گفت‌وگو با مجید قهرودی؛ منجم دوچرخه‌سواری که تا ناسا رفت

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده مهدی مومن‌زاده، مجید قهرودی
گوینده مهدی مومن‌زاده، مجید قهرودی
زمان 28:06
حجم فایل 26 مگابایت

مجید قهرودی جمعه عکسش در سایت تصویر نجومی روز ناسا (APOD) منتشر شد. عکسی پانوراما که از قله‌ی توچال گرفته بود و پدیده‌ای نجومی به نام سایه‌ی زمین را برفراز قله‌ی دماوند و آلودگی‌ شهر تهران نشان می‌داد.

مجید سال‌هاست که به عنوان یک منجم آماتور و عکاس نجومی فعالیت می‌کند. او بارها برنده‌ی مسابقات داخلی و بین‌المللی شده و عکس‌هایش جاهای مختلفی چاپ شده‌اند. مجید دوچرخه‌سوار هم هست. به قول خودش در سطح تیم‌ملی نیست ولی به نظر ما دوچرخه‌سوار خیلی خوبیست. تا کویر مرنجاب تنهایی رکاب می‌زند تا به ستاره‌ها برسد. مجید اهل کاشان است و می‌گوید: هرکجا هستم… باشم… آسمان که هست، غمی نیست. به گفت‌وگوی ما با مجید قهرودی گوش دهید.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar فرزاد شریف زاده

    دقیقا همینطور هست و مدتهاست که من هم به همین موضوع فکر میکردم …
    همیشه اخبارهای مربوط به این حوزه را دنبال میکنم و از وقتی دیجی-مگ هم وارد این زمینه شد و خصوصا نوشته ها و برگردان های علمی و جالب آقای مومن زاده دیگه خوندن مطالب این بخش به یک عادت تبدیل شده بود که متاسفانه مدتهاست دیگه مثل قبل مطالب علمی با اون شیوه و حس و حال در اینجا ندیدم و تعداد این مطالب به نسبت کمتر شده و این مورد محسوس هست.

    امیدوارم این بخش مثل گذشته پر بار بشه و همیشه اخبار متنوع و جالب و علمی روز رو بشه از همینجا دنبال کرد.
    با سپاس

  2. Avatar محسن

    ثبت زیبایی در نجوم یعنی ثبت خداوند بخشنده مهربان و زیبایی ها یش- تبریک میگویم به همشهری عزیزم آقای قهرودی عزیز با آرزوی افتخارات بیشتر و بیشتر . . .

  3. Avatar Mina

    سلام خسته نباشید آقای مهدی مومن زاده
    مرسی از این پادکست خیلی خوب و تشکر از مجید قهرودی بخاطر عکس زیبایی که از قله‌ی توچال گرفته بود .
    تو بخشی که آقای قهرودی درباره مسابقه عکاسی که میگفتن تو ایران عکسهای نجومی مقام نمیارن یه دلیلش ممکنه اطلاعات پایین داوران درباره نجوم باشه.
    آقای مومن زاده اخبار فیزیک و نجوم خیلی کم شده تغریبا ۶ ماهی هست مثل سابق اخبار نجوم و فیزیک تو سایت دیجی مک قرار نمیگیره .
    با تشکر .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه