شما بگویید؛ گلکسی S9 یا آیفون X؟

۲۸ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
گلکسی اس 9 - آیفون X

انتخاب میان پرچم‌داران اپل و سامسونگ همیشه کار بسیار دشواری بوده است. با وجود رقابت کاملا مستقیم این دو شرکت در زمینه‌ی فروش گوشی موبایل، تفاوت اکوسیستم موبایل آن‌ها باعث می‌شود مقایسه کردن گوشی‌های آن‌ها با هم اصلا ساده نباشد. طبیعتا گلکسی اس ۹ و آیفون X هم از این قاعده مستثنی نیستند. با این حال در نهایت هر کدام از ما می‌توانیم با در نظر گرفتن علاقه، سلیقه و نیازهایمان یکی را به دیگری ترجیح دهیم. این دقیقا چیزی است که قصد داریم در «شما بگویید» این هفته به آن بپردازیم. پس چند پاراگراف آینده را با ما همراه باشید و در نهایت شما بگویید کدام پرچم‌دار را ترجیح می‌دهید؛ گلکسی اس ۹ یا آیفون X؟

طراحی و صفحه‌نمایش

از نظر طراحی هر دو گوشی از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده‌اند و حاشیه‌های بسیار باریکی در اطراف صفحه‌نمایش دارند. البته زبان طراحی این دو گوشی کاملا متفاوت است و از این نظر انتخاب میان آن‌ها امری کاملا سلیقه‌ای است. ممکن است برخی با بریدگی بالای صفحه‌نمایش آیفون X مشکل داشته باشند در حالی که برخی دیگر آن را به لبه‌های خمیده‌ی صفحه‌نمایش اس ۹ ترجیح دهند. از نظر صفحه‌نمایش هر دو گوشی از تکنولوژی OLED بهره می‌برند. در این زمینه اندازه‌ی بزرگ‌تر صفحه‌نمایش گلکسی اس ۹ پلاس و تراکم پیکسلی بهتر گلکسی اس ۹ می‌تواند برگ برنده باشد. اما در سوی مقابل آیفون X هم با بهره‌گیری از تکنولوژی TrueTone از نظر دقت بازنمایی رنگ‌ها برتری دارد.

دوربین

از نظر دوربین اگر بخواهیم منصفانه مقایسه کنیم باید گلکسی اس ۹ پلاس را در برابر آیفون X قرار دهیم. هر دوی این گوشی‌ها از ترکیب مشابه یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واید و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فتو استفاده می‌کنند که امکان زوم اپتیکال و ثبت عکس‌های پرتره‌ی زیبا را به آن‌ها می‌دهد. این در حالی است که گلکسی اس ۹ تنها به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استاندارد (واید) مجهز است. مهم‌ترین ویژگی دوربین اصلی گلکسی اس ۹ این است که دیافراگم آن به صورت فیزیکی می‌تواند بین f/1.5 و f/2.4 تغییر کند. در سوی مقابل آیفون X از قابلیت Portrait Lighting بهره می‌برد که اجازه می‌دهد به صورت مجازی، نورپردازی عکس را تغییر دهید.

گلکسی اس 9 - آیفون X

سامسونگ برای رقابت با انیموجی‌های آیفون X که یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های دوربین سلفی این گوشی است، قابلیت جدیدی به نام AR emojis را هم به دوربین سلفی گلکسی اس ۹ افزوده است. دوربین گلکسی اس ۹ همچنین به قابلیت سوپر اسلوموشن مجهز است که اجازه می‌دهد ویدیوهایی را با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه و کیفیت HD ضبط کنید. در حالی که آیفون X با کیفیت Full HD حداکثر می‌تواند با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه ویدیو اسلوموشن ضبط کند. در نهایت طرفداران سامسونگ می‌توانند با افتخار از این صحبت کنند که گلکسی اس ۹ پلاس در حال حاضر بر اساس امتیازدهی DxOMark بهترین دوربین را بین تمام گوشی‌های موبایل دارد.

ویژگی‌های امنیتی (حسگر اثر انگشت، اسکنر عنبیه و تشخیص سه‌بعدی چهره)

اگر حسگر اثر انگشت برای شما جزو معیارهای مهم است، گلکسی اس ۹ برنده‌ی قطعی خواهد بود. اپل در آیفون X حسگر اثر انگشت را به طور کنار گذاشت و به سراغ تکنولوژی جدید اسکن سه‌بعدی چهره رفت. اپل ادعا می‌کند که این تکنولوژی از نظر امنیتی حتی از حسگر اثر انگشت هم بهتر است، ولی برخی از کاربران از نظر سرعت و راحتی هنوز هم حسگر اثر انگشت را ترجیح می‌دهند. البته گلکسی اس ۹ هم قابلیت تشخیص چهره را دارد، ولی تکنولوژی به کار رفته در آن به پیچیدگی و امنیت Face ID اپل نیست. هر چند می‌توانید به جای آن تنها از اسکنر عنبیه استفاده کنید که امنیت بسیار بالایی دارد.

سرعت و باتری

اگر طرفداران سامسونگ می‌توانند با استناد به بنچمارک دوربین DxOMark، گلکسی اس ۹ را بهتر از آیفون X معرفی کنند، طرفداران اپل هم می‌توانند عملکرد تراشه‌ی A11 Bionic را به رخ آن‌ها بکشند. گلکسی اس ۹ در ایران با تراشه‌ی اگزینوس ۹۸۱۰ راهی بازار می‌شود. هر چند این تراشه در بنچمارک GeekBench نسبت به اسنپدراگون ۸۴۵ و تمام گوشی‌های اندرویدی سال ۲۰۱۷ عملکرد بسیار بهتری را نشان می‌دهد، ولی امتیاز آن هنوز حتی از تراشه‌ی A10 Fusion اپل هم اندکی کمتر است.

البته در کاربری روزمره هر دو گوشی به قدری سریع هستند که احتمالا به سختی می‌توان تفاوتی میان آن‌ها حس کرد. از نظر باتری گلکسی اس ۹ ظرفیت بیشتری را ارائه می‌دهد، ولی اپل ثابت کرده است که برای عمر باتری بالا لزوما نیازی به یک باتری خیلی بزرگ نیست.

سیستم‌عامل و سایر ویژگی‌ها

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های بین این دو گوشی سیستم‌عامل آن‌ها است که کار مقایسه و انتخاب را بسیار دشوار می‌کند. در مورد مقایسه‌ی اندروید ۸.۰ اوریو و iOS 11 می‌توان مقاله‌ای چند هزار کلمه‌ای نوشت، ولی در نهایت اگر شما مدت زیادی را در اکوسیستم اندروید یا iOS به سر برده باشید، فارغ از نقاط قوت و ضعف هر کدام از آن‌ها به راحتی نمی‌توانید از یکی به دیگری کوچ کنید.

از بحث سیستم‌عامل که بگذریم، ویژگی‌های به ظاهر کوچک دیگری هم در این مقایسه باید در نظر گرفته شوند که ممکن است برای برخی افراد اهمیت داشته باشند. برای مثال در بین این دو گوشی تنها گلکسی اس ۹ همچنان جک هدفون را حفظ کرده است، از کارت حافظه‌ی microSD پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از دو سیم‌کارت را به کاربر می‌دهد. علاوه بر این گلکسی اس ۹ اولین گوشی از این خانواده است که مانند آیفون‌های دو سال گذشته به اسپیکر استریو مجهز شده و از این نظر هم در مقابل آیفون X چیزی کم ندارد.

جمع‌بندی

همان‌طور که از ابتدا هم گفتیم، مقایسه کردن پرچم‌داران سامسونگ و اپل همیشه کار دشواری است. شاید بسیاری از ما به برتری یکی از این دو گوشی در یک یا چند زمینه‌ی خاص رای بدهیم، ولی در نهایت به دلایلی از جمله سیستم‌عامل و اکوسیستم ناچار به انتخاب دیگری باشیم. نظر شما چیست؟ به نظر شما هر کدام از این دو گوشی در چه زمینه‌ای برتر از دیگری است؟ کدام ویژگی هر کدام از این گوشی‌ها بیش از همه نظر شما را جلب کرده است؟ به نظر شما گلکسی اس ۹ می‌تواند رقیب قدرتمندی برای آیفون X باشد؟ در نهایت شما به برتری کدام گوشی رای می‌دهید؛ گلکسی اس ۹ یا آیفون X؟


برای عضویت در خبرنامه دیجی‌کالا مگ نام و ایمیل خود را وارد کنید.

    راهنمای خرید آیفون
    برچسب‌ها :
    دیدگاه شما

    ۵۷ دیدگاه
    1. Avatar بهادر

      ازنظر امکانات و راحتی اندروید همیشه برتری داره . دردسرهای اپل آیدی و ایتونز رو هم نداره. اما اُفت قیمتی که سامسونگ داره رو اپل نداره . موقع فروختن، اپل رو همیشه بهتر از سامسونگ میخرن

    2. Avatar saeid_biologist

      آیفون x باید گلکسی s8 یا نوت ۸ مقایسه بشه و مقایسه عادلانه‌تری هست. همینجوریش آیفون x جلوی نوت ۸ از بیشتر جنبه‌ها کم می‌آورد وای به حال s9!

      1. Avatar محمد گنجه

        ببخشید می تونید همین جنبه هایی که میگید ایفون xکم میاره رو بگید ؟

        ایفون همیشه تک بوده و تک هست و تکم خواهد بود هیچ شکی هم توش نیست

        من قبلنا ترفدار سر سخت سامسونگ بودم ولی اتفاقی که ایفون خریدم ایفون seواقعا حیرت زده شدم همه چیزه ایفون واقعیته و مثل سامسونگ و … نیست که دوربین گوشی هاش و که ۲۲ مگاپیکسل زده بودالانم اومده نوت ۸ و s۹ رو میگه ۱۲ مگاپیکسل ، یا سونی که همیشه ۲۳مگاپیکسله همیشه ایفون واقعیت و به ما میگه نه دروغ هایی که سامسونگ و سونی و … سر هم میکنن بعدشم ایفون و با این جوجه ها مقایسه نکنید اگه دو سال دیگه هم سامسونگ تونست پردازنده ای قوی تر از پردازنده ایفون x بسازه من ایفون و میندازم سطل اشغال سامسونگ می خرم

        فقط یه باره ایفون بخری دیگه نمیاید بگید سامسونگ و … برترن

        با تشکر دی جی

    3. Avatar farhad

      در ضمن بنده خودم در حال حاضر آیفون ۱۰ دارم و سعی کردم بی تعصب نظر بدم.متاسفانه سنسور چهره آیفون بد عمل میکنه و میشه گفت به ازای هر ۵ بار استفاده یکبار خطا داره و یه وقتا برنامه ناخداگاه میپره بیرون.در کل من با طاهر آیفونهای قدیمیتر بیشتر حال کردم و برام راحتتر بود

    4. Avatar farhad

      از نظر ظاهری و شیک بودن بخواهیم نگاه کنیم آیفون ۱۰ سرتر است.اما اگه کارایی برامون مهم باشه صد در صد سامسونگ بهتره.همین که میشه باهاش راحت دانلود انجام داد یا وجود خروجی هدفون کیفیت صفحه داشتن شارژر fast charging به صورت پیش فرض و نقل و انتقال آسان اطلاعات و طول عمر باطری بیشتر در کنار قیمت پایینتر مسلما انتخاب بهتری میباشد.

      1. Avatar As

        اگه شماFast chargeسامسونگ رو بخرید با موبایلS9پلاس را هم قیمت آیفونXمیشه
        در کل سامسونگ به صرفه تره

    5. Avatar یونس ذکایی

      S9 شاید در شرایط کاملاً یکسان از آیفون بهتر نباشد ولی به دلیل امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیار بهتر و قویتر و هم‌چنین قیمت فوق‌العاده پایینتر می‌تونه خیلی به صرفه‌تر از آیفون X باشه

    6. Avatar یوسف76

      سلام.قبل هر چیزی ای کاش یه بار هم بپرسید اندروید یا آی او اس؟دوم هم اینکه یه بار پرسیدین گیر اس ۳ یا اپل واچ ۳ ولی ادامه اش ندادین و کامنتها رو نخوندین شاید یادتون رفته باشه!!در مورد اس ۹ و آیفون ۱۰ هم آیفون ۱۰ رو انتخاب میکنم چون اس۹هیچ چیز قانع کننده ای برای قیمتش نداره و ترجیح میدم نوت ۸ بگیرم با این قیمت البته اگه بخوام اندروید بگیرم.دوربینش عالیه ولی آیفون ۱۰ هم عالیه صفحه نمایش عالیه آیفون ۱۰ هم عالیه پشتیبانی اش مزخرفه هرچند میگن از پروژه ی trible اندروید هم بهره میگیره وی باز سامسونگ ساپورت نرم افزاریش مزخرفه نرم افزار های مزخرف گکسی اپس و فلیپبورد و …. زیادی روش نصب شده که رم رو پر میکنه ای کاش سامسونگ دست کاربر رو باز میذاشت و از قب اینارو نصب نمیکرد وی آیفون ۱۰ یه آیفون مثل بقیه آیفونها کار باهاش ساده است روون و ساپورت عالی اپل پردازنده خیلی خیلی قدرتمند من وقتی خریدمش بنچمارکش کردم از لپ تاپ من پردازنده اش قویتر بود ولی نمره بنچمارک اس ۹ حتی از آیفون ۷ هم پایینتره.در کل من چون آدم نرم افزار گرایی هستم و معتقدم که نرم افزار از سخت افزار مهمتره آپل آیفون ۱۰ رو انتخاب میکنم تو اندرویدی ها گوگ پیکسل ۲ رو خیلی دوست دارم و شایدم بخرمش چون گوگ برخلاف شرکتهای گوشی ساز اندرویدی مثل سام و … به نرم افزار اعتقاد داره و پیکسل ۲ هوشمند ترین گوشی هوشمنده با یه لنز پرتره میندازه خودش رو با کاربر آداپته میکنه پیکسل کور داره و…. در کل آیفون ۱۰

    7. Avatar محمد حسین توللی

      هیچ کدوم
      Xperia xz2

    8. Avatar Amir

      گلکسی اس۹ خیلی بهتر قیمتش هم ارزون‌تره دوربینش بهتره بریدگی های بهتره

    9. Avatar علی

      اس ۹ در کل بهتره… مخصوصا وقتی میشنویم تعداد فروش آیفون ایکس به تعداد پیش بینی شده هم نرسیده… در مورد گوشی های با نمایشگر بدون حاشیه هم سامسونگ تجربه بیشتری داره و تو این زمینه طراحی هاش به بلوغ رسیدن هر چند هنوز معتقدم جای حسگر اثر انگشت خوب نیست وقتی به زیر نمایشگر بیاد اون موقع طراحیش بی نقص میشه… ولی میشه گفت آیفون ایکس طراحیش هنوز خامه… و هنوز جا داره تا به تکامل برسه… من فکر میکنم گوشی آیفون تنها حسنش به گوشی های سامسونگ اینه که از سیستم عامل قدرتمند تری بهره میبره… در غیر این صورت سامسونگ خیلی وقته تو بحث سخت افزار و امکانات از آیفون پیشی گرفته.

    10. Avatar امیرحسین

      انتخاب من گلکسی اس ۹ پلاس هست نه اس ۹.
      من تجربه ی استفاده از گوشیای هردو برند رو دارم و درحال حاظر آیفون ۷ گلد و گلکسی اس ۷ ادج سیلور تیتانیوم دارم.یکی از دوستان میگفت که کسایی که آیفون دارن نمیتونن گوشی دیگه ای استفاده کنن که کاملا غلطه و من الان بفکر فروش هردو گوشیم هستم چون دوتا واقعا نیاز نیست و آیفونو بخاطر کلاسش گرفتم گوشی قبلیم هم آیفون ۶ بوده که دیگه واقعا از سیستم عامل محدود و طاهر تکراریش خسته شدم از لحاط روان بودن و از لحاظ امنیت هم گوشی سامسونگم امنیت داره که تا الان گوشیم نه ویروسی شده نه کند و کیفیتشو حفظ کرده چون چند نکته ساده رو رعایت کردم .ولی ایرادش آپدیت شدن های دیر وقتشه که اپل از این لحاظ بهتر عمل کرده.
      سرعت پردازنده هم چیزی نیس ک گیکبنچ اعلام میکنه و تو واقعیت خودم دیدم که هردو گوشی سریعن و بعضی اپ هارو سام و بعضیارو اپل زودتر باز کرده(در حالت عادی اصلا متوجه نمیشین)دوربین هم سامسونگ خب بهتره بخاطر دیافراگم و ایراد دیگه سیستم عامل آی او اس باگهای زیادشه که من حس کردم در کل هردو گوشی و برند عالی هستن و انتخابشون سلیقه ای هست و باید به سلیقه همه احترام گذاشت

    11. Avatar حسن

      با سلام اولا ک سامسونگ بااپل اصلا قابل مقایسه نیست
      دوما یکی ب شرکت سامسونگ بگه سنسور عنبیه ازسال۲۰۱۵روگوشی من بوده چرا اونو یکی از امتیازات فوق العاده سامسونگ میدونن?

    12. Avatar Parsa Bastami

      آیفون ایکس بهتر است ساده ترین دلیل هم این است : هرچقدر هم سامسونگ آبشن های خوب و جدید به گوشی هاش بده و دو روز یک بار موبایل جدید وارد بازار بکنه باز هم اشخاصی که از این گوشی ها استفاده می کنن از آیفون خیلی راضی ترن تا گوشی های گلکسی اس و از همان روز اول هرکس که آیفون خریده مشتری همیشگیش شده و هیچی آیفون نمیشه این حرف موثق اینه که از همه ی برند ها استفاده کرده باشی.

    loading...
    بازدیدهای اخیر
    بر اساس بازدیدهای اخیر شما
    تاریخچه بازدیدها
    مشاهده همه