آیا هوآوی می‌خواهد لپ‌تاپ بسازد؟

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هوآوی

از گوشه و کنار به گوش می‌رسد که شرکت هوآوی احتمالا می‌خواهد به بازار لپ‌تاپ هم وارد شود؛ بازاری که این شرکت چینی، هیچ سابقه‌ی کاری در آن نداشته است.

شرکت هوآوی اسم MateBook را فعلا فقط در چین ثبت کرده است

شرکت هوآوی اخیرا اسم MateBook را ثبت تجاری کرده است. این موضوع باعث شده تا بسیاری هوآوی را هم در مرز ورود به بازار رایانه‌های شخصی ببینند. این شرکت هنوز هیچ حرفی دربار‌ه‌ی ورودش به بازار کامپیوتر یا لپ‌تاپ نزده است و به همین دلیل هم تا در دسترس بودن اخبار بیشتر، نظر بیشتری درباره‌ی این موضوع نمی‌توانیم بدهیم.

هوآوی تنها شرکت ساخت موبایلی نیست که ظاهرا می‌خواهد وارد صنعت کامپیوتر شود. چند وقت پیش هم شایعاتی مبنی بر ساخت لپ‌تاپ از سوی شرکت چینی شیاومی (Xiaomi) شنیده شده بود.

شرکت هوآوی اسم MateBook را فعلا فقط در چین ثبت کرده است. با توجه به اینکه برند Mate تا به امروز تنها برای موبایل‌های این شرکت استفاده شده است، امکان اینکه MateBook به تبلت یا گوشی بزرگتری اشاره کند هم وجود دارد. البته ساخت تبلت‌هایی که امکان استفاده به عنوان کامپیوتر را هم دارند (مثل Surface) دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

شرکت هوآوی در حال حاضر سومین برند بزرگ دنیا در صنعت گوشی‌های هوشمند است. برای اینکه از برنامه‌های هوآوی مطمئن شویم، فعلا منتظر شنیدن اخبار بیشتر می‌نشینیم.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Javad

    به این اشاره نشد که شاید با یک موبایل متفاوت و با طراحی جدید روبرو شویم، مثل گوشی دو با دو صفحه نمایش یا گوشی انعطاف پذیر، و… که نوع جدیدی به حساب می‌آید، شاید هواوی بخواد یک گوشی بزرگ و با قابلیت های بالا مثل سری نوت سامسونگ تولید کند

  2. mhmd

    هواوی عالیه

  3. mhm

    خیر ببینه کاش نزنه

  4. Mehran

    هوآوی هنوز یک گوشی درست حسابی نتوسته بسازه حالا میخواد لپ تاپ بسازه؟! حتما باز میخواد روی لپ تاپ هاش هم MediaTek بزاره :))

    1. maziar

      ۱)گوشی درست حسابی ساخته شما نمیتونید ببینید!
      ۲)همه گوشی های هواوی چیپ میدیاتک ندارن! یه سر به میت و پی ۸ و آنر۴ایکس و آنر ۶ . باز هم بگم؟؟!! بزن!
      ۳)خیلی شرکتها میدیاتک میگذارن و خیلی از فناوری های چیپ رو میدیاتک تایوان به جهان معرفی کرد! یکم مطالعه کن دوست عزیز بعد اظهار نظر کن! بفرض مثال: چیپ لنوو کی ۳ نوت میدیاتک ۶۷۵۲! چیپ سونی اکسپریا C5 میدیاتک Helio X10 هست…همیچنین +htc one m9 و همچنین Meizu Mx5 و همیچنین Xiaomi Redmi Note 2 همه از هلیو ایکس ۱۰ بهره میبرند و باز هم بگم؟!!
      باشد که عبرت گیرید

  5. ایگید

    شیائومی رو باهاش کار نکردم ولی هووآوی موبایلهاش مخصوصا سری آنر واقعا نسبت به قیمتش فوق العاده س! پدر من خیلی با بی دقتی و سرسری از موبایل استفاده میکنه.با هر برنامه ای که کار میکنه با کلید هوم خارج میشه دیگه به کلید مالتی تسکینگ هم توجهی نمیکنه که اون برنامه ها رو ببنده.همیشه ۱۰-۱۵ تا برنامه تو پس زمینه واسه خودشون باز میمونن!تا حالا گلکسی اس۴ و اس۵ و اکسپریا زد۲ داشت انقدر ازشون بد استفاده میکرد موبایل به هنگ می افتاد میبرد میفروخت.واسه تولدش آنر۶ گرفتم واقعا خودش هم تعجب کرده!تنها موبایلیه که بیشترین دوام رو آورده و از کاراییش کم نشده. تازه اونم با قیمتی به مراتب کمتر از گلکسی اس۵. هووآوی اگه همین راه رو ادمه بده واقعا تهدید بزرگی میشه برای برندهای مطرح دیگه. امیدوارم لپتاپهاش رو هم با همین نقشه راه تولید کنه چون الان توی لپتاپها کشور هموطنش لنوو قیمت رقابتی خیلی خوبی با سایر برندها داره ولی کیفیت ساختش ضعیفه. اگه هووآوی مثل سری آنر کیفیت و کارایی و قیمت مناسب رو توی لپتاپهاش ارائه بده، آینده ی بسیار روشنی خواهد داشت. البته باید ابتکار عمل در طراحی هم داشته باشه.

    1. محمدرضا

      دوست عزیز، بایست در مودر کیفیت لپ تاپ لنوو خدمتتان عرض کنم که هموطنان ما بی کیفیت را طلب می کنند و میخرند.

      بنده یک از لپ تاپ های قدیمی لنوو تینک پد را دارم. (۴ سال)
      امشب برای سومین بار از ارتفاع میز یک متری روی سرامیک زمین خورد.

      هنوز کاملن سالم هست.
      صدای فن کلآ شنیده نمیشود.
      لولای نمایشگر مثل روز اول کار میکند.
      و…

  6. amir

    نه تروخدا بازار لپ تاپم نابود نکن دیگه از فردا هرکسی پنج تا لپ تاپ پلاستیکی دستش میگیره

    1. maziar

      کسی مجبورت نمیکنه لپتاپ پلاستیکی بخری…شما لازم نیست واسه بقیه تعیین تکلیف کنی…هر کسی عقل داره یا نداره به خودش مربوطه…ده تا میخره اصلا

    2. علی

      امیر عزیز جهت اطلاعت هواوی الان پیشتاز استفاده از فلز در گوشیهاش هست. کاری که سامسونگ با اس ۶ شروع کرد و الجی هم هنوز برسر این دوراهی گیر کرده. لطفن یه سر به گوشیهای هواوی بزن. P6, p7, p8, mate 7, mate s, g7,nexus 6p همگی فلزی هستند.

  7. علی

    هواوی کارش واقعن عالیه. طراحی زیبا، رابط کاربری عالی، سخت افزار مناسب و در نهایت قیمت رقابتی تونسته سهم عمده ای از بازار موبایل رو بدست بیاره.
    به نظر من اگر هواوی تصمیم بگیره وارد مارکت لپتاپ بشه قطعن فکر همه جاش رو میکنه و موفق میشه.
    شاد باشید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه