آیفون XR بعدی، آخرین آیفون مجهز به LCD خواهد بود

۲ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

امروز خبرگزاری وال استریت ژورنال خبری منتشر کرد که طبق آن، اپل قصد دارد از سال ۲۰۲۰ تنها آیفون‌هایی با نمایشگر OLED تولید کند. این یعنی نسل دوم آیفون XR که امسال معرفی خواهد شد، آخرین آیفونی خواهد بود که به نمایشگری با تکنولوژی LCD مجهز شده است.

چنین تغییری از LCD به OLED می‌تواند به این معنی باشد که دست اپل در طراحی آیفون بعدی بازتر خواهد بود و این موضوع نشان می‌دهد که احتمالا در سال ۲۰۲۰، شاهد تغییر بزرگ بعدی در طراحی آیفون‌ها خواهیم بود. شاید حتی ۲۰۲۰ سالی باشد که اپل یک آیفون با نمایشگر تاشو معرفی کند!

پیش از این در خبرها داشتیم که چقدر تولید نمایشگر LCD آیفون XR برای اپل سخت بوده است. این شرکت مجبور شده بود برای این حاشیه‌های نمایشگر LCD را به حداقل در چهار سمت نمایشگر برساند، تحقیقات زیادی در زمینه نور پس زمینه LCD انجام دهد و با این وجود باز هم حاشیه‌های نمایشگر آیفون XR از آیفون XS بیشتر است.

با کنار گذاشتن LCD از آیفون‌های آینده، شرکت Japan Display نیز متوجه ضررهای زیادی خواهد شد. این شرکت همین الان نیز وظیفه تولید نمایشگر iPhone XR را دارد و از فروش کم این گوشی ضربه خورده است. حال اگر اپل به طور کل LCD را در سال ۲۰۲۰ کنار بگذارد، اوضاع برای Japan Display نیز خراب‌تر خواهد شد.

صفحات نمایشگر یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف اپل است و در پستی نیز توضیح داده‌ایم که چرا ممکن است اپل به دلیل نقطه ضعف خود در تولید نمایشگر، دیرتر از بقیه وارد بازی ساخت گوشی‌های تاشو بشود. اما اپل بیکار ننشسته و این شرکت در حال توسعه تکنولوژی micro LED است. پیش‌تر خبرهایی داشته‌ایم که اپل می‌خواهد نسل اول نمایشگرهای micro LED خود را در اپل واچ‌های آینده معرفی کند و بعید نیست بعدها شاهد استفاده از این تکنولوژی در آیفون‌ها نیز باشیم.

جدا از این موضوع، وال استریت ژورنال بار دیگر شایعاتی که درباره نسل جدید آیفون XR شنیده بودیم را تایید کرده است. گفته می‌شود نسل دوم این گوشی، دوربین دوگانه خواهد داشت، از نمایشگر LCD استفاده می‌کند و از شبکه LTE سریع‌تری هم پشتیبانی می‌کند. شما درباره آیفون XR و نسل دوم آن چه فکر می‌کنید؟

منبع: GSMArena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. mahdi64333 mahdi64333

    عنوان رو خوندم فکر کردم قراره صفحه نمایشو جدا بفروشن! :/

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه