آیا پلی‌استیشن۴ هک شده است؟

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هک کنسول پلی استیشن4

بر اساس اخباری که از روز گذشته در خبرگزاری‌ها منتشر شده است، هکری با نام CTurt موفق شده حفره‌ای امنیتی در کنسول پلی‌استیشن۴ پیدا کند که به وسیله‌ی آن می‌توان به هسته‌ی مرکزی (Kernel) و قسمت‌های امنیتی کنسول راه پیدا کرد.

هکری با نام CTurt ادعا کرده که موفق شده است کنسول پلی‌استیشن۴ را جیلبریک کند.

این هکر ادعا می‌کند که به وسیله‌ی این حفره‌ی امنیتی موفق شده است به اطلاعات رم کنسول دسترسی کامل پیدا کند. البته هنوز اطلاعات زیادی درباره‌ی این هک منتشر نشده، اما این هکر ادعا می‌کند که مشخصا موفق شده به کدهای سیستم‌عامل و فایل‌هایی موجود روی هارد کنسول برسد.

CTurt در این‌باره گفته: “می‌توانید بگویید که کنسول پلی‌استیشن۴ به شکل رسمی جیلبریک شده است.

در صورتی که ادعاهای این هکر صحت داشته باشند، جیلبریک جدید می‌تواند شروع مسیر هک کنسول پلی‌استیشن۴ در سال‌های آینده و احتمال اجرای بازی‌ها، بدون نیاز به دیسک اصلی و اوریجینال روی این کنسول باشد. بر اساس اطلاعات منتشر شده این حفره‌ی امنیتی در فرم‌ویر ۱.۷۶ کنسول بوده و با عرضه‌ی فرم‌ویر ۲.۰ برطرف شده است. لازم به‌ذکر است که درحال حاضر فرم‌ویر ۳.۱۱ برای پلی‌استیشن۴ عرضه شده است.

در حالی که جیلبریک کنسول پلی‌استیشن۴ خبر بسیار مهمی است، برای اینکه بتوان به بخش‌های امنیتی کنسول دسترسی داشت و برنامه‌های غیررسمی روی آن اجرا کرد، نیاز به طراحی «فرم‌ویرهای شخصی‌سازی شده» (Custom Firmware) خواهد بود.

هک کنسول پلی استیشن4

CTurt کنسول پلی‌استیشن۴ را جیلبریک کرد

‌‌‌‌‌‌‌‌

در اردیبهشت ماه امسال هم خبرهایی درباره‌ی دسترسی یک گروه هک برزیلی به قطعه‌ی NAND Flash کنسول پلی‌استیشن۴ منتشر شده بود.

در مقایسه با خبر هکرهای برزیلی، هک کنسول پلی‌استیشن۴ توسط CTurt از اهمیت بالاتری برخوردار است؛ چون اطلاعاتی منتشر شده که براساس آن ابزارهای مختلفی هم برای استفاده از این هک طراحی و تولید شده تا هکرهای مختلف بتوانند به محیط سیستم‌عامل پلی‌استیشن۴ دسترسی پیدا کنند.

باید منتظر ماند و دید که اقدام سونی درباره‌ی این موضوع چیست و این شرکت چه واکنشی نشان می‌دهد.

‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Eurogamer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۳ دیدگاه
  1. Avatar ashkan

    چ فایده اصل پلی‌استیشن۴ به انلاینش هست حالا هک هم بشه

  2. Avatar Parsa

    وای پسر کل دارایی های شرکت سونی نزدیک به ۱۶ تریلیون دلاره در حالی که سامسونگ کل دارایی هاش حدودا ۵۳۴ میلیارد دلاره یعنی کل دارایی های سونی نزدیک به ۳۲ برابر سامسونگ………….واااااااااااااوووووو

  3. Avatar FarsiSub

    میتونیم با ۵ هزار تومن بازی پلی استیشن ۴ بخریم و کپی کنیم و به ۵ نفر بدیم و همگی بازی کنیم =)))))

  4. Avatar saber

    من خودم play staion4 دارم ترجیح میدم بازی رو بخرم اخه تا کی حرام خوری مگه فرقی داره؟
    یه بازی رو براش سه چهار سال وقت میزارن اونوقت یه سری میان کپی میکنن این کار یعنی دزدی
    تازه واسه کسایی خوبه که نمیخوان انلاین بازی کنن . من که انلاین بازی میکنم هیچوقت دستگاه رو کرک نمیکنم

  5. Avatar Sub

    سلام
    اگر بخواهیم که برای هر بازی playstation 4 نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان خرج کنیم که دیگه تا آخر عمر ورشکست می شویم. از این که هک شده بسیار خوش حال هستم. چراکه دیگر می توانم بازی ها را به صورت هک شده دانلود کنم و هزینه کمتری را بپردازم.

  6. Avatar مهدی

    امیدوارم هک نشه چون با هک شدنش دیگه نمیشه لذت واقعی بازی رو درک کرد و همش به دنبال بازی های دیگه هستیم که تمومشون کنیم.و دانود اون ها هم یه مشکل دیگست که با این سرعت اینترنت و فروشنده های سود جویی که داریم حتی خرید دیتا هم مشکله.

  7. Avatar سروش

    امیدوارم در صورت هک شدنش ، مشکلی برای آنلاین بازی کردن پیش نیاد ، سونی کنسول ها رو بن نکنه!! ، و نکته بعدی اینکه اگه وضع اینجوری پیش بره ، سازندگان بازی رو میارن به عرضه بازیهای رایگان با پرداخت های درون برنامه ای ، دقیقا مثل کاری که الان گیم لافت داره انجام میده!! و این به مراتب خیلی برای بازیباز ها بدتره و برای یه تجربه معمولی از یک بازی مجبورن هزینه خیلی بیشتری پرداخت کنن

  8. Avatar Martin

    اتفاقا شرکت ورشکسته سونی که تنها منبع درآمدش فروش کنسول PS4 هست کاملا از هک شدن کنسولش سود می کنه چون یک شبه فروشش چندین و چند برابر میشه !. این وسط فقط شرکتهای بازی سازی ضرر می کنن که اونها هم حقشونه با این قیمتهای نجومی و سودجویی بی حد و حصرشون !.
    شاید خود سونی هم تو این جریانات دخیل بوده چونکه در طول سال گذشته کنسولها از نظر جذب مشتری بازار رو به موبایلها و تبلتها باخته بودن !

    1. Avatar رسول

      دوست عزیز مثل اینکه شما هیچی درمورد هک شدن کنسول یا کمپانی سونی نمیدونیداولا بگم کنسول قبلی سونی همین اواخر هک شد و اگه یوشیدا واقعا میخواست کنسولش هک بشه انقدر طول نمیکشید دوما کی گفته سود میکنند با هک شدن کنسولشون […] اگه کنسول هک بشه سود بازی سازها میاد پایین و دیگه زیاد تمایلی واسه ساخت بازی های بهتر ندارند و بیشتر تو ایران و کشورهای جهان سومه که دنبال استفاده از نسخه های کپی هستند…

    2. Avatar کوروش

      شرکت ورشکسته سونی؟!!!! یا نمیدونی ورشکسته یعنی چی یا شرکت سونی رو نمیشناسی. صفحه سونی در ویکیپدیا رو مطالعه کن (هم لینک انگلیسی گذاشتم هم فارسی):
      https://en.wikipedia.org/wiki/Sony
      https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C
      مخصوصا اون قسمت درآمد و سود که افزایش داشته. در ضمن ارزش سهام شرکت سونی هم از سال ۲۰۱۳ تا الان حدود ۳ برابر شده.
      من واقعا متاسفم که شرکتهای چینی و کره‌ای با محصولات رده پایین و تبلیغات دهان پر کن به جایی رسیدن که شما سونی رو ورشکسته بدونی!

  9. Avatar Tiny

    یعنی مثل ps3 میشه که می تونی تو ایران ازش استفاده کنی و بازی کپی خور شده روش بریزی !
    وای چه عالی 🙂

  10. Avatar omid

    امان از دست هکر ها یا بهتره بگم نابغه ها…!

  11. Avatar mo,sed

    واقعا عالی میشه اگه بیاد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه