شما بگویید؛ D-Link یا TP-Link؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
مودم ADSL - روتر - اکسس پوینت - D-Link یا TP-Link

اگر به دنبال خریدن تجهیزات شبکه، به ویژه روتر، اکسس‌پوینت یا مودم ADSL باشید، به احتمال زیاد پیش از هر چیز دو نام D-Link و TP-Link را خواهید شنید. D-Link کمپانی قدیمی‌تری است و نام آن برای بسیاری از افراد اطمینان‌بخش‌تر است. از سوی دیگر مدت زمان نسبتا زیادی از ورود TP-Link‌ به بازار ایران گذشته و این کمپانی هم شهرت خوبی برای خودش دست و پا کرده. در مطلب «شما بگویید» این هفته قصد داریم نگاهی به این دو کمپانی بیندازیم و نظر شما را در مورد محصولات آن‌ها بدانیم. شما کدام را توصیه می‌کنید؛ D-Link یا TP-Link؟

مودم ADSL - روتر - اکسس پوینت - D-Link یا TP-Link

D-Link یک شرکت چند ملیتی تولید تجهیزات شبکه است که کار خود را از سال ۱۹۸۶ میلادی با نام «داتکس» (Datex) در تایوان شروع کرد. در سال ۱۹۹۴ نام این شرکت از داتکس به D-Link تبدیل و به عنوان اولین شرکت تجهیزات شبکه به بورس تایوان وارد شد. D-Link از نظر تجاری موفقیت‌های زیادی داشته که از میان آن‌ها می‌توان به قرار گرفتن در لیست صد کمپانی برتر مجله‌ی BusinessWeek در حوزه‌ی IT و داشتن بیشترین سهم بازار جهانی تجهیزات Wi-Fi در سال ۲۰۰۸ میلادی اشاره کرد. همان‌طور که گفتیم TP-Link کمپانی جوان‌تری است. این کمپانی در سال ۱۹۹۶ میلادی توسط دو برادر چینی تاسیس شد. TP-Link از سال ۲۰۰۵ توسعه‌ی بین‌المللی و ورود به بازارهای جهانی را آغاز کرد و در حال حاضر در کنار ایسوس، لینکسیس و چند کمپانی دیگر جزو مهم‌ترین رقبای D-Link محسوب می‌شود.

مودم ADSL - روتر - اکسس پوینت - D-Link یا TP-Link

کمپانی D-Link از نظر گستره‌ی محصولات، علاوه بر محصولات مصرفی (Consumer Product) نظیر مودم و روتر، در زمینه‌ی تولید محصولات تجاری (Business Products) مانند سوییچ‌ها، فایروال‌ها و دوربین‌های نظارتی هم فعالیت جدی دارد. ولی TP-Link بیشترین تمرکزش را روی تولید محصولات مصرفی خانگی و اداری قرار داده؛ تا جایی که در سال‌های اخیر حتی شاهد ورود TP-Link به بازار گوشی‌های موبایل هم بوده‌ایم. شاید به همین دلیل بسیاری از افراد بر این باورند که محصولات D-Link حرفه‌ای‌تر هستند و محصولات TP-Link را باید جایگزین ارزان‌قیمت‌تر آن‌ها برشمرد. ولی این تلقی چندان با واقعیت منطبق نیست.

TP-Link یکی از معدود شرکت‌های بزرگ تولید تجهیزات شبکه است که به جای برون‌سپاری تولید محصولات و همکاری با ODM ها، تمام مراحل طراحی و تولید محصولاتش را در خانه انجام می‌دهد. همین نظارت مستقیم بر تولید و کنترل زنجیره‌ی تامین قطعات باعث شده که محصولات TP-Link بر خلاف تصور بسیاری از افراد در عمل دوام و کارایی مناسبی داشته باشند. از سوی دیگر کمپانی D-Link از سال ۲۰۱۰ به بعد بارها و بارها به دلیل نقص امنیتی در محصولات مختلف از جمله مودم‌های ADSL و دوربین‌های شبکه مورد انتقادهای جدی قرار گرفته است. این روند تا جایی پیش رفته که کمسیون تجارت فدرال ایالات متحده امریکا در ۵ ژانویه‌ی ۲۰۱۷، شکایتی را علیه D-Link به دلیل به خطر انداختن امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران طرح کرده است.

از نظر قیمت با مقایسه‌ای ساده می‌توان متوجه شد که معمولا اختلاف زیادی بین محصولات مشابه این دو برند وجود ندارد و حتی در بیشتر موارد محصولات D-Link اندکی ارزان‌تر هستند. با تمام چیزهایی که گفته شد، در هر حال عده‌ای طرفدار محصولات D-Link و عده‌ای هوادار TP-Link هستند. حال نوبت شما است که تجربه‌ی خود در زمینه‌ی استفاده از محصولات این دو برند را با ما در میان بگذارید و در نهایت بگویید کدام یک را بیشتر توصیه می‌کنید: D-Link یا TP-Link؟

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸۳ دیدگاه
  1. Avatar هادی

    D-link همیشه یه سر و گردن از لحاظ فنی بالاتر بوده مخصوصا توی پوشش سیگنال بیسیم و سازگاری با سرویس دهنده ها ..
    مدل dsl-2740 واقعا عالیه..

  2. Avatar hamed

    یادمه یه بار از یکی از نمایندگی ها میخاستم خرید کنم میگفت اینا جفتشون توسط یه شرکت تولید میشن منتها برای اینکه مالیات کمتری بدن چندتا شرکت ثبت میکنن. ولی از نظر کیفیت سخت افزار اولیه رو یک شرکت میزنه و کیفیتشون یکسانه.
    نمیدونم تا چه حد حرفش درست بوده.

  3. Avatar سیدرضا بازیار

    سالها از هر دو مودم استفاده کردم
    D-Link بهتر بوده

  4. Avatar حسین

    نکته خوبی رو نویسنده ای مقاله اشاره کرده ” کمسیون تجارت فدرال ایالات متحده امریکا در ۵ ژانویه‌ی ۲۰۱۷، شکایتی را علیه D-Link به دلیل به خطر انداختن امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران طرح کرده است” که این خود یک نکته مثبت می باشد بار ها و بار ها FBI از اپل و مایکروسافت شکایت کرده ولی نکته جالب تر اینجاست که محصولات WIFI تی پی لینک هنوز مجوز حضور در بازار آمریکا رو ندارند. ضمنا تی پی لینک یا کارخانه چینی می باشد ولی D-link یک برند جهانی می باشد با ۳۰سال حضور در بازار آمریکا و اروپا

  5. Avatar مسعود

    یادم رفت بگم از لحاظ نرم افزاری هم ایسوس خیلی سرتره مثلا شما وارد تنظیمات مودم که بشید خودش پیام میده که اپدیت فریمور جدید اومده وقتی که تایید بکنید خودش دانلود میکنه و نصب میشه خیلی راحت بدون هیچ دوشواری

  6. Avatar مسعود

    سلام
    من هر دومدلش را داشتم جفتشون خوبن ولی ۲ ماه پیش مودم ایسوس خریدم تازه فهمیدم مودم به چی میگن یزره هزینه بیشتر ( زیاد هم نه در حدود ۲۰ هزار تومن )و خرید ایسوس خیلی بهتره

  7. Avatar فرهاد

    هیچکدوم

    جبر جغرافیایی ما رو وادار به استفاده از این مودم ها و مودم های بی کیفیت تر چینی میکنه!

  8. Avatar ناشناس

    به عنوان کسی که کارک اکثرا با مودم ها هست هفته ای نیسس خرابی TP-LINK نداشته باشیم به خصوص مدل TD-W8151N
    اصلا از این مدل تهیه نکنید

  9. Avatar babak

    هیچ کدام مودم فقط مارک TENDA واقعا بی نظیره

  10. Avatar مهدی شهبازی پناه

    در ایران هردو فرق خاصی ندارن
    ربط کاربری tplink بهتره – بروز رسانی بهتر – ساپورت بهتری داره –
    dlink حرفه ای تر – عدم ساپورت مناسب -عدم همخوانی با اینترنت شرکت آسیاتک قطعی و وصلی زیاد

    مودم netgear گیر آوردین بخیرین عالیه
    در ضمن گول cisco رو نخورین مودم هاش رو با تاریخ انقضا می فروشه دقیقا سر موقع خاصی خراب میشن

  11. Avatar Vma.vahid@gmail.com

    تا یه سال پیش ک تعمیر مودم انجام میدادم، تی پی لینک به شدت ضعیف بود، خرابی بالایی داشت، همچنین مدار الکترونیکیش خیلی ضعیف بود، توی نرم افزار هم ضعف زیادی داشت.میشه گفت اکثر مدل هاش اینطوری بود، اما دی لینک عالی بود، ولی مدل های قدیمی دی لینک دچار ضعف بودن ک در ورژن های جدید عالی عمل شده بود

  12. Avatar خشایار

    D-link اصلا خوب نیست . زود خراب میشه . محصولات بی کیفیتی داره .
    فقط TP LINK.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه