بلیزارد : آینده در دستان موبایل است

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

برخلاف اکثر شرکت‌ها و استودیوهای بازی‌سازی، مدیران ارشد «بلیزارد» (Blizzard) معتقدند که آینده‌ی صنعت بازی در دستان موبایل است و به این زودی‌ها نوبت به هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نخواهد رسید.

بعید است اهل بازی و بازی کردن باشید و نام شرکت و استودیوهای بازی‌سازی خوش‌نام «بلیزارد» به گوش‌تان نخورده باشد. بلیزارد همین هفته‌ی پیش جشن تولد ۲۵ سالگی‌اش را برگزار کرد. ۲۵ سالی که پر بوده از بازی‌های الگوساز و بزرگ؛ بازی‌هایی که بعضی از آن‌ها هنوز بعد از گذشت یک دهه در میان بازی‌کننده‌ها محبوب‌اند. بلیزارد خالق مجموعه‌های بزرگی مثل «استارکرفت» (StarCraft)، «دنیای واکرفت» (World of Warcraft) و «دیابلو» (Diablo) است که در ۲۰ سال اخیر از هرکدام‌شان نیم دوجین بازی بزرگ و درست و درمان ساخته شده است.

شاید بازی‌های بلیزارد در فاصله‌ی زمانی کم ساخته نشوند و گیمرها همیشه باید مدت زمان زیادی منتظر بمانند تا ببینند قرار است تجربه‌ی بازی‌های آینده‌ی این استودیوی بازی‌سازی مولف چه حس و حالی دارد؛ اما احتمالا همه موافق هستند که بلیزارد با بازی‌های‌اش پیشرو صنعت بوده و استانداردهای جدیدی به ژانرهای مختلف بازی‌ و بازی‌سازی اضافه کرده است.

بلیزارد همیشه با بازی‌های‌اش پیشرو صنعت بوده و استانداردهای جدیدی به ژانرهای مختلف بازی‌ و بازی‌سازی اضافه کرده است.

به‌همین خاطر هم نظر مدیران این مجموعه‌ی بزرگ می‌تواند بخش بزرگی از چشم‌انداز صنعت بازی‌سازی طی سالیان آینده را ترسیم کند. به همین دلیل خبرنگار سایت Venture Beat مصاحبه‌ای را با مدیران ارشد بلیزارد ترتیب داده تا از آن‌ها درخصوص برنامه‌ها و استراتژی‌های‌شان طی سال‌های آینده بپرسد. این‌که قصد دارند در قدم بعدی به کدام حوزه ورود کنند و به نظر آن‌ها کدام پلتفرم می‌تواند در سال‌های آینده مکانی مناسب برای بازی‌سازی باشد.

Hearthstone

بازی Hearthstone، یکی از موفق‌ترین بازی‌های موبایلی ساخته شده.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازه‌ی کوچک صفحه‌های نمایش موبایل مانعی بزرگ بر سر راه طراحان بلیزارد است که کارشان را در ساخت بازی‌های سبک استراتژی هم‌زمان و اکشن‌های نقش‌آفرینی ایزومتریک خیلی خوب بلدند. به عقیده‌ی مدیران بلیزارد صفحه‌های کوچک‌تر می‌طلبد تا بازی‌ها شکل و شمایلی مبتدی‌تر داشته باشند تا بازی‌کننده‌ها بتوانند از پس انجام‌شان برآیند. مضاف بر این‌که مدل تعامل بازی‌کننده‌ها با بازی‌ها هم تغییر کرده است. به اعتقاد مدیران بلیزارد دیگر کسی دوست ندارد برای یک مرحله از بازی ۴۵ دقیقه زمان صرف کند. در عوض گیمرها ترجیح می‌دهند از زمان‌های مرده‌شان در مترو، مسیر خانه تا سر کار و مواردی این چنینی برای بازی کردن هزینه کنند و همین می‌طلبد تا الگوهای طراحی بازی تغییر کند.

گیمرها ترجیح می‌دهند از زمان‌های مرده‌شان در مترو، مسیر خانه تا سر کار و مواردی این چنینی برای بازی کردن هزینه کنند و همین می‌طلبد تا الگوهای طراحی بازی تغییر کند.

این‌طور که از سخنان مدیران بلیزارد برمی‌آید آن‌ها برنامه‌هایی جدی برای این تغییرات دارند. برنامه‌هایی که احتمالا در آیند درباره‌شان خیلی بیش‌تر خواهیم شنید. اما در مقابل بلیزارد چندان روی خوشی به ورود مفهوم واقعیت مجازی به بازی‌ها ندارد. در حالی که همه درخصوص ورود جدی هدستهای واقعیت مجازی به بازار طی چند ماه آینده هیجان‌زده هستند، بلیزارد حداقل فعلا علاقه‌ای به ورود به این حوزه ندارد. مدیران بلیزارد ضمن تایید این مورد تاکید می‌کنند که آن‌ها صنعت بازی، خصوصا قسمتی که به واقعیت مجازی مربوط می‌شود را رصد می‌کنند و بعد از این هم خواهند کرد؛ اما این بدان معنی نیست که قصد دارند به‌شکل جدی به این حوزه ورود کنند. در حال حاضر مدیران بلیزارد ترجیح می‌دهند از دور نظاره‌گر تلاش بقیه‌ی شرکت‌ها و استودیوهای بازی‌سازی باشند و در عوض تمام انرژی‌شان را صرف تولید بازی‌های موبایلی جدیدتر کنند.

این‌که بلیزارد می‌خواهد به‌شکل جدی‌تری وارد بازار بازی‌های موبایل بشود، به‌تنهایی اتفاق هیجان‌انگیزی است؛ اما از طرفی مدل برخورد مدیران این شرکت با پدیده‌ی واقعیت مجازی هم در نوع خودش جالب است. ممکن است نظر مدیران بیلزارد درباره‌ی هدست‌های واقعیت مجازی و این‌که به این زودی‌ها نمی‌توانند به یک پلتفرم تروتمیز برای بازی‌سازی تبدیل شوند صحت داشته باشد. شاید هم اتفاق تلخی که برای حسگرهای حرکتی سونی و مایکروسافت افتاد، دوباره و این‌بار برای هدست‌های واقعیت مجازی تکرار شود. نظر شما در این باره چیست؟

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. عباس

    واقعیت مجازی شاید در آینده کمی سبک تر در حد هندزفری !!!! نه هدست و کلاهخود
    در ضمن گیمر جماعت علاقه ای به حرکت های فیزیکی نداره بیشتر دوست داره روی صندلی به صورت کاملا بی حرکت بشینه و حداکثر فعالیتش تکون دادن انگشتاش باشه
    کی حالشو داره هی گردنشو اینطرف اون طرف کنه؟؟؟
    مشکل دیگه ای هم که هست گیمر ها دوست دارن همه ی پولشونو خرج گرون ترین کارت گرافیک بکنن که شایدکمی فریم بیشتری بگیرن … این همه هزینه و پردازش سنگین اصلا برای کسی مطلوب نیست ….!!!!!

  2. شایان

    با توجه به اینکه این هدست ها قدرت پردازشی بالایی میخوان و کنسول های بازی ازین نظر بسیار ضعیف هستن و حتی یک پنجم یه pc بالارده نیستن و با توجه به اینکه همه شرکت های بازی سازی بازی ای که میسازن مطابق با توان این کنسولاست نه pc ها پس شاهد یه سری بازی بی کیفیت روی این هدست ها خواهیم بودیم که مورد اقبال گیمرها واقع نمیشه. ازین ور حتی اگر واسه pc هم بسازن مگه چند تا pc رده بالا تو دنیا داریم به زور به ۵ درصد کل رایانه های دنیا هم نمیرسن.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه