آمازون به دنبال اجاره‌ی هواپیما برای تحویل کالا

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آمازون

براساس اخبار منتشر شده در خبرگزاری‌های Seattle Times و Cargo Facts، بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی یعنی Amazon.com در نظر دارد تعداد ۲۰ فروند جت بویینگ ۷۶۷ اجاره کند تا سرویس ارسال هوایی خودش را راه‌اندازی کند.

در هر صورت آمازون سعی می‌کند به هر طریقی که شده از شرکت‌های واسطه‌ی تحویل کالا بی‌نیاز شود.

منابع فعال در صنعت حمل و نقل کالا که نامی از آنها برده نشده، به این روزنامه گفته‌اند که این غول تجارت الکترونیکی با چند شرکت اجاره دهنده‌ی‌ هواپیما وارد مذاکره شده است تا به تعداد کافی هواپیما تهیه کند و بتواند تا قبل از پایان ماه ژانویه عملیات‌اش را را‌ه‌اندازی کند. راه‌اندازی این سرویس به آمازون کنترل و تسلط بیشتری برای ارسال کالاهایش خواهد داد. به این ترتیب، از تاخیر در تحویل کالا جلوگیری خواهد شد.

یک تحلیلگر ناشناس هم عنوان می‌کند که ممکن است آمازون برای دیگر شرکت‌ها هم کالاها را تحویل دهد. به این ترتیب، در نهایت به رقابت با شرکت‌های پستی UPS و «فدکس» (FedEx) برمی‌خیزد. این شرکت‌ها به دلیل رشد تجارت الکترونیکی در سال‌های اخیر نتوانسته‌اند به خوبی با میزان تقاضا همگام باشند. دو سال پیش شرکت‌های پستی نتوانستند از عهده‌ی تحویل تعداد زیاد بسته‌ها در تعطیلات بربیایند و بسیاری از کالاها پس از کریسمس تحویل داده شد. به دنبال آن، آمازون مجبور شد کارت‌های هدیه‌ی رایگان ارایه دهد تا ناراحتی مشتریان برطرف شود.

اگرچه آمازون هیچ نظری درباره‌ی این خبرهایی که شایعه شده، ارایه نمی‌دهد، اما این شرکت اخیرا علاقه‌مند شده است که کالاهایش را با کارآمدی و سرعت بیشتری به مشتریان بفرستد. از همین رو، به تحویل کالا با استفاده از پهپاد و ایجاد بزرگراه‌های مخصوص پهپاد فکر می‌کرد. همچنین باز کردن فروشگاه‌های فیزیکی را هم در نظر گرفت. در هر صورت آمازون سعی می‌کند به هر طریقی که شده از شرکت‌های واسطه‌ی تحویل کالا بی‌نیاز شود.

منبع: The Seattle Times

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar حسن واحدمطلق

    عااااالی بود خانم غلامی … مقاله هایی از این دست اطلاعات فوق العاده خوبی به انسان ارائه میدهد و آینده را برای او ترسیم میکند 🙂

  2. Avatar آرش

    دیجی جون تو هم برامون از اینا اجاره کن 😀

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه