شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

۲۳ مرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹۴۷ دیدگاه
  1. مهدی

    سلام من می خوام سنی چهار بگیرم ولی اگه ایکس باکسTOX بیاد برای ایکس باکس وان بازی عرضه نمیشه????

  2. Sadra

    از نظر خیلیا پی اس فور بهتره ولی قابلیت های ایکس باکس وان اس بیشتر هم دسته های خوش دست تری داره هم شارژر های دسته باکیفیت تری داره بازی های انحصاری خوبی هم داره . از لحاظ زیبایی هم از پی اس فور بهتره خلاصه هرکی می خواد بخره من بهش ایکس باکس وان اس یا ایکس پیشنهاد میدم اینو میگم چون با هر دوتا بازی کردم

  3. امیرحسین

    به نظر من ps4بهتره.

  4. حسین کریمی

    سلام دوستان من به عنوان کسی که با هر سه کنسول کارکرده نظرم رو خدمتتون عرض میکنم میتونید گوش کنید(به عنوان یک گیمری که ۱۰ سال بازی میکنه عرض میکنم)
    اولا بریم سراغ دسته به نضر من و هر کسی که با هر دو کنسول کار کرده واقعا دسته one s جذاب تره تو دست های بزرگ جا میگیره خوش دسته و جنس آنالوگ های فوق العاده ای داره برای من که برای مدت ریادی با پلی استیشن کار کردم برام جای آنالوگ هاش سخت بود اما دستم سریع عادت کرد یکی دیگه از مزیت ها(البته شاید عیب باشه) کار کردن دسته با باتری جدا است که در پلی استیشن در صورت خرابی دنگ و فنگ داره خوب بریم سراغ دسته پلی ۴ دسته پلی ۴ واقعا دسته خوبی تاچ پدش حکم تجملات رو داره اگه آنالوگش جنسش بعتر بود در اون صورت میتونست بهتر از ایکس باکس بود
    بریم سراغ بازی ها در صورتیکه از بازی های ماشینی خوشتون میاد حتما سراغ ایکس باکس برید در غیر اینصورت برای انتخاب بازی باید به سراغ بازی های فوق العاده پلی استیشن برید
    شکل ظاهری هم که امری کاملا و کاملا ترجیحی و باید خودتون انتخاب کنید
    فاکتور بعدی سخت افزار خوب همه میدونیم که از لحاظ سخت افزاری در x و pro ایکس باکس بسیار بهتره
    اما این تنها در صورتی به عنوان فاکتور برتری میتونه براش باشه که با سیستم پایین تر پرو لگ یا باگ باشه که این مورد تقریبا غیر ممکن بنابراین فرقی نداره و همپنین ۴k واقعی در ایکس باکس
    و در آخر اک قرار باشه که من در یک جزیره فقظظ یک کنسول رو ببرم قظعا پلی استیشن انتخاب من خواهد بود
    بریم سراغ نینتندو سوویچ
    پشتیبانی سوویچ برای بازی هاش از هر دو کنسول قبلی بهتره از نظر تنوع و قدرت صددرصد ضعیف پیشنهادمن برای کسایی که میخوان بازی های بسیار فوق العاده این کنسول رو تجربه کنن تنها کافیست که با یک سیستم ضغیف کامپیوتر از یک شبیه ساز استفاده کنند.
    پایان و امیدوارم که براتون خوب بوده باشه

  5. Ali

    سلام دوستان. من میخوام اگر بشه کنسول بازی بخرم. تجربه بازی با ps4 رو دارم. اما با ایکس باکس وان s تا حالا تجربه بازی نداشتم.
    واقعا کدوم بهتره. قیمت برام خیلی مهمه. ممنون

    1. Sadra

      عزیزم one s بگیر

  6. کوروش

    سلام آقا نیما
    خدمتت عرض کنم که ایکس باکس وان های اولیه که بعدا بهش گفتن فات همراه کینکت فروخته میشدن که ۱۰۰ دلار هم از پی اس ۴ گرونتر بود به خاطر همون کینکت

  7. Ehsan

    سلام بی شک PS4 بهتره از Xbox
    اولند PS4 واقعا گرافیک بالاتری داره
    دومند PS4 پلیر های بیشتری نسبت ب ایکس باکس داره سومند ی بازی انحصاری داره به نام God of war ک خودش اصلا xbox رو خورد میکنه با اون بازی های مذخرف انحصاریش من خودم xbox ام داشتم و واقعا بعد از خرید ps4 تازه فهمیدم کنسول چیه

  8. مجتبی

    xbox1

  9. reza

    سلام!
    به نظر من ایکس باکس خیلی بهتره
    هم رابط کاربری خوبی داره
    هم بازی هاش ارزون تره
    اگه شما هر ماه ۶۰,۰۰۰ پول بدید و اشتراک xbox game pass رو بخرید به کلی بازی دسترسی دارید
    در حالی که در ps4 همچین چیزی امکان نداره.
    یا باید لایسنس بخری یا کپی خور داشته باشید.
    من خدمات آنلاین برام مهمه و سرویس هایی مثل توییچ یا اسپاتیفای برام مهمه.
    در صورتی که ps4 اینجور چیزهارو نداره
    یا بازی های شاهکاری مثل forza horizon 4 یا halo 5 یا sea of thieves یا… رو xbox داره که ps4 نداره. در کل نظر شخصی من با ایکس باکس هستش.

  10. علی

    لطفا بگید ایا بازی ایکس باکس وان اس با ایکس باکس وان معمولی فرق دارد ؟؟؟؟؟

    1. کوروش

      ایکس باکس وان اس با ایکس باکس وان x یا فت هیچ فرقی نمیکنن باهم

    2. Sadra

      علی جان هیچ فرقی نداره

  11. Yasin

    حالا واقعا xbox ons بهتر یاps4 چون من یک xbox360 دارم میخوام بفروشم یکی از اون دو تا رو بخرم

  12. Hamed

    سلام دوستان من فقط فوتبال بازی میکنم و علاقه ای ب بازیهای تک نفره و دیگه ندارم و اینکه بعضی اوقات آنلاین هم فوتبال بازی کنم ب نظر شما xbox onex بهتره یا ps4 بخرم؟؟؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه