نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy J7 Prime

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
نقد و بررسی سامسونگ گلکسی J7 پرایم

میان‌رده‌ها روز به روز سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می‌دهند. شرکت‌ها سعی می‌کنند با تولید گوشی‌های میان‌رده با مشخصات سخت‌افزاری و اندازه‌های متفاوت، فروش بیشتری در این رده داشته باشند. سامسونگ هم برای تصاحب سود بیشتر از بازار میان‌رده‌ها، گوشی‌های مختلفی را در این رده تولید کرده است. گوشی «سامسونگ گلکسی جی۷ پرایم» (Samsung Galaxy J7 Prime) یک میان‌رده‌ی تمام‌عیار از این شرکت کره‌ای است. این گوشی برای کاربرانی که به دنبال زیبایی و کارایی در کنار هم هستند، گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌رود. حسگر اثر انگشت امنیت بالای این گوشی را تضمین می‌کند، صفحه‌نمایش بزرگ که برای بازی و وب‌گردی مناسب به نظر می‌رسد، سخت‌افزار قدرتمند برای اجرای هرچیزی که در سر دارید، دوربین‌های مناسب و قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی ۴G از قابلیت‌های چشم‌گیر گوشی جدید سامسونگ هستند.

طراحی و ساخت

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی J7 پرایم

بدنه‌ی تمام فلزی و خوش‌تراش از مزیت‌هایی است که گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ از گوشی‌های لوکس و گران‌قیمت این شرکت به ارث برده‌اند. علاوه بر این، حسگر اثرانگشت هم برای J7 پرایم در نظر گرفته شده تا کاربران این گوشی‌ نسبتا خوش قیمت هم بتوانند خیال راحتی بابت امنیت اطلاعات‌شان داشته باشند.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی J7 پرایم

طراحی گوشی فاقد هرگونه پستی‌وبلندی روی قاب جلو و پشت است تا ظاهر آن هر چه بیشتر لوکس باشد. همچنین این نوع طراحی باعث شده تا بتواند به‌راحتی روی سطوح صاف قرار گیرد و در دست گرفتنش هم راحت شود. قاب جلویی ساده طراحی شده و طبق روال همیشگی سامسونگ، دو کلید لمسی و یک کلید فیزیکی زیر نمایشگر، اجزای اصلی آن را تشکیل می‌دهند. با توجه به این که دوربین از قاب پشتی بیرون نزده است؛ J7 پرایم ضخامت هشت میلی‌متری و وزن ۱۶۷ گرمی دارد. این اولین گوشی از سری J سامسونگ است که با بدنه‌ی فلزی راهی بازار می‌شود و سامسونگ روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده است تا فروش خوبی داشته باشد. همین وزن زیاد علاوه بر قاب پشتی تمام فلزی، می‌تواند بابت باتری بزرگ ۳۳۰۰ میلی‌آمپری J7 پرایم هم باشد.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی J7 پرایم

تنها تغییری که در مقایسه با سایر گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ می‌توان به آن اشاره کرد، قرار گرفتن اسپیکر اصلی گوشی روی لبه‌ی سمت راست آن است. این تغییر مکان می‌تواند بابت تغییرات طراحی داخلی باشد یا شاید سامسونگ به این نتیجه رسیده که قرار دادن اسپیکر روی قاب پشتی جالب به نظر نمی‌رسد. خوشبختانه بر خلاف بسیاری از گوشی‌های سری J سامسونگ، در این گوشی می‌توانید از دو سیم‌کارت در کنار کارت حافظه‌ی جانبی استفاده کنید و دیگر لازم نیست که بین سیم‌کارت دوم یا کارت حافظه‌ی جانبی یکی را انتخاب کنید.

طراحی زیبا و قاب پشتی بدون پستی‌وبلندی در دست گرفتن J7 پرایم را ساده کرده‌اند؛ البته باید گفت این صاف و صیقلی بودن احتمال سر خوردن‌ گوشی از دستتان را زیاد می‌کند. مورد دیگری که می‌تواند آزاردهنده باشد، وزن نسبتا زیاد گوشی با توجه به ۵.۵ اینچی بودنش است؛ البته این سنگینی بعد از چند روز استفاده دیگر توجه‌تان را جلب نخواهد کرد.

صفحه‌نمایش

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی J7 پرایم

از سامسونگ انتظار می‌رفت به خاطر بازه‌ی قیمتی این گوشی و بالا بردن فروش آن؛ از پنل‌های امولد برای نمایشگر J7 پرایم استفاده کند. اما این اتفاق رخ نداده و سامسونگ به پنل‌های LCD اکتفا کرده است. خبر بدتر اینکه این پنل حتی IPS هم نیست و سامسونگ سعی کرده تا با پنلی TFT رفع تکلیف کند. این مورد برای بزرگترین و در عین حال بهترین شرکت سازنده‌ی نمایشگر دنیا کمی دور از انتظار بود. به هر حال برای J7 پرایم نمایشگری ۵.۵ اینچی با رزولوشن full HD در نظر گرفته شده است. اگر با TFT بودن پنل کنار بیایید، تراکم ۴۰۱ پیکسل بر اینچ برای نمایشگر یک گوشی میان‌رده عالی است. تصاویر و محتویات کم‌رنگ‌تر از آن چیزی هستند که باید باشند، این مورد قابل‌تحمل است؛ اما نمایش نه‌چندان مناسب محتویات گوشی از زوایا می‌تواند کمی آزاردهنده باشد.

سخت‌افزار، سیستم‌عامل و کارایی

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی J7 پرایم

کم‌کاری سامسونگ در مورد نمایشگر J7 پرایم، در بخش سخت‌افزار جبران شده است. برای این گوشی میان‌رده تراشه‌ی اختصاصی سامسونگ در نظر گرفته‌شده که پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای دارد. با این تراشه J7 پرایم چیزی در حدود گوشی‌های پرچم‌دار سال گذشته قدرت پردازش دارد. سه گیگابایت رم هم کمک کرده تا هیچ مکث یا مشکلی هنگام کار کردن با گوشی مشاهده نشود. این مورد که گوشی‌های میان‌رده بعد از مدتی استفاده کند می‌شوند نمی‌تواند در مورد J7 پرایم صحت داشته باشد؛ چراکه J7 پرایم با این سخت‌افزار می‌تواند به‌راحتی تا مدتی یک گوشی قدرتمند باقی بماند. در حدود ۱۶ گیگابایت  حافظه‌ی داخلی در کنار امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی به شما امکان می‌دهد که فضای کافی برای نصب برنامه و ذخیره کردن فایل‌های مالتی‌مدیا خود داشته باشید.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی J7 پرایم

با J7 پرایم می‌توانید از دو سیم‌کارت استفاده کنید و به اینترنت پرسرعت نسل چهارم متصل شوید. مثل تمام گوشی‌های هوشمند امکان استفاده از Wi-Fi، بلوتوث و GPS در این گوشی هم فراهم شده است. حسگر اثر انگشت از دیگر مواردی است که به گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ اضافه شده. حسگر J7 پرایم هم در کلید خانه‌ی این گوشی تعبیه شده است. این سنسور از نسل دوم است و به‌صورت ۳۶۰ درجه کار می‌کند. البته باید گفت که حسگر اثر انگشت این گوشی تنها می‌تواند اطلاعات سه انگشت شما را ذخیره کند. باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی با توجه به تراشه‌ی بسیار کم‌مصرف و اختصاصی سامسونگ، می‌تواند تا ۱۴ روز گوشی را در حالت آماده‌به‌کار نگه دارد.

سامسونگ برای J7 پرایم، اندروید مارشمالو نسخه‌ی ۶.۰.۱ را به‌عنوان سیستم‌عامل در نظر گرفته است. این سیستم‌عامل با رابط کاربری اختصاصی سامسونگ همراه شده تا به امکانات پیش‌فرض اندروید کمی اضافه کند. به لطف سخت‌افزار و مقدار رم کافی، این گوشی از اجرای هیچ بازی یا برنامه‌ای باز نمی‌ماند.

دوربین

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی J7 پرایم

دو سنسور ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی برای دوربین‌های J7 پرایم در نظر گرفته شده‌‌اند. جالب است بدانید هر دو سنسور از نوع CMOS هستند و دریچه‌ی دیافراگم f/1.9 دارند. فلشی از نوع LED به مجموعه‌ی دوربین اصلی گوشی کمک می‌کند تا بتواند در شرایط نوری نامساعد هم عملکرد مطلوب داشته باشد و تصاویر مطلوبی ثبت کند. سرعت فوکوس، ثبت و ذخیره‌ی تصاویر عالی به نظر می‌رسد. تصاویر ثبت‌شده کیفیت و روشنایی لازم را دارند. نویزی در هیچ‌کدام از تصاویر وجود ندارد؛ البته با توجه به مجموعه‌ی دوربین اصلی، انتظار چنین تصاویری باکیفیتی هم از J7 پرایم می‌رود.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی J7 پرایم

رابط کاربری دوربین با به چیزی که در گوشی‌های قبلی سامسونگ شاهدش بودیم، تفاوتی نکرده است و می‌توانید به کمک آن تمام تنظیماتی که مدنظر دارید را قبل از ثبت تصاویر، اعمال کنید. حالت‌های مختلف مثل عکاسی پی‌درپی، پانوراما، HDR، عکاسی در شب و عکاسی حرفه‌ای در رابط کاربری دوربین اصلی J7 پرایم به چشم می‌خورند. سنسور ۸ مگاپیکسلی دوربین سلفی هم تصاویر نسبتا خوبی ثبت می‌کند؛ اما در شرایطی که نور شدیدی در محل عکاسی دارید اصلا انتظار ثبت تصاویر مطلوب را نداشته باشید.

جمع‌بندی

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی J7 پرایمنقد و بررسی سامسونگ گلکسی J7 پرایم

گوشی‌های میان‌رده برای کسانی که می‌خواهند از امکانات به‌روز استفاده کنند و درعین‌حال نمی‌خواهند پولی اضافی خرج گوشی‌های بالارده کنند، مناسب هستند. گوشی J7 پرایم از گوشی‌های میان‌رده و قدرتمند سامسونگ است که اگر بتوانید با نمایشگر TFT آن کنار بیاید، سایر قسمت‌هایش حتما راضیتان می‌کند. دوربین‌های ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی که تصاویر با کیفیت ثبت می‌کنند، سخت‌افزاری برپایه‌ی تراشه‌ی اختصاصی اگزینوس ۷۸۷۰ سامسونگ به همراه سه گیگابایت رم در کنار طراحی زیبا و حسگر اثر انگشت از مشخصاتی هستند که پس از خریدن این گوشی نصیبتان می‌شود.

Digi_Buy_Label5

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷۱ دیدگاه
  1. زهرا

    سلام من گوشیj7 پرایم رو ۲۰ روزه خریدم احساس میکنم دوربینش کدر عکس میگیره و واضح نیست.مشکل از چیه؟

  2. پرنسس ملینا

    سلام دوستان خسته نباشید من یه مشکلی داشتم موقعی که میخوام داخل تلگرام عکس ذخیره کنم میگه هم پوشانی صفحه رو خاموش کنید وهمینطور موقعی که توی مکس پلیر میخوام فیلم به بینم همین و میگهمره تو تنظیمات بعد لیست برنامه های خودمو نشون میده باید کدوم قسمت برم هم پوشانی صفحه کجاست

    1. arMin S

      سلام ببین هر برنامه ای را که اینجوری اخطار داد خودش لیست برنامه ها را میاره اوم برنامه ای را که اخطار داده اون را پیدا میکنی بعدش اونو غیر فعال میکنی امیدوارم کمکی کرده باشم عید همگی مبارک

    2. danial

      سامسونگ خوبه ولی جدیدن بد زده ال جی استایلوس۳ خیلی بهتر از اینه

    3. محمد

      ملینا خانوم شما قابلیت محافظت از صفحه رو فعال کردید
      میتونید از تنظیمات غیر فعالش کنید
      مشکلی نیست

  3. سروین

    داداش یه چور میگیTFTانگار چه خبره صفحه نمایش پنچ سال پیش رو زدن در صورتی که اینطور نیست صحفه نمایش این گوشی از نوع PLS TFTهستشو فناوری انحصاری سامسونگه واز خانواده IPSمحسوب میشه با IPSمو نمیزنه
    اونایی که تو خرید این گوشی شک دارن
    باید یه رنگ سیاهش رو دستت بگیری اون موقعه معنی لوکس بودن رو احساس میکنی

    1. پارسا

      آره من خیلی راضیم از گوشی رنگ مشکی عالیه / سخت افزار قوی هم داره و بدنه تمام فلزی

  4. Dorsa

    سلام دوستان من یه ماهه j7prim خریدم. موقع خرید بین j7 2016 و j7prim مردد بودم ولی j7prim رو ترجیح دادم اگه از کیفیت صفحه نمایشش که omoled نیست فاکتور بگیریم میشه گفت صفحه نمایش tft هم با رزولوشن بالا و full hd راضی کنندست. رم سه گیگ و دوربین سلفی ۸ و عقب ۱۳ با دیافراگم ۲ عالیه .ضمنآ دوربین جلو هم فلش داره به این صورت که صفحه نمایش گوشی یه لحظه روشن میشه و عکس خوب میگیره. کارایی باطری هم که بی نظیره .بدنه فلزی و خوش فرم‌گوشی هم‌که عالیه.من با حسگر اثرانگشت زیاد کارنمیکنم به نظرم‌چندان ویژگی مهمی نیست.از طرفی j7prim ضدآبه.من که راضیم شماهم شک نکنید و حتما بخرید.
    تنها مزیتی که j7۲۰۱۶ نسبت به prim داره صفحه نمایش با پنل super omoled هست با رزولوشن hd. بدنه پلاستیکی و بزرگتره و رم دوگیگابایت.کیفیت صفحه نمایش این دوتا گوشی رو مقایسه کردم‌ میشه گفت اصلا فررقی نداشتن.
    J7prim بخرید پشیمون نمیشید.????

    1. saeed

      سلام دوستان j7 prim گوشی خوبیه فقط یک سوال داشتم اونم اینکه وقتی فیلم برداری میکنم و داخل تلگرام میفرستم و از داخل تلگرام فیلم رو میبینم تصویر بیکیفیته و وقتی از داخل گالی میرم و تماشا میکنم تصویر عالیه میخاستم ببینم علتش چیه ممنون میشم جواب بدین متشکرم

      1. Parsa

        با سلام
        کلا عکس و فیلم وقتی داخل تلگرام میفرستی یا برات میفرستن کیفیتش میاد پایین نسبت ب اصلش، مشکل خاصی نیست کلا همه اینجورین.

      2. Rezaa_x

        سلام
        این مشکل از تلگرام هستش ک عکس و فیلم رو بی کیفیت میکنه،اگه شما همون عکس یا فیلم رو بصورت فایل توی تلگرام بفرستید کیفیتش اصلا تغییر نمیکنه.

      3. محمد

        این قابلیت خود تلگرانه .واسه این که حجم فیلم کم بشه باید از کیفیتش کم بشه

  5. Hiss Sokoot

    سلام بردوستان وهمیاری کنندگان محترم
    طی دوهفته ای که ازاین گوشی دارم استفاده میکنم میخوام کلی نظرموبگم
    ۱.سخت افزارش واقعاقوی هست وکم نمیاره
    ۲.باتریش فوق العادس
    ۳.بنابر۳گیگ رمی که داره تقریبایک ونیم گیگش رو برنامه های پیشفرض گوشی همیشه اشغال کرده
    ۴.از۱۶گیگ حافظه رام بطورتقریبی۵گیگ روسیستم اشغال کرده
    ۵.کیفیت صفحه مطلوب نیست اماراضی کنندس
    ۶.قفل اثرانگشت اونطورکه بایدحساس باشه نیست ودیرعمل میکنه
    ۷.دوربین پشتش عکسای مطلوبی میگیره وراضی کنندس اماسلفی چنگی به دل نمیزنه
    ۸.باتری نه زودشارژمیشه ونه دیر…تقریبایک ونیم الی۲ساعت وتنهاعیب بزرگی که من احساس کردم وآزارم داداینکه گوشی درحال شارژکلیدبک و
    پنجره اش بی نهایت افتضاح عمل میکنه طوریکه بایدبعضی مواقع چندبارباانگشت ضربه بزنیدواین جای بسیارتاسف داره…ونکته دیگراینکه چون گوشی یه مقدارسنگین وبزرگ هست برای بانوان بایک دست کارکردن باهاش مشکله

    امیدوارم نظرموتونسته باشم جامع وریزگفته باشم
    ونقدوبررسیم بنابرخصومت بابرندسامسونگ نیست وتجربه خودموگفتم..شادمان باشید
    سوالی هم داشتیددرخدمتم

  6. ali

    برادر که این مطلب نوشتی: نسبتا خوش قیمت یعنی خیلی هم ارزون نیست برادر شما اگه با دقت قیمت ببینی متوجه میشی گوشی های دیگه که مشخصاتشون مثل اینه زیر ۱ میلیون و پانصد نیستن به نظرم خیلی قیمتش خوبه

  7. سینا

    به نظرم j7 پرایم۲۰۱۶ بهتره، چون دوربین جلوش با خیلی از قابلیت های جدیدترش، بعد پشتش اسپیکر رو از بغل دوربین برداشتن ،حسگر انگشت،کیفیت صفحه اش رو بهتر کردن ولی نمیدونم میگن پرایم نگیرید

  8. سینا

    سلام من میخوامj7 بخرم ولی نمیدونم j7 پرایم بخرم یا j7 2016 یکی لطفا راهنمایی کنه

  9. فرزاد

    چرا نمیذارید یه گوشی بخریم روی هر گوشی دست گذاشتیم براش ایراد گرفتید

    1. ساحل

      اخ گفتی…

  10. محمدرضا

    من جی ۷ پرایم رو تازه خریدم گوشی فوق العاده ای هست از نظر بالا اوردن بازی هم عالیه مشکلی نداره شاید در حدی باشه که با اس ۶ هم رقابت کنه.

    1. mohsen

      سلام داداش قابلیته صفحه اینه رو هم داره
      به عبارتی از طریقwifiبه تلویزیون وصل شد؟

    2. مهیار

      خدایی بهترین گوشی دنیاست من۸روز خریدم هیچ عیبی ازش ندیدم.
      من ۱۰ساعت پشت سر هم باهاش کارکردم ۲۵درصد کم شد.خلاصه باتریش فوق العاده
      هر کس سر دو راهی گیرکرده این بهترین انتخابش

  11. محمد نوروزی

    سلام من میخوام j7 بخرم خیلی در بارش تحقیق کردم خوب بود اول میخواستم j7 prime بخرم دیدم کاراییش خوبه ولی یه ایرادی داره،فلش جلو نداره

  12. s

    دوستان به نظرتون j72016بهتره یا j7prime?

    1. محمد

      من فکر میکنم j72016 بهتر باشه ..چون کیفیت صفحه نمایشگرش عالیه .همچنین فلش جلو داره…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه