۴۰ درصد مشتریان سامسونگ دیگر گوشی‌های آن را نمی‌خرند

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سامسونگ گلکسی نوت 7

اتفاقی که سامسونگ از آن می‌ترسید رخ داده است. سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در سرتاسر کره‌ی زمین است ولی مشکلی که موجب شد این کمپانی مجبور شود گوشی گلکسی نوت ۷ را برای بار دوم به کلی جمع‌آوری کند، می‌تواند تعداد مشتریان را که به خریدن گوشی‌های سامسونگ تمایل نشان می‌دهند کاهش دهد. برای مثال در روزهای ۲۰ و ۲۱ مهر (۱۱ و ۱۲ اکتبر) یک نظرسنجی در ایالات متحده میان ۱۰۲۰ نفر از مشتریان سامسونگ صورت گرفته است. افراد شرکت داده شده در این نظرسنجی در حال حاضر هم یکی از گوشی‌های این شرکت را دارند. از این افراد سوالاتی پرسیده شد که به منظور ارزیابی تاثیر مشکل نوت ۷ روی رفتار خرید آن‌ها در زمینه‌ی گوشی هوشمند در آینده طراحی شده بوده است.

بر اساس یک نظرسنجی که در روزهای ۲۰ و ۲۱ مهر در میان ۱۰۲۰ نفر از مشتریان سامسونگ صورت گرفته ۴۰ درصد از مالکان فعلی گوشی‌های سامسونگ دیگر هرگز یکی از گوشی‌های ساخت این کمپانی را نخواهند خرید.

بر اساس نتایج این نظرسنجی ۴۰ درصد از مالکان فعلی گوشی‌های سامسونگ اعلام کرده‌اند که دیگر هرگز یکی از گوشی‌های ساخت سامسونگ را نخواهند خرید. این رقم نسبت به ۳۴ درصد از مشتریانی که در ماه سپتامبر، یعنی پیش از آغاز انفجار گوشی‌های تعویض شده، همین نظر را اعلام کرده بوده‌اند رشد داشته است. از ۴۰ درصد مشتریان شرکت داده شده در نظرسنجی جدید که دیگر قصد خریدن گوشی‌های سامسونگ را ندارند، ۸ درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند که یکی از گوشی‌های جدید گوگل پیکسل را خواهند خرید. از میان این افراد ۷۰ درصد همچنان به یک گوشی اندرویدی دیگر روی خواهند آورد و ۳۰ درصد اعلام کرده‌اند که تصمیم دارند با خرید آیفون به اکوسیستم iOS مهاجرت کنند.

در نظرسنجی انجام شده در روز ۲ مهر (۲۳ سپتامبر) که پس از اولین فراخوانی گوشی گلکسی نوت ۷ انجام شده بود، از میان ۱۰۰۰ مشتری سامسونگ ۷۷ درصد آن‌ها اعلام کرده بودند که وفاداری خود را به این شرکت حفظ خواهند کرد، چرا که تمایل ندارند مجبور شوند کار کردن با یک گوشی جدید را یاد بگیرند. دلایل دیگری که در آن زمان برای وفادار ماندن به سامسونگ اعلام شده بود عبارت بودند از: دیزاین گوشی‌های سامسونگ (۵۲ درصد)، گزینه‌های مختلف برای شخصی کردن تجربه‌ی کاربری (۴۴ درصد)، عمر باتری (۳۹ درصد)، قیمت (۳۵ درصد) و عدم علاقه به گوشی‌های سایر برندها (۲۸ درصد). مدیرعامل شرکت Branding Brand که این نظرسنجی را انجام داده بوده است با لحنی طعنه‌آمیز اشاره کرده که «مشتریان سامسونگ می‌گویند عمر باتری یکی از نکات کلیدی برای حفظ وفاداری آن‌ها نسبت به این برند است؛ با این حال به نظر می‌رسد این موضوع دلیل از بین رفتن اطمینان آن‌ها هم باشد».

آیا سامسونگ می‌تواند از این وضع ناگوار جان سالم به در ببرد؟ چند ماه دیگر گوشی گلکسی S8 معرفی می‌شود و آن‌گاه مشخص خواهد شد که آیا مشتریان سامسونگ  به سوی آن برمی‌گردند یا نه.

منبع: Phone Arena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۱ دیدگاه
  1. دنیا

    من کاربر قدیمی سامسونگ نیستم و ۷-۸ ماه بیشتر از سامسونگی شدنم نمی گذره اما فکر نمی کنم این مشکل فنی باعث بشه دیگه گوشی سامسونگ نخرم . دنیای مهندسی ابزار دقیق با تجربه پیشرفت می کنه . از طرف دیگه سایر گوشی های این شرکت تاکنون چنین مشکلی نداشتن پس این یه مشکل حل نشدنی نخواهد بود و مسلما سامسونگ این بار چندین برابر دقت به خرج خواهد داد تا وجهه ی تخریب شدش رو ترمیم کنه .
    ضمنا قلم هوشمند سامسونگ همون چیزیه که سری نوت رو خاص و دوست داشتنی می کنه . کسی که یک بار با این گوشی های دوست داشتنی کار کنه لذت داشتن این قلم رو با هیچ چیزی عوض نمی کنه .
    من شخصا ۸ ماهه که یکی از گوشی های این شرکت رو خریدم و از هر نظر از خریدم راضی هستم . گوشی ای که هرگز هنگ نکرده ، دوربینی که از بهترین های بازاره و قلمی که شما رو از حمل خودکار و دفترچه یادداشت بی نیاز می کنه . اگر سامسونگ گوشی قلم دار جدیدی تولید نکنه من این گوشی رو تا وقتی کار کنه نگه می دارم .

  2. keyvan

    بنده ی حقیر به عنوان یه برنامه نویس و دانشجوی رشته کامپیوتر باید بگم با اکـثر گوشی های آندریودی کار کرده ام از نظر من کیفیت ساخت مهم ترین هست چون گوشی زیاد از دستم می افته و باتری و از همه مهم تر صدا و در بین پرچم دار ها از سامسونگ سری s را اصلا قبول ندارم چون ۴ سال پیش s3 داشتم و دائم هنگ و داغ می کرد و باتریش زیاد خوب نبود ولی با یه بار پرت شدن به کل نابود شد کوچ کردم به htc m8 که باید بگم رابط کاربری زیاد جالبی نداره اما مشکلاتی که با سام داشتم را نداره و می تونم بگم فهمیدم کیفیت مواد مصرفی سامسونگ آشغال هست تنها ضعف دوربین نسبت به سام داشت که برای من مهم نبود اما می خواستم این را بگم برای اونایی که کیفیت و امنیت مهم فکر نکنم سراغ سامسونگ برن و بزودی lg و htc و google جایگاهی بالاتر از سامسونگ کسب می کنند چون مردم می فهمند امنیت چقدر نسبت به کارایی ارزش داره جدا از مسائل دیگر…

    1. عرفان

      داداش من sense اچ تی سی محبوب ترین رابط کاربریه تو نت سرچ کن میبینی :/ هم شلوغیه بقیه رابطارو نداره هم به جورایی طراحی متریال داره

  3. پارسا

    من خودم s6دارم و ازش راضیم ولی وقتی این خبرو شنیدم نظرم نسبت به سامسونگ عوض شد
    با اینکه طرفدار سامسونگم اما حقشه که مردم دیگه گوشی نخرن ازش تا حساب کار دستشون بیاد.من هرجور فکرمیکنم متوجه نمیشم که چطور یه شرکت به این بزرگی سر بهترین گوشیش میتونه یه همچین افتضاحی به بار بیاره

  4. علیرضا

    پایان یک رویا
    عرضه سری note بعد از معرفی نسل اول آیفون شاید مهیج ترین اتفاق در صنعت تلفن های هوشمند بود – حیف که این رویا دارد به نقطه پایان نزدیک میشود.
    مطمئنا” هیچ کدام از گوشی های دیگر سامسونگ جذابیت های سری note را ندارند

  5. DNS

    آخه زامزونگ هم شد فوتبال ؟ ؟
    مشخصات A3 وA5 و… قیمتشون را ببینید
    در Antutu هم امتیازش را ببینید
    اصلا ببینن A3 ,َA5 و… چی دارند و با این پول چه گوشیهای دیگه ای میشه گرفت ؟
    A7 قیمت پرچمدار دوم LG و پرچمداره دوم سونی را تقریبا داره ، والا تقریبا هم نه ، دقیقا و حتی گرونتـــر !
    خب متقابلا چی داره ؟ چه قابلیتی داره ؟
    با این وضع که خریداران ۹۰% مقصر هستند A3 کم قابلیت و ضعیف، کم مونده یک میلیون تومان بشه و داره میشه …

    والا

  6. آرمان

    این موضوع مثل این میمونه که مردم بعد ازآتش گرفتن۴۰۵دیگه ازایران خودروماشین نگیرن.
    اگر هم شمامیگید اونجا ایران نیست خب سامسونگ هم ایران خودرو نیست.
    تازه خنده داراینه که ۴۰۵باهمون ایرادتاحالاتولیدمیشه

    1. ابوالفضل

      مردم ایران ۴۰۵ رو دوباره خریدن به این علت که انتخاب دیگه ای نداشتند!
      نه این که بازار همه جور خودرو و قیمتی رو آورده باشه ولی مردم باز برن ۴۰۵ بخرن!
      بازار خودروی ایران کاملا انحصاری هست و نمیشه با بازار گوشی که کاملا آزاده و خریدارا میتونن انتخاب های زیادی داشته باشند مقایسه کرد.
      ده ها برند دیگه تو بازار هست که کاملا قوی دارن گوشی مسازن مثل مایکروسافت،اپل،ال جی، هواوی، اچ تی سی و …..
      گزینه های زیادی هست که جایگزین سامسونگ بشه!
      پس مثالی که مطرج کردین کاملا رد شدس

  7. امیر ن

    آیا سامسونگ از قصد قبلی این اتفاق رو در گوشی های نوت ۷ گذاشته که جان مردم رو بگیره؟؟؟؟
    این به اتفاق بود و نباید سامسونگ سرزنش بشه آیفون های ۶ هم میگفتن خم میشه سری ۴s هم مشکل آنتن دهی داشت که با به قاب رفع میشد یا این اتفاق اخیر که میگن صفحه نمایش هاشون مشکل داره … (اپل بعد از خم شدن سیکس برای سیکس اس از آلیاژ متفاوت استفاده کرد و اعتماد مردم رو جلب کرد حتما سامسونگ هم همین کار میکنه )هیچ شرکتی نمیخواد خودش رو خراب کنه این اتفاقات رو باید بپذیریم و درست از کنارشون رد بشیم
    و یه نکته دیگه که سامسونگ یکی از سری های گوشی هاش مشکل پیدا کردن ولی اپل به دلیل تک محصولی :دی تمام محصولاتش ولی هنوز طرفدار داره طرفدار های سامسونگ هم همینطور و به نظرم تاثیر چندان زیادی نباید داشته باشه. و فقط به شرط اینکه دوباره اعتماد جلب کنه
    (طرفدار هیچ کدوم نیستم هر دو رو داشتم )

  8. عرفان

    دستشون درد نکنه بهترین کارو می کنن

  9. محمد

    منم خودم اس۷ دارم و اصلا از وضع باتری و بروزرسانی نرم‌افزاری سامسونگ راضی نیستم. اگر میتونستم عوض کنم گوشیمو صد درصد میرفتم سراغ پیکسل گوگل!

  10. mahdispd

    من تا ابد طرف دارش خاهم ماند
    زنده باد Samsung Galaxy S5

  11. مصطفی

    ۴۰ درصد مشتریان سامسونگ دیگر گوشی‌های آن را نمی‌خرند!!!
    به جاش چی می خرند؟
    حتما هوآوی می خرند 😀
    این یک تصمیم احساسی بیشتر نیست و به نظر من اکثریت افراد این نظرسنجی باز هم سامسونگ خواهند خرید، حالا شاید وسطش یک آیفون یا LG هم بخرند

  12. مهدی

    همین ۴۰ درصد که گفتند دیگه گوشی سامسونگ نمیخرن واز طرفداران سامسونگ بودند شرط می بندم میرن دوباره گوشی سامسونگ میخرند شما بپرسد چرا به خاطر اینکه اینقدر تکنولوژی پیشرفت کرده ادم وسوسه میشه طرف میگه بزار برم S8بخرم ببینم چطوری هست داستان نوت ۷ سامسونگ هم به فراموشی سپرده میشه همین به عنوام مثال شرکت ماکروسافت کنسول ایک باکس ۳۶۰ رو داده بود بیرون ۷ سال پیش بود این کنسول مشکل برد داشت وسه چراغ می شد ومی سوخت الان چند سال از اون قضیه گذشته وماکروسافت داره همچنان دستگاه ایکس باکس تولید میکنه و فروشش هم خوب هست مشکل نوت ۷ سامسونگ هم همین طور هست موقعی که S8 عرضه بشه مردم میرن دوباره میخرن ببخشید زیاد حرف زدم یا علی دوستان

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه