آیفون XR پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۱۹ بوده است

۷ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آیفون XR

با توجه به اطلاعات منتشر شده از جانب شرکت Omdia، آیفون XR در سال ۲۰۱۹ محبوب‌ترین گوشی هوشمند جهان بوده است. بر اساس این اطلاعات، بین آمار فروش این گوشی و دومین گوشی پرفروش اپل یعنی آیفون ۱۱ اختلاف ۹ میلیونی دیده می‌شود. در گزارش این شرکت آمده که در سال ۲۰۱۹ اپل موفق شده ۴۶.۳ میلیون آیفون XR به فروش برساند. این مقدار، بیش از دو برابر فروش ۲۳.۱ میلیونی این گوشی در سال ۲۰۱۸ است. در همین حین، فروش آیفون ۱۱ در سال ۲۰۱۹ به حدود ۳۷.۳ میلیون واحد رسیده است.

در حالیکه اپل جایگاه اول و دوم این آمار را به خود اختصاص داده، سامسونگ سه رتبه بعدی را با گوشی‌های گلکسی A10، گلکسی A50 و گلکسی A20 از آن خود کرده است. در رتبه ششم هم شاهد آیفون ۱۱ پرو مکس هستیم که فروش ۱۷.۶ میلیونی داشته و بعد از آن هم آیفون ۸ با فروش ۱۷.۴ میلیونی دیده می‌شود.

آیفون XR

پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹

روی هم رفته، بر اساس تخمین شرکت Omdia فروش آیفون در این سال نسبت به سال قبلی حدود ۴.۶ درصد کاهش داشته است. علی‌رغم این کاهش فروش، اپل توانسته رتبه اول و دوم بازار جهانی را از آن خود کند. به گفته تحلیلگر این شرکت، اپل بیش از ۵ سال است که توانسته موقعیت برتر خود را از لحاظ فروش حفظ کند و طی سال گذشته هم این شرکت بار دیگر توانسته موفقیت خود را تکرار کند.

منبع: ۹To5Mac

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar علیرضا

    آیفون گوشی گران اما اشغال موبایل فقط شیامی ارزان و کارامد

  2. Avatar Iphone

    اپل سالانه گوشی های کمی به بازار معرفی می کنه که با این حال دلیلی داره که باعث شده آیفون ایکس آر پر فروش بشه. در واقع همیشه پرچمدارایی که معرفی می کنه مردم رو به وجد میاره. ولی مسلمه که خیلی از مردم قدرت خرید یک گوشی ۱۰۰۰ یا ۱۱۰۰ دلاری رو ندارند. پس به خرید نسخه ارزونتر این گوشی ها روی می آورند که نتیجش میشه این. احتمالا قراره برای آیفون ۱۱ هم همین اتفاق بیفته. (برخلاف بازار ما که گوشی های آیفون با قیمت های نا عادلانه‌ای وارد می شوند و اصلا در ایران مقرون به صرفه نیستند و گوشی های میان رده با قیمت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار محبوب شدند بازار های خارج کشور از گوشی های بالارده با قیمت حدود ۷۰۰ دلار خوششان می آید. به همین دلیل اپل با گوشی هایی مثل آیفون ۸و۸پلاس درسال ۲۰۱۷ و آیفون XRدر سال گذشته و آیفون ۱۱ در همین امسال سعی در هدف قرار دادن چنین بازار هایی کرده که موفق هم بوده.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه