شما بگویید: اندروید نوقا یا iOS 10؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
اندروید نوقا یا iOS 10 - اصلی

درست است که نسخه‌ی نهایی اندروید نوقا و iOS 10 هنوز منتشر نشده، ولی به لطف نسخه‌های بتا ما همین الان هم تصور نسبتا روشنی از نسل بعدی دو سیستم‌عامل موبایل محبوب داریم. در طول زمان اندروید و iOS برخی از قابلیت‌ها و ایده‌ها را از هم وام گرفته‌اند ولی همانند همیشه گوگل و اپل برای مشکلات مشابه راه‌حل‌هایی متفاوت دارند. در نتیجه اندروید نوقا و iOS 10 علی‌رغم برخی از شباهت‌ها همچنان رویکردهای کاملا متفاوتی را ارائه می‌کنند. حال این سؤال مطرح می‌شود که کدام سیستم‌عامل در مسیر بهتری گام برداشته و آینده‌ای هیجان‌انگیزتر و بهتر را می‌توان برای آن متصور شد؟ در مطلب «شما بگویید» این هفته قصد داریم با مقایسه‌ی برخی از قابلیت‌ها و رویکردهای جدید این دو سیستم‌عامل با کمک شما به سؤال پاسخ دهیم. نظر شما چیست: اندروید نوقا یا iOS 10؟ با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

اندروید نوقا یا iOS 10: رابط کاربری

نه اپل و نه گوگل قصد ندارند از نظر ظاهری و رابط کاربری در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل موبایل خود تغییرات اساسی بدهند. البته این بدین معنی نیست که هنگام کار کردن با اندروید نوقا یا iOS 10 متوجه هیچ تغییر بارزی نخواهید شد. برای مثال اپل در iOS 10 پیشرفت قابل‌توجهی در زمینه‌ی استفاده از فناوری ۳D Touch دارد. اگر جزو کاربران آیفون ۶s باشید، در iOS جدید، فشار آوردن روی آیکن برنامه‌ها به‌جای این‌که تنها فهرستی از میان‌برها را نمایش دهد ویجتی کامل را نمایش خواهد داد. بدین ترتیب می‌توانید حتی بدون باز کردن اپلیکیشن‌ها به‌سرعت به برخی از عملکردهای اصلی آن‌ها دسترسی داشته باشید. آیکن‌های کنترل سنتر هم در iOS 10 به فشار حساس هستند و با استفاده از ۳D Touch روی آن‌ها می‌توانید کارهایی نظیر تغییر شدت نور چراغ‌قوه یا تعیین مقدار خاصی برای تایمر را انجام دهید.

در رابطه با ویجت‌ها، اپل در iOS 10 امکان دسترسی به آن‌ها روی لاک اسکرین و هوم اسکرین را هم فراهم کرده است. البته نحوه‌ی دسترسی و استفاده از ویجت‌ها در iOS نسبت به ویجت‌های بسیار قدیمی اندروید رویکرد متفاوتی دارد. همچنین در iOS 10 قابلیتی اضافه شده که می‌تواند با بلند کردن آیفون یا آیپد از روی یک سطح تخت، صفحه‌نمایش آن را روشن کند. این در واقع راه‌حلی است که اپل برای حل سرعت بالای سیستم تاچ آیدی در آیفون ۶s در نظر گرفته که در iOS 9 باعث می‌شود پیش از دیدن نوتیفیکشن‌ها مستقیم به هوم اسکرین آیفون بروید.

۰۱ - اندروید نوقا یا iOS 10

تمرکز iOS 10 روی بهبود قابلیت‌های تعاملی است و در این زمینه پیشرفت‌های خوبی داشته. از سوی دیگر احتمالا اندروید نوقا جایگاه برتر سیستم‌عامل گوگل را در زمینه‌ی چندوظیفگی حفظ خواهد کرد. برای مثال در اندروید نوقا می‌توانید با دو بار ضربه زدن روی دکمه‌ی Recent Applications به‌سرعت بین آخرین اپلیکیشن‌هایی که استفاده کرده‌اید جابجا شوید. همچنین می‌توانید با تقسیم صفحه‌نمایش به دو بخش به‌طور هم‌زمان از دو اپلیکیشن در کنار هم استفاده و حتی متن و نوشته‌ها را بین آن‌ها جابجا کنید. جالب است که اپل این قابلیت را در iOS 10 به آیفون و حتی نسخه‌ی بزرگ‌تر پلاس اضافه نکرده است.

در مورد نوتیفکیشن‌ها، هم در iOS 10 و هم در اندروید نوقا شاهد تحول بیشتری هستیم. در سیستم‌عامل اپل بار دیگر نقش ۳D Touch برجسته است که اجازه می‌دهد نوتیفیکشن‌ها را بسط داده، به آن‌ها پاسخ داده یا واکنش‌های دیگری را روی آن‌ها انجام دهید. منوی نوتیفیکیشن‌ها هم ساده شده و دیگر خبری از بخش Today View نیست. در واقع بخش Today View به صفحه‌ای مستقل در سمت چپ لاک اسکرین و هوم اسکرین منتقل شده تا پنل نوتیفیکشن‌ها کمتر کاربر را گیج کند. همچنین سرانجام اپل دکمه‌ی Clear All را برای پاک کردن تمام نوتیفیکیشن‌ها اضافه کرده است.

نوتیفیکشن‌ها در اندروید نوقا نسبت به نسخه‌های قبلی فضای بیشتری از صفحه‌نمایش را اشغال می‌کنند و در نتیجه می‌توانند اطلاعات بیشتری را ارائه دهند. همچنین برای دسترسی به بخش تنظیمات سریع (Quick Toggles) که حالا قابلیت شخصی‌سازی را هم دارد، دیگر نیاز نیست دو بار پنل را رو به پایین بکشید. گوگل حتی قابلیت دسته‌بندی کردن نوتیفیکشن‌ها بر اساس اپلیکیشن را هم به اندروید نوقا اضافه کرده که پیش‌ازاین شکل دیگری از آن iOS موجود بود. قابلیت مفید دیگر اندروید نوقا افزایش تعداد اپلیکیشن‌هایی است که امکان ارسال پاسخ سریع از طریق پنل نوتیفیکیشن را فراهم می‌کنند.

اندروید نوقا - تقسیم صفحه

به نظر می‌رسد گوگل در زمینه‌ی استفاده از صفحه‌نمایش حساس به فشار از اپل پیروی و در اندروید نوقا زمینه‌ی نرم‌افزاری لازم برای آن را پی‌ریزی کرده باشد. در آخرین نسخه‌ی بتای اندروید نوقا شواهدی از وجود میان‌برهایی برای آیکن‌ها دیده می‌شود که احتمالا قرار است همانند iOS از طریق صفحه‌نمایش حساس به فشار فعال شوند. بنابراین ممکن است برتری iOS 10 در زمینه‌ی قابلیت‌های تعاملی رابط کاربری هم دوام زیادی نداشته باشد. البته این موضوع به حمایت سخت‌افزاری تولیدکنندگان از این قابلیت و نحوه‌ی پیاده‌سازی آن از سوی گوگل بستگی دارد.

اندروید نوقا یا iOS 10: اپلیکیشن پیام‌رسان

در حال حاضر اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی نظیر واتس‌اپ، مسنجر فیسبوک و تلگرام در زمینه‌ی پیام‌رسانی پیشرو هستند. قطعا اپل و گوگل از این‌که در این حوزه عقب افتاده‌اند احساس رضایت نمی‌کنند و بازتاب این موضوع را می‌توان در iOS 10 و اندروید نوقا مشاهده کرد.

اپل در iOS 10 سرویس iMessage خود را به‌شدت بهبود داده و در این زمینه کاملا رقبای دیگر را در نظر گرفته است. در iOS 10 می‌توانید پیام‌های خود را با انیمیشن‌ها و آیکن‌هایی خاص تزیین کنید، ایموجی‌ها به معنی دقیق کلمه نقش بزرگ‌تری را بازی می‌کنند و حتی می‌توانید پیام‌های دست‌نویس به کار ببرید. حالب‌تر این‌که iMessage حالا اجازه می‌دهد حتی اپلیکیشن‌های متفرقه‌ی دیگری را هم به آن اضافه کنید. این اپلیکیشن‌های الحاقی اجازه خواهند داد بدون نیاز به باز کردن یک اپلیکیشن مجزا یا حتی استفاده از منوی به اشتراک‌گذاری iOS، انواع و اقسام محتوای مختلف را برای دیگران ارسال کنید یا وظایف پیشرفته‌ای را انجام دهید.

رویکرد گوگل به پیام‌رسانی در اندروید نوقا شاید در ظاهر کمتر جلب‌توجه کند ولی احتمالا پتانسل ایجاد تغییرات بزرگ‌تری را دارد. گوگل تصمیم دارد اپلیکیشن پیام‌رسان مستقل خود به‌نام «الو» (Allo) را به‌صورت پیش‌فرض در اندروید نوقا بگنجاند. گفتنی است اپلیکیشن الو برخلاف iMessage که تنها مختص اکوسیستم خود اپل است، علاوه بر اندروید برای iOS هم منتشر خواهد شد و ازاین‌جهت می‌تواند گستره‌ی بسیار وسیع‌تری از کاربران را پوشش دهد.

۰۲ - اندروید نوقا یا iOS 10

ویژگی اصلی اپلیکیشن پیام‌رسان الو این است که از تکنولوژی‌های قدرتمند جست‌وجو و یادگیری ماشینی گوگل بهره می‌گیرد. این ویژگی اجازه می‌دهد علاوه بر جستجوهای گوگل، وظایف و عملکردهای بی‌شمار دیگری را هم از داخل اپلیکیشن الو انجام دهید. این اپلیکیشن همچنین به مرور زمان نکاتی را در مورد گفت‌وگوهای شما فرامی‌گیرد و می‌تواند بر اساس متون یا تصاویری که برای شما فرستاده شده، پاسخ‌هایی را پیشنهاد دهد. مواردی نظیر پیام‌های موقت (پیام‌هایی که پس از مدت‌زمان مشخصی خودبه‌خود از بین می‌روند)، امکان تغییر اندازه‌ی متن پیام و کشیدن خطوط روی عکس پیش از ارسال هم از قابلیت‌های دیگر الو محسوب می‌شود.

اندروید نوقا یا iOS 10: مدیریت تصاویر

در این مورد باید بپذیریم این اپل است که تلاش دارد خود را به گوگل برساند. اپل در iOS 10 قابلیت‌های جدیدی را به اپلیکیشن Photos افزوده که به‌راحتی می‌توان منبع الهام آن‌ها را فهمید. برای مثال اپلیکیشن Photos در iOS 10 می‌تواند به‌صورت خودکار عکس‌ها را بر اساس چهره‌ی افراد دسته‌بندی کند یا اسلایدشوهایی را بر اساس عکس‌های مرتبط به هم ترتیب دهد. بله، این‌ها قابلیت‌هایی است که پیش از در Google Photos دیده بودیم. اپل تلاش دارد با اشاره به این نکته که در اپلیکیشن Apple Photos تمام این اتفاقات به‌صورت آفلاین انجام می‌شود ما را متقاعد کند که نسبت به Google Photos بهتر است، ولی به نظر می‌رسد هنوز برای رسیدن به گوگل در این زمینه باید تلاش بیشتری بکند.

اندروید نوقا یا iOS 10: دستیار هوشمند

شاید اپل در زمینه‌ی دستیار هوشمند صوتی با معرفی «سیری» (Siri) پیشگام بوده باشد ولی گوگل موفق شده با اتکا به طبیعت پیچیده و باز «گوگل ناو» (Google Now) گوی رقابت را از آن‌ها برباید. حال اپل قصد دارد در iOS 10 با باز کردن دسترسی اپلیکیشن‌های متفرقه به روی Siri خود را در کورس رقابت نگه دارد. بدین ترتیب در iOS 10 قادر خواهید بود همانند گوگل ناو در اندروید، از سیری درخواست کنید تا کارهایی را با استفاده از اپلیکیشن‌های متفرقه انجام دهد. برای مثال می‌توانید از او بخواهید پیامی را از طریق تلگرام برایتان ارسال کند.

۰۳ - کنفرانس WWDC 2016 اپل

گوگل دستیار هوشمند خود را به شکلی مستقل از سیستم‌عامل اندروید توسعه داده و به همین دلیل نمی‌توان در مورد قابلیت‌هایی از آن سخن گفت که مختص اندروید نوقا است. برای مثال دستیار هوشمند گوگل ناو حتی در اپلیکیشن گوگل برای iOS هم حضور دارد و بسیار جالب است بدانید که قابلیت کارت‌های گوگل ناو که در ایران روی اندروید فعال نیست، در نسخه‌ی iOS آن به‌خوبی کار می‌کند! البته به دلیل ماهیت بسته‌تر iOS قطعا گوگل ناو در آیفون یا آیپد نمی‌تواند به اندازه‌ی گوشی‌های اندرویدی مفید باشد. درهرحال نباید فراموش کنیم که گوگل پیش از هر چیز یک موتور جست‌وجو است که تلاش دارد اطلاعات کل جهان را مدیریت کند و بنا بر همین ماهیت علاوه بر محصولات خود نظیر اندروید از هر بستر دیگری هم برای گسترش خدماتش استفاده خواهد کرد.

جمع‌بندی

اپل و گوگل برای رساندن iOS و اندروید به وضعیت کنونی مسیرهای متفاوتی را طی کرده‌اند ولی با نگاهی به قابلیت‌های جدید iOS 10 و اندروید نوقا می‌توان گفت که این دو سیستم‌عامل به‌مرور در حال نزدیک‌تر شدن به هم هستند. برای مثال اپل با بهره گرفتن از ویجت‌ها و دادن دسترسی‌های بیشتر به اپلیکیشن‌های متفرقه قصد دارد فاصله‌ی خود را با گوگل کم کند و گوگل با پشتیبانی احتمالی از صفحه‌نمایش حساس به فشار تلاش می‌کند به اپل برسد. البته موارد بزرگ و کوچک دیگری هم وجود دارد که طبیعتا پرداختن به تمام آن‌ها در این نوشته ممکن نبود. نظر شما چیست؟ قابلیت‌های جدید کدام سیستم‌عامل به نظر شما هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسد؟ به نظر شما کدام سیستم‌عامل پیشرفت بیشتری داشته و در مسیر بهتری گام برداشته است: اندروید نوقا یا iOS 10؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. جمع‌بندی نظرات شما دوستان خوب دیجی‌کالا مگ در انتهای هفته در مطلب جداگانه‌ای منتشر خواهد شد.

Drone_Ad

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۶۸ دیدگاه
  1. Avatar یزدان

    فقط کسی میتونه نظر بده که واقعا به طور کامل روی هر دو مسلط باشه که افراد کمی هستن
    من از اول با iOS کار کردم و iOS 10 هم تقریبا انتظارات منو براورده کرده به جز برنامه مسیج که واقعا باید قابلیت ریپلای مثل تلگرام اضافه شه خیلی رو مخه ????
    ولی در کل همین برنامه مسیج بهبود چشمگیری داشت
    اینکه بگیم کدوم بهتره واقعا باید روی هردو تسلط کامل داشت
    الان بعضیا میگن iOS مدودیت داره چون مسلط نیستن روش
    اگه بلد باشی اصلا محدودیت برات نداره 😉

    1. Avatar سام

      آفرین همین درسته طرف طرز کار کردن باشو نمیدونه میگه محدودیت بله Mac هم محدودیت داره اگر بلد نیستی پس فقط ویندوز XP

      1. Avatar محسن

        ببخشید رو گوشی(آیفون) یکی از دوستان میخوایم یه برنامه نصب کنیم که وقتی رو Install میزنیم همین جوری هی میچرخه دانلود نمیشه! باید چیکار کنیم الان چه جوری میشه این برنامه رو نصب کرد!؟ من زیادبا ios کار نکردم. تو اینترنت هم سرچ زدم حتما باید کابل مخصوص خودش باشه تا به کامپیوتر وصل شه تا شایدشاید بشه کاری کرد، رو همین حساب نتونستم راهی پیدا کنم! اگه کمک کنین ممنون میشم!

  2. Avatar Alireza

    هیچکدوم خوب نیستن فقط سیمبیان نوکیا . عالیه 🙂

    1. Avatar مسترس

      بی طرف ترین کاربر عالم

  3. Avatar م.س

    اندروید نوقا

  4. Avatar MohammaDReza

    اندروید ! خیلیا میان میگن iOS امنیت و سرعت و آپدیت و … داره ! همه اینا رو اندروید هم داره ! امنیت در اندروید درحدیه که کاربر خودش اجازه میده که برنامه هایی که از استور گوگل نیستن نصب بشن یا نه ! سرعت از اندروید ۵ به بعد به شدت بالا رفته اصلا کم نمیاره ! گوشیه Z5 و J7 نمونه های بارز ی هستن ! آپدیت مربوط به شرکت هاس نه گوگل ! یه نکسوس دستتون بگیرین ببینین سرعت پخش آپدیت به چی میگن !
    و مهمترین چیز هم اینه که اندروید و گوگل ایران و مردمش رو آدم حساب میکنه ! شاید خیلی از اپ ها باشن که تو کشور ما مجاز نباشن ولی خیلی چیزا هم هست که تو کشور ما مجازه ! ساده ترین چیزشم ساخت جیمیل هست که مجبور نیستیم از راه های غیرمستقیم بریم ثبت نام کنیم !

    1. Avatar حامد

      سلام در مورد آپدیت نکسوز ها شما باید از آی پی هایی غیر از آی پی ایران استفاده کنی تا آپدیت بگیری

      1. Avatar سام

        مرسی حامد من نمیدونستم این محدودیت غیر قابل قبول رو
        محدودیتی قابل درک و فهم به این میگند که انگار دوستان عزیز اندروید براشون قابل لمس نبوده
        ولی ای او اس همیشه و به سادگی و با اپدیتهای بسیار بالا در سال قبل اپدیت برای تمامی دستگاههای قدیمی از ۳ سال پیش تاکنون است یک انسجام وصف نشدنی

    2. Avatar محمدرضا

      چقد من برای مردم اپل آی دی ساختم با درد سر. و فقط یک بار برای خودم بی محدودیت جیمیل ساختم.
      اپل برای همون هایی که میومدن من براشون اپل آی بسازم مناسبه.

      1. Avatar سام

        چقدر من هم جیمیل ساختم برای مردم یادش بخیر اول فرهنگسازیش نبود بعد بهتر شد.

      2. Avatar omidx

        فک نمیکنم شما آپولو هوا میکنید … چرا ک آموزشش در همین دی جی کالا مگ هم هست !

    3. Avatar سام

      اه اه همینی که میگه اجازه میده هر چی رو نصب کنند اخر بی امنیتی چقدر بده
      یک ویروس بگیری کارت تموم شما هم که کف دستتو بو نکردی که برنامه تو پوشه هاش ویروش داشت یا نه

      چقدر بده پول گوشی بدی ایقدر یک امنیت دوزاری هم نداشته باشه خنده داره

      1. Avatar امیر

        البته به نظر من بهتره از جایی به جز گوگل پلی نصب نشه نرم افزار (و من خودم فقط همین کار رو میکنم) ولی اینکه اپل اجازه نمیده کار درستی نیست! گوشی رو خریدی و حتی اگه دوست داشتی باید بتونی خرابش کنی! مثل به زور بهشت بردن میمونه! نه؟

    4. Avatar یزدان

      تعریفت از امنیت خیلی جالب بود برام 😀

  5. Avatar farid

    هر دو سیستم عامل در کنار توانایی هاشون مزیت های خاص خودشون رو هم دارند که در صدد پاسخ به نیاز کاربرانشون هستند،
    اما مثل همیشه اینجور مقایسه ها کامل نیست و مسائل دیگه ایی هم هستند که مهم اند، مثل میزان استفاده از پردازنده، رم ، باتری و امنیت و…
    اندروید پتانسیل بالایی برای توسعه داره و در بروز رسانی های بزرگ می تونه انقلابی عمل کنه ، ولی بیشتر قابلیت هایی که به آیفون اضافه میشه سخت افزاری هستند و سیستم عامل نقش کمی تو این زمینه ایفا میکنه و در مجموع پیشرفت خیلی کمتری داره . مثلن استفاده از دو دوربین، تاچ سه بعدی و تغییر دکمه ی هوم … و بیشتر بهبودهای نرم افزای برای هماهنگی با این تغییرات انجام میشه.

  6. Avatar คmïŕÎηƒεřηø

    من اندروید نوقا رو خیلی بیشتر ترجیح میدم چون فضاش شاد و سیستم عاملی با روح و توپس هست، ios هم بد نیست ولی تو ایران ب خاطر محدودیت هاش مورد توجه قرار نمیگیره قیمتشم که زیاده ب ادم نمیچسپه سیستم عامل ios خیلی بی روح هست کلا با ios حال نمیکنم اون دوستی که میگه امنیت ios بیشتره خیر این طور نیست عزیز من الان اندروید داره خودش رو میکشه بالا اکثر گوشی ها سنسور اثرانگشت دارن امنیتش هم خیلی رفته بالا 🙂

    1. Avatar سام

      کافیه یک فایل گمنام بت بدم نصب کنی ویروس گرفتی میفهمی اندروید چی بود

      1. Avatar امیر

        خب مگه مرض داره برنامه ای که معتبر نیست رو نصب کنه؟

      2. Avatar مسترس

        از کجا میخواد بفهمه معتبر نیست وقتی به جا یه برنامه معتبر قالبش کنن؟

      3. Avatar omidx

        مشکل همینجاست ، iOS اصلا اجازه نصب App غیر معتبر (ب قول شما) رو نمیده ، در حالیکه هنگروید … !!

      4. Avatar امین

        تو اندروید از کجا میشه فهمید چی معتبره چی نیست؟؟؟
        ios که فقط اپ استورو داره ولی اندروید نمیدونم گوگل پلی معتبره اپاش یا بازار یا هزار تا استور دیگه… :\\

    2. Avatar امین

      امنیت که فقط سنسور اثر انگشت نیست :||||
      ios بی روحه؟؟؟
      یه هفته فقط ایفون یا ایپد دستت بگیری کلا اندرویدو میبوسی میذاری کنار

  7. Avatar dariush

    هیچکدام والا من از اندروید ۴ تا ۶ کارکردم با ایفون هم کارکردم انچنان که در تبلیغ خود نمایی میکنند کارایی ندارند و تنها خالی کردن جیب هدف کمپانی ها شده است

  8. Avatar حسین دستان

    به نظر من iOS 10
    ۱- به دلیل اینکه هم سخت افزار هم نرم افزار ساخته شدن برای یک کار
    ۲- اهمیت دادن به دستگاه های قدیمی (پشتیبانی سه ساله ی نرم افزاری)
    ۳- ابدیتهای امنیتی متعدد برای حفظ حریم شخصی حتی برای دستگاه های از رده خارج شده
    ۴- پشتیبانی کامل از سخت افزار جدید… قابلیت فورس تاچ (۳D TOUCH)
    ۵- امنیت فوق العاده بالا که بعضی از محدودیت ها به همین خاطر هست
    ۶- برنامه نویس ها میتوانند قابلت دستیار صوتی (Siri) را برای برنامه ی خود فعال کنند
    ۷- هنگ کردن کمتر iOS نسبت به Android
    ۸- از همه مهم تر قابلیت Raise to Wake که با بلند کردن گوشی خود صفحه ی اون به صورت خودکار روشن میشه و میتونید نوتیفیکیشن هاتون رو چک کنید
    ۹- آبدیت به راحتی به صورت OTA
    iOS > Android

    1. Avatar محمدرضا

      اینو نگفتی
      ۸-وقتی آلارم میزنه گوشی رو فیس داون کنی اسنوز میشه. خیلی مهمه .بشریت رو به زانو دراورده.

    2. Avatar سام

      ۸- از همه مهم تر قابلیت Raise to Wake که با بلند کردن گوشی خود صفحه ی اون به صورت خودکار روشن میشه و میتونید نوتیفیکیشن هاتون رو چک کنید

      این خیلی باحاله امیدوارم کپی کننده باز کپی نکنند.

      1. Avatar امیر

        این امکان رو من حتی تو گلکسی نوت ۳ که الان ۳ سال از همرش میگذره داشتم! اینکه اپل تازه گذاشته نو آوری نیست!

    3. Avatar امیر

      ۱- سخت افزار و نرم افزارهای اندرویدی برای چند کار سخته شده اند!؟ البته درسته اندروید مالتی تسکینگ داره که iOS نداره! و این به نظرم مزیت اندرویده نه iOS!
      ۶- این امکان از خیلی قبل با وجود intendها در اندروید وجود داشته! نه فقط دستیار صوتی که هر برنامه میتونه تقریبن از سرویس هر برنامه دیگه استفاده کنه.
      ۷- باز هم تکرار میکنم گوشی ۳۰۰ تومنی رو با آیفون مقایسه نکنید! من نوت ۳ داشتم و الان نوت ۵ تو ۳ سال حتی یک بار هم هنگی تو هیچ کدوم نداشتم.
      ۸- من این امکان رو روی گلکسی نوت ۳ داشتم! حتی اگه دستت رو با فاصله از روی گوشی تکون میدادی هم نوتیفیکشنها رو نشون میداد. در واقع اینجا اپل کپی کرده و اسمش رو میزاه نو آوری.
      ۹- در این زمینه باز به تولید کننده ربط داره مثلن من خودم با سونی کار کردم و OTA ها در ایران سریع میومد ولی سامسونگ معمولن نه. ولی خود اندروید برای گوشیهای نکسوس این مشکل رو نداره

  9. Avatar محمد صالح

    فقط فقط iOS10
    زیرا :
    ۱- امینت: از نظر امنیت بر اندروید برتری دارد
    ۲- دستیار هوشمند: از این نظر در iOS10 سیری بسیار پیشترفت کرده و از زبان های خیلی بیشتری پشتیبانی میکنه و بسیار هوشمند تر و ساده از دستیار های هوشمند اندرویده
    ۳- پشتیبانی: iOS همیشه از نظر پشتیبانی حرف اول را میزنه در صورتی که اندروید بیشتر از یک سال پشتیبانی نمیشود
    ۴- سرعت : کسانی که تجربه هر دوتا سیستم عامل را دارد حتما میدانند که iOS سرعتش از اندروید بسیار بالا تره
    ۵- رابط کاربری : iOS از رابط کاربری خیلی ساده ای استفاده میکنه و برای کسانی که اطلاعات زیادی در مورد گوشی های هوشمند ندارند بسیار مناسب تر هست و میتوان گفت که زیبایی خاصی نیز دارد.

    1. Avatar امین

      با ۳-۴-۵ خییلی موافقم مخصوصا رابط کاربری که فک نکنم اصن گوگل بدونه چیه

    2. Avatar امیر

      در زمینه امنیت:
      ۱- سیستم عامل متن بسته آیفون میتونه backdoor داشته باشه و کسی نمیتونه ثابت کنه نداره، ولی در مورد سیستم عامل متن باز نمیشه گفت. به جز این خود هر دو سیستم عامل به نحوی هسته یونیکسی (اندروید لینوکسی) داره که امن هستند. کاربر اندروید دستش بازه که هر کاری بکنه و خوب میتونه کاری کنه که نا امنی پیش باید! حداقل اینه که حق انتخاب داره و مجبورش نکردن بره بهشت!
      ۲- ممکنه اینطور باشه من با دستیار هوشمند Google Now کار کردم و راحت بودم. و تجربه کار سیری رو ندارم پس نمیگم که کدوم بهتره.
      ۳- این به سیاست تولید کننده ها ربط داره و نه اندروید! مثلن سونی حتی ۳ سال هم پشتیبانی میکنه ولی سامسونگ پرچمدارانش رو ۲ سال پشتیبانی میکنه. هر چند با وجود رام هایی مثل سیانوژن مود این مشکل میشه ندید گرفته بشه.
      ۴- در این مورد کاملن مخالفم! اگر گوشی اندرویدی ۳۰۰ هزارتومنی رو با آیفون مقایسه کنی شاید! ولی فقط زمانی مقایسه منطقیه که یک پرچمدار اندرویدی رو با آیفون هم نسل (تقریبن هم زمان) مقایسه کنی. در این حالت قیمت پرچمدار اندرویدی باز هم کمتره ولی در عین حال سرعت کمتری ندارید.
      ۵- سادگی رابط کاربر رو کاملن قبول دارم. برای یک کاربر عادی کار با آیفون خیلی راحته و این مزیتش رو نمیشه انکار کرد.

  10. Avatar مهدی

    iOS 10

  11. Avatar omidx

    اصولا وقتی میگید “شما بگویید” خواننده انتظار وجود نظر سنجی رو داره ، پلاگین برای ایجاد نظر سنجی وردپرس هم زیاد هست… پس …

    درباره این دو سیستم عامل هم ، هر کدام کاربران خاص خودشو رو داره و ب نظر من سلیقه ای هست ، خود من از نسخه ۱.۱ کاربر iOS هستم تا الان و اصلا بخوام هم نمیتونم با آندروید کار کنم چون با UI ش نمیتونم مث iOS ارتباط بر قرار کنم.

    ضمن اینکه اکو سیستم یکپارچه اپل واقعا بی نظیر هست ، اگر کار کرده باشید متوجه منظورم میشید.

  12. Avatar name

    iOS

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه