هشت کتاب که جف بزوز به مدیران جهان پیشنهاد می‌کند

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

بنیان‌گذار و مدیرعامل بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان یعنی «آمازون» (Amazon)، خواندن هشت کتاب را به تمامی مدیران و بازرگانان جهان پیشنهاد می‌کند.

آمازون فعالیت خود را در سال ۱۹۹۴ میلادی و با فروش اینترنتی کتاب آغاز کرد. با اینکه پیشرفت کسب و کار آمازون باعث شد تا در نهایت هر نوع کالایی را بفروشد، ولی کتاب (چاپی و دیجیتال) همواره کالای اصلی این فروشگاه بوده و مدیران آمازون، توجه ویژه‌ای به آن دارند.

بنیان‌گذار و مدیرعامل حال حاضر آمازون، آقای «جف بزوز» (Jeff Bezos) به عنوان یکی از موفق‌ترین مدیران جهان و شخصی که بازه‌ی زیادی از زندگی خود را با کتاب‌ها گذرانده، خواندن هشت کتاب زیر را به تمامی مدیران جهان پیشنهاد می‌کند.

8 Books Jeff Bezos Thinks Every Boss Should Buy_02

عنوان: Good to Great

نویسنده: Jim Collins

این کتاب که سومین اثر «جیم کالینز» (Jim Collins) است، به ارائه‌ی تعدادی راه حل برای سازمان‌هایی که «ژن موفقیت» (Successful DNA) ندارند، اشاره دارد. کالینز در این کتاب می‌گوید: «تنها راهی که بتوانید به چشم‌انداز سازمانتان برسید، داشتن تعهد بلند مدت به ساختن سیستمی برای حفظ هسته‌ی سازمان و تشدید فرآیند پیشرفت است.»

8 Books Jeff Bezos Thinks Every Boss Should Buy_03

عنوان: Data-Driven Marketing

نویسنده: Mark Jeffery

این کتاب به عنوان یک راهنمای شفاف و دقیق جهت رسیدن به سود بیشتر از طریق بازاریابی، معرفی شده است. در این کتاب، ۱۵ راه حل کلی معرفی می‌شود که فارغ از شرایط سازمان، حداقل یکی از آن‌ها برای رسیدن به سود بیشتر از طریق بازاریابی، کاربرد دارد.

«مارک جفری» (Mark Jeffery) درباره کتابش می‌گوید: «تجربه‌ی من نشان می‌دهد که اکثر بازاریابان، خود را در مقدار زیادی داده و اطلاعات غرق می‌کنند و نمی‌دانند چگونه به نتایج مورد نظر برسند.»

8 Books Jeff Bezos Thinks Every Boss Should Buy_04

عنوان: Lean Thinking

نویسنده: James P. Womack و Daniel T. Jones

این کتاب در رابطه با حذف زمان‌های اضافی در پروسه‌های سازمانی و تبدیل آن‌ها به منابع سود ده جدید، صحبت می‌کند.

8 Books Jeff Bezos Thinks Every Boss Should Buy_05

عنوان: Memos From the Chairman

نویسنده: Alan Greenberg

این کتاب، مجموعه‌ای از نکات و ترفندهای مختلف است که در قالبی طنزگونه بیان شده.
در بخشی از این کتاب آمده: «سازمان Bear Stearns با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و همه به این موضوع کمک می‌کنند. این موضوع که بتوانیم در هر زمانی با همکارانمان صحبت کنیم، امری ضروری است. همه‌ی ما باید ناهار بخوریم، گلف بازی کنیم و به سفر برویم، ولی باید راهی برای ارتباط با منشی یا همکاران خود در هر زمانی فراهم کنیم. ممکن است تصمیمی بزرگی در حال انجام گرفتن باشد و نظر شما نقشی کلیدی در آن ایفا کند. من بر روی ۲۰۰ سازمان که طی چند سال گذشته از Wall Street حذف شده‌اند، مطالعه کرده‌ام و متوجه شدم که در ۶۲.۳۴۹ درصد آن‌ها، افراد کلیدی در زمان‌های حیاتی در دسترس نبوده‌اند. این حماقت اینجا رخ نخواهد داد.»

8 Books Jeff Bezos Thinks Every Boss Should Buy_06

عنوان: Sam Walton

نویسنده: Sam Walton و John Huey

این کتاب در مورد خاطرات یک مرد آمریکایی اصیل است که (طبق گفته آمازون) از لباس وطن خود خارج شده.
در بخشی از این کتاب آمده: «همه‌ی ما به پرواز علاقه داریم و هواپیماهای زیبایی هم وجود دارند. من نزدیک به ۱۸ هواپیما داشتم ولی همه‌ی آن‌ها را دست دوم خریداری کرده بودم.»

8 Books Jeff Bezos Thinks Every Boss Should Buy_07

عنوان: The Black Swan

نویسنده: Nassim Nicholas Taleb

این کتاب در مورد رویدادهای است که دقیقا زمانی که انتظارشان را نداریم، رخ می‌دهند.
در بخشی از این کتاب آمده: «همه‌ی ما وقتمان را با گفتگو در مورد مسائل تکراری و شناخته شده صرف می‌کنیم، در حالی که جهان اطرافمان تحت سلطه‌ی ناشناخته‌هاست.»

8 Books Jeff Bezos Thinks Every Boss Should Buy_08

عنوان: The Innovator’s Dilemma

نویسنده: Clayton M. Christensen

کتابی انقلابی که نحوه‌ی تجارت شما را تغییر خواهد داد. این کتاب در مورد یک ایده‌ی رادیکال است: «سازمان‌های بزرگ به دلیل آنکه همه چیز را درست انجام می‌دهند، شکست خواهند خورد.»
در بخشی از این کتاب آمده: «سازمان‌ها به دلیل اینکه به مشتریان خود گوش می‌دهند، در فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند و بازار را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند، جایگاه رهبری خود را از دست می‌دهند.»

8 Books Jeff Bezos Thinks Every Boss Should Buy_09

عنوان: The Mythical Man-Month

نویسنده: Fredrick P. Brooks Junior

این کتاب درباره‌ی مدیریت پروژه‌های پیچیده‌ی نرم‌افزاری و در ابعاد بزرگ‌تر، کلیه‌ی پروژه‌های بزرگ و پیچیده‌ی تجاری است. در این کتاب به نکته‌ای کلیدی اشاره شده است: «اضافه کردن افراد (هر چقدر متخصص) به پروژه‌ای که در مراحل پایانی خود به سر می‌برد، باعث طولانی‌تر شدن پروژه خواهد شد.»

منبع: Inc

برچسب‌ها :
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه