آزار و اذیت مجازی در «اینستاگرام» بیشتر از پلتفرم‌های دیگر است!

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
قلدری اینترنتی در اینستاگرام

پژوهش‌ها نشان دادند که اینستاگرام پلتفرمی است که برای اذیت و آزارهای مجازی استفاده می‌شود. وقتی حرف از آزار و اذیت‌ها در دنیای مجازی می‌شود به نظر می‌رسد خیلی از ما یاد توهین و تحقیرها در توییتر می‌افتیم. این شرکت تلاش بسیاری کرده تا کاربرانش را  از قلدری‌ها و آزارهای مجازی حفظ کند. ابزارهای حفظ حریم خصوصی و بلاک یا مسدود کردن از جمله این تلاش‌ها بوده است. با این که اسم توییتر بد دررفته ولی به نظر می‌رسد اینستاگرام مشکل بیشتری برای کاربرانش ایجاد کرده است.

سازمانی پژوهشی که روی قلدری‌های کار می‌کند به‌تازگی پژوهشی انجام داده که نشان می‌دهد افراد برای قلدری‌های مجازی پلتفرمی مثل اینستاگرام را انتخاب می‌کنند. در این پژوهش داده‌های مربوط به شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۰ ساله جمع‌آوری شد. یافته‌ها نشان داد ۴۲ درصد افراد در این سن در اینستاگرام مورد آزار و اذیت واقع شده‌اند. ۳۷ درصد در فیسبوک و ۳۱ درصد در اسنپ چت.

این پژوهش همچنین نشان داد که ۷۰ درصد شرکت‌کنندگان معتقد بودند پلتفرم‌های دیجیتال به‌اندازه‌ی کافی در مقابل قلدری‌های مجازی نایستاده است. منصفانه بخواهیم بگوییم اینستاگرام برای مقابله با سوء رفتار در این شبکه اجتماعی در تلاش است.

سال گذشته اینستاگرام گزینه‌ای معرفی کرد که کاربران با آن می‌توانند نظرات را روی یک پست ببندند و همین یک ماه پیش یک فیلتر جدید مجهز به هوش مصنوعی معرفی کردند که به بلاک کردن نظرات توهین‌آمیز کمک می‌کند.

می‌توان گفت نتایج این پژوهش می‌تواند انگیزه‌ی این کمپانی را برای  محافظت بیشتر از کاربرانش در برابر آزار و اذیت‌های مجازی بالا ببرد. به‌ویژه اگر اینستاگرام بخواهد به پلتفرمی تبدیل شود که کاربران برای اهداف ارتباطی اجتماعی و هم برای اهداف بازرگانی و خرید و فروش در آن وقت بگذرانند.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه