آیفون بعدی نمی‌تواند از بیشترین سرعت LTE پشتیبانی کند

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سرعت LTE

آیفون بعدی در پاییز همین امسال رونمایی می‌شود. Bloomberg دیروز گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن آیفون جدید نمی‌تواند بیشینه‌ی سرعت سلولار را پشتیبانی کند.

به نظر می‌رسد آیفون ۲۰۱۷ در مقایسه با رقبایش سرعت اتصال کمتری دارد. درحالی‌که  گوشی‌های رقیب اپل قادر خواهند بود که سرعت دانلود ۱ گیگابیت بر ثانیه داشته باشند. این مسئله‌ی اپل با تولیدکنندگان مودم‌هایش، اثری منفی بر آیفون‌های سال ۲۰۱۷ دارد.

دو تولید کننده ی مودم‌های اپل کوالکوم و اینتل هستند. کوالکوم در حال حاضر می‌تواند مودمی به اپل بفروشد که ۱ گیگابیت بر ثانیه سرعت دانلود دارد. در حالی که اینتل در زمان حاضر روی مودمی با این قابلیت کار می‌کند که تا رسیدن آیفون بعدی آماده نخواهد بود.

اما چرا اپل نمی‌خواهد تنها از تراشه‌های کوالکوم استفاده کند تا بتواند از سرعت LTE یک گیگابیتی اینترنت پشتیبانی کند؟ اولا این که اپل همیشه از هر دو شرکت قطعاتش را تامین می‌کند تا بتواند جریان قطعات را در صورتی که به هر دلیلی یکی از آن‌ها تحویل نشود حفظ کند. تکیه بر تنها یک منبع می‌تواند تولید آیفون را متوقف کند. بنابراین آیفون به شکل سنتی از ترکیب قطعات از شرکت‌های مختلف استفاده می‌کند. به‌علاوه این مسئله به اپل در قیمت‌گذاری کمک می‌کند.

هر سه شرکت بزرگ آمریکایی مشتاق‌اند هرچه زودتر بتوانند از این سرعت دانلود استفاده کنند و با کنار زدن رقبا سهم بیشتری را از آن خود کنند. سازندگان سخت‌افزار در کارخانه‌های تکنولوژیک محصولات جدید عرضه می‌کنند تا بتوانند در آینده‌ای نزدیک این امکان را عملی کنند.

همان‌طور که گفتیم هنوز اینتل برای پیشرفت مودم‌هایش نیاز به زمان بیشتری دارد و پیش‌بینی‌ها می‌گوید که امکان ندارد بتواند تا پاییز این کار را به سرانجام برساند و پیشرفت کافی داشته باشد. در شرایط عادی اپل می‌تواند برای آیفون بعدی تنها از کوالکوم استفاده کند.

آیفون ۸ که احتمالا پاییز عرضه شود؛ گوشی بدون حاشیه‌ای که قرار است مقابل آیفون ۷ قرار بگیرد و در جشن دهمین سالگرد اپل شریک باشد. در مقابل سامسونگ بر کوالکوم تکیه دارد و گلکسی اس ۸ را با قابلیت پشتیبانی از کانکتور گیگابیت ساخته است.

البته دستیابی به سرعت LTE واقعی یک گیگابیت بر ثانیه ممکن است عملا دو تا سه سال طول بکشد. بنابراین تا آن موقع این تفاوت سخت‌افزاری در گوشی‌های آیفون اهمیتی پیدا نمی‌کند.

در نهایت چیزی که طرفداران محصولات آیفون را نگران کرده این است که آیفون‌های جدید نمی‌تواند از سرعت بالایی که آمریکا در برنامه‌اش دارد پشتیبانی کند. البته دستیابی به سرعت LTE واقعی ۱گیگابیتی ممکن است دو تا سه سال طول بکشد. بنابراین تا آن موقع این تفاوت سخت‌افزاری در گوشی‌های آیفون اهمیتی پیدا نمی‌کند.

شاید بتوانیم بگوییم برای کاربران ایرانی این نگرانی معنایی ندارد چراکه ما با این سرعت فاصله‌ی زیادی داریم.

منبع: The Verge

E3-2017-Ad

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. hva

    من نمی‌دونم سرعت اینترنت در کشور های دیگه چقدر . اما واقعا این امکان چقدر و در چند کشور الان ضروری است و یا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  2. Reza

    برای ما فرقی نداره چون نهایت سرعت اینترنتمون بیشتر از ۱۶ مگابیت نیس که اونم ایرانسل ساعت۵ صبح میده و شاید ۵۰۰ سال بعد که چیزی به اسم اینترنت وجود نداره ما به ۱ گیگابیت برسیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه