آمازون اکو موسس اپل را شگفت‌زده کرده است

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تصورش را بکنید، برای اینکه از منشی هوشمند گوشی‌تان استفاده کنید، باید قبل از هر چیز بلند شوید، سپس دست‌تان را دراز کنید، اگر به گوشی‌تان رسید، آن را بر دارید و در نهایت هم کلیدش را فشار دهید. در حال حاضر استفاده از منشی‌های هوشمند خیلی سخت است! یا حداقل این حرفی است که موسس شرکت اپل، «استیو وازنیک» زده است.

منشی هوشمند اپل یعنی Siri در پاسخ دادن به سوالات مختلف، بسیار بهتر از رقبای‌اش عمل می‌کند.

وازنیک در مصاحبه‌ای به شبکه‌ی تلویزیونی CNBC گفته است که آمازون اکو او را حسابی خوشحال کرده است: “در حال حاضر به طور عجیبی برای آمازون اکو هیجان‌زده هستم. اگر درست بگویم، فکر می‌کنم که پلتفرم بزرگ آینده‌ی نزدیک همین آمازون اکو باشد.”

آمازون اکو، یک اسپیکر و میکروفون است که وسط خانه‌ی‌تان می‌نشیند و همیشه به حرف‌های‌تان گوش می‌دهد. واز می‌گوید: “اینکه مجبور نیستیم چیزی را بلند کنیم و از هر اتاقی در خانه با آن صحبت می‌کنیم، بسیار شگفت‌انگیز است.”

استیو وازنیک

می‌توانید مطمئن باشید که این جملات را از خودمان در نمی‌آوریم، اما وازنیک در پایان مصاحبه‌اش می‌گوید: “اکو، نهایت نعمت و آزادی است.”

در حال حاضر، منشی هوشمند اپل یعنی Siri در پاسخ دادن به سوالات مختلف، بسیار بهتر از رقبای‌اش عمل می‌کند. منتظر می‌نشینیم تا ببینیم آیا اپل هم می‌خواهد وسیله‌ای مثل اکو عرضه کند یا نه.

منبع: CNET

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. Avatar محمدرضا

    از طلا گشتن پشیمان گشته ایم… اولا که متاسفانه کماکان گوگل ناو برای ما ارائه نمیشه ولی بین سامسونگ و سیری و کورتانا تا وقتی پشتیبانی از زبان فارسی نذارن تشخیص بهتر و بدتر ممکن نیست و جوابها صرفا نشانگر ارزوی قلبی یا تعصب کاربرهاست…شخصا دوست دارم همون قابلیتی که پانزده سال پیش سامسونگ روی گوشی ان ۱۰۰ داشت یعنی فرمانهای مشخص صوتی که با صدای خود کاربر ضبط میشد و افلاین بود و صد در صد بدون خطا کار میکرد رو دست کم داشته باشم (البته با وجود حافظه های بسیار بیشتر میشه تعداد دستورات رو گسترش داد) اون موقع دست کم میشد وقتی دستت بند هست ازش بخوای به ادمهایی که برات مهمن زنگ بزنه ….

  2. Avatar امیر حسین

    همین که کورتانا نیازی به نت نداره خیلی خیلی خیلی بهتره…..

  3. Avatar مهدی

    اما تا جایی که ما میدانیم کورتانا از سیری بهتر و کاربردی تره

    1. Avatar emad

      zamani cortana ba siri moghayese shode bood hanooz ios 9 va update baraye siri nioomade bood na dooste aziz siri amalkarde behtari nesbat be cortana dare

    2. Avatar arshia

      من این حرف شمارو قبول ندارم اگه شما ی وین فون با ای او اس رو روی دستیار صوتیش بزارید میفهمید ک سیری هم سریع تر هم هوشمند تر عمل میکند

      1. Avatar Amir

        با شما موافقم.

      2. Avatar h

        دوست عزیز ، من هم htc 8x که ویندوزیه رو دارم و هم iphone 5s. از نظر فهم تلفظه ما جفتشون تو در و دیوارن ( البته تلفظ خوده من بد نیست ولی با این حال… ). ولی تو مواردی که من استفاده کردم، مثلا اهنگی که در حال پخش شدن از جایی و پرسیدم این چه اهنگیه؟ خیلی خیلی جواب دقیقتر و بهتری از کورتانا میگیرفتم تا سیری. درسته سریعتر سیری به جواب میرسید ولی خیلی وقتا اهنگو پیدا نمیکرد. مخصوصا اهنگای سبک راک و متال. در زمینه استفاده داخلی گوشی، مثلا بهش بگی فلان برنامه رو باز کن سیری خیلی بهتر بود، ولی وقتی بهشون میگفتی زنگ بزن فلانی از هیچ کدومشون راضی نیستم. وقتی میگی به فلانی اس ام اس بده بازم سیری خوبه ولی تماس بگیر… . تو زمینه سرچ اینترنتی هم بازم از کورتانا بیشتر راضیم. در کل بیشتر ترجیح میدم از کورتانا استفاده کنم تا سیری. حتی نسخه ای او اسشم گرفتم. تو زمینه اصطلاحات انسانی و صحبت مستقیم باهاشونم بازم کورتانا بهتره، احساس شوخ طبعی و خوش صحبتی بهتری داره. ولی نکته ای که هست تو گوشی های ویندوزی، اگه از محدوده ۳G خارج بشی و از ۲G استفاده کنی اونقدر فکر کردنش طول میکشه که میگی غلط کردم.
        در کل من ادم متعصبی نیستم و بیشتر طول روز آیفون تو دستمه ولی باید با چشمه باز به موضوع نگاه کرد.

    3. Avatar 950

      واقعآ کورتانا خیلی هوشمندتر از سیری هست

    4. Avatar میلاد

      چون کورتانا چند تا قابلیت سرگرم کننده داره میگن بهتره
      ولی واقعا سیری یهی چیز دیگس
      هم سریع تر هم هوشمند تر

      1. Avatar احسان ر

        دقیقا

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه