آیا حسگر اثر انگشت Galaxy S9 زیر صفحه نمایش است؟

۱۴ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سنسور تشخیص اثر انگشت زیر صفحه نمایش

امسال درباره‌ی حسگرهای اثر انگشت گوشی‌های هوشمند زیاد شنیدیم. پرچم‌دارهای جدید سامسونگ یعنی Galaxy S8 و Galaxy Note 8 حسگرهای اثر انگشت را در محل نه چندان مناسبی قرار داده‌اند و از طرف دیگر، اپل تمام و کمال حسگر اثر انگشت را از گوشی جدید خود یعنی iPhone X حذف کرد. در تمام این مدت، می‌شنیدیم که هر دو شرکت به دنبال قرار دادن حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌ی نمایش گوشی هستند. این اتفاق ظاهرا به زودی روی خواهد داد.

شرکت Synaptics خبر داده که اولین حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌ی نمایش دنیا را ساخته است.

«مینگ چی کو»، تحلیل‌گر معروف صنعت گوشی‌های هوشمند اخیرا گفته بود که سامسونگ Galaxy Note 9 اولین گوشی هوشمند سامسونگ است که حسگر اثر انگشت آن، زیر صفحه‌ی نمایش قرار گرفته. یکی از سخنگویان اپل هم گفته بود که آن‌ها از همان ابتدا قصد نداشتند که روی iPhone X حسگر اثر انگشت قرار دهند؛ طوری که ظاهرا آن همه شایعه‌ای که از تحقیقات اپل برای ساخت حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش شنیده بودیم، حقیقت ندارند.

دیروز شرکت Synaptics خبر داد که اولین حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌ی نمایش دنیا را ساخته است. این شرکت در بیانیه‌ی خود نوشته است که این حسگر اثر انگشت برای گوشی‌هایی ساخته شده که صفحه نمایش بدون حاشیه دارند. نکته‌ی جالب بیانیه‌ی منتشر شده این جاست: یکی از پنج شرکت بزرگ سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند در دنیا از این حسگر ساخته شده استفاده خواهند کرد.

حسگری که Synaptics ساخته است وارد مرحله‌ی تولید انبوه شده. در بخشی از بیانیه، نوشته شده: «با حرکت صنعت موبایل به سمت گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش OLED اینفینیتی، بهترین مکان برای قرار دادن حسگر اثر انگشت خود صفحه نمایش است.»

کاملا واضح است که سامسونگ با Synaptics برای استفاده از این حسگرها وارد مذاکره شده. اینفینیتی اسمی است که سامسونگ به صفحه‌های نمایش بدونه حاشیه‌ی گوشی‌های خود داده است.

فقط نمی‌دانیم که آیا Galaxy S9 قرار است حسگر اثر انگشت را زیر صفحه نمایش قرار دهد یا نه.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه