با آپشن VisioBlade لینکلن آشنا شوید؛ راهکاری جالب برای یخ‌زدایی شیشه خودرو

۲ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

با فرا رسیدن زمستان و سرد شدن هوا، یکی از مشکلاتی که رانندگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند یخ زدن شیشه‌ها به ویژه در اوایل صبح است. برای یخ‌زدایی، مالکین وسایل نقلیه معمولا پس از استارت موتور به مدت چند دقیقه بخاری را روشن نموده و آن را در حالت دمیدن در شیشه‌ها قرار می‌دهند. از آنجایی که این کار در حالت سکون انجام می‌شود، بخشی از وقت رانندگان و البته سوخت خودرو به هدر می‌رود؛ ضمن اینکه این روش می‌تواند در افزایش آلودگی هوا نیز نقش داشته باشد.

کمپانی آمریکایی لینکلن که در واقع برند لوکس فورد محسوب می‌شود، برای مقابله با این مساله آپشنی جالب به نام VisioBlade دارد. این آپشن در نسل جدید شاسی‌بلند Aviator قابل انتخاب است. با سفارش این آپشن نازل رایج شیشه پاک‌کن که اکثرا روی کاپوت خودرو نصب می شود، جای خود را به چند نازل یکپارچه با تیغه برف‌پاک‌کن می‌دهد. این نازل‌ها به المنت‌های گرمازا مجهز هستند و می‌توانند علاوه‌بر برف‌پاک‌کن، دمای شیشه جلو را نیز تعدیل کنند.

آپشن VisioBlade لینکلن Aviator

آنطور که لینکلن اعلام کرده، در Aviator مجهز به آپشن VisioBlade، دمای برف‌پاک‌کن‌ها تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالا می‌رود. در صورت استفاده از این آپشن زمان لازم برای یخ‌زدایی شیشه جلو به چهار دقیقه کاهش می‌یابد، حال آنکه در شرایط عادی شاید این کار تا ۱۵ دقیقه طول بکشد. آقای جفری جانسون یکی از مهندسین ارشد بخش توسعه بدنه لینکلن ادعا می‌کند آپشن VisioBlade در کنار یخ‌زدایی سریع‌تر، قدرت تمیزکنندگی بیشتری داشته و باعث مصرف بهینه مایع شیشه‎شور می‌شود. وی می‌گوید آپشن VisioBlade در مقایسه با برف‌پاک‌کن و نازل استاندارد، تا ۵۰ درصد مایع کمتری مصرف می کند.

آپشن VisioBlade لینکلن Aviator

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم، آپشن VisioBlade برای Aviator 2020 ارایه شده است. این آپشن بخشی از پکیج ۴,۹۳۰ دلاری Elements Package Plus محسوب شده و فقط در تریم Reserve قابل انتخاب است. در ویدیوی زیر می‌توانید بهتر و بیشتر با عملکرد VisioBlade آشنا شوید.

ناگفته نماند نسل جدید لینکلن Aviator سال گذشته در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی شد. این شاسی‌بلند سایز متوسط، به نوعی جایگزین کراس‌اوور MKT شده و از تابستان امسال به فروش می‌رسد. نیروبخش لینکلن Aviator یک موتور ۳ لیتری V6 اکوبوست است که در همکاری با سیستم هیبریدی می‌تواند ۴۹۴ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. در بازارهای بین‌المللی این خودرو رقبای قدرتمندی چون ب‌ام‌و X5، پورشه کاین، مرسدس بنز GLE و آئودی Q7 را پیش روی خود دارد. برای خرید این شاسی‌بلند آمریکایی لوکس باید حداقل ۵۲,۱۹۵ دلار اندوخته بانکی داشت.

منبع: Carscoops

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه