۳ مشکل آزاردهنده در iOS 10 و راه‌حل آن‌ها

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

چند روزی از انتشار نسخه‌ی نهایی iOS 10 می‌گذرد و تا کنون بخش زیادی از افراد آیفون خود را به آخرین نسخه از سیستم‌عامل موبایل اپل آپدیت کرده‌اند. iOS 10‌ نسبت به نسخه‌ی قبل تغییرات مهم نسبتا زیادی داشته است که البته برخی از آن‌ها با سلیقه‌ی همه‌ی کاربران جور در نمی‌آید. به همین دلیل ما در دیجی‌کالا مگ تصمیم گرفتیم برخی از مهم‌ترین مشکلات iOS 10 را که برخی از کاربران از آن‌ها شکایت دارند پیدا کرده و راه‌حل آن‌ها را برای شما منتشر کنیم. در سه ویدیوی کوتاه زیر با روش غیرفعال کردن سه تغییر یا قابلیت جدید در iOS 10 آشنا خواهید شد.

بازگرداندن دکمه‌ی هوم آیفون به حالت قبل

اگر شما هم به تازگی آیفون خود را به iOS 10 آپدیت کرده باشید احتمالا متوجه یک تغییر جدید در عملکرد دکمه هوم شده‌اید. در iOS 10 به‌صورت پیش‌فرض مجبور هستید در همه حال برای باز کردن قفل گوشی دکمه‌ی هوم را بفشارید. در صورتی که در نسخه‌های قبلی، زمانی که صفحه‌نمایش گوشی روشن بود می‌توانستید تنها با لمس کردن تاچ آیدی قفل گوشی را باز کنید. البته اگر شما هم مثل ما از عملکرد جدید دکمه‌ی هوم خوشتان نمی‌آید جای نگرانی نیست. کافی است اپلیکیشن Settings را باز کنید، به بخش General، سپس Accessibility و در نهایت Home Button‌ بروید. حالا در پایین صفحه گزینه‌ای را به نام Rest Finger to Open می‌بینید که غیرفعال است. این گزینه را فعال کنید و از این به بعد می‌توانید مثل گذشته تنها با لمس کردن دکمه‌ی هوم، آیفون را آنلاک کنید.

غیرفعال کردن Raise to Wake

در iOS 10 به‌صورت پیش‌فرض هر بار که آیفون را بالا بیاورید صفحه‌نمایش روشن می‌شود تا بتوانید ساعت، تاریخ و نوتیفیکیشن‌های رسیده را ببینید. خیلی از افراد از این قابلیت جدید استقبال می‌کنند ولی شاید برای بعضی‌ها چندان خوشایند نباشد. اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که این قابلیت را دوست ندارند، کافی است در اپلیکیشن Settings به بخش Display & Brightness بروید و گزینه‌ی Raise to Wake را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن امکان پاسخ به پیام‌ها در لاک اسکرین

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، در iOS 10 این قابلیت فراهم شده که بدون آنلاک کردن آیفون و از طریق نوتیفیکیشن‌های لاک اسکرین به پیام‌هایی که دریافت می‌کنید پاسخ بدهید. البته شاید این موضوع برای برخی موجب این نگرانی بشود که مبادا در غیاب آن‌ها یک فرد دیگر فضولی کرده و به جای آن‌ها به پیام‌هایشان پاسخ بدهد. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید می‌توانید در اپلیکیشن Settings به بخش Touch ID & Passcode بروید، رمز گوشی را وارد کنید و در پایین صفحه گزینه‌ی Reply with Message را غیرفعال کنید. البته فراموش نکنید که به جز اپلیکیشن Message آیفون، امکان پاسخ دادن به نوتیفیکیشن‌های سایر اپلیکیشن‌ها هم در لاک اسکرین iOS 10 وجود دارد. بنابراین اگر دوست دارید در امنیت کامل باشید بهتر است نوتیفیکیشن‌های لاک اسکرین هر اپلیکیشنی را که ممکن است موجب نگرانی شما شود غیرفعال کنید.

Drone_Footer

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۹ دیدگاه
  1. مهدی

    با سلام

    معمولا وقتی اپل یه آپدیت ios جدید میده ( مثلا ۸ به ۹ / یا ۹ به ۱۰ ) برای فعال شدن همه امکانات و جلوگیری از این مشکلات باید یه ریست داشته باشید ، البته فقط ریست تنظیمات

    من زمانی که ios 9 اومد ، مشکل اینو داشتم که در home screen وقتی میخواستم از spotlight search استفاده کنم ، زمینه پشت حالت بلوری و شیشه ای پیدا نمی کرد .با ساپورت رسمی اپل که حرف زدم ، همین ریست رو پیشنهاد داد که بعد از اون مشکل حل شد .
    امیدوارم مشکل دوستان هم حل بشه و این اطمینان رو میدم که دیوایس های شما مشکل نداره ، مگه اندوریده که خودش با خودش مشکل داشته باشه ؟

  2. علی

    در ای او اس ۱۰ قسمت vpn یک قسمت هست برای ساخت vpn بنام LTTP که حذف شده چطوری میشه این مشکل رو برطرف کرد؟البته بعید هست کسی بدونه

    1. علي

      باید برنامه ی Anyconnect رو دانلود کنید

  3. Hassan

    سلام
    راهی هست تلگرامو مثل مسیج بست
    وقتی صفحه قفل در ios10
    Reply نداشته باشه ؟؟

  4. امير

    سلام
    متاسفانه بعد آپدیت کردن، قسمت مسیج های من بعد دو ساعت باز نمیشه و مجبورم ریاستارت کنم تا بتونم مسیج هارو ببینم.
    کسی میدونه باید چیکار کنم؟

  5. نفس

    سلام ببخشیدازوقتی آپدیت کردم بهios10 گوشیم خودش هرچندثانیه صفحش ک خاموشه روشن میشه یاوقتی لنزدوربین روبه زمین باشه ورش داری خودش روشن میشه نمیخوام اینجوری باشه بایدچیکارکنم؟

  6. Taha

    یا ابلفضل کامنت هارو :-/

  7. محمد جواد

    کامنتارو خوندم واقعا باورم نمیشه، ینی چی طرف نوشته دوربینش خراب شده یا …
    والا منم گوشیمو به iOS 10 آپدیت کردم و هیچ مشکلی هم نداره چه نرم افزاری چه سخت افزاری… نمیدونم این دوستان چطوری دستگاه هاشون خراب شده!
    من SE دارم و از اپل استور تو لندن خریدم، احتمالا این دوستان گوشیهاشون تقلبی بوده!

    1. amin

      یکی از دوستان من ایفون lla داره که دیکه ته اصله و تولید امریکاس دیگه چرا برا اون مشکل بوجود اومده قطعا مشکل از بروزرسانی ios 10 هست که عرضه کردن رو بعضی از گوشی ها به طور شانس ناسازگار بوده

  8. پریسا

    با سلام من با نصب ios10 نمیتونم به itools وصل شم ……. همینطور گزینه raise to wakeرو ندارم گوشیم ۶ هستش

    1. علي

      raise to wake برای ۶اس و سون هستش

  9. mehdi

    سلام دوستان. من بعد از اپدیت به ١٠. گوشی ۶ ۶۴ گیگ من تبدیل شده به ٣٢ و کلی از دیتاهام پریده. علت رو میدونید؟

    1. علي

      دقیقا همین اتفاق برای من افتاده عکس های گوشیم پاک شده
      یعنی icloud عکس هام off شده و هرچی داشتم پاک شده????????

  10. ميلاد

    سلام من بعد از آپدیت ios 10 وقتی صفحه نمایشه گوشیم خاموش میشه وقتی یه نفر بهم زنگ می زنه گوشیم زنگ نمی خوره فقط می نویسه یک تماس ناموفق داشتید

    1. علي

      مال من همین طور شده گوشیم ۵s زنگ نمی خوره بار دوم زنگ بزنه زنگ میخوره

  11. رضا

    به به اپل چه درایتی داره
    از کامنت های دوستان فهمیدم

  12. مصطفی

    سلام دوستان
    من از وقتی iPhone 6 رو به ios 9 و حالا به ios 10 آپدیت کردم
    دیگه برنامه سیری بدون هندزفیری کار نمیکنه و جالب وقتی برنامه imo رو به حالت اسپیکر در میارم باز هم میکروفون گوشی قطع میشه یا تو همین نرم افراز وقتی تماس تصویری میگیری حتما باید هندفیری باشه تا صدا بره صد جا بردم دو بار هم ری استور کردم ولی مشکلم حل نشد
    کسی این مشکل رو داره
    یا راهنمایی به ذهنش میرسه
    یه نکته جالب دیگه
    گاهی وقتی ، زمانی که گوشی تو جیبم هست و میخوام جواب بدم صفحه تاچ انگار کار نمی کنه و هرچی انگشتم را روی قسمت سبز می کشم تا جواب بدم عمل نمی کنه بعد باید دکمه تاچ نگه دارم (شاید Unlock بشه) و بعد میتونم دکمه سبز رو رو صفحه بکشم و جواب بدم که بعضی وقتها عمل میکنه

    1. حسين

      سلام دوست عزیز.. منم یه مشکل شبیه به مشکل شما دارم.. زمانیکه با برنامه های واتس اپ یا دوو مکالمه تصویری میکنم، صدای من واسه طرف مقابل ضعیف ارسال میشه، اما با برنامه face time این اتفاق نمیوفته و مشکلی ندارم… نمیدونم ایراد از کجاس.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه