجور که اون بالا گفتم، پیش نیاز کار با آیفون سواد کافیه.
        و در آخر این سیستم عامل رو نمیتونی رو تبلت ۱۰۰ هزار تومنی پیدا کنی.
        حالا یه باگ؟ این شد دلیل؟ کی تا حالا گوشیشو برده به این تاریخ؟ اصلا چه فایده ای داره بره به این تاریخ؟
        ایکاش میتونستم این چیزایی که شرکتایه دیگه بهش میگن گوشیه هوشمندو در حد آیفون بدونم تا بخوام صد تا ایرادو باگ واست در بیارم.

      3. میثم

        ممنون منصور جان حرف و تمام کردین!!!شما دودقیقه تونستی از اپ استور یه نرم افزار نصب کنی من یه ایفون بهت میدم شمایی که دیگه نمیخوای سمت اپل بری!!!

      4. علی جوادی

        دوست عزیز الان همه ی گوشیها اگه لب به لبش رو پر کنین بدون افت سرعت میاد بالا و میشه مثل روز اول که خالی بود باهاش کارکرد…
        آره فقط تا حالا یک باگ پیدا شده…ارور۵۳;فاجعه ی عوض کردن تاریخ…کابلهای معیوب مک;هنگ کردن مک در زیر شارژ…انفجارهای پی در پی و هزار مشکل دیگه شدن یک ایراد…
        شما بگو بیشترین برنامه ی دانلودی اپل چی بوده؟؟؟نکنه طراحی و راهبری انرژی هسته ای بوده؟؟؟
        من خودم به شخصه میتونم سیستم عاملی طراحی کنم که کاربر هیچ گونه اجازه ی دخالت و تغییر نداشته باشه و آپدیت سالانه ی اون و تغییر مهمش امکان قراردادن پس زمینه ی متحرک باشه و فقط و فقط یک ماشین حساب و یک تقویم داشته باشه…برای این محصول هم یک رم ۵۰۰ مگابایتی و یک سی پی یوی تک هسته ای لازمه و بس…خداوند متعال انسان رو آفریده که از این دنیای زیبا لذت ببره…نه اینکه خودشو تو زندون حبس کنه…تحمل زندون اپل برای پرنده هایی که آزادن سخته
        ممنون از آقای حشمتی گل…زنده باشین

    2. میثم

      دادا ، خوب گفتی . راضیم ازت .

      1. محمد

        آقای حافظی، این چه حرفیه میزنید؟
        پیک موتوری شما آیفون داره؟
        منشی ما هم آیفون داره. راننده شرکتمون هم آیفون داره
        جوری شده که من خجالت میکشم آیفون دست بگیرم 😀

        اما واقعا بعد از Error 53 و این باگ بزرگ، هر فردی که دانش سطحی حوزه IT رو هم داشته باشه، میفهمه که دیگه نباید بره سمت اپل
        نمیگم اندروید عالی و بدون عیب هست، اما بالاخره همچین مشکلات بزرگی هم نداره

      2. میثم

        مشکل بزرگ این که نمیزاره کسی بی اجازه از گوشی شما چیزی استخراج کنه یا قطعه ای یو عوض کنه!! تاچ ایدیو که داد همه اومدین گفتین اپل میره اطلاعات اثر انگشتارو میفروشه خو اینم نشانه امنیت که همچیز شما تو همون گوشی میمونه!!واینم که یه مشکل کچولو بود سریعا رفع میشه وشد!!مشکل بزگ کجاس؟؟

    3. پاشا

      کسی که blackberry privو دیگر موبایل های لوکس بازار (که کیفیت صفحه اش از full hd بالاتر باشه و بیش از دو سنسور داشته باشه) ایفونو نگاهم نمیکنه

      1. میثم

        خو قبول چند نفر اینجا blackberry دارن چند نفر اینجا با osکار کردن؟؟؟؟

  4. امیر اسدی

    تو ویدیو دقت کردید سال رو نمیشه دستی تعیین کرد!! :O یه نوآوری دیگه از اپل

  5. م محسن

    منکه دیگه اپل نمیخرم.

  6. میثم

    واقعا اپل داری مارو روسیاه میکنی!!!
    اما دوستانی که سوسه میان با ارز پوزش ios اندروید که نی iosیه سیستم عامل با زرافت که نوشتن تعقیر ونوشتن امکانات جدید بر روی ان با احتساب امنیت بالا وزبان زد ان با عث این مشکلاتهم میشه که مطمعا سریعا برطرف میشه.اقا به روز رسانی و برای این روزا گزاشتن.بعد در هر کاری یه احتمال خطایی هس دیگه اپلم ساخت دست انسانه البته بهتریناشون.

    1. امیر

      آندروید هم تا ١/١/١٩٧٠ تاریخ داره و قبل اونرو دیگه نداره. البته شکر خدا هنگ نمیکنه و میفهمه تاریخ رو.

      اما در مورد اینکه چرا ١/١/١٩٧٠؟ به این دلیله که در کامپیوتر زمان نسبت به ساعت ١٢ بامداد این تاریخ و بر اساس میلی ثانیه حساب میشه مثلا دقیقا ١٢:٩ بامداد امروز میشه ۱۴۵۵۳۵۰۹۳۹۷۸۵ میلی ثانیه بعد از اون تاریخ.

  7. مهدي

    شلوغش نکنید،این باگ ها ممکنه واسه هر سیستم عاملی پیش بیاد،آدم نرمال هیچ وقت تاریخ گوشیش رو دستی نمیبره به ۴۶ سال پیش اگه برد حقشه این اتفاق براش بیفته.

    1. مصطفی

      دوست عزیز اگه یه مقدار برنامه نویسی بدونین متوجه میشین که این تاریخ، یه تاریخ خاصه برای برنامه نویس ها. واسه همین هم تست شده. اگه نه کسی بیکار نیست بره بذاره روی این تاریخ 😉
      اگه دوست داشتید یه نگاه با این آدرس بکنید :
      https://en.wikipedia.org/wiki/Unix_time

  8. عليرضا

    ببین چند سال تلاش کردن و انواع و اقسام بلاها رو سر گوشی در آوردن تا تونستن یک ایراد نرم افزاری پیدا کنن اونم یه همچین چیزی که عقل جن هم نمیرسه . هر قدر که از این نوع خبرها رو میشنوم و میخونم بیشتر به قدرت نرم افزاری اپل و سیستم عامل بی نقصش پی میبرم

    1. امیر

      این که به عقل جن نمیرسه به این دلیله که همه مطمئنند که همچنین خطایی حتی تو کامپیوتر مکانیکی های قرن ١٨ هم رخ نمیده چه برسه به محصول برند برتر سال ٢٠١۵. یعنی واقحا خیلی مضحکه که یه همچنین دستگاهی با این قیمت و این سخت افزار نتونه یه تاریخ ساده رو هندل کنه، الان آفتابه ها هم میتونن همچنین چیز ی رو هندل بکنن (محض مثال گفتم).

      البته من هم مثل شما با شنیدن این نوع خبرها واقعابیشتر به قدرت اپل پی میبرم، البته بر خلاف شما به قدرت تبلیغات و مسخ مشتری که با وجود این ایرادات مضحک هنوز فک میکنن سیستشون بی عیب و نقصه. اگه واقعا بی نقص بود الان آندروید بیشترین سهم بازار رو نداشت (البته اونایی که آندروید استفاده میکنن میدونن که آندرویدهم بی نقص نیست). محصولی که به کاربرش اجازه هیچ تغییری رو نده مطمئنا یه مشکلی داره و نمیخواد ایراداتش به چشم بیاد.

      1. علی

        عزیزم من خودم کارم نرم افزاره باگ هم یه بخش جدا نشدنی از نرم افزاره حتی خدا هم تو خلق بشر کلی باگ گذاشته چه برسه به بشر تو خلق محصولاتش این windows که سالهاست داره کار میکنه روزی ۱ گیگ آپدیت میگیره که هزارتا خطا که اصلا کسی هم نمی دونه رو تصحیح میکنه. این خطا ربطی به قدرت پردازش یا سال تولید محصول نداره مسئله خیلی ساده تر از این حرفاست می تونه مثلا یه تقسیم بر صفر ساده باشه که خوب تست نشده از بین میلیونها حالت تست. روند محاسبه عمر این دستگاه ها بر اساس تاریخ پایه که اول ژانویه ۱۹۷۰ هست محاسبه میشه وقتی تاریخ رو روی این روز می بزارید این اتفاق میوفته. من فقط با یه کار اپل خیلی مشکل دارم اونم اینه که چرا با ریست دستگاه هاش درست نمیشه همین. راجع به اندروید هم بگم که اینقدر باگ داشته که اصلا عادی شده و کسی به عنوان ایراد نمی بینه هر چی میشه میگن ریست فکتوری کن درست میشه. من خودم یه ۴s دارم از سال ۹۰ تا الان تا حالا ریست نشده و ایرادی هم نداشته.

      2. AmirAkbar

        بهترین جواب رو گفتی دمت گرم .. مخصوصا :
        … محصولی که به کاربرش اجازه هیچ تغییری رو نده مطمئنا یه مشکلی داره و نمیخواد ایراداتش به چشم بیاد. …! ! ! !

    2. مصطفی

      واقعا ؟!؟‌ 😐

    3. میثم

      درستش همینه اندروید که در طول روز روش چهارتا نرم افزار سنگین همزمان باز میکینی هیچی!!چهارتا بلوتوث که حتما پیش میاد کنی ویروس هیچی!!امنیتم که سر خیابونمون بدونه کارتون s6فلش شده میده ۳۰۰ هیچی …

  9. محسن خان

    این اپل باگ هاشم متفاوته!!احسنت به این خلاقیت 😐

  10. AMIR_121

    ایول هر کیو دیدم اپل داره تاریخشو میزارم رو ۱ – ۱ – ۱۹۷۰ تا اون باشه اپل نخره .

  11. pourya

    O.o

  12. سالار

    کسی که چنین کاری میکنه خودشم باید آجر شه، چه برسه به گوشیش! ?

    1. علی جوادی

      گند کاری پشت گند کاری…اون از خطای ۵۳ و اینم از این افتضاح دیگه…بابا کی گفته سیستم عامل اپل اشتپ تو کارش نیست؟؟؟
      من از فردا تمام آیفونها رو به یک تیکه آجر فلزی شکننده تبدیل میکنم…از من به شما نصیحت برین همین الان که بلاهای دیگه ای سر این سیستم عامل خشک و بی روح نیومده;گوشیهای اپلتون رو ۳تا ۱۰۰هار تومن بفروشین…خخخخخخخخ
      با تشکر از آقای حشمتی عزیز و بزرگوار

      1. Amin

        خب اخه برادر من تو اصلا میدونی error 53 چی هست ؟هیچ سیستم عاملی بدون اشکال نیست …راستی نگفتی یکی از دوستات اپلشو رو این تاریخ تنظیم کرده از کار افتاده بعدش گفته فقط سامسونگ

      2. میثم

        عزیزم شما گوشیت چی؟نه گوشیتو بدزدن برن فلش کنن حالشو ببرن خوبه شما بمونیو حوضت! ببخشید دوست عزیز همین سیستم عاملی که میگی خشک و بی روح، انقدر زرافت و زیبایی داره که کف میکنی یه نمونش دلیت کردن پیام ها!!شرکتا نمیدونستن چجوری گارد یه پارچه بزنن اپل داشت قاب گوشی هاشو فلز یه پار چه میزد!اپل ۲۰۱۱ ۴فلز شیشه زد سامسونگ ۲۰۱۴ s6 تازه فلز شیشه زد شما میتو نی ستا ۱۰۰ تومن بدی فقط یه اداپتور اپل و با سیمش بگیری با اداپتورش گلکسی مینی شارژکنی!!!
        بازم ببخشید خیلی تند رویانه نوشتید منم مقابله به مثل کردم پوزش میخوام!!

      3. حمید

        کسی ک دستش ب آیفون میرسه ب سامسونگم میرسه برو سامسونگ بخر هر روز زنگتو عوض کنم.

      4. علی جوادی

        من تا حالا برای اولین بار شنیدم این ادعای عوض کردن زنگ گوشی رو…
        میخوای کاری کنم که آیپد زیر شارژ هنگ کنه و بمیره…میخوای با عوض کردن تاریخ گوشی;گوشیتو از کار برای همیشه بندازم…میخوای با آپدیت گوشیت اونو به یک تیکه آجر تبدیل کنم؟میخوای گوشیتو بزارم زیر شارژ و مثل اتفاقاتی که تو هند و آمریکا و پاکستان و بهتره بگم کل کره زمین اتفاق افتاد و آیفون با ذغال یکی شد;یکی کنم؟؟؟
        برادر عزیز چرا وقتی یک ایراد اساسیه این چنینی پیش میاد که دنیا نمیتونه تحمل کنه;شما بار سنگینی این حقارت رو به دوش میکشی؟؟؟
        با تشکر از آقای حشمتی عزیز که پیگیر اخبار هستن

      5. میثم

        http://www.digikala.com/mag/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-article/%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86/#comment-26454اینم راحل برو حالشم ببر خیلی ساده اون زغالیم که میگی یه ذره بخون بعداشتراک بزار اونا یا با شارژر ماشین شارژ شده بودند یا اکثرا در معرض نوسان بالا …شمادرست میگی برو اندروید بگیر

      6. آرین عبیدی

        فقط یک پنجم افراد گوشی های اپل رو برای فخر فروشی میگیرن اما بیشتر افرادی که از آیفون استفاده می کنن حتما یه چیزی از سیستم عامل و سخت افزار میدونن بعدشم شما اول اطلاعاتتو ببر بالا بعد بیا دیگرونو نصیحت کن .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه