سامسونگ چقدر بزرگ است؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گلکسی؛ لغتی که همه‌ی ما شرکت سامسونگ را با آن می‌شناسیم. تصویری که از Samsung در ذهن‌مان نقش بسته، یک کارخانه‌ی تولید موبایل و تبلت است که گوشی‌های خوبی درست می‌کند، وضع مالی‌اش خوب است و علاقه‌ی زیادی به صرف هزینه در دپارتمان بازاریابی دارد. این شرکت سال ۱۹۸۵ میلادی وارد صنعت گوشی‌های موبایل شد و سال ۲۰۱۱ توانست عنوان «بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های موبایل» را به خود اختصاص دهد.

اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است؛ سامسونگ فقط یک تولید‌کننده‌ی گوشی موبایل و تبلت نیست.

آیا می‌دانستید که بزرگ‌ترین آسمان‌خراش جهان یعنی «برج خلیفه» در دبی هم توسط Samsung ساخته شده؟ آیا می‌دانستید که این شرکت یک بخش کشتی‌سازی به بزرگی ۵۰۰۰ زمین فوتبال دارد؟ آیا می‌دانستید که سامسونگ هلی‌کوپتر، جت و تانک هم می‌سازد؟

اگر دوست دارید با شرکت Samsung بیش‌تر آشنا شوید، با دیجی‌کالا مگ همراه شوید.

Infographic_Samsung_1 Infographic_Samsung_2 Infographic_Samsung_3 Infographic_Samsung_4 Infographic_Samsung_5 Infographic_Samsung_6 Infographic_Samsung_7 Infographic_Samsung_8 Infographic_Samsung_9 Infographic_Samsung_10

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۶ دیدگاه
  1. Alireza Habibzadeh

    ‘G’ لوگوی قدیمی سامسونگ چقدر شبیه لوگوی جدید گوگله!

  2. امیر

    اینایی که میگن سامسونگ بهترین هست تا حالا با اپل کار نکردن
    بعدم دم از تراشه مراشه نزنید
    اولا دوربین های سامسونگ رو سونی میسازه
    دوما سامسونگ مرز داره بیاد برا اپل چیزی بسازه که گوشی های خودشه له کنه
    از اولین روزی که اپل اومد بهترین بود سامسونگ هم کپی کرد خوب بود
    اپل همیشه با کیفیت تر از سامسوگ بوده
    ساهمسونگ رو چه به وسایل الکترونیکی ساختن بره همون چاه نفتشو بکنه

    1. A

      من با باکیفتر بودن اپل کاملا موافقم اما
      واقعا من تعجب میکنم یکی بیاد بگه سامسونگ رو چه به وسایل الکتریکی ساختن
      سامسونگ جز بزرگترین هاست در دنیا الکترونیکی
      الان دوربین های اپل رو چه شرکتی داره می سازه
      تو اصلا میدونی اپل کی اومد
      اصلا میدونی زمانی نزدیک بود ور شکست بشه
      اپل اولین ایفون رو که معرفی کرد اینقدر نا پایدار بود که ممکن بود موقع معرفی خاموش کنه
      بعدشم فکر می کنی ۶۰۰ ملیون تراشه کم چیزیه

      1. Oops

        الان دوربین های اپل رو سونی میسازه

      2. امیدmb

        ۶۰۰ تراشه رو هم از خیر سر اپل فروخته وگر ن سامسونگ چنین چیزی نیس ک بیاد ۶۰۰ میلیون گوشی تو ۴ مدل بفروشه سامسونک با اینکه هفته ای ی مدل گوشی رونمایی کنه ب ۶۰۰ میلیون فروش نمیرسه
        باتشکر

  3. فرزاد شریف زاده

    دوستان عزیزی که پیام میزارن و از هر فرصتی برای کل-کل های اپل و سامسونگ استفاده میکنند خوبه گاهی هم از مطالب مقایسه ها و بهره های اطلاعاتی دیگری بگیرن. این اطلاعات باعث افتخار گروهی نسبت به گروه دیگری نیست، چون از ما نیست اصلا، چون ما سهمی درش نداریم.
    بیاین این داستان رو یکبار هم که شده جور دیگری نگاه کنیم. برگردید و یکبار دیگه به ارقام اعداد نگاه کنید: ۳۰۵ میلیارد دلار درآمد در ۲۰۱۴، حالا برگردیم جایی که بش تعلق داریم، ایران، یکی از بزرگترین ۵ کشور اول صادر کننده گاز و نفت جهان. دوستان، کل مجموع درآمد نفت و گاز ایران که جمعیتش ۲۰ میلیون نفر بیش از کره جنوبی است، در ۲۰۱۴ حدود ۵۰ میلیارد دلار بوده.
    نکته: درامد نفت و گاز ایران، در حقیقت تقریبا تمام درامد کشور است و تولید ناخالص کشور عدد قابل توجهی نیست. پس درامد فقط یک شرکت در کره جنوبی از کل مجموع درامد کشور ما بیشتره !
    بازم آمار و ارقام رو نگاه کنید: در کمال تعجب کل درآمد این شرکت فقط ۱۷% از تولید ناخالص کره را شامل میشود ! اگر این ۱۷% اینقدر بزرگ است، کل درامد ناخالص ملی کره چقدر است ؟!
    دوستان این کشور از ایران کوچکتر است، جمعیتش از ایران میلیونها نفر کمتره، دوستان این کشور فاقد منابع نفت و گاز و بسیاری منابع دیگر است، روزی الگوی پیشرفت این کشور ایران بوده و هنوز نام یکی از مهمترین خیابانهای صنعتی در پایتخت این کشور ‘تهران’ نام دارد. ایران-ناسیونال، پارس-خزر و مینو و بسیاری نامهای ایرانی که امروز یا به کل از بین رفتن یا حرف چندانی برای گفتن ندارن روزی با هدفی اینچنینی تاسیس شدند و تولیدات انبوه و صادرات فراوان به کشورهای همسایه داشتند و حال چیز زیادی ازشون دیده نمیشه.
    دوستان این آمار جای افتخاری برای من و تو که گوشی اپل و سامسونگ و هواوی دستمون میگیریم نداره. این آمار واسه اینه که تلنگری به من و تو بزنه که بدونیم کجای کاریم. که یادمون باشه در حالیکه خودمون رو مرکز ثقل جهان میدونیم و هوش و هنر و خلاقیتمون رو برتر از همه دنیا، اما درامد کل کشورمون از فقط یه شرکت تو همین آسیای خودمون کمتره. یک ششم درامد سامسونگ!…که یادمون بیفته میزان تولید و ابداء و اختراع کل کشورمون در تمام ۱۰۰۰ سال گذشته به اندازه فقط همین ۲۰ سال اخیر یه شرکت کره ای نبوده. که یادمون باشه یک سوم از کل درامد کشورمون توسط یه شرکت در کره به عنوان بودجه تحقیقاتی صرف میشه !
    این آمار برای افتخار ما نیست! برای اینه که یکم بدونیم جایگاهمون کجاست.
    گویا بیشتر سهم ما از پیشرفت و نوآوری در شعر و شعارهایمان میگنجد.

    با سپاس فراوان از نگارنده محترم این مطلب مهم و با سپاس از مجموعه دیجیکالا.

    1. علی

      عالی بود متن .
      فقط پاراگراف اخر “ابداع” درسته 🙂
      واقعا دید قشنگی بود

    2. ops

      عالی

  4. ایدین

    سامسونگ تولید کننده تکنولوژی نیست بلکه خریدار تکنولوژی از شر کتهای سونی پاناسونیک جنرال الکتریک میباشد کالاهای سامسونگ از لحاظ کیفیت ساخت و طول عمر پایین هستند برگرفته شده از منبع جهانی استاندارد.

  5. fx

    شرکت سونی تولید کننده و فروشنده تکنولوژی به شرکتهامحسوب میشود مانندAMO LED

  6. Farshad

    سامسونگ مفت نمی ارزه من تا حالا هرچی از این برند خریداری کردم پشیمون شدم اصلا کیفیت ندارن مخصوصا گوشیاش ، اینم برای اونایی که میگن اپلی ها کجان بگم که حداقل اپل یه سیستم عامل خیلی بهینه و زیبا و سبک داره ، ولی سامسونگ چی ؟ همیشه باید آویزون اندروید گوگل باشه هه ! من دیگه حرفی ندارم…

    1. Ali S

      بله واسه کسی که بیشتر از ۵۰۰ هزار تومن خرج گوشیش نکنه گوشی داغونی نصیبش میشه که به نظرش مفت نمی ارزه…
      ولی کسی که مثل من ۲،۲۰۰،۰۰۰ خرج میکنه تا اس۶ رو بخره بهترین کیفیت هم نصیبش میشه درضمن توقع نداشته باشید سامسونگ خودش بره یه سیستم عامل جدا بزنه
      من گوشی های قدیمی سامسونگ رو نداشتم ولی الان مطمئنم انتخابم صحیح بوده ،اونیم که یه سیستم عامل جدا داره دوربینشو سونی میزنه تراشه شو سامسونگ رمشم سامسونگ و… سیستم عامل داغون اپل هم که روزی سه تا باگ نرم افزاری توش پیدا میشه مال خودش ما به اندروید راضی هستیم
      من دیگه حرفی ندارم
      ممنون لطفا ثبت شود

  7. Amir

    خوشم می یاد همیشه اپل حرف آخر رو می زنه !!!!!

    حالا چرا؟: در بخش درباره نویسنده قدرت اپل نشان داده شده با این که ایشون همچین مقاله ای رو درباره سامسونگ ارائه دادن ولی…

    (البته خودم می دونم منبع: Phone Arena هست. )

    1. Ali S

      الان این چه ربطی داره
      سامسونگ از اپل بزرگتر و با اصالت تر و باکیفیت تره

  8. نادر

    کجا هستن عزیزانی که سنگ سونی رو به سینه میزنن و همه کمپانی های دنیا رو بی اصل و نصب و کپی کار و عقب مونده میدونن غیر از سونی؟؟!! بیایین نظر بدین دیگه! نمیصرفه نه؟؟؟

    1. ops

      خب که چی الان میخای بگی سونی بده سامسونگ خوبه ؟؟باشه اصن تو خوبی
      ببین یه چیزی هست که اکثر مردم قبول دارن و درست هم هست و اون اینه : با دوام ترین کالاها همیشه ساخت امریکا یا ژاپن هست

      1. Se7eN

        با دوام میخوای ۱۲۰۰ بگیر

      2. حامد

        ایول
        حال کردم با این حرفت

  9. عليرضا

    البته توجه کنید وقتی که میگیم سامسونگ منظور شرکت سامسونگ الکترونیکس هست . سایر فعالیت ها از جمله کشتی سازی و برج سازی و بیمه و آب حوض کشی توسط شرکت های دیگری انجام میشن که کاملا مدیریت و منابع مالیشون از هم دیگه مجزا هستن و حتی سهامشون تو بازار بورس به صورت جداگانه عرضه میشه و تنها وجه اشتراکشون لوگوی سامسونگ هست . در کل حتی اگر فضاپیما هم با لوگوی سامسونگ بزنن این حقیقت عوض نمیشه که سامسونگ تو بخش موبایل و تبلت یک شرکت درجه دو محسوب میشه که به لطف سیستم عامل عاریه ایه اندروید و گوشی های ٣٠ دلاریش آمار فروشش یکم بالاست .

  10. دکتر اروینا

    یکی از قشنگ ترین و جذاب ترین مطالبی بود که دیجی مگ خوندم

  11. Hamed

    قصدشون ایجاد اکوسیستم یک جهان = یک برند که بع معنی یک جهان = یک ناظر هستش

  12. امیر کعبیان پور

    بابا خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییییی شاخه اصلا فکرشو هم نمیکردم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه