شما بگویید؛ سرفیس پرو ۲۰۱۷ یا آیپد پرو ۱۰.۵ اینچ؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
سرفیس پرو 2017 یا آیپد پرو 10.5 اینچ

یکی دو سال پیش بسیاری معتقد بودند دوران تبلت‌ها دیگر به سر رسیده است. ولی حالا به نظر می‌رسد تبلت‌ها وارد دوران جدیدی شده‌اند. دورانی که در آن انتظار می‌رود تبلت چیزی فراتر از یک گوشی هوشمند بسیار بزرگ باشد. گویا قرار است تبلت جایگزین لپتاپ شود یا حتی پا را از آن فراتر بگذارد. در «شما بگویید» این هفته قصد داریم دو تبلت مطرح امسال یعنی سرفیس پرو ۲۰۱۷ و آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی را با هم مقایسه کنیم تا ببینیم کدام‌یک در شرایط جدید می‌تواند انتظارات کاربران را بهتر برآورده کند. طبق معمول ما نظراتمان را در سطرهای بعد مطرح خواهیم کرد ولی در نهایت این شما هستید که باید بگویید: سرفیس پرو ۲۰۱۷ یا آیپد پرو ۱۰.۵ اینچ؟

آیپد پرو جدید با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۱۰.۵ اینچی (در مقایسه با مدل ۹.۷ اینچی) از نظر اندازه بهتر می‌تواند با صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی سرفیس پرو رقابت کند. ولی مهم‌تر از اندازه‌ی صفحه‌نمایش آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی، روشنایی بسیار زیاد (تا ۶۰۰ نیتس)، فضای رنگی گسترده و پشتیبانی آن از ویدیوهای HDR است. اپل همچنین  نرخ به‌روزرسانی را در صفحه‌نمایش آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی به ۱۲۰ هرتز (یعنی دو برابر معمول) افزایش داده است. این یعنی iOS روی آیپد پرو جدید نرم‌تر و روان‌تر از همیشه خواهد بود. با تمام این اوصاف اندازه‌ی بزرگ‌تر و تراکم پیکسلی بالاتر صفحه‌نمایش سرفیس پرو هنوز می‌تواند برای آن یک برگ برنده محسوب شود.

از نظر سخت‌افزاری آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی به چیپ اختصاصی جدید اپل یعنی A10X Fusion مجهز شده است. این چیپ یک پردازنده‌ی مرکزی ۶۴ بیتی شش‌هسته‌ای را همراه با ۴ گیگابایت رم در خود جای می‌دهد. این سخت‌افزار قدرتمند به لطف بهینه‌سازی‌های iOS به راحتی می‌تواند از نظر سرعت و عملکرد وارد قلمروی لپتاپ‌های باریک و سبک شود، و در ترکیب با پلتفرم گرافیکی «متال» (Metal) از نظر گرافیک سه‌بعدی شانه‌به‌شانه با سرفیس پرو رقابت کند.

سرفیس پرو 2017 یا آیپد پرو 10.5 اینچ

در سوی مقابل مایکروسافت در سرفیس پرو ۲۰۱۷ از پردازنده‌های نسل جدید اینتل «کیبی لیک» (Kaby Lake) استفاده می‌کند. قوی‌ترین مدل سرفیس پرو ۲۰۱۷ به پردازنده‌ی Core i7 و ۱۶ گیگابایت رم مجهز است. سرفیس پرو با این ترکیب می‌تواند نسخه‌ی کامل ویندوز ۱۰ و نرم‌افزارهای سنگین دسکتاپ را بسیار روان و بدون هیچ مشکلی اجرا کند. فراموش نکنید که قیمت سرفیس پرو با این مشخصات حتی از دو برابر قیمت گران‌ترین مدل آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی هم بیشتر خواهد بود. اگر به دنبال مدلی از سرفیس پرو ۲۰۱۷ هستید که بتواند از نظر قیمت با آیپد پرو ۱۰.۵ اینچ رقابت کند، باید به سراغ مدل‌هایی با پردازنده‌ی Core i5 یا Core m3 و ۸ یا ۴ گیگابایت رم بروید.

سرفیس پرو ۲۰۱۷ آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی
صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچ (۲۷۳۶ در ۱۸۲۴ پیکسل) ۱۰.۵ اینچ (۲۲۲۴ در ۱۶۶۸ پیکسل)
پردازنده اینتل Core m3, i5, i7 (نسل هفتم) A10X Fusion
رم ۴، ۸ یا ۱۶ گیگابایت ۴ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ یا ۱۰۲۴ گیگابایت ۶۴، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت
پورت‌ها USB 3.0 Type-A, mini-DisplayPort, microSD لایتنینگ
سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ پرو iOS 10
دوربین ۸ و ۵ مگاپیکسل ۱۲ و ۷ مگاپیکسل
کیبورد اسمارت کیبورد (باید جداگانه تهیه شود) تایپ کاور (باید جداگانه تهیه شود)
قلم سرفیس پن (باید جداگانه تهیه شود) اپل پنسل (باید جداگانه تهیه شود)
حسگر اثر انگشت ندارد دارد
عمر باتری ۱۳.۵ ساعت ۱۰ ساعت
وزن ۷۶۶ یا ۷۸۶ گرم (مدل مجهز به پردازنده m3 سبک‌تر است) ۴۷۷ گرم
ابعاد ۲۹۲.۱ در ۲۰۱.۴ در ۸.۵ میلی‌متر ۲۵۰.۶ در ۱۷۴.۱ در ۶.۱ میلی‌متر

یکی از تفاوت‌های اصلی آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی و سرفیس پرو ۲۰۱۷ در این است که به نظر می‌رسد سرفیس بیشتر به عنوان جایگزینی برای لپتاپ طراحی شده باشد. سرفیس پرو در واقع یک تبلت ویندوزی است که با اضافه شدن یک کیبورد به یک لپتاپ کامل تبدیل می‌شود. البته امکان استفاده از کیبورد روی آیپد پرو هم وجود دارد. ولی سیستم‌عامل دسکتاپ و پشتیبانی از ورودی ماوس باعث می‌شود سرفیس پرو به مراتب بیشتر از آیپد پرو شبیه به یک کامپیوتر واقعی باشد. سرفیس پرو همچنین با پشتیبانی از قلم «سرفیس پن» (Surface Pen) پا را از یک گام از تجربه‌ی ویندوز روی کامپیوترهای معمولی فراتر می‌گذارد. قابلیتی که یک طراح گرافیک یا هر کسی که نیاز به نت‌برداری زیاد دارد از آن لذت خواهد برد. البته آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی هم با پشتیبانی از قلم «اپل پنسل» (Apple Pencil) در این زمینه از سرفیس پرو عقب نمانده است. به لطف نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی صفحه‌نمایش آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی، عملکرد اپل پنسل روی این تبلت از همیشه نرم‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

سرفیس پرو 2017 یا آیپد پرو 10.5 اینچ

اساسا به نظر می‌رسد در مورد سرفیس پرو و آیپد پرو مقایسه کردن مشخصات فنی کمک زیادی به ما نکند. چرا که اینجا با دو فلسفه، دو دنیا و دو پلتفرم متفاوت روبرو هستیم. مایکروسافت از همان ابتدا با مجهز کردن اولین سرفیس به نسخه‌ی کامل ویندوز معتقد بود که کاربران باید بتوانند از تبلت به عنوان کامپیوتر اصلی خود استفاده کنند. سرفیس پرو ۲۰۱۷ همان اصل کلیدی را با سخت‌افزاری قدرتمندتر از همیشه پیوند می‌زند تا بیش از همیشه جایگزینی شایسته برای یک لپتاپ باشد. از سوی دیگر اپل همیشه اعتقاد داشته که پلتفرم دسکتاپ و موبایل باید مرز خود را حفظ کنند. با این حال امسال با آوردن برخی از ویژگی‌های کلیدی سیستم‌عامل دسکتاپ macOS به سیستم‌عامل موبایل iOS 11، آیپد را به جایگزینی برای لپتاپ نزدیک‌تر کرده است. شاید ویژگی‌های جدید iOS 11 در کنار سخت‌افزار بسیار قدرتمند آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی، بتواند آن را به جایگزینی مناسب برای لپتاپ شبیه کند، ولی احتمالا مخاطبان آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی هنوز بیشتر کسانی هستند که به آن به چشم یک تبلت بسیار قوی نگاه می‌کنند.

با توجه به تفاوت‌های اساسی سرفیس پرو ۲۰۱۷ و آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی به نظر می‌رسد انتخاب بین آن‌ها کار چندان دشواری نباشد. آیپد پرو هنوز هم بهترین تبلت بازار است و بدون تردید از نظر قیمت بازی را از سرفیس پرو می‌برد. ولی اگر به دنبال گجتی هستید که با خیال راحت آن را جایگزین لپتاپ خود کنید، هنوز سرفیس پرو ۲۰۱۷ انتخاب منطقی‌تر به نظر می‌رسد. نظر شما چیست؟ آیا آیپد پرو می‌تواند واقعا جایگزین لپتاپ باشد؟ آیا سرفیس پرو به عنوان یک تبلت عملکرد خوبی دارد؟ شما با توجه به نیاز و سلیقه‌ی خود کدام‌یک را انتخاب می‌کنید؟ در مجموع کدام گجت را بهتر ارزیابی می‌کنید؟ حال نوبت شما است که با بیان دلایل و تجارب خود به ما و سایر کابران دیجی‌کالا مگ بگویید: سرفیس پرو ۲۰۱۷ یا آیپد پرو ۱۰.۵ اینچ؟

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۳ دیدگاه
  1. مهران

    یقینا آیپد رو انتخاب میکنم ، به عنوان تبلت به نظرم آیپد از هر نظر برتری داره،

    1. ایمان

      یکی از اون نظرها رو میگی ما هم بدونیم؟
      آی پد فقط ی موبایل بزرگه همین هیچ چیز فوق العاده ای در مورد اون نیست
      فقط واسه کاربرای معمولی که تنها کاری که میکنند چک کردن ایمیل گشتن توی وب و امثال این خوبه و بس

  2. آرش

    سوفیس پرو
    من با دوستم رو سوفیس ۳ dota2 و cal mw3 اجرا کردیم با گرافیک پایین ولی روان تنها چیزی که میخواست یه موس بلوتوث بود فک نکنم آیپد پرو ۰٫۵ اینچی حتی بتونه به گرد پایه سوفیس ۳ برسه چه برسه به مدل ۲۰۱۷ سوفیس اگه بحث بین اندروید و ios بود شاید میشد مقایسه کرد نه با سیستم عامل موفقی مثل ویندوز

  3. مسعود بیانی

    امیدوارم تجربه شخصی من بتونه برای کسایی که قصد خرید یکی از این دو دستگاه رو دارند کمک بکنه ؛
    سرفیس : انجام امور روزانه مثل وب گردی یا دیدن فیلم یا فعالیتهایی از این دست؛ توی سرفیس مشکلی نداره ؛ مشکل جایی هست که شما کارهای فراتر از این ها مثل word ادیت متن و عکس و فیلم یا نوشتن متن یا برنامه و یا کارهایی از این دست رو انجام می دید که احتیاج به موس و کیبورد پیدا می کنید که حتی شاید ترک پد هم جوابگو نباشه و باید موس هم در کنار کیبورد استفاده کنید ؛ اون زمان هست که باید سرفیس رو رو میز بگذارید تا عملاً نقش یه لپ تاپ کوچیک رو براتون ایفا کنه ؛ که باید اشاره کنم مانیور نسبتاً کوچک و کیبوردی که به مراتب به پای کیبورد لپ تاپ ها نمیرسه براتون عضاب اور خواهد شد (و اون وقته که میگید ای کاش لپ تاپ داشتم ). منکر کامپکت بودن و ساخت عالی دو دستگاه نمیشم ولی توصیه من اینه که کسایی که می خوان ویندوز رو قابل حمل و در حد کارهای سبک داشته باشن و گهگاهی استایل پشت میز نشستن رو ترجیح می دن گزینه ی خیلی خوبیه .
    ایپد : تصور کنید که می خواید تو رختخواب دراز بکشید و فیلم یا مطلبی رو مشاهده کنید ؛ اون وقت هست که ایپد رو راحت در دست میگیرید و با وزن و قطر تقریبی نصف سرفیس به راحتی به کارتون می پردازید ؛ از تنوع نرم افزاری اپ استور و بازی های متنوع و گوش دادن به موسیقی با کیفیت صدای عالی لذت خواهید برد و بعد هم که کارهای فراتر رو داشیتد به پشت میز میرید و با لپ تاپ تون مشغول به کار میشید .

    تجربه ی شخصی و دازمدت من از نظر کار با دو دستگاه این نکته رو نشون میده که اگه با حمل یه تبلت اضافه (ایپد) مشکلی ندارید در کنار لپ تاپ بهترین گزینه آیپد خواهد بود و اگه سرفیس رو به عنوان دستگاهی هم به عنوان تبلت و هم لپ تاپ می خواید سخت در اشتباه هستید چون کار کردن در مانیتور ۱۳ اینچی و تاچ در ویندوز به بهینه بودن IOS نیست و برای کاربرای حرفه ای تر مشکل ساز خواهد بود .
    این نکته رو هم بگم که علارغم فروش خوب سرفیس ؛ بیش از ۸۰ درصد از کاربرهای رایانه(ویندوز و مک)؛ دستگاهی که استایل کار اون به عنوان لپ تاپ باشه رو بیشتر ترجیح می دن(چون این نوع سیستم عامل ها این امر رو مطلبه ) ؛ که تولید سرفیس لپ تاپ توسط مایکروسافت هم دال بر این موضوع هست.

    در اخر امیدوارم تجربه مفیدی رو در اختیار دوستان قرار داده باشم و نکته مهم اینکه خریدشون رو از جای معتبری مثل دیجی کالا انجام بدن
    (با توجه به اینکه چند وقتی هست که متاسفانه نرخ های سایت از بازار بالاتر رفته ولی در خرید دستگاههای گران قیمتی مثل سرفیس و آیپد مرجع بسیار معتبری خواهد بود )

    1. وحید

      حرف شما درست ولی من چند ساله به باشگاه بدنسازی میرم . اما هنوزم وقتی دراز میکشم و یکی دو ساعت از موبایل تقریبا ۲۰۰ گرمی استفاده میکنم دستم درد میگیره حالا چه برسه ایپد

  4. علی خدائی پور

    سلام به همه عزیزانء دل ، حقیقتا مقایسه مابین این دو دیوایس ناعادلانست و از لحاظ منطقی مقایسه ء ناشیانه اییه ، درسته که ویندوز و مکینتاش بر روی ARM architect هم نصب میشوند و مهمتر اینکه خود کمپانی اپل هم برای دستگاه هایی که قراره برنامه های دسکتاپی رو اجرا کنند از پردازشگر های اینتل استفاده میکنه ، پس اپل باید دیوانه باشه که با دانستان این موضوع اقدام به رقابت با سرفیس بکنه ! و واقعا اینکارو نمیکنه اونا میدونن هرکدومشون کدوم قسمت بازار رو تو انحصار خودشون دارن .
    ولی اگر واقع بین باشیم میدونیم که نسخه IOS که بر روی آیپدهاست بهترین سیستم عامل تبلت هاست ، فرمان های چند لمسی فوق العاده ، سهولت کارکرد ، کیفیت مانیتور مخصوصا برای مطالعه و خیلی مشخصات خوب دیگه
    من بعد از چهار سال داشتن آیپد یه سرفیس خریدم ، اما هنوز هیچکدوم جاشون رو به اونیکی نداده و آیپد ۴th Generation هنوز هیچ مشکلی نداره
    سرفیس واقعا کامپیوتره، یه PC که واقعا قابل حملء و قدرتمند

  5. cp.mahd cp.mahd

    اصلا این دو دستگاه رو از نزدیک ندیدم!‌:)
    ولی درباره چیزی که روی کاغذ دیده میشه میتونم بگم آیپد پرو تبلتیه که دوست داره لب تاب باشه و سرفیس پرو لب تابیه که دوست اره تبلت باشه.
    سیستم عامل ویندوز باعث میشه از نظر نرم افزاری انتخاب های بیشتر و حرفه ای تری پیش روی ما باشه.(فک نکنم بهترین فتو ادیتور ios در حد فتوشاپ باشه) سخت افزار سرفیس هم که بهتره و در کنار سیستم عاملش انتخاب منه.

  6. Ali.Bozorgi.mehr

    قطعا سرفیس پرو ۴.
    از نظر بنده ایپد پرو مسخره ترین محصول اپلِ و یک کپی مسخره از سرفیس پرو .
    اصل تبلت ها و لب تاپ های هیبریدی توی از بین بردن مرز دسکتاپ و موبایلِ .کاری که ویندوز ۱۰ داره اون رو انجام می ده و ios یا حتی مک هم نمی توانند انجام اش بدن. حالا این جدا از قدرت سخت افزار ی فوق العاده سرفیس پرو که در حد یه لب تاپ قدرتمندِ.

  7. Amir

    بی شک سرفیس پرو. طراحی بهتر برای قرارگیری راحت تر روی سطوح مختلف، تجربه کاربری بهتر قلم و کیبورد، قدرت بیشتر، سیستم عامل بهتر، شارژدهی بیشتر. اینا همه مزیت های بی چون و چرای سرفیس در مقابل آیپد هست. اصلا مقایسه سرفیس پرو با آیپد کار اشتباهیه و مثل مقایسه زیرساخت های تکنولوژی ایران و آمریکا میمونه. زمین تا آسمون با هم فرق دارن.
    آیپد اصولا بیشتر به درد بازی کردن و فیلم دیدن میخوره تا حرفه ای کار کردن. بازار هدف سرفیس کسانی که بازی میکنن یا فیلم میبینن و یه استفاده معمولی دارن نیست.

  8. شهاب

    اصلا این مقایسه و بعضی از نظرات واقعا عجیبه!!! اصلا اصول طراحی این تبلت ها ایجاد توانایی لپ تاپ ها در دل تبلت ها است و شما هیچ وقت با آی او اس به این امکان نمیرسید ( به نظر من اپل نقشه داره یک نسخه آی او اس با تغییرات اساسی برای آیپد پرو در آینده معرفی کنه که ترکیبی از هردو اکوسیستم اپل باشه، اونوقت جالب میشه) و بعضی از دوستان از قدرت سخت افزاری آیپد جدید میگن، هیچ اپ ای در آی او اس وجود نداره که به قدرتی بیشتر از نصف اون سخت افزار برای بهترین حالت کاری داشته باشه و یه جورایی بی مصرفه ولی ویندوز نه، و یه نکته خیلی جالب که بعضی از دوستان اشاره کردن نصفه نیمه جدای بحث برنامه نویسی شما در سرفیس شما میتونید با یک وی ام ویر حتی او اس ۱۰ مک و سوییفت هم اجرا کنید و هزاران امکان فوق العاده دیگه که توی آی او اس خبری ازش نیست، به نظر من که تمام کارایی که میشه با یه آیپد پرو انجام داد با یه آیپد مینی هم میشه با همون قدرت انجام داد ولی سرفیس توانایی هایی فراتر از لپتاپ های ۳ میلیونی بازار داره ولی هنوزم یه تبلته، بدون شک سرفیس چیز دیگریس

    1. امید

      میگم فیلم ۴k با نصف زمان قبلی ایپد پروی جدید با نصف زمان آیپد پرو قبلی می دونه فیلم ۴k رندر کنه حالا داری درباره آیپد مینی حرف می زنی هر تبلتی بیاری بلاخره هر کاری می کنه مثلاً تبلت های ۵۰۰ تومنی هم می تونن فیلم رندر کند اما بعد چه مدت بعد یک سال ، فرق PS4 و PS4 pro چیه جفتشون یه کار میکنن اما یکی پردازش ۴k رو بهتر می کنه و قابلیت اجرا روی فریم های ۶۰ تا ۳۰ فریم رو داره اما اون یکی نمی تونی اون قدر فریم پردازش کنه اما هر دو همون کار هم دیگه رو می کنن هر دو یک چیز رو پردازش می کنن یعنی چی که از این سخت افزار استفاده نمی کنه اگه نمی کرد تو فیلم های استفاده از نرم افزار های کاربردی آیپد پرو جدید و قدیمی نباید با هم فرقی می کردند در ضمن این سخت افزار برای ایپد لازمه اگه نمی زد تولید کننده های نرم افزار مثل آدوبی اصلا برای ایپد نرم افزار نمی زدند اگه آیپد نرم افزار های حرفه ای بخواد باید سخت افزار حرفه ای داشته باشه تا سازنده های نرم افزار براش نرم افزار بزنن اگه شما کنفرانس اپل رو دیده بودی میفهمیدی که اپل نسخه جدیدی برای برنامه سازی رو برای اجرای بازی ها و برنامه ها جدید رونمایی کرد و از سیستم های واقعیت افزوده استفاده کرد که اگه فهمیده باشی این یعنی قرارهای به طور کلی برنامه نویسی و بازی سازی برای سری پرو عوض بشه و بازی ها و برنامه ها پیشرفته تر بشه این یعنی iOS داره به سمت دسکتاپ نزدیک می شه

      1. شهاب

        دوست عزیز اینجا مقایسه ۲۰۱۷ نه ۲۰۲۷!!!!! الان کی به کیه؟ چی به چیه؟ نه اینکه قراره ۵ سال دیگه چی بشه!!!!! شما صورت سوال اشتباه متوجه شدی. الان شما محتوای ۴کی داری موندی چطوری رندر کنی؟!!!! خوب اگه اینطوریه بله ۱۰۰% آیپد پرو برای شما ساخته شده ولی برای ماها که استفاده کاربردی مدنظرمونه کاملا مشخصه که کدوم محصول کاربردی تره برامون

      2. امید

        در مورد نرم افزار حرفت رو قبول ندارم الآنم یه عالم نرم افزار خفن هست که آیپد داره تو سایت اپل هم همه رو نام برده اما در مورد بازی چرا یادش بخیر کانتر شبکه می زدیم هیچی جای اون کانتر و half life رو نمی گیره این تنها دلیلی هست که windows و مک رو دوست دارم من بازی می خوام iOS هم چین بازی های نداره عیب ندارد کنارش یه imac یا یه کامپیوتر دسکتاپ می خرم یا یه دونه ps4 چی میشد چهارتا بازی درست و حسابی موجود نمی کنه اخه رم تاتلوار هم شد بازی رم تاتلوار ماله ۶ یا ۷ ساله پیشه حالا ترانزیستور یه بازیه خوبه دکستاپه اما رم خیلی قدیمی‌ها امیدوارم شرکت هایی مثل بیلزارد استارکرفت رو برای iOS عرضه کنه دیگه از این بازی ها بدم میاد در ضمن دیجیکالا گیفت کارت بیاره

  9. آرش

    سرفیس پرو

  10. mrm82

    به نظر من که سرفیس پرو در هر صورتی بهتر از ان است چون هم ویندوزی است که اختیار بیشتری در اختیار کاربران می گذارد و هم کیبورد دارد(البته این ویژگی چندان مهمی نیست)و مانند ایپد نیست که بسیاری از برنامه هایش پولی باشد و نکته ی دیگر این که کاربرد ویندوز در ایران بیشتر است.

  11. حسین ابراهیمی

    سرفیس رو ترجیح میدم، اپل هم تبلت خوبی راهی بازار کرده هرچند درک نمیکنم چرا این تبلتو با آی او اس میده بیرون! به نظر م اگه اپل بتونه در آینده نسخه های جدید تر آیپد پرو رو با دو سیستم عامل آی او اس و مک بده بیرون مسلما حرف بیشتری برای گفتن داره، اما خب طبق معمول حرف زدن راحته و عمل به این کار سخت، ولی در هر صورت سرفیس رو خیلی عالی میدونم برای کسی که نیاز به ویندوز داره و در عین حال یه دستگاه جم و جور اما قدرتمند میخواد، طراحی هردوشونم که عالیه و بستگی به سلیقه شخص داره.
    اما اینو هیچوقت یادم نمیره که تیم کوک ( مدیر عامل اپل ) ، مایکروسافت رو به خاطر ساخت سرفیس مسخره میکرد ولی آخرش خودش دست به ساخت نمونه مشابه زد که این یعنی شکست بازر اپل!

  12. مهدی مهدوی

    به نظرم برای مردم ایران که هزینه ی خرید هر کدوم از این دیوایس ها بیشتر از قیمت جهانیشه و قاعدتا تناسبی هم از نظر سطح درامد ایرانی ها و قیمت دیوایسوجود نداره ، بنابراین یه همچین هزینه کردنی باید چندین سال برای ما بازدهی داشته باشه و برای اینکه بازدهی مناسبی رو از دیوایس بگیریم باید به قابلیت تعمیر پذیری و حداقل تعویض باتری توجه کنیم .
    با اینکه ما ایرانی ها از دیرباز با ویندوز اخت پیدا کردیم ولی عدم قابلیت تعمیر پذیری و حتی تعویض باتری سرفیس(کل دستگاه با چسب سر هم شده و نمیشه دستگاه و سالم باز و بست کرد) اون هم با این مبلغ گذاف خریدش رو کاملا غیر منطقی میکنه ، از طرفی آیپد همون آیفونه با یه صفحه بزرگتر و هیچ وقت یه اپلیکیشن نمیتونه قابلیت های یه سافتور رو داشته باشه
    من به هیچ کدوم رای نمیدم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه