آمازون سیستم رمزگذاری تبلت‌های خودش را حذف کرد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Amazon Fire HD

شرکت آمازون سیستم رمزگذاری سیستم عامل Fire OS 5 را غیر فعال کرده و به همین دلیل هر فردی که یکی از تبلت‌های Kindle Fire ،Fire Phone ،Amazon Fire HD و Amazon Fire TV را به این سیستم عامل بروزرسانی کند، دستگاه خودش را در معرض حمله‌های سایبری قرار داده است.

به‌دلیل حذف سیستم رمزگذاری در تبلت‌های شرکت آمازون، این محصولات با خطر امنیتی مواجه شده‌اند.

«دیوید اسکووتا» (David Scovetta) که یکی از محصولات آمازون را خریداری کرده به این موضوع پی‌برده و در حساب کاربری توییتر خودش گفته: “درحالی که اپل با FBI برای حفظ اطلاعات کاربران مبارزه می‌کند، شرکت آمازون سیستم رمزگذاری را در سیستم عامل Fire OS 5 حذف کرده است.”

هکرها در زمان مواجه شدن با یک دستگاه رمزگذاری نشده می‌توانند به اطلاعات آن محصول مانند برنامه‌ها، اطلاعات کارت‌های اعتباری، عکس‌ها، فیلم‌ها، پیام‌های کوتاه و ایمیل‌ها دسترسی پیدا کنند.

هنوز مشخص نیست که چرا آمازون دست به چنین کاری زده، اما سخنگوی این شرکت گفته: “ما برخی ویژگی‌های تجاری به کار رفته در محصولات خودمان را که کاربران معمولی از آن‌ها استفاده نمی‌کردند، حذف کردیم.” سخنگوی آمازون گفته که تصمیم چنین کاری در پاییز سال ۲۰۱۵ گرفته شده بود و در چند ماه گذشته با عرضه‌ی یک بروزرسان به دستگاه‌های مختلف اضافه شد.

کاربران اگر می‌خواهند همچنان سیستم‌های امنی داشته باشند، نباید دستگاه خودشان را به Fire OS 5 بروزرسانی کنند.

البته شرکت آمازون به دلیل اعتراض بسیار زیاد کاربران اعلام کرد که امکان رمزگذاری را در بهار سال ۲۰۱۶ به سیستم عامل جدید دستگاه‌های خودش اضافه می‌کند.

منبع: EngadgetThe Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه