از نمایشگاه خودروی دیترویت تا خنک کردن باتری‌های لیتیومی؛ آن‌چه امروز گذشت… (۲۲ دی ۹۴)

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

درحالی که تازه نمایشگاه CES 2016 تمام شده، از دیروز به پوشش نمایشگاه خودروی دیترویت وارد شده‌ایم و اتفاقا خودروهای جالب و دوست‌داشتنی در آن‌ها دیده‌ایم. به جز این نمایشگاه، خبرهای مختلف دیگری هم از دنیای علم و فناوری سرگرمی داشتیم؛ از جمله معرفی رنگ صورتی گوشی سونی اکسپریا Z5، احتمال تجهیز گوشی گلکسی S7 به نمایشگر ۵.۱ اینچی و پیشنهاد رباتی که روی سطح مریخ جهش می‌کند. با ما، اخبار و مقاله‌های امروز دیجی‌کالا مگ را مرور کنید.

خودروی LC 500 لکسوس معرفی شد

سال‌ها پیش بود که لکسوس خودروی کوپه‌ای به نام SC را معرفی کرد و اکنون بعد از دو دهه شاهد معرفی مدل جدید اتومبیل‌های کوپه‌ی این شرکت با نام LC 500 هستیم. برای این اتومبیل از یک موتور هشت سیلندر با قدرت ۴۶۷ اسب بخار استفاده شده که گشتاور آن ۳۸۹ پوند-فیت است. البته موتور این خودرو قبلا در خودروی RC F شرکت لکسوس به کار رفته بود. همچنین شتاب از صفر تا ۱۰۰ این اتومبیل هم ۴٫۵ ثانیه است. البته شرکت لکسوس به این موضوع اشاره کرده که برای این اتومبیل از جعبه دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی دو کلاچه استفاده شده که یکی از سریع‌ترین مدل‌های موجود در بازار به شمار می‌رود. درباره‌ی این خودروی زیبا بیشتر بخوانید.

main-Lexus-LC-500

ابداع روشی ساده برای جلوگیری از آتش گرفتن باتری‌های لیتیوم-یونی

بارها در خبرها خوانده‌ایم که جایی در دنیا، باتری لیتیوم-یونی یک گوشی، تبلت، خودروی الکتریکی یا حتی هواپیما آتش گرفته است. در عصری که می‌رویم در همه‌ی وسایل‌مان از باتری‌های لیتیوم-یونی استفاده کنیم، یکی از نگرانی‌های بزرگ درباره‌ی آ‌ن‌ها همین احتمال آتش گرفتن بالا است. ولی اکنون پژوهشگران راهی ارزان و بسیار کارآمد برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد و آتش گرفتن باتری‌ها یافته‌اند. آن‌ها یک لایه‌ی پلیمری حساس به گرما به باتری‌های لیتیوم-یونی معمولی اضافه کرده‌اند که اگر دما بیش از حد بالا رفت، می‌تواند این مسئله را تشخیص دهد و استفاده‌ی دستگاه از باتری را متوقف کند. وقتی دما پایین آمد و باتری خنک شد، دوباره صفحه‌ی پلیمری به باتری اجازه می‌دهد که انرژی دستگاه را تامین کند. درباره‌ی این روش تازه بیشتر بخوانید.

battery

گلکسی S7 اج احتمالا نمایشگر ۵٫۱ اینچی خواهد داشت

گرچه هنوز تا زمان معرفی گوشی سامسونگ گلکسی S7 و S7 اج یک یا دو ماه باقی مانده است، اما می‌توان حس زد که این دو دستگاه پرچم‌دار چه مشخصاتی خواهند داشت. یکی از ویژگی‌های طراحی S7 و S7 اج در نمایشگر آن است. شایعه شده که نمایشگر آن ۵٫۲ اینچ اندازه دارد که با اختلاف بسیار کمی از صفحه نمایش ۵٫۱ اینچی S6 و S6 اج بزرگ‌تر است. هرچند یکی از جدیدترین شایعه‌هایی که منتشر شده، خلاف این فرضیه را نشان می‌دهد. اگر حسابی منتظر این گوشی هستید، ادامه‌ی خبر را بخوانید.

Galaxy_S7_Full_Spec_Main

چهار باور اشتباه درباره‌ی خطرات اجاق‌های مایکروویو

از وقتی شبکه‌های اجتماعی اداره‌ی اذهان عوام را در دست گرفته‌اند چندی نمی‌گذرد؛ ولی در همین مدت کم توانسته‌اند به لطف ناآگاهی و کم‌مطالعه بودن مخاطبان، مطالب نادرست و بعضا عکس واقعیت را در جامعه جا بیندازند. یکی از این موارد، خطرات اجاق‌های مایکروویو است که از مسموم‌سازی غذا تا سرطان‌زایی را از مضرات آن بر می‌شمرند. در این مقاله بر آنیم چند مورد از این باورهای مرسوم را به‌طور علمی بررسی و نتیجه‌گیری کنیم. حتما ادامه‌ی مطلب را بخوانید.

microwave

آئودی یک اتومبیل هیدروژنی معرفی کرد

در نمایشگاه CES 2016 شاهد نوآوری‌های فراوان در صنعت اتومبیل‌ بودیم. اما بخشی از اخبار و اتفاقات هم نگه داشته شده تا در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل دیترویت منتشر شود. درباره‌ی این خودرو بیشتر بخوانید.

Detroit_2016_WaterMark

رنگ صورتی اکسپریا Z5 به‌طور رسمی معرفی شد

همانطور که شایعات پیش از این گفته بودند، خبر رونمایی امروز صبح سونی مربوط به یک اکسپریا Z5‌ صورتی رنگ بود. این گوشی را حتما ببینید.

Xperia_Z5

بازی Gears of War 4 در پاییز ۲۰۱۶ عرضه می‌شود

براساس اطلاعات منتشر شده بازی Gears of War 4 در پاییز ۲۰۱۶ به شکل انحصاری برای کنسول «ایکس باکس وان» (Xbox One) عرضه خواهد شد. درباره‌ی این بازی بیشتر بخوانید.

gears-4

هیوندای خط تولید اتومبیل‌های لوکس خود را با جنسیس G90 آغاز کرد

چند وقتیست که سری لوکس «جنسیس» (Genesis) از هیوندای جدا شده و به عنوانی برندی جداگانه خودروهایش را تولید می‌کند. اکنون رابطه‌ی جنسیس با هیوندای، مثل لکسوس با تویوتا و آکورا با هوندا است. اولین خودرو از این مجموعه، اتومبیل G90 خواهد بود. درباره‌ی این خودرو بیشتر بخوانید.

Detroit_2016_genesis-g90

دیگر عنوان‌های امروز

آیا آیفون ۵e گوشی چهار اینچی اپل خواهد بود؟

گوشی میان‌رده‌ی اندرویدی با لوگوی ورتو و بنتلی به قیمت ۹۰۰۰ هزار دلار

یک ربات فضایی که روی سطح سیارات جهش می‌کند

تصویر نجومی روز ناسا (۲۲ دی ۹۴): سحابی کالیفرنیا

بیوک خودروی اویستا را معرفی کرد

ساخت گوشی‌های هوشمند دیگر برای HTC اولویت ندارد

استودیو مارول کارگردان فیلم پلنگ سیاه را انتخاب کرد

اینتل یک کامپیوتر مخصوص بازی به اندازه‌ی کف دست می‌سازد

ایلان ماسک می‌گوید اپل خودرو می‌سازد

اینتل تایید کرد:‌ پردازنده‌های Skylake باعث هنگ کردن کامپیوتر می‌شوند

دنباله‌ی Creed در سال ۲۰۱۷ اکران می‌شود

یاماها با موتوبات رکورد والنتینو روسی را می‌شکند

مسیر اختصاصی سامسونگ برای تست خودران‌هایش

iOS 9.3 با بهینه‌ساز نور صفحه نمایش عرضه می‌شود

تمام گوشی‌های Moto در سال ۲۰۱۶ به سنسور تشخیص اثر انگشت مجهز می‌شوند

سونی و تبلیغ عجیب و غریب اکسپریا

آغاز پیش‌فروش هدست‌های HTC Vive از اسفند

اپل اپلیکیشنی برای مهاجرت به اندروید نمی‌سازد

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه