آئودی با شاسی‌بلند جذابش در نمایشگاه ژنو حاضر شد

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کانسپتی جذاب و هیجان‌انگیز به اسم آئودی Q8. خودرویی که با جثه بزرگش، تنها به ۴.۷ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حال سکون به سقف سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دربیاید. این شاسی‌بلند بزرگ شهری، هیبریدی است. آئودی Q8، پیش از این در نمایشگاه دیترویت هم حاضر شد. این بار ظاهر این خودرو اسپرت‌تر است و از جلوپنجره‌ی زنبوری و گلگیرهای پهن بهره می‌برد. به طور کلی، در طراحی آئودی از عناصر شارپ و تیز استفاده شده تا ظاهر جعبه‌ای به آن هدیه دهد. به لطف همین ظاهر جعبه‌گونه، آئودی Q8 دارای طراحی متفاوتی نسبت به رقبای خودش است.

در داخل، سرنشین احساس متفاوتی از یک خودرو را دارد. در حیقیت آئودی Q8 از کابین خلبانی با داشبوردی نوآورانه سود می‌برد. آئودی باور دارد که Q8، تلفیقی از واقعیت افزوده و کنترل‌های استاندارد خودرو است که باعث یک تجربه‌ی رانندگی مطلوب می‌شود.

آئودی Q8 از یک پیشرانه‌ی ۳ لیتری ۶ سیلندر بهره می‌برد که با همراهی موتور برقی می‌تواند مصرف سوخت را پایین بیاورد. قدرت خروجی این شاسی‌بلند هیولا، ۴۷۶ اسب‌بخار است. از آن‌جایی که برای خودروهای سنگین و شاسی‌بلند، گشتاور موضوعی مهم‌تر است؛ Q8 می‌تواند گشتاوری معادل ۷۰۰ نیوتون‌متر تولید کند. گفته می‌شود که حداکثر سرعت این خودرو ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت است. برآیند این اعداد و ارقام برای یک شاسی‌بلند، خروجی خوبی محسوب می‌شود. البته باید دید که این خودروساز آلمانی، شاسی‌بلند جذاب و قدرتمندش را کی روانه‌ی بازار می‌کند؟

منبع: newatlas

‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar احسان

    دستگیره نداره؟؟؟؟ :/

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه