شما بگویید؛ اندروید یا تایزن؟ سامسونگ با کدام موفق‌تر خواهد بود؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
اندروید یا تایزن - سامسونگ

در حالی که اندروید و iOS با قدرت تمام بر دنیای گوشی‌های هوشمند حکم‌فرمایی می‌کنند، بسیاری از سیستم‌عامل‌های موبایل دیگر نظیر فایرفاکس یا حتی ویندوزفون موفق نشدند در این عرصه دوام بیاورند. ولی گویا سامسونگ برای سیستم‌عامل موبایل خودش یعنی تایزن آینده‌ی بهتری را در سر دارد. این هفته قصد داریم در مطلب «شما بگویید» نگاهی به تحولات جدید رخ داده در این زمینه بیندازیم. به نظر شما سامسونگ با کدام سیستم‌عامل در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند موفق‌تر خواهد بود: اندروید یا تایزن؟

هفته گذشته در اخبار آمده بود که سامسونگ ۹ میلیون دلار به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار کمک مالی خواهد کرد تا برای سیستم‌عامل موبایل تایزن اپلیکیشن تولید کنند. این موضوع ممکن است به این معنی باشد که سامسونگ قصد دارد بار دیگر استفاده از تایزن در گوشی‌های هوشمند را بیازماید. سیستم‌عامل تایزن اولین بار در سال ۲۰۱۲ به عنوان یک سیستم‌عامل موبایل معرفی شد، ولی در آن زمان موفقیت بزرگی در بازار به دست نیاورد. پس از آن سامسونگ به استفاده از تایزن روی تلویزیون‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی مانند ساعت هوشمند Gear S2 ادامه داد. پس از چند سال که خبری از فعالیت در زمینه‌ی توسعه‌ی تایزن به گوشی نمی‌رسید، سامسونگ در ماه آوریل سال ۲۰۱۶، نسخه‌ی جدید تایزن را معرفی کرد. نسخه‌ی سوم تایزن یک به‌روزرسانی بزرگ محسوب می‌شود که می‌تواند این سیستم‌عامل را با جدیدترین گوشی‌های هوشمند سازگار کند. نسخه‌ی جدید تایزن از آخرین پردازنده‌های ۶۴ بیتی و رزولوشن ۴K پشتیبانی می‌کند و هماهنگی آن با رابط‌های برنامه‌نویسی (API) ولکان (Vulkan)، آن را برای ساخت بازی‌ها هم به پلتفرمی مناسب تبدیل خواهد کرد.

اندروید یا تایزن - سامسونگ

ولی آیا تمام این‌ها برای این که سامسونگ استفاده از اندروید در گوشی‌های هوشمند را کنار بگذارد و به سراغ سیستم‌عامل اختصاصی خودش برود کافی است؟ از یک سو با توجه به رقابت همیشگی سامسونگ  با اپل در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند به نظر می‌رسد این کار سرانجام باید انجام شود. سامسونگ به جز سیستم‌عامل تقریبا تمام بخش‌های گوشی‌هایش را خودش تولید می‌کند. ولی از سوی دیگر فاصله‌ی بین سامسونگ و اپل در این زمینه تنها با یک سیستم‌عامل خوب جبران نمی‌شود. سامسونگ برای این که سیستم‌عاملش در عمل موفق باشد باید یک اکوسیستم کامل را با تمام اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های آن تولید کند. کاری که حتی غول بزرگی مانند مایکروسافت هم نتوانست از پس آن به خوبی بر بیاید. با تمام این اوصاف آیا شما فکر می‌کنید سامسونگ چنین ریسکی را خواهد کرد؟ آیا سامسونگ استفاده از اندروید را کنار گذاشته و در آینده گوشی‌هایش را با تایزن تولید خواهد کرد؟ آیا اساسا بهتر نیست سامسونگ به ترکیب تیم بنده دست نزند و همچنان از اندروید استفاده کند؟ در نهایت شما فکر می‌کنید آینده‌ی سامسونگ با کدام سیستم‌عامل درخشان‌تر خواهد بود: اندروید یا تایزن؟

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰۳ دیدگاه
  1. Avatar شایان کلانتر

    خب اگه بخوایم واقع گرایانه نگاه کنیم، ضعف اصلی سامسونگ نسبت به اپل، عدم هماهنگی کامل سیستم عامل با گوشیه!
    اگر تایزن بتونه برنامه نویسان و دولوپرای اصلی رو به سمت نوشتن برای تایزن ترغیب کنه، از طرفی روونی ios همراه با ظاهر جذاب خود سامسونگ رو در کنار هم جمع کنه، قطعا جایگزین خوبی برای همه سیستم عامل ها خواهد بود ????

    1. Avatar سالار

      موافقم اگر اندروید محدود رو کنار بگذاره موفق میشه چون همه چی دست خودشه شما فکر شو کن سیستم عامل, اپدیت, فروشگاه, اپتیمایز

  2. Avatar mahdi

    به نظر من هیچ چیز جای اندروید و نمیگیره و اندروید براش مناسب تره و مردم براشون سخته که با اندروید تایزن کار کنن من با اینکه طرفدار سامسونگ نیستم نظرمو دادم امید وارم به جا باشه…

  3. Avatar وایر

    بهتره روی تایزن کار کنه چون گوگل با پیکسل گوشی های سامسونگ رو هدف گرفته از طرفی یک سری امکانات گوگل دارن انحصاری میشن مثل گوگل اسیستنت که فقط روی پیکسل نصب هست بعلاوه تمام سود اندروید به جیب گوگل وارد می‌شه در حالی که سامسونگ نقش بسزایی در گسترش اندروید داشته،
    به نظرم بهتره یک گوشی پرچمدار یا بالا رده تایزنی بزنه، سامسونگ پردازنده دوربین نمایشگر رم و… می‌سازه میتونه بهترین گوشی بازار رو بسازه و خودشو جدا کنه اگر پشتیبانی ۴ ساله داشته باشه در این بازار اشباع موفق خواهد شد بزرگ ترین مشکل کاربران فراموش شدن اونها توسط شرکت هاست از طرفی خیلی از امکانات اول وارد گوشی های سامسونگ وارد میشن بعد چند سال تازه گوگل خرفت زحمت می‌کشه وارد اندروید می‌کنه مثل پشتیبانی از اثر انگشت یا حالت دو پنجره و… ولی اگر سامسونگ هم گوشی و هم سیستم عامل را در دست داشته باشه میتونه نوآوری های خوبی انجام بده مثالش حلقه گردان ساعت تایزنی گیر اس ۲ که عملی کردنش روی اندروید ویر ممکن نبود!

  4. Avatar مجید مرفاوی

    اگه با تایزن بتونه هماهنگی بیشتری بیم سخت افزار و نرم افزار ایجاد کنه و البته اپلیکیشن هاش کامل باشه صد در صد تایزن بهتره و باعث مستقل تر شدن سامسونگ میشه

  5. Avatar Amir sarcheshmeh

    خب قطعا اگه مثل ios سبک و کارامد باشه میتونه خیلی بهتر از اندروید باشه. سامسونگ از نظر سخت افزار و طراحی میشه گفت بهترینه و اگه این سخت افزار با یک سیستم عامل بهینه کار کنه سامسونگ میتونه به راحتی بازار را بیش از پیش فتح کند.

  6. Avatar انصاری

    به نظر من اگر سامسونگ این رو برعهده کاربر هاش بزاره بهتره یعنی همون اول که فرد گوشی سامسنگ میخره وقتی گوشی رو روشن میکنه دو‌گزینه اندروید و تایزن بیاد و طرف مشخص کنه کدوم رو میخواد چون خیلی از طرفدار های سامسنگ ممکنه با اندروبد راحتر باشند.

  7. Avatar mohammadreza

    اگر تایزن سبک تر باشه نسبت به آندروید و بتونه از نظر نرم افزاری تامین کنن
    قطعا حتی شاید از ios بهتر بشه.!!

  8. Avatar صالح ناصرالمعمار

    سامسونگ نبابد هیچ وقت درسهایی که مایکروسافت و نوکیا بهش دادن رو فراموش کنه، الان ویندوز موبایل مایکروسافت یک سیستم عامل کاملا غنی و امنه که پشتیبانی غول نرم افزاری دنیا یعنی مایکروسافت رو همراه خودش دارهولی بازم با انواع ترفند ها از جمله اپلیکیشن های یونیورسال نتونست خلا بین اپلیکیشن های خودش و اندروید رو کمرنگ کنه، الان بازی بین سیستم عامل ها بر اساس اپلیکیشن ه و اگر سامسونگ بخواد دنیای خودش رو خلق کنه باید بدونه که چندین سال از آی او اس و اندروید عقبه و شاید دولوپر ها روی خوش بهش نشون ندن و تنها این پروژه براش زیان داشته باشه.

    در هر صورت یک انقلاب نرم افزاری در دنیای موبایل کار بسیار مشکلی ه، اگر مشکل نبود کمر مایکروسافت و نوکیا رو خم نمیکرد.

  9. Avatar علی

    من بعید میدونم بتونه با تایزن خصوصا روی تلفن هوشمند به جایی برسه
    حتی فکر اینکه سامسونگ بخواد به جنگ اندروید و ios که میلیون ها نرم افزار دارن بره نابودم میکنه
    اشتباهی که با عرضه بادا کرد
    اونم الان بعد از داستان نوت ۷…
    یعنی نابودی کامل برای همیشه
    بلایی که سر نوکیا اومد
    انزوای سیستم عامل

  10. Avatar علی اصغری

    با توجه به شکست سخت افزاری بزرگی در نوت ۷ با اون مواجه شد منطقی تر به نظر میاد فعلا همچین ریسکی رو نپذیره و تمام نیروش رو صرف جبران کنه . فعلا که اعتبار سامسونگ در بخش سخت افزار خدشه دار شده و خیلی بعیده که بخواد در این بلبشو دست کاری بزنه که خودش نیازمند جلب اعتماده !
    —————————————–
    ضمنا اندروید و آی او اس در برهه ای از تاریخ به صحنه ورد کردن که عملا سیستم عامل ایده آل و تکامل یافته ای وجود نداشته و هر دو انقلابی در این عرصه بودن و هردو وقت کافی برای تکامل و رقابت عادلانه داشتن .
    حالا اگر تایزن یک برگ برنده و تحول بزرگ در مقابل اندروید و آی او اس نداشته باشه محکوم به شکسته ! همانطور که ویندوز فون محکوم به شکست با این که مایکروسفت خلاقیت بزرگی در نسخه ۱۰ به بعد به خرج داده بود !
    ——————————————

  11. Avatar علی قجری

    راستش فکر می کنم با توجه به رشد خوب اندروید تایزن موفق نباشه. درست مثل bada .سرنوشت نوکیا رو هم نباید فراموش کنیم که به اندروید نه گفت… الان رقبای قدرتمندی مثل مایکروسافت هم نتونستن ویندوز موبایل رو نجات بدن. به نظرم سامسونگ به گوگل روی خوش نشون بده میتونه از این هم بهتر موبایل بسازه. مستقل شدن به هر قیمتی شاید خوب نباشه

  12. Avatar کازرون

    اندروید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه