آمار میزان پراکندگی اندروید در ماه آذر: افزایش سهم مارشمالو

۱۸ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اندروید

گوگل امروز نمودار آماری سهم نسخه‌های مختلف پلتفرم اندروید را برای ماه دسامبر منتشر کرده است. این نمودارها به ما نشان می‌دهند که درصد سهم بازار نسخه‌های جدید این سیستم عامل در هر ماه تا چه میزان پیشرفت داشته است.

نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم عامل با کاهش درصد روبه‌رو بوده‌اند.

جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل اندروید، نسخه‌ی ۶.۰ مارشمالو است که در حال حاضر در ۰٫۵ درصد از دستگاه‌ها نصب شده است. این درصد نسبت به ۰٫۳ درصدِ ماه گذشته افزایش یافته است. در این میان، درصد سهم بازار لالی‌پاپ به ۲۹٫۵ درصد افزایش یافته که تقریبا ۴ درصد بیشتر از ماه نوامبر (آبان ماه) است.

اندروید

نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم عامل با کاهش درصد روبه‌رو بوده‌اند. سهم «کیت‌کت» ( KitKat) با اختصاص ۳۶٫۶ درصد، اندکی کاهش یافته است. همین اتفاق برای سه نسخه‌ی «جلی‌ بین» هم افتاده. این سه روی هم‌دیگر ۲۶٫۹ درصد از سهم بازار را تشکیل می‌دهند که نسبت به ماه گذشته حدودا ۲ درصد کاهش داشته است. «آیس‌کریم ساندویچ» و «جینجربرد» هم هر دو درصدی از سهم بازار را از دست داده‌اند. این در حالی است که «فوریو» (Foryo) به هر دلیلی همان سهم ۰٫۲ درصدی را دارد. آمار مربوط به دستگاه‌هایی که نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم عامل را اجرا می‌کنند، محاسبه نشده و در این نمودارها وجود ندارند.

آمار و ارقام مارشمالو قطعا در نیمه‌ی اول سال آینده‌ی میلادی بهتر خواهد شد چرا که بسیاری از دستگاه‌های ۲۰۱۵ به‌روزرسان اندروید ۶.۰ را دریافت خواهند کرد.

منبع: Mobile Syrup

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه