دیجی‌کالا کست: ربات‌های پرنده دیجی‌کالا، از رویا تا واقعیت

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده سعید شاوردی، بهرام رمضانی، سیاوش طالبی
گوینده مهدی‌مومن‌زاده، سعید شاوردی، بهرام رمضانی، سیاوش طالبی
زمان 21:02
حجم فایل 19 مگابایت

تصور کنید کالایی را از دیجی‌کالا سفارش می‌دهید و کمتر از یک ساعت بعد، ساعت هوشمندتان از رسیدن آن سفارش به درب منزل خبر می‌دهد. در را باز می‌کنید و به جای مواجهه با پیک دیجی‌کالا و موتور معروف هوندا CG 125، با یک پهپاد که در هوا معلق ایستاده مواجه می‌شوید! پهپاد کمی پایین می‌آید، هویت شما را از طریق اسکن عنبیه‌ی چشم شناسایی می‌کند و سپس اجازه می‌دهد کالای سفارش داده شده را از غلاف نگهدارنده‌ی زیر آن بردارید. پهپاد ارتفاع می‌گیرد، پرواز می‌کند و در افق محو می‌شود…

این آینده‌ایست که به نظر می‌رسد دیگر خیلی دور از واقعیت نباشد. «مرکز نوآوری دیجی‌کالا» مسابقه‌ای به نام «مسابقه‌ی حرفه‌ای ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا» ترتیب داده و گروه‌های حرفه‌ای گوناگونی را از دانشگاه‌ها و شرکت‌های مختلف سطح کشور گرد هم آورده تا در ساخت این ربات‌‌ها با هم رقابت کنند. بعد از رقابت نوبت به رفاقت می‌رسد تا با همکاری همه‌ی گروه‌ها، بهترین تیم ممکن برای ساخت یک ربات پرنده‌ی حمل کالای عملیاتی تشکیل شود. این تیم می‌تواند اولین ربات پرنده را به پرواز در آورد تا پس از کسب اطمینان از کارآمد بودن و البته اخذ مجوزهای لازم از دولت، سفارش‌ها را به دست مشتری برسانند.

ولی این آینده کی محقق می‌شود؟ کار چگونه پیش می‌رود و آیا ممکن است زمانی دیجی‌کالا بتواند به صورت گسترده از این ربات‌ها استفاده کند؟ این‌ سوالات و پرسش‌های دیگر از جمله صحبت‌هاییست که با اعضای گروه نوآوری دیجی‌کالا انجام داده‌ایم. شنونده‌ی این قسمت از دیجی‌کالا کست باشید.

‌ ‌

Drone_Footer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar حامد

    اول باید قانون برای این حرکت وصف بشه و فرهنگ سازی بشه که کسی به ربات ها آسیب نرسونه

  2. Avatar زهرا

    سلام مکان مسابقه کجاست؟

  3. Avatar امیر

    سلام خسته نباشید.واقعا اگه اینکار تو کشور ما عملی بشه.تحولی بزرگ توی خرید و فروش اینترنتی رخ میده.من خودم به شخصه کمتر از اینترنت خرید میکنم چون زمان نسبتا زیادی میبره تا به دستت برسه .

  4. Avatar shahab

    مهم محدودیت ساخت نیست بلکه مهم امنیت ای پهپادها هستش وهمچنین محدودیت استفاده

  5. Avatar ami

    اگه یه نفر تو اسمون بهش سنگ بزنه چی؟ خیلی سخته بعد چجوری باید پولو پرداخت کنی؟

    1. Avatar کامران

      مساله پرداخت که حل شده س، خب آنلاین پرداخت می کنیم.
      این که بهش سنگ بزنن یا بخوره به جایی ، اینا مسایلیه که باید حل بشه ، مث هزار تا مساله ای که برای تکنولوژی های مختلف وجود داشته و یه روزی یه جوری حل شده و الان برامون عادیه .

  6. Avatar فاطمه

    خیلی خوبه این کار…واقعا دوس دارم این رباتا هرچه زودتر تو اسمونمون به پرواز دربیان…
    با ارزوی موفقیت خیلی بیشتر برای تو دیجی جان:)

  7. Avatar رضا

    امیدوارم فقط واسه تهران نباشه.
    دیجی جان تو شهر ها هم نمایندگی بزن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه