آلمان تردد ماشین‌های بنزینی را از سال ۲۰۳۰ ممنوع می‌کند

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آلمان

موتور درون‌سوز مدرن برای اولین بار در آلمان اختراع شد و حالا آلمان می‌خواهد به عمر آن پایان دهد. «باندرست»، شورای قانون‌گذاری آلمان یک قطعنامه را صادر کرده که به موجب آن موتور درون‌سوز باید از سال ۲۰۳۰ ممنوع شود.

مجله اشپیگل آلمان گزارش داده که هر دو حزب شورای عالی قانون‌گذاری این کشور در زمینه این قطعنامه به توافق رسیدند. آنها امیدوارند که تا ۱۴ سال دیگر وسایل نقلیه با آلایندگی صفر به جاده‌های اروپا بیایند. برای اینکه این قطعنامه در کل اروپا پایه‌گذاری شود، اول اتحادیه اروپا باید آن را تایید کند. اما طبق گزارش فوربس «قوانین آلمان معمولا به قوانین اتحادیه اروپا و کمیسیون اقتصاد ملل متحد برای اروپا (UNECE) شکل داده است.»

«الیور کریشر» قانون‌گذار حزب سبز می‌گوید: «اگر قرار باشد معاهده پاریس برای کاهش آلاینده‌های گرم‌کننده اقلیم را جدی بگیریم، پس از سال ۲۰۳۰ هیچ خودرویی با موتور درون‌سوز نباید اجازه حرکت در جاده داشته باشد.»

این قطعنامه شرکت‌های خودروسازیی اروپایی را وادار می‌کند که به تولید وسایل نقلیه بدون آلاینده روی بیاورند. تعیین مالیات‌های سنگین‌تر می‌تواند آنها تشویق کند تا خودروهای الکتریکی را هرچه زودتر تولید کنند.

منبع: Gizmodo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. امیر...

    تولید پراید و پژو ۴۰۵ از سال ۲۰۳۰ ممنوع است!
    خودروسازان وطنی در یک جلسه نیمه علنی قرار گذاشتند که از سال ۲۰۳۰ تولید این دو خودرو با موتور درون سوز را متوقف کرده و خودروی پراید ۱۳۱B و پژو ۴۰۵B با موتور برون سوز (!) با قابلیتی ۲ برابر خودروهای بی مصرف و ناموفقی مثل تسلا(!) و حتی بنز ، بی ام وه، تویوتا،لامبورگینی، فراری و سایر خرده تولیدکنندگان(!) را به بازارهای داخلی عرضه کنند.
    بدلیل ساخت تکنولوژیک این خودروها و ترس از اینکه مبادا این تکنولوژی فوق پیشرفته خودروسازان وطنی به دست خارجیها بیفتد، مقرر گردید که همانند این سالها، در آن سالها نیز این دو خودروی فوق پیشرفته فقط در داخل کشور عرضه شود تا صرفاً مردم خودمون حالشو ببرن و خارجیها انگشت به دهان، متحیر ، التماس کنان و مجیز گویان در کف این واقعه عظیم به سر ببرند تا حدی که دق کنند!

  2. محمد

    پیشرفت دنیا اینقدر سریع شده که هر سال با سال قبل کلی پیشرفت به چشم دیده میشه و انتظار همه هم داره بالاتر میره از شرکتهای بزرگ
    برای ایران هم هنوز دیر نشده بخوان از صفر شروع کنن و یک تاریخ مشخص کنن برای قطع کردن حمایت غیر انسانی دولت از خودروسازان بی کیفیت

  3. میثم

    بهتون قول میدم تا سال ۲۰۳۰ که همه دنیا به سمت خودروهای الکتریکی یا حداقل هیبریدی رفتن پراید با همون شاسی و همین امکانات تولید میشه…

    1. the name

      دنیا به فکر الایندگی هوا و هیبریدی کردن ماشین هاست ولی ما باز هم در منجلابی به نام #سایپا #ایران خودرو #عدم رضایت مشتری #پسرفت
      #وام ۲۵ میلیونی گیر افتادیم . نمیدونم واقعا قصد این افراد چیه . چرا پلتفرم جدید عرضه نمیکنند فک نکنم این جماعت با نخریدن ماشینشون فکر خاصی رو بکنن . شاید با این همه استعداد بهتر بود خعلی بهتر از این ها عمل میکردیم .
      من همیشه دنبال مطالب طراحی صنعتی و ماشین و موتور و … هستم ولی هر بار که میخونم و پیشرفت اون ها رو میبینم افسوس میخورم که ما چرا باید صاحب این جور ماشین ها با چنین کیفیتی باشیم ؟ واقعا چرا ؟اشکال از چیه ؟ کارخانه ؟ مردم ؟ مسعولان ؟
      چرا کسی نمیاد و به این قضایا تمومی نمیده ؟چرا ایران خودرو و سایپا رقیبی به هم نمیبینند ؟ چرا پیشرفت رو نمیخوان ؟ ایا از این وضع راضی ان؟

      1. شهاب

        واسه ایران خودرو و سایپا رقیب بیاد قشنگ مرکز پلاک گذاری رو انقدر میخورونن تا به رقیب جدید پلاک ندن
        قبلا هم اتفاق افتاده ماشین تولیدی تراکتورسازی تبریز تو زمانی که دانشگاه داشت یک خودروی قرمز دنده فرمان شکیل با کیفیت تولید کرده بودند با قیمت ۲ تومن وقتی پراید بود ۷ تومن با تلاشهای فراوان دو خودروساز محترم اون پروژه همونجا مدفون شد

    2. حسین

      صد درصد موافقم به تفاوت سطح فکر و دلسوزیه مسئولین دقت کنید!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه