آلودگی هوای پایتخت چین به وضعیت قرمز رسید

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تمام مدارس و پروژه‌های عمرانی شهر پکن پایتخت کشور چین، به دلیل میزان بسیار زیاد آلودگی هوا تعطیل شدند.

به دلیل آلودگی هوای بسیار بالای شهر پکن، مدارس و بسیاری از کارخانه‌های این شهر تعطیل شده‌اند.

میزان آلودگی هوا در پایتخت کشور چین به «وضعیت قرمز» رسیده و به همین دلیل محدودیت شرایط عبور خودروها و فعالیت برخی کارخانه‌ها در این شهر به‌وجود آمده است. در حال حاضر شهر پکن ناسالم‌ترین هوای دنیا را دارد.

البته میزان آلودگی هوای این شهر در طول سال گذشته به شرایط خطرناک رسیده بود اما برای اولین بار است آلودگی هوا به مرز «وضعیت قرمز» می‌رسد.

نموداری از میزان آلودگی هوای شهر پکن منتشر شده که با نگاهی به آن متوجه می‌شوید که هوای این شهر در طول روز تا چقدر آلوده می‌شود. در این آمار مشخص شده تنها ۲درصد از زمان یک روز هوا سالم است و پس از آن میزان آلودگی هوا بیشتر می‌شود.

میزان آلودگی هوا در پایتخت کشور چین در یک روز

در نمودار بعدی هم به میانگین میزان آلودگی هوای پکن در سال‌های مختلف اشاره شده است. بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ در بیشتر ۴۰ درصد مواقع میزان آلودگی هوای پایتخت کشور چین در شرایط ناسالم قرار داشته است.

میزان آلودگی هوا در پایتخت کشور چین در سال‌های مختلف

در ساعت ۷ صبح روز سه‌شنبه به وقت محلی، حسگرهای سفارت کشور آمریکا در پکن میزان آلودگی هوا در این شهر را در شرایط بسیار خطرناک اعلام کردند. با توجه به اطلاعات به‌دست آمده از این حسگرها، میزان ذرات ریز در هوا به ۲۹۱ میکروگرم بر مترمکعب رسیده است. این میزان در ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی به ۲۵۰ میکروگرم بر متر مکعب رسید.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که اگر میزان ذرات ریز در هوا به بیشتر از ۲۵ میکروگرم برسد، هوا از شرایط سالم خارج می‌شود. در آماری که قبلا منتشر شده بود، روزانه ۴۴۰۰ نفر در کشور چین به دلیل هوای ناسالم می‌میرند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محمد

    دلیلش نگفتین که چرا اینجوری شده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه