آیا نسل جدید آیپاد تاچ اپل خریدار دارد؟

۲۵ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
آیپاد تاچ

اپل یکی از مهم‌ترین شرکت‌های تکنولوژی محسوب می‌شود و به همین خاطر شایعات مربوط به محصولات جدید آن تمامی ندارد. اگرچه بسیاری از این شایعات منطقی به نظر می‌رسند، اما گاهی اوقات برخی از این شایعات این‌گونه نیستند. منظور ما خبرهای پراکنده مربوط به احتمال عرضه نسل هفتم آیپاد تاچ است.

فارغ از تصمیم اپل برای عرضه‌ی این محصول، ما می‌خواهیم در این مطلب این موضوع را مطرح کنیم که آیا در سال ۲۰۱۹ هم برای نسل جدید آیپاد تاچ خریدار وجود دارد یا نه. در ابتدا بهتر است به سابقه آیپاد تاچ بپردازیم. آیپاد یکی از مهم‌ترین محصولات اپل محسوب می‌شد که به‌عنوان موزیک پلیر انجام وظیفه می‌کرد. زمانی که اپل نمایشگر لمسی و اجرای تقریباً تمام اپلیکیشن‌های iOS را برای این گجت به ارمغان آورد، آیپاد تاچ متولد شد.

اپل در حال حاضر همچنان آیپاد تاچ تولیدشده در سال ۲۰۱۵ را به فروش می‌رساند. آخرین نسل این گجت طراحی قدیمی دارد، از نمایشگر کوچک ۴ اینچی بهره می‌برد و تراشه A8 نسبت به تراشه‌های امروزی حرف چندانی برای گفتن ندارد. با وجود تمام این ضعف‌ها، برای خرید مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن باید مبلغ ۳۰۰ دلار بپردازید.

آیپاد تاچ

برای اینکه قدمت آخرین مدل آن را یادآوری کنیم، باید بگوییم که تاریخ عرضه این گجت به قبل از تصمیم اپل برای حذف جک هدفون برمی‌گردد. با توجه به محبوبیت ایرپاد و قرار دادن هدفون دارای کابل لایتنینگ در جعبه‌ی آیفون‌ها، به احتمال زیاد آیپاد تاچ جدید هم فاقد جک هدفون خواهد بود. با توجه به این محدودیت و مطمئناً قیمت بالایی که خواهد داشت، آیا این گجت مورد توجه افراد قرار می‌گیرد؟

در کنار این موضوع، ولی دلایل زیادی می‌توان برای ارائه چنین گجتی مطرح کرد. طبق اعلام اپل و گزارش‌های مختلف، روزبه‌روز سرویس‌های نرم‌افزاری اپل درآمد بیشتری برای این شرکت به ارمغان می‌آورند ولی فروش آیفون‌ها رشد چندانی ندارد. در چند هفته آینده، اپل قصد دارد یک رویداد برگزار کند که در آن سرویس‌های جدید خود را معرفی خواهد کرد. در این میان، معرفی سرویس استریمینگ ویدیو حتمی به نظر می‌رسد و البته می‌توانیم انتظار معرفی سرویس اشتراک بازی و اخبار را هم داشته باشیم.

این یعنی اپل قصد دارد حجم عظیمی از محتواها را تولید کند. به همین خاطر، ارائه‌ی گجتی مختص سرویس‌های نرم‌افزاری اپل چندان هم بعید به نظر نمی‌رسد. ولی با تمام این اوصاف، وقتی که آیفون‌ها (و در کل گوشی‌های هوشمند) کاربران زیادی دارند، نسل جدید آیپاد تاچ مورد توجه چه افرادی قرار می‌گیرد؟ در ادامه مشتریان احتمالی برای این گجت را مطرح می‌کنیم.

گزینه اول: کاربران اندروید

قبل از اینکه از این تیتر عصبانی شوید، توصیه می‌کنیم ادامه‌ی مطلب را بخوانید. اگرچه برای بسیاری از کاربران، بهره‌گیری همزمان از گجت اندرویدی و iOS نوعی گناه نابخشودنی محسوب می‌شود، اما بهتر است که منطقی فکر کنیم. اگر اپل محتواهای اختصاصی خود را تنها از طریق گجت‌های خود ارائه دهد، کاربران اندرویدی با خرید آیپاد تاچ بدون نیاز به خرید گوشی جدید می‌توانند به این محتواها دسترسی پیدا کنند.

شاید این شرکت گجت آیپاد تاچ را به‌عنوان درگاهی به سرویس‌های نرم‌افزاری خود می‌بیند. یکی از شکایت‌هایی که در مورد محصولات اپل مطرح می‌شود، مربوط به قیمت بالای آن‌ها است. اگرچه احتمالاً نسل جدید آیپاد تاچ هم قیمت ارزانی نخواهد داشت، ولی مطمئناً قیمت آن چند صد دلار ارزان‌تر از آیفون خواهد بود.

آیپاد تاچ

با این وجود، ۳۵۰ دلار (قیمت احتمالی) برای یک مدیا پلیر که از نمایشگر حدوداً ۶ اینچی بهره می‌برد، قیمت بسیار بالایی است. اما نباید فراموش کنیم که اپل به تازگی درهای اکوسیستم خود را برای وسایل بیشتری باز گذاشته است و از میان آن‌ها می‌توانیم به دسترسی تلویزیون‌های سامسونگ و سونی به بخش فیلم و سریال آیتونز اشاره کنیم. به همین خاطر شاید آیپاد تاچ با بهره‌گیری از استاندارد AirPlay 2 در آینده‌ی نه‌چندان دور جای اپل تی‌وی را بگیرد.

روی هم رفته، یکی از مهم‌ترین نکات قوت اپل، اکوسیستم آن است که تا حد زیادی جلوی مهاجرت کاربران خود را می‌گیرد. ارائه‌ی یک گجت ارزان‌تر از آیفون‌ها که بتواند به تمام این سرویس‌ها دسترسی داشته باشد، شاید بتواند نظر تعداد زیادی از کاربران اندروید را جلب کند.

بیشتر بخوانید: سازندگان گوشی‌های هوشمند چگونه می‌توانند آمار فروش خود را افزایش دهند؟

گزینه دوم: کودکان

چه بخواهیم چه نخواهیم، کودکان امروزی با در دست داشتن گوشی‌های هوشمند بزرگ می‌شوند. با این حال، کودکان معمولاً به‌خوبی از این گجت‌ها نگه‌داری نمی‌کنند. بنابراین چندان تعجب‌آور نیست که یکی از پرفروش‌ترین تبلت‌های آمازون برای کودکان است که با ارائه‌ی تضمین برای تعویض، مورد توجه والدین زیادی قرار گرفته.

آیپاد تاچ

در این میان، نگه‌داری از یک گجت هم‌اندازه گوشی بسیار راحت‌تر از تبلت‌ها است و تا زمانی که والدین صلاح بدانند فرزندشان می‌تواند یک گوشی هوشمند شخصی داشته باشد، آیپاد تاچ می‌تواند در این دوران انجام وظیفه کند. البته شاید برخی این بحث را مطرح کنند که می‌توان به کودک یک آیفون قدیمی بدون سیم‌کارت داد اما باید بگوییم که گاهی اوقات نو بودن گجت اهمیت زیادی برای کودک دارد.

در ضمن، بار دیگر باید به اهمیت محتوای اختصاصی اشاره کنیم. اپل بودجه هنگفتی را برای تولید سریال‌های اختصاصی کنار گذاشته است. اگرچه تا زمانی که بخش اعظمی از این محتواها آماده شوند مدتی طول می‌کشد، اما همه به‌خوبی می‌دانیم که کودکان اگر به محتوای خاصی علاقه پیدا کنند، دیگر به این راحتی‌ها از آن دل نمی‌کنند.

گزینه سوم: طرفداران پروپاقرص سفر

اگرچه این نوع کاربران بسیار اندک هستند، ولی باید بگوییم که روی هم رفته آیپاد تاچ نمی‌تواند مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرد و در کل گجتی برای افراد خاص به حساب می‌آید. افرادی که مرتباً به سفر می‌روند یا زمان زیادی را به دور از پریزهای برق سپری می‌کنند، معمولاً برای شارژ گوشی‌های خود دچار نگرانی می‌شوند. با وجود تمام پیشرفت‌های به دست آمده در زمینه‌ی تکنولوژی، هنوز عمر باتری گجت‌ها چندان ایدئال نیست.

و بله، به‌خوبی می‌دانیم که چنین افرادی می‌توانند به‌عنوان مثال از پاوربانک‌ها استفاده کنند، اما با بهره‌گیری از یک گجت ثانویه، کاربران می‌توانند چندوظیفگی حقیقی را تجربه کنند و باید خاطرنشان کنیم که هنوز آیفون‌ها از قابلیت تقسیم نمایشگر بهره نمی‌برند. با استفاده از گجتی مانند آیپاد تاچ، افراد بدون نگرانی بابت به اتمام رسیدن باتری گوشی خود می‌توانند فیلم تماشا کنند و در عین حال بدون تداخل در این روند، مثلاً به ایمیل‌های دریافتی هم رسیدگی کنند.

آیپاد تاچ

در ضمن آیپاد تاچ نسبت به آیپد بسیار کوچک‌تر و سبک‌تر است و حمل‌ونقل آن هم در کل ساده‌تر است. البته باید اذعان کنیم که بهره‌گیری از دو گجت نسبتا مشابه شاید زیاده‌روی باشد، اما افرادی که احساس می‌کنند به گجت ثانوی نیاز دارند، آیپاد تاچ می‌تواند یک راه‌حل ایدئال برای آن‌ها باشد.

در نهایت باید بار دیگر بگوییم که حتی اگر اپل سرویس‌های نرم‌افزاری فوق‌العاده‌ای را ارائه کند، یافتن تعداد زیادی مشتری برای آیپاد تاچ کار ساده‌ای نخواهد بود اما چنین کاری غیرممکن هم نیست. روی هم رفته، آیپاد تاچ یک آیفون بسیار ساده‌تر و البته بسیار ارزان‌تر است. شاید میلیون‌ها نفری که از آیفون استفاده می‌کنند، به فکر استفاده از یک آیپاد تاچ پوزخند بزنند، اما نباید فراموش کنید که حتی در آمریکا هم بیش از نیمی از کاربران از گجت‌های اندرویدی استفاده می‌کنند. شاید اپل با عرضه یک آیپاد تاچ جدید، بتواند نظر برخی از این کاربران را به خود جلب کند.

شما چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما اپل این محصول را روانه‌ی بازار می‌کند و در این صورت آیا کسی حاضر است آن را بخرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: آیا اپل دست به ساخت آیفون تاشو می‌زند؟

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه