شما بگویید؛ گلکسی اس ۸ پلاس یا نوت ۸؟

۲۸ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی اس 8 پلاس یا گلکسی نوت 8

به احتمال زیاد همه‌ی شما تا الان با دو گوشی گلکسی اس ۸ پلاس و گلکسی نوت ۸ به اندازه‌ی کافی آشنا شده‌اید. اگر جزو طرفداران سامسونگ و گوشی‌های بزرگ باشید، در حال حاضر این دو گوشی گزینه‌هایی هستند که می‌توانید به خریدن آن‌ها فکر کنید. در «شما بگویید» این هفته قصد داریم نگاهی کوتاه به شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو گوشی بیندازیم و در نهایت نظر شما را در مورد این که کدام یک را ترجیح می‌دهید بپرسیم.

گلکسی اس ۸ پلاس

گلکسی نوت ۸

علی‌رغم شباهت زیادی که بین این دو گوشی وجود دارد، تغییرات ظریفی که در طراحی گلکسی نوت ۸ داده شده، باعث می‌شود این گوشی نسبت به گلکسی اس ۸ پلاس حس کاملا متفاوتی داشته باشد. صفحه‌نمایش گلکسی نوت ۸ تنها ۰.۱ اینچ از صفحه‌نمایش گلکسی اس ۸ پلاس بزرگ‌تر است، ولی انحنای کمتر لبه‌های اج در این گوشی باعث می‌شود گلکسی نوت ۸ به نظر کاملا بزرگ‌تر برسد.

البته این تغییر طراحی بی‌دلیل نبوده است. سامسونگ انحنای لبه‌های صفحه‌نمایش گلکسی نوت ۸ را کمتر کرده تا فضای بیشتری را برای کار با قلم لمسی S Pen در اختیار کاربر قرار دهد. قطعا مهم‌ترین برگ برنده‌ی نوت ۸ در برابر اس ۸ پلاس همین قلم لمسی است. صفحه‌نمایش هر دو گوشی از نظر رزولوشن و کیفیت تصویر برابر هستند ولی حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش گلکسی نوت ۸ حدود ۲۲ درصد بیشتر است.

از نظر سخت‌افزاری تفاوت زیادی بین این دو گوشی دیده نمی‌شود. در هر دو گوشی از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اگزینوس ۸۸۹۵ استفاده می‌کنند، با این تفاوت که گلکسی اس ۸ پلاس به ۴ گیگابایت رم و گلکسی نوت ۸ به ۶ گیگابایت رم مجهز شده است. قطعا رم بیشتر باعث می‌شود نوت ۸ برای اپلیکیشن‌های سنگین‌تر آینده آماده‌تر باشد، ولی در حال حاضر بعید است تفاوتی در سرعت عملکرد این دو گوشی حس کنید.

تفاوت دیگر این دو گوشی به ظرفیت باتری آن‌ها برمی‌گردد. شاید انتظار داشته باشید گلکسی نوت ۸ باتری بزرگ‌تری داشته باشد، ولی این طور نیست. گلکسی اس ۸ پلاس از یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد، در حالی که گلکسی نوت ۸ باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. البته احتمالا باتری هر دو گوشی برای بیشتر کاربران می‌تواند یک روز کامل شارژدهی را تضمین کند.

گلکسی اس 8 پلاس یا گلکسی نوت 8

از رم بیشتر و قلم لمسی S Pen که بگذریم، برتری مهم دیگر گلکسی نوت ۸ بر گلکسی اس ۸ پلاس دوربین دوتایی آن است. دوربین اصلی این دو گوشی هیچ تفاوتی با هم ندارد، ولی قرار گرفتن یک دوربین دوم با لنز تله‌فتو روی گلکسی نوت ۸ باعث شده این گوشی بتواند از ترفندهای جالبی مانند زوم اپتیکال دو برابر و عکاسی پرتره با عمق میدان کم (بوکه) استفاده کند. البته این را هم باید بگوییم که کیفیت دوربین دوم نوت ۸ به خوبی دوربین اصلی نیست و عکس‌های پرتره‌ی آن هم هنوز جای زیادی برای بهتر شدن دارند.

با در نظر گرفتن تمام چیزهایی که گفته شد، به نظر می‌رسد تفاوت اصلی این دو گوشی به دو مورد برگردد: قلم لمسی S Pen و دوربین دوتایی. برای بسیاری از افراد تنها قلم S Pen هم کافی است که گلکسی نوت ۸ را انتخاب کنند. برای برخی دیگر هم ممکن است دوربین دوتایی به قدری جذاب باشد که حاضر باشند برای آن بیشتر هزینه کنند. نظر شما چیست؟ آیا به نظر شما ۲ گیگابایت رم بیشتر، قلم S Pen و دوربین دوتایی ارزش چیزی در حدود یک میلیون تومان هزینه‌ی بیشتر را دارد؟ یا جزو آن افرادی هستید که ترجیح می‌دهند گلکسی اس ۸ را با قیمت کمتر بخرید و مابقی پول خود را صرف خریدن وسایل جانبی نظیر هدست واقعیت مجازی Gear VR یا سامسونگ Dex کنند؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۱ دیدگاه
  1. TED

    صد درصد نوت ۸
    حدود ۲ هفتس که دارمش خیلی عالیه
    خوشدست با قلم کاربردی عالی
    هرچی بگم ازش کم گفتم
    هنوز چیز بدی ازاین گوشی ندیدم

  2. مجتبی

    هیچ کدام
    فقط آیفون X

    1. امیر

      داداچ هنوز تولید نشده هیچکس هم لمسش نکرده بعد تو دربارش نظر میدی!!!عرضه هم بشه انقدر کمه که فکر کنم به ایران هم نرسه اگه هم برسه قیمتش دو برابر نوت ۸ هست پس انقدر این دو گوشی رو باهم مقایسه نکنید.

      1. Ibod

        اپل برنامه داره تعداد زیادی دستگاه وارد بازارکنه
        درضمن خودتون باهیچ کدوم کارکردین ؟از اپل خوشتون نمیاد بگین چرا شایعه درست می‌کنی داداچ

  3. سینا

    Note 8

  4. mostafa

    به نظر من note 8 امکانات بیشتر و بهتری نسبت به +S8 داره اما قیمتش متناسب با امکاناتش بیشتر نشده ضمن اینکه ظاهر +S8 به مراتب از note 8 بهتره.
    اگر هم کسی میخواد به DeX Station یا استیکر متحرک یا اندروید جدید تر اشاره کنه بهتره که همینجا بگم اینا صرفا نرم افزاری اند به جز Dex که برا اون هم جدا باید هزینه کنید.
    شاید بشه گفت تنها پیشرفت فیزیکی چشم گیر توی note 8 دوربین دوم و قلم s-pen باشه که به نظر من از بین این دو ویژگی جدید توی note 8 تنها s-pen جالب و کار آمد باشه چون به عقیده من دوربین دوم samsung noet 8 کاربرد چندان خاصی نداره و فقط از زیبایی گوشی کاسته و اینکه فکر می کنم تعداد کسایی که با من هم عقیده باشند کم هم نباشه.
    فک کنم بتونم حرفامو اینجوری جمع بندی کنم که:
    به نظر من کسایی note 8 رو +S8 ترجیح میدند که قیمت و قیافه براشون مهم نباشه چون که +S8 هنوزم تو صدره.

  5. پویان نادری

    من از همون اولین روز پیش فروش نوت ۸ رو خریدم و خیلی عالیه و قابل مقایسه با اس ۸ نیست شما هرگز نمیتونید بگید اس ۸ گوشیه بهتریه و در جواب به قیمتش هم باید بگم هر چقدر نون بدید همون قدر آش میخورید

  6. علی میوه چیان

    سلام،نوت ۸ نسبت به دوربین برتری داره اما از لحاظ ظاهری شکل مستطیلی داره که نسبت بهs8گوشی ساده تر شده و ابعاد گوشی بیش از حد بزرگه و قیمت بالایی هم داره،،،،در کل s8ارزش خرید بیشتره

  7. Ppm

    حالا کدومو جایزه میدین؟!!!
    !!!

  8. Amirmahdi

    اگر بتونم یک میلیون بیشتر پول بدم صد در صد نوت ۸ ولی چون من از این پول ها ندارم پس اس۸ که دارمشو ازش خیلی راضیم

    خداییش نوت ۸ خیلی گرونه

  9. Mahdi

    به علت طراحی بهتر برای قرار گرفتن در دست و نزدیک تر بودن حسگر اثر انگشت و باتری بیشتر و قیمت کمتر s8 plus

  10. رضا

    من میگم هیچ کدوم ارزش خریدن رو ندارن
    سامسونگ تا حد زیادی پول برندش رو میگیره در صورتی که شرکت های دیگری هستند که گوشی رو با کیفیت عالی و با امکانات مناسب و قیمت معقول تر به مشتری میدن مثل هواوی و شیاومی

  11. سید حسین

    نوت هشت به دلیل قلمش به خاطر دوربین قوی به خاطر صفحه نمایش پر قدرتش

  12. Ali

    هیچکدوم . دو تاشون افتضاحن ….

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه