چطور حلوا شعریه درست کنیم؟

۲۶ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
طرز تهیه حلوا شعریه

حلوای شعریه (باقلوا شعریه) یکی از دسرهای عربی جذاب و خوشمزه است. نام این دسر را از ماده‌ی اصلی آن یعنی رشته‌ی شعریه گرفته‌اند که نوعی رشته‌ی نازک و ترد است. از این رشته در تهیه کنافه، باقلوای ترکی و چند شیرینی دیگر هم استفاده می‌شود. رشته‌ی شعریه را به نام‌های رشته‌ی کادایف، رشته‌ی عربی یا رشته‌ی پاکستانی هم می‌شناسند. این رشته را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم قنادی بخرید. طرز تهیه باقلوا شعریه آسان است و برای پختن این حلوای زعفرانی خوشمزه نیازی به فر نیست. مانند آرد در حلوای عادی، برای تهیه کردن حلوای شعریه هم رشته‌ها در تابه تفت داده می‌شوند. با این قسمت از آموزش آشپزی دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا طرز تهیه حلوا شعریه با شیر عسلی را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه باقلوا شعریه

مواد لازم برای حلوا شعریه

  • رشته شعیریه یا پاکستانی: ۲ بسته
  • شیر عسلی: یک و یک‌سوم قوطی
  • گردو خرد شده: نصف پیمانه
  • گلاب: ۴ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده به میزان لازم
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • شیر: ۱۵۰ میلی‌لیتر
  • پودر هل: ۱ قاشق چای‌خوری
خرید مواد لازم حلوا شعریه از دیجی‌کالا

طرز تهیه حلوا شعریه (باقلوا شعریه)

رشته شعریه

۱.
برای شروع رشته‌ها به قطعات حدود یک سانتی‌متر خرد کنید. برای این که راحت‌تر باشید بهتر است رشته‌ها را در همان بسته‌بندی خرد کنید. دقت کنید که رشته‌ها بیش از حد ریز نشوند.

حلوا با رشته شعیریه

۲.
کره را داخل یک تابه‌ی عمیق با حرارت ملایم آب کنید و رشته را در آن تفت دهید. حدود نیم ساعت کافی است تا رنگ رشته دو درجه تیره‌تر شود و از خامی در بیاید. رشته را مدام هم بزنید تا نسوزد و دو رنگ نشود.

رشته پاکستانی

۳.
بعد از تغییر رنگ دادن رشته‌ها، پودر هل و گلاب را به آن‌ها اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید.

طرز تهیه حلوا با شعریه

۴.
در این مرحله می‌توانید از دو روش متفاوت استفاده کنید.

روش اول: در این روش رشته‌ها پخته می‌شوند و حلوا نرم می‌شود. برای این کار زعفران و شیر را با هم مخلوط و به رشته‌ها اضافه کنید.

روش دوم: در این روش رشته‌ها ترد و کریسپی باقی می‌مانند و بافت حلوا زیر دندان به خوبی حس می‌شود. برای این کار شیر را از مواد حذف و زعفران را به تنهایی به رشته‌ها اضافه کنید.

آموزش حلوا شعریه

۵.
در صورتی که روش اول را انتخاب کردید، بعد از اضافه کردن شیر، در ظرف را بگذارید تا رشته‌ها برای ۱۵ الی ۳۰ دقیقه بپزند و کاملا نرم شوند.

رشته شعیریه با شیرعسلی

۶.
در ادامه‌ی روش اول، بعد از پختن رشته‌ها شیر عسلی را به آن‌ها اضافه کنید.

اما اگر روش دوم را انتخاب کردید و می‌خواهید حلوای ترد و کریسپی داشته باشید، بعد از اضافه کردن زعفران مستقیم شیر عسلی را اضافه کنید و مواد را برای ۲ الی ۵ دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید. حلوا نباید در این مرحله بیش از ۵ دقیقه و با حرارت زیاد تفت بخورد، چون بعد از خنک شدن به شدت سفت خواهد شد.

کادایف

۷.
بعد از برداشتن حلوا از روی حرارت چند دقیقه به آن زمان دهید تا دمای آن پایین بیاید. توجه کنید که حلوا نباید کاملا سرد شود. یک تکه فویل روی میز خود بگذارید و مانند تصویر حلوا را روی آن پهن کنید.

حلوا با رشته شعریه

۸.
مغز گردوی خرد شده را وسط حلوا بریزید و به کمک فویل آن را رول کنید و شکل دهید. سپس فویل را دور آن بپیچید. اجازه دهید حلوا تمام طول شب در یخچال بماند تا خودش را بگیرد. بعد از خارج کردن حلوا از یخچال، آن را با یک چاقوی اره‌ای تیز برش بزنید و سرو کنید.

خرید سرویس قابلمه ۲۰ پارچه جی فی نی از دیجی‌کالا

دستور پخت و عکس: مریم ابراهیمی

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه