شما بگویید: ایکس‌باکس وان ایکس، پلی‌استیشن۴ پرو یا کامپیوتر مخصوص بازی؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

یکی دو هفته‌ی گذشته بود که مطلبی پر و پیمان از مقایسه‌ی بین ایکس‌باکس جدید مایکروسافت و یک کامپیوتر مخصوص بازی نوشتیم.

در حال حاضر، جو کنسول‌های بازی ارتقا یافته بسیار داغ است؛ طوری که همه‌ی افراد می‌خواهند بدانند که از بین مدل معمولی پلی‌استیشن۴ و پلی‌استیشن۴ پرو باید کدام را انتخاب کنند.

بحث ما در حال حاضر برتری God of War یا Forza Motorsport نیست؛ بحث ما، توانایی سخت‌افزاری کنسول‌های ارتقا یافته مایکروسافت و سونی است.

از طرف دیگر، مایکروسافت هم تا دو ماه دیگر، می‌خواهد مدل ارتقا یافته کنسول ایکس باکس وان را به اسم ایکس‌باکس وان ایکس عرضه کند. تمام و کمال درباره ایکس باکس وان ایکس صحبت کرده‌ایم و می‌دانیم که قوی‌ترین کنسول بازی ساخته شده است.
با این حال، قدرت یک کنسول، هیچ وقت به کامپیوترهای حرفه‌ای نمی‌رسد.

با تمام این اوصاف، باید موضوع دیگری را هم در نظر بگیریم: کنسول‌های ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن۴ پرو هر دو قیمتی معقول دارند و می‌توانند بازی‌ها را با کیفیت ۴K اجرا کنند. ایکس باکس وان ایکس حتی می‌تواند بازی‌ها را با وضوح تصویر ۴K رندر کند. در صورتی که اگر بخواهید یک کامپیوتر بخرید که توانایی اجرای بازی را روی وضوح تصویر ۴K داشته باشد، باید چند برابر یک ایکس باکس وان ایکس یا پلی‌استیشن۴ پرو هزینه کنید.

برای مثال، قیمت یک کارت گرافیک بالارده‌ی انویدیا، به تنهایی اندازه‌ی یک کنسول ایکس‌باکس وان ایکس و حتی از پلی‌استیشن۴ پرو بیشتر است.

موضوع بازی‌ها هم در میان است. خیلی از بازی‌ها فقط روی کنسول‌ها پیدا می‌شوند و خیلی از بازی‌ها هم فقط روی کامپیوتر.

با این حال، این قسمت از مجموعه مقالات شما بگویید را برای گیمرهای حرفه‌ای نوشتیم و می‌خواهیم از آن‌ها سوالی بپرسیم. بحث ما در حال حاضر برتری God of War یا Forza Motorsport نیست؛ بحث ما، توانایی سخت‌افزاری کنسول‌های ارتقا یافته مایکروسافت و سونی است.

می‌خواهیم از شما این سوال را بپرسیم: به نظر شما، خرید یا ارتقا به کنسول‌های ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن۴ پرو، منطقی است؟ یا اینکه باید برای انجام بازی با بالاترین گرافیک و کیفیت‌های ممکن، باید یک کامپیوتر مخصوص بازی بخریم؟ موضوع قیمت را هم فراموش نکنید؛ اینکه به نظر شما، برای انجام بازی با بالاترین کیفیت، به صرفه‌ترین راه، کدام است؟

در نهایت، شما به ما بگویید: ایکس‌باکس وان ایکس، پلی‌استیشن۴ پرو یا یک کامپیوتر مخصوص بازی؟

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲۷ دیدگاه
  1. حسام

    مشخصا برای گیم کامپیوتر گزینه عالی تریه ولی خب چون فاکتور قیمت مطرح هست بنده پلی استیشن پرو را پیشنهاد میدم چون فکر نمیکنم در اجرای بازی با ایکس باکس وان ایکس تفاوتی چندانی وجود داشته باشه که به چشم بیاد

  2. MMGH

    فقط رایانه شخصی و دیگر هیچ…

  3. Sohrab.ak

    اگر بخواهیم این سه دستگاه رو با هم در زمینه بازی مقایسه کنیمتنها تفاوتی که در انتخاب ان ها به وجود میاد
    ۱.بودجه
    ۲.حساسیت فردی در کیفیت گرافیک بازی
    برای مثال خودم به دلیل بودجه ی کافی و حساسیت فردی در کیفیت گرافیک بازی pc رو انتخاب میکنم

  4. بهرام

    با سلام خدمت همگی
    با اینکه خودم طرفدار پروپاقرص PC هستم ولی با توجه به موضوع مطلب که کدام برای بازی بهتر است ، بنا به دلایل زیر کنسول های بازی برتری بیشتری نسبت به PC دارند زیرا:
    ۱-خرید خود کنسول «نسبت به کامپیوتر های در همان رده» ارزان تر تمام می شود.
    ۲- کنسول برای همه «مخصوصا کسانی که به صورت حرفه ای با کامپیوتر آشنایی ندارند» راحتی استفاده بیشتری دارد، زیرا در PC در موقع انتخاب قطعات و پس آن نصب درست و اجرای بازی ها و نگه داری از سیستم در برابر مشکلات متعدد در طولانی مدت نیاز به آشنایی کافی و صرف وقت زیادی است ، با ااین حال که کنسول خیلی دردسر و وقت کمتری نیاز دارد.
    ۳- نسبتا می شود گفت که جا به جایی و جایگیری کنسول نیز از PC بهتر است.
    اما در این بین به این مسئله بر می خوریم که PS4 PRO یا XBOX1X :
    نظر من بیشتر بر روی برتری PS4 است زیرا دامنه وسیع بازی های موجود در بازار ایران را دارد و بعضا از قیمت پایین تر بازی ها نیز برخوردار است ولی اگر ایکس باکس جدید نیز بتواند بازی های دستگاه های سری قبلی خود را نیز پشتیبانی کند باعث پیشی گرفتن آن از سونی می شود.
    اما کامپیوتر مزایایی نسبت به کنسول دارد که عبارتند از :
    ۱- در سیستم شما کارایی ها و استفاده های فراوانی به غیر از بازی خواهید داشت و در صورت تهیه سیستم حرفه ای ، خیلی با کیفیت و حرفه ای تر از کنسول می توانید بازی کنید.
    ۲- مهم ترین موضوع قیمت بازی ها و بعضا لوازم جانبی است که PC نه تنها بازی های متنوع و ارزانی دارد بلکه راحت هم در دسترس خواهد بود .
    ۳- سیستم قابلیت ارتقاع و به روز رسانی دارد.
    با تشکر.

  5. امین

    صد در صد PC

  6. حمید

    Pc? یا pc ؟
    دویست میلیون نفر بازی های سبک MOAB بازی میکنن که کنسول ازش محرومه چون موس و کیبورد نیاز داره. کنسول بجز قیمت پایین تر چیزی برای گفتن ندارد البته پی سی در کیفیت بازی ها که رقیب نداره

  7. ارش

    من خودم با کلی تحقیق رفتم و pc برای گیم خریدم اره درسته هزینه ۸ میلیون تومن برای فقط قطعات داخل کیس کردم و میشد شبیه این قطعات رو با هزینه ۲ تا ۲.۵ میلیون برای کنسول بازی گرفت . اما فراموش نکنیم ما تو ایران هستیم و هنوز چون قانون کپی رایت جا نیوفتاده واسه ما سخت هستش که ۱۲۰ تا ۲۰۰ تومن پول یک بازی رو بدیم . به نظر من پی سی خیلی بهتر هستش هم روون تره هم عمر بیشتری داره هم اینکه خیلی از کار های دیگه به خاطر سخت افزار قدرت مندش میتونه انجام بده مثل ادیت ویدو و عکس کار های معماری و…..
    تنها مزیت ایکس باکس و پلی استیشن بازی های انحصاریشون هست که اونم من تو یوتیوب کل گیم پلی بازی رو نگاه میکنم و از دیدنش لذت میبرم

  8. سید مهدی

    اگه فقط و فقط بازی کردن باشه که کنسول ها درست شدن برای بازی کردن
    ولی …
    PC سالاری خودش رو داره و هر کسی نمیتونه PC Gaming داشته باشه چون هر کسی میتونه یه کنسول داشته باشه و بخره ولی PC نه

  9. سعید

    خوب در صورتی که هزینه رو چشم پوشی کنیم pc بهتره
    در غیر اینصورت ps4

  10. حسين

    قطعا ps4 چون بهینه شده برای گیم ولی یک کامپیوتر شخصی یکی از اهداف جانبی ش بازی کردن هست.

    1. حسن

      جانبی نه.
      کامپیوترهای مخصوص گیم فقط برای بازی کردن ساخته میشن.

  11. محمود

    سلام.
    اصلا به نظرم کنسول های بازی قابل مقایسه با کامپیوتر نیستند و اون ها رو با خودشون باید مقایسه کرد.
    یا حداقل یک وجه اون ها رو به مقایسه بزارید، مثلا کیفیت، سخت افزار یا سهولت بازی و..
    خوب در هر کدام از این آیتم ها ممکنه نظر مردم به یک جهتی بره.
    نکته ی ظریفی که اینجا هست، کامپیوترها معمولا قابل ارتقا هستند ولی کنسول های بازی این مزیت رو ندارند.

  12. یونس

    سلام از نظر من فقط PC به خاطر کیفیت روان اجرا کردن بازی ها و… بله این که میگین هزینه pc زیاده درست ولی با به قیمت بازی ها هم نگاهی بیاندازیم بازی های کنسون هر کدام ۱۰۰تا ۲۵۰ خرج برمیداره ولی pc قیمت بازی هاش ۵ تا ۴۰ هست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما